|
Tofaş ve Stellantis'in onaylanmayan anlaşması yeniden masada
-
-
Sakal neydi, sakal emekti :) :) -
rekabet kurumu neymiş la :D -
Ülkedeki Holdingler getir götür yapmaya ne hevesliler.
Türk otomotivinde bir Ferdinand Porsche, bir André Citroën, bir Nikita Kruşçev (Lada, UAZ kurucusu) çıkmadı.
Ferdindand Porsche'nin yanında çalışan usta var.
Adam usta. Sanayici.
Buji, far ve kornayı icat ediyor.
Gottlob Honold diye.
Bizim sermaye de 15 senedir Fiorino satsın. -
Amma boş yapmışsın. Neyse ki senin gibiler sonucu değiştiremiyor. Tofaş bu ülkenin en iyi şirketlerinden birisi, tüm krizlerde ayakta kalmış, duruma göre farklı firmalara uretim yapabilmeyi bilmiş, zamanın şartlarına göre aksiyon alarak 10binlerce kişiye istihdam sağlamış.
-
AvtoVAZ ve Lada serisine esas öncülük edenler Kosigin ve Poliakov. Kruşçev - aslında Hruşçov - değil. VAZ - sonradan AvtoVAZ - İtalyan Fiat ile ortaklık sayesinde gerçekleşiyor. Bilakis Hruşçov anılarında böyle bir lisans alımına karşı olduğunu yazıyor. Ama pek tabii liderlik değişmiş ve Brejnev liderliği oluşmuş; Hruşçov'un aklındaki rotayı izlemiyorlar. Kosigin'in iktisadi reformlarının bir uzantısı olarak Kosigin ve Poliakov Sovyetlerin bireysel kullanıma dönük sivil otomotiv endüstrisini "Fiat'laştırarak" modernize ediyor. Fiat'ın derdi de o sırada inanılmaz asi takılan komünist çalışan tabanına olabildiğince hoş görünmek ve sadakatlerini kazanmaktı.
Gene de mesajınızın ana fikrine katılıyorum.
-
''Tofaş''
''en iyi şirket''
Ben Türkiye'de özel sektörün vahim durumda olduğunu düşünüyorum.
Ar-Ge yok.
Yerli üretim yok.
Anca montaj, getir-götür.
Ham madde seviyesinden alıp ortaya katma değer koyamadıktan sonra ekonomi hiçbir zaman düzen tutmaz.
Memleketin petrolü ve doğalgazı varsa (ki var diyorlar) artık sivil ürünler için içten yanmalı motor işine de girsek iyi olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega2000 -- 5 Aralık 2024; 12:49:3 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Nat AlianovnaAvtoVAZ ve Lada serisine esas öncülük edenler Kosigin ve Poliakov. Kruşçev - aslında Hruşçov - değil. VAZ - sonradan AvtoVAZ - İtalyan Fiat ile ortaklık sayesinde gerçekleşiyor. Bilakis Hruşçov anılarında böyle bir lisans alımına karşı olduğunu yazıyor. Ama pek tabii liderlik değişmiş ve Brejnev liderliği oluşmuş; Hruşçov'un aklındaki rotayı izlemiyorlar. Kosigin'in iktisadi reformlarının bir uzantısı olarak Kosigin ve Poliakov Sovyetlerin bireysel kullanıma dönük sivil otomotiv endüstrisini "Fiat'laştırarak" modernize ediyor. Fiat'ın derdi de o sırada inanılmaz asi takılan komünist çalışan tabanına olabildiğince hoş görünmek ve sadakatlerini kazanmaktı.
Gene de mesajınızın ana fikrine katılıyorum.
Güzel yorumunuz için teşekkürler üstat.
Lada dediğiniz gibi 124'ü lisans altında üreterek başlıyor.
2106, 2107 olarak yanlışım yoksa 2012'ye kadar makyajlayarak ürettiler 124'ü. Aynı şekilde Samara ve 110-111-112'de 2012'ye kadar üretildi. Bir kısmı da Bogdan ismiyle Ukrayna üretimiydi.
124'ten sonra Samara, Vega (Lada 110-111-112), Priora ve Vesta çıktı.
Bizde Tofaş aynı şekilde lisans altında 124 (Hacı Murat) ile başladı ama montajcılıktan öteye gidemedi.
en.wikipedia.orgList of AvtoVAZ vehicles - Wikipediahttps://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AvtoVAZ_vehiclesLada Ar-Ge maksatlı yıllar önce Wankel motor, elektrik motorlu araç bile üretmiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega2000 -- 5 Aralık 2024; 12:49:41 >
-
Tofaş ülkenin sektöre en zararlı firması konumuna geldi, tasarım ve mühendislik firmalarını, yan sanayiyi de teker teker öldürüyorlar. Kısa vadede faydalı gibi, binlerce işçi çalışıyor ama sektör geriliyor, dışa bağımlılık artıyor, kalifiye eleman yetişemiyor. Maalesef o çalışanların yakın gelecekte işsiz kalacaklarını size şimdiden haber vereyim. -
Esas siz boş yapmışsınız.Türkiye gibi bir ülkenin önde gelen sanayi holdingi hala fasonculukla zaman geçiriyor.
Ve siz bununla övünüyorsunuz.Tam sömürgecilerin istediği kafa sizinkisi.Bu övünülecek değil,tam tersine utanılacak bir zihniyet.
Şimdiye o Koç gurubu çoktan kendi markasını yaratıp kendi tasarımıyla araç üretimi yapıyor olması lazımdı.
Hyundai'nin vizyonunun yarısı Koç gurubunda olsaydı keşke,ama yok.
Burada Koç gurubu özelinde Türk sanayicisine şikayetim aslında.
Fasonculuk rahat iş,garanti geliri var. Ar-Ge derdin yok,satılır satılmaz kaygın yok.
Ülkenin elit tabakasından 2/3 kuşaktır sanayici olan aileler de vizyonsuz olunca kalkınma olamıyor tabi.
Türkiye Toyota'nın,Fiat'ın,Renault'nun fasonculuğunu 1990lı yıllarda bırakıp kendi otomobil üretimine soyunmalıydı. Sizin gibilerin zihniyetinin hakim olması nedeniyle hala 1970li yıllardaki fason üreticilikten öteye geçemiyoruz.
Yanlış yaptığımızı ne zaman anlayacağız,bilemiyorum.
-
Fiorino,Doblo,Egea vs ne uretsin? Adamlar araclarına bakım yapmıyor.0W20 araca 5W30 yagı dayıyor.İlk bakımda garanti dısına cıkarıyor.Kagıt Filtre Kullanıyor.Sanzıman,Mekatronik yagını degistirmiyor.
Fiat gidip Luks arac uretse ne olur?Dusuk-Orta Sınıfı bile bakımını yaptırmayan,servise goturmeyen kitle Luksu alacak mı?Alsa gereken bakımı yapacak mı?
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Ülkedeki Holdingler getir götür yapmaya ne hevesliler.
Türk otomotivinde bir Ferdinand Porsche, bir André Citroën, bir Nikita Kruşçev (Lada, UAZ kurucusu) çıkmadı. Ferdindand Porsche'nin yanında çalışan usta var. Adam usta. Sanayici. Buji, far ve kornayı icat ediyor. Gottlob Honold diye. Bizim sermaye de 15 senedir Fiorino satsın. |
Sakal neydi, sakal emekti :) :)
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X