bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor
burada lpg diye belirmediğin için biraz kefallik yapmışız sabahtan beri benzinde o kadar yakmaz diyoruz hiç demiyosun lpg deki eğerler diye olpg ie normal o değerler bir sorun yok ama benzin imkansız
impress guldurdun benı
benim sanayideki tüm tanıdıklarım söyler hep kartalın enjeksiyonlu benzinde idealdir lpgde çok yakar ama karbüratörlü yarı yarıya uzun yolda daha da az yakar derler. enjeksiyon sisteminin farklı olmasından kaynaklana bi sorun olsa gerek kartal karbüratörlü ortalama şehir içi 200 şehir dışı ise 150 civarı yakmakdadır e tabi adam akıllı kullanmak şartı ile..birde bazı detaylar var devamlı şehir içinde kullanılacaksa 13" jant takmak yakıtı azaltacakdır. benim görüşüm.(uzun yolda artacakdır)
walla o karburatorlu ler daha az yakan adamlara gulesım gelıyor hangı zıhınnıyetle dıyorlarsa artık bunu sırf ogrenmek ıcın lpg uzmanlarını sordum onlar boyle bır seyın hıc farketmeyecegını soledıler cunlu lpg ıle calısan motor ıster enjeksıyonlu olsun ıster karburator pek bısı farketmez sadece sıralı takılırsa bıraz fark eder bı kere karburatorlu olan versıyonları klasık ateslemelı benımkı gibi ecu lu olanlar elektronık ateslemelı neredeyse 2 kat daha fazla gerılım ve guclu atesleme lpg de atesleme cok onemlı o yuzden daha verımlı calısıyor hatta sole bısı solıyeyım ben garaya gerı olarak yanı arabanın arkası garanjın arkasında olacak sekılde gırdıgım zaman motor benzınde calısıyorsa cok fena benzın kokuyor ınsanı zehırleyebılecek sekılde hatta normalde bı ınsan kapalı garajda 10 kadar kalsa olurmus cok pıs benzın kokuyor lpg de hıc koku fln duymuyorum cok az neredeyse duyulmayacak kadar ama klasık ateslemelılerde bole degıl pıs bı koku var hanı su taksıcılerde kokokan kokudan
benzinde degil lpg de
bunu içinde aerodinamik gerekli arabda böylece araba zorlanıyo yani aslında sormaya gerek yok o zamanki şaertlar ölemiş motor da değişmemiş_
quote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
quote:
Orjinalden alıntı: cagduygu
1. çok eski bir motor teknolojisi 2. karbüratörlü olması 3. kasasının ağır olması 4. arkadan çekişli olması 5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi
zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.
6.Kartal yük taşımak için üretilmiştir lastik çapı daha büyüktür daha önemlisi som dişli mahfil oranı küçültüldüğü için az yol kateder yani fazla yakıt harcar
son dişli mahvil oranı değil galiba dediğin,"mahruti" olabilir mi? diferansiyeli oluşturan parçalardan "ayna-mahruti" denen dişli grubunun konik olan küçük dişlisi..büyük olan halka gibi ve kavisli dişleri olan da "ayna" dişlisi
VALLA ARKADASLAR BENİMDE BİR AY ONCESİNE KADAR 97 SAHİN S İM VARDİ KARBURATORLU FULL DOLU BAGAJ + 4 KİSİYLE 680 KM Yİ 90 YTL YE GİDİYORDUM AMA ANKARA DİSİNDA GAZİN LİTRESİ 1.5 YTL.YANİ KM DE 135BİN FALAN.BUDA ANKARA FİYATİYLA 110BİN EDİYOR.SEHİR İCİNDEDE 13.5-14 KURUS FALAN YAKİYORDU
karburatorlu kartal lpg ile ortalama 150 yakıyooo.....
quote:
Orjinalden alıntı: Sympatique
quote:
Orjinalden alıntı: legion90
Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.
Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...
2 tane aynı motor,vites kutusu ve diferansiyel kullanılmış aynı marka araç olsun ve biri önden çekişli,diğeri ise arkadan itişli olsun..bunlardan önden çekişli olan her zaman daha atak ve tutumlu olacaktır..nedenine gelince arkadan itişli araçlarda daha fazla güç kayıpları olmaktadır..yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi zaten bu araçta her bir beygir gücü başına düşen ağırlık fazladır,dolayısıyla bu araçta kg başına düşen tork da çok düşük kalmaktadır..araç dendiği gibi 96 hp dir ama SAE normunda bu şu demek motor hiçbir yüke (aracın ağırlığı dahil) tabi olmadan motorun verdiği güçtür amerikan ölçü normudur..85 hp ise DIN cinsinden yani yükte iken motorun üreteceği gerçek güçtür bu da avrupa normudur..kısaca özetlersek önden çekişli araçların motor vites kutusu ve diferansiyel bir arada ve kompakt yapıda olduğundan güç kaybı daha az olur ama arkadan itişli aracı düşününce önce motor vites kutusuna gücü iletecek oradan şaft ile bu güç diferansiyele gelecek ve oradan da akslar aracılığıyla tekerleklere gidecek bu da güç kaybının başında gelir çok geçerli 1 tane teknik açıklamalı sebep..çok iş yapmaya çalışmak çok sarfiyata sebep olur..
evt sadece aktarmadan 10 hp guc kaybı var ayrıca 1970 yılında kullanılan suspansıyo sıstemı var 2001 modellerınde bıe cok bozuk suspansıyonu var yolda hıc tutunmuyor
şimdi birde şu konu var neden bir çok araç önden çekiş sistemini kullanmasına rağmen hele audi dahil,mercedes ve bmw önden çekişli araçlar üretmiyorlar..bildiğim kadarıyla aktarayım;önden çekişli araçların maliyeti daha düşüktür çünkü daha kompakt yapıdadırlar çekiş sistemi aktarma organları ve motor komple özelliktedir.arkadan itiş daha maliyetlidir,buraya kadar doru mu?doğru..yol tutuş özellikleri bakımından değerlendirirsek önden çekişli araçlar elbette kötü değildir hatta bazı elektronik ve teknolojik destekler yardımıyla çok çok iyidirler ama 200 hp üzeri bir güç söz konusu olduğunda arkadan itiş elbette daha stabil olandır,yani arkadan itiş önden çekişe göre daha başarılıdır..önden çekişin kendine göre avantajları vardır kontrolü kolaydır..ama bmw ve mercedes çok güçlü araçlar ürettikleri ve prestij anlamına geldikleri için olsa gerek çekiş teknolojisinde muhafazakar davranıyorlar(audi demişken quatro teknolojisini hatırlatmakta fayda var dünyada 4 çeker sistemini en iyi uygulayan marka hal böyle olunca mükemmel araçlar çıkıyor ortaya)
quote:
Orjinalden alıntı: fiesta1903
bu arkadan çekiş olayını tofaş bıraktı ama mercedes bırakmadı hala devam ediyo bu ısrar nedir yanii yaa
mercedes ve bmw arkadan itiş teknolojisini değiştirmekte muhafazakar davranıyorlar galiba ama şunu da unutmayalım ki bu değişikliği yapmak çok fazla maliyet gerektirir..bir de 200 hp ve üzeri araçlarda arkadan itiş teknolojisi daha gerekli oluyor..profesyonel anlamda düşünürsen arkadan itiş önden çekişten daha iyidir..
quote:
Orjinalden alıntı: SeLiM_50
Karbüratör 20 yıllık teknoloji
bence 20 yıllık degıl su an 2006 dayız hatta 2007 gırecegız yakında 1970 model hacı muratlardada aynı suspansıyon gıder aksam teknolojısı vardı 37 yıllık teknolojı desek hıc yanlıs olmaz
eski tasarım olduğu için...
HERKES YORUM YAPMIŞ BENİM KANIMCA KARTALLAR HAFİF TİCARİ OLARAK ÜRETİLDİĞİNDEN FAZLA YAKIYOR YANİ YÜK TAŞIMAK İÇİN ŞİMDİKİ DOBLO VEYA KANGO LAR GİBİ AMA TEKNOLOJİ İLERLEDİ DİZELE DÖNÜŞTÜRDÜLER BUDA BENİM FİKRİM
kardes senin yerinde olsam peugeot 306,ford focus ghia, ya da biraz paran varsa mercedese binerdim.yani 18 milyarın var tofaşa binme derim.okuduğunuz için teşekkür ederim.
eski teknoloji ve arkadan çekiş olması ayriaten kasanın uzun ve karbiratörlü olması cok yakmasının nedenleri arasında
kasanın buyukluk veya kuzukluguyle alakası yok kardes.bende de 1987 model var kmde 110 krş yakıyo.bütün kartallar arasında en az yakaı aama