Şimdi Ara

Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada
    Tofaş, geçtiğimiz yılın mart ayında yaptığı açıklama ile Stellantis'in Türkiye'deki dağıtım şirketi Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.'nin paylarını 400 milyon euroya devraldığını duyurmuş ancak bu hamle, Rekabet Kurumu’nun incelemesi sonucunda onaylanmamıştı. Şimdi ise Rekabet Kurumu’nun Tofaş-Stellantis kararını gözden geçireceği belirtiliyor.



    Tofaş-Stellantis kararında ikinci perde



    Daha önce Stellantis’in Türkiye operasyonlarını Tofaş’a devretme anlaşması, Rekabet Kurumu tarafından yeterli taahhütlerin sunulmadığı gerekçesiyle reddedilmişti. Bloomberg’in haberine göre, hükümet yetkilileri ile Tofaş temsilcileri arasında yapılan görüşmelerin ardından Rekabet Kurumu yeni bir değerlendirme yapacak.



    Tofaş tarafından yapılan açıklamada ise Rekabet Kurumu’nun bir ara karar verdiği ve sürecin devam ettiği belirtildi. Ancak iki şirketin de bu süreçte Rekabet Kurumu’nun endişelerini gidermek için ek taahhütlerde bulunup bulunmadığı henüz net değil.



    Ayrıca Bkz.Engelli araçlarını üçüncü kişilerin kullanımına kısıtlama



    Stellantis ve Tofaş arasındaki iş birliği, yalnızca Türkiye pazarında değil, şirketlerin küresel stratejileri açısından da kritik öneme sahip. Geçen yıl duyurulan bu anlaşma, Stellantis’in Türkiye gibi hızla büyüyen gelişmekte olan pazarlara yönelik genişleme stratejisinin bir parçası olarak konumlandırılmıştı. Esasında bu, birkaç gün öne istifa eden eski CEO Carlos Tavares’in stratejisinin önemli bir parçasıydı.



    Anlaşma kapsamında, Tofaş’ın Bursa’daki üretim tesislerinde Stellantis’in K0 hafif ticari aracının üretimine 2025’te başlanması ve Fiat Egea/Tipo modelinin üretiminin 2025 yılına kadar uzatılması planlanıyordu. Anlaşma sayesinde Tofaş, Peugeot, Citroen, Opel ve DS Automobiles araçlarının ve yedek parçalarının ithalat ve satış hakkını elde edecekti.




    Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-12-04/stellantis-deal-to-sell-turkish-unit-set-for-new-antitrust-test







  • Ülkedeki Holdingler getir götür yapmaya ne hevesliler.

    Türk otomotivinde bir Ferdinand Porsche, bir André Citroën, bir Nikita Kruşçev (Lada, UAZ kurucusu) çıkmadı.

    Ferdindand Porsche'nin yanında çalışan usta var.

    Adam usta. Sanayici.

    Buji, far ve kornayı icat ediyor.

    Gottlob Honold diye.

    Bizim sermaye de 15 senedir Fiorino satsın.
  • Sakal neydi, sakal emekti :) :)
  • rekabet kurumu neymiş la :D
  • Ülkedeki Holdingler getir götür yapmaya ne hevesliler.

    Türk otomotivinde bir Ferdinand Porsche, bir André Citroën, bir Nikita Kruşçev (Lada, UAZ kurucusu) çıkmadı.

    Ferdindand Porsche'nin yanında çalışan usta var.

    Adam usta. Sanayici.

    Buji, far ve kornayı icat ediyor.

    Gottlob Honold diye.

    Bizim sermaye de 15 senedir Fiorino satsın.
  • Vega2000 kullanıcısına yanıt

    Amma boş yapmışsın. Neyse ki senin gibiler sonucu değiştiremiyor. Tofaş bu ülkenin en iyi şirketlerinden birisi, tüm krizlerde ayakta kalmış, duruma göre farklı firmalara uretim yapabilmeyi bilmiş, zamanın şartlarına göre aksiyon alarak 10binlerce kişiye istihdam sağlamış.

  • Vega2000 kullanıcısına yanıt

    AvtoVAZ ve Lada serisine esas öncülük edenler Kosigin ve Poliakov. Kruşçev - aslında Hruşçov - değil. VAZ - sonradan AvtoVAZ - İtalyan Fiat ile ortaklık sayesinde gerçekleşiyor. Bilakis Hruşçov anılarında böyle bir lisans alımına karşı olduğunu yazıyor. Ama pek tabii liderlik değişmiş ve Brejnev liderliği oluşmuş; Hruşçov'un aklındaki rotayı izlemiyorlar. Kosigin'in iktisadi reformlarının bir uzantısı olarak Kosigin ve Poliakov Sovyetlerin bireysel kullanıma dönük sivil otomotiv endüstrisini "Fiat'laştırarak" modernize ediyor. Fiat'ın derdi de o sırada inanılmaz asi takılan komünist çalışan tabanına olabildiğince hoş görünmek ve sadakatlerini kazanmaktı.


    Gene de mesajınızın ana fikrine katılıyorum.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • tryst kullanıcısına yanıt

    ''Tofaş''



    ''en iyi şirket''Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada 


    Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada
    Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada


    Ben Türkiye'de özel sektörün vahim durumda olduğunu düşünüyorum.

    Ar-Ge yok.


    Yerli üretim yok.


    Anca montaj, getir-götür.



    Ham madde seviyesinden alıp ortaya katma değer koyamadıktan sonra ekonomi hiçbir zaman düzen tutmaz.


    Memleketin petrolü ve doğalgazı varsa (ki var diyorlar) artık sivil ürünler için içten yanmalı motor işine de girsek iyi olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega2000 -- 5 Aralık 2024; 12:49:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    AvtoVAZ ve Lada serisine esas öncülük edenler Kosigin ve Poliakov. Kruşçev - aslında Hruşçov - değil. VAZ - sonradan AvtoVAZ - İtalyan Fiat ile ortaklık sayesinde gerçekleşiyor. Bilakis Hruşçov anılarında böyle bir lisans alımına karşı olduğunu yazıyor. Ama pek tabii liderlik değişmiş ve Brejnev liderliği oluşmuş; Hruşçov'un aklındaki rotayı izlemiyorlar. Kosigin'in iktisadi reformlarının bir uzantısı olarak Kosigin ve Poliakov Sovyetlerin bireysel kullanıma dönük sivil otomotiv endüstrisini "Fiat'laştırarak" modernize ediyor. Fiat'ın derdi de o sırada inanılmaz asi takılan komünist çalışan tabanına olabildiğince hoş görünmek ve sadakatlerini kazanmaktı.


    Gene de mesajınızın ana fikrine katılıyorum.

    Güzel yorumunuz için teşekkürler üstat.


    Lada dediğiniz gibi 124'ü lisans altında üreterek başlıyor.


    2106, 2107 olarak yanlışım yoksa 2012'ye kadar makyajlayarak ürettiler 124'ü. Aynı şekilde Samara ve 110-111-112'de 2012'ye kadar üretildi. Bir kısmı da Bogdan ismiyle Ukrayna üretimiydi.




    Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada
    Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada

    124'ten sonra Samara, Vega (Lada 110-111-112), Priora ve Vesta çıktı.


    Bizde Tofaş aynı şekilde lisans altında 124 (Hacı Murat) ile başladı ama montajcılıktan öteye gidemedi.



    Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masadaen.wikipedia.org
    List of AvtoVAZ vehicles - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AvtoVAZ_vehicles

    Lada Ar-Ge maksatlı yıllar önce Wankel motor, elektrik motorlu araç bile üretmiş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega2000 -- 5 Aralık 2024; 12:49:41 >




  • tryst kullanıcısına yanıt
    Tofaş ülkenin sektöre en zararlı firması konumuna geldi, tasarım ve mühendislik firmalarını, yan sanayiyi de teker teker öldürüyorlar. Kısa vadede faydalı gibi, binlerce işçi çalışıyor ama sektör geriliyor, dışa bağımlılık artıyor, kalifiye eleman yetişemiyor. Maalesef o çalışanların yakın gelecekte işsiz kalacaklarını size şimdiden haber vereyim.
  • tryst kullanıcısına yanıt

    Esas siz boş yapmışsınız.Türkiye gibi bir ülkenin önde gelen sanayi holdingi hala fasonculukla zaman geçiriyor.

    Ve siz bununla övünüyorsunuz.Tam sömürgecilerin istediği kafa sizinkisi.Bu övünülecek değil,tam tersine utanılacak bir zihniyet.

    Şimdiye o Koç gurubu çoktan kendi markasını yaratıp kendi tasarımıyla araç üretimi yapıyor olması lazımdı.

    Hyundai'nin vizyonunun yarısı Koç gurubunda olsaydı keşke,ama yok.

    Burada Koç gurubu özelinde Türk sanayicisine şikayetim aslında.

    Fasonculuk rahat iş,garanti geliri var. Ar-Ge derdin yok,satılır satılmaz kaygın yok.

    Ülkenin elit tabakasından 2/3 kuşaktır sanayici olan aileler de vizyonsuz olunca kalkınma olamıyor tabi.

    Türkiye Toyota'nın,Fiat'ın,Renault'nun fasonculuğunu 1990lı yıllarda bırakıp kendi otomobil üretimine soyunmalıydı. Sizin gibilerin zihniyetinin hakim olması nedeniyle hala 1970li yıllardaki fason üreticilikten öteye geçemiyoruz.

    Yanlış yaptığımızı ne zaman anlayacağız,bilemiyorum.





  • Fiorino,Doblo,Egea vs ne uretsin? Adamlar araclarına bakım yapmıyor.0W20 araca 5W30 yagı dayıyor.İlk bakımda garanti dısına cıkarıyor.Kagıt Filtre Kullanıyor.Sanzıman,Mekatronik yagını degistirmiyor.


    Fiat gidip Luks arac uretse ne olur?Dusuk-Orta Sınıfı bile bakımını yaptırmayan,servise goturmeyen kitle Luksu alacak mı?Alsa gereken bakımı yapacak mı?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.