Şimdi Ara

Tomasetto sıralı gaz sistemleri (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
774
Cevap
6
Favori
139.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kadir Bey iyi günler. Eski kasa accent 1.5 gls arabama tomasetto sıralı sisteminizden taktırmıştım. Simit lpg tankı takıldı 45 lt lik. İlk dolumda tank 47 lt gaz aldı. Daha sonra tekrar fullediğimde 45- 46 lt gaz alıyor . Forumlarda okuduğum kadarıyla tankların %80 kadar lpg alması gerektiği yazıyor. Sistemde bir arıza mı var ve bu durum herhangi bir tehlikeye sebebiyet verirmi? Bu yakınlarda uzun yola gitmem gerekiyor. Birde aracım kilometrede 1.80 tl yakıyor bu normalmi? Cevaplarsanız sevinirim.




    Soruma henüz bir cevap alamadım....
  • iyi günler sayın ilsay ve kadir bey
    bundan 3 ay önce 1999 model citroen xsara aldım. araçta tamosetto takılıydı. aldığımda araç tüpteyken bazen gaz yememe sorunu vardı .arabayı ankaradan aldım şimdi ismini ve yerini hatırlamıyorum sora sora servis olarak küçük bir dükkan bulduk. orada bilgisayara bağladılar. bir sorun yok biraz değerlerini yükseltelim dediler hangi değeri bilmiyorum ama 13 den 15 eyükselttiler. neyse ben amasya merzifonda oturuyorum ve haliyele işmi bitince memlekete geldim. bir afta geçmeden arabada tüpteyken sorunlar çıkmaya başladı. araba tüpteyken boğuluyor ve kendini geç topluyor. ve topladıktan sonrada araba vuruntulu çalısıyor. sanki gaz kesik kesik gelir gibi yada bir piston çalışmıyor gibi. burda tamosetto servisi olmadığı için arabayı tamircime götürdüm. gaz kelbegini temizledi adı aklıma gelmeyen bir kaç yerini temizledi. sonra bilgisayara taktık rölanti motoru arızalı çıktı. 315 tl verip onuda degiştirdim. ama tüpteyken en ufak bir düzelme olmadı. ama benzinde hiç bir sorun yok. sadece dikkatimi çeken motorun üzerindeki gazı dağıta aletin manifolda giden boruların biri kısa, ikisi uzun, biride uzunla kısa arası boyda. en yakın çorumda bir servisinizi buldum kısmet olursa oraya götürecem. götürmeden sizden bilgi almak istedim. sizden acil bir cevap bekliyorum.inşallah düzelir




  • iyi günler
    2004 citroen c3 aracımızda tomasetto lpg var. araç çalıştıktan bir süre sonra ısındığında lpg den kaynaklı olduğunu düşündüğümüz teklemeler meydana geliyor. bir usta bunun lpg beyninin yakıtı düzgün dağıtamamasından olabileceğini söyledi ancak kafama takılan soru soğukken yapmayıp sıcakken yapıyorsa beyin çok ısındığında mı işini yapamıyor acaba. böyle bir ihtimal var mı varsa beyni daha soğuk tutabilmek için yapılabilecek bişe var mı
  • ankara ilsaya gittim geçen gün map sensörünü değiştirdiler yolda ışıkta stop bundanmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi budak -- 16 Ekim 2010; 9:28:06 >
  • 14.09.2010 günü lpg sisteminin şamandırasında oluşan problem sebebiyle ilsaylpg merkez servisine geldim. Daha önceden görmediğim servise yeni geldiğini öğrendiğim Ercan Bey le tanıştım. Kendisi sağolsun yakından ilgilendi . İlk defa bu kadar ilgilenildiğini söylesem sanırım yanlış olmaz. Daha öncede defalarca İlsay lpg servisine gelmiştim fakat bu defa farklı birşeyler olduğu hemen göze çarpıyordu. Gösterdiği çaba ve ilgiden dolayı Ercan Beye çok teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ural acar

    iyi günler sayın ilsay ve kadir bey
    bundan 3 ay önce 1999 model citroen xsara aldım. araçta tamosetto takılıydı. aldığımda araç tüpteyken bazen gaz yememe sorunu vardı .arabayı ankaradan aldım şimdi ismini ve yerini hatırlamıyorum sora sora servis olarak küçük bir dükkan bulduk. orada bilgisayara bağladılar. bir sorun yok biraz değerlerini yükseltelim dediler hangi değeri bilmiyorum ama 13 den 15 eyükselttiler. neyse ben amasya merzifonda oturuyorum ve haliyele işmi bitince memlekete geldim. bir afta geçmeden arabada tüpteyken sorunlar çıkmaya başladı. araba tüpteyken boğuluyor ve kendini geç topluyor. ve topladıktan sonrada araba vuruntulu çalısıyor. sanki gaz kesik kesik gelir gibi yada bir piston çalışmıyor gibi. burda tamosetto servisi olmadığı için arabayı tamircime götürdüm. gaz kelbegini temizledi adı aklıma gelmeyen bir kaç yerini temizledi. sonra bilgisayara taktık rölanti motoru arızalı çıktı. 315 tl verip onuda degiştirdim. ama tüpteyken en ufak bir düzelme olmadı. ama benzinde hiç bir sorun yok. sadece dikkatimi çeken motorun üzerindeki gazı dağıta aletin manifolda giden boruların biri kısa, ikisi uzun, biride uzunla kısa arası boyda. en yakın çorumda bir servisinizi buldum kısmet olursa oraya götürecem. götürmeden sizden bilgi almak istedim. sizden acil bir cevap bekliyorum.inşallah düzelir


    arkadaşım senin sorunun gasla ilgisi yok o raçlarda genelde bujilerin üzerine gelen diret takılan BOBİN arızalıdır orijinal bobinve buji taktırısan sorun çözülür
    aynıaraçtan ve aynı gazsistemi bendede mevcuthttp://www.hepsipeugeot.com/ tel.edip fiyat al




  • 2002 honda civic aracım var uzun yolda motor arıza lambası yanmıyor fakat şehir içine girince yanıyor....Başka bir problem yok...

    Birde Aksaray bayininiz maaşallahı var !!!!!!!

    Ne ilgi ne ilgi lpg garantili olunca lafı ağzından sökerek alıyoruz........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: justinyo

    Kadir Bey iyi günler. Eski kasa accent 1.5 gls arabama tomasetto sıralı sisteminizden taktırmıştım. Simit lpg tankı takıldı 45 lt lik. İlk dolumda tank 47 lt gaz aldı. Daha sonra tekrar fullediğimde 45- 46 lt gaz alıyor . Forumlarda okuduğum kadarıyla tankların %80 kadar lpg alması gerektiği yazıyor. Sistemde bir arıza mı var ve bu durum herhangi bir tehlikeye sebebiyet verirmi? Bu yakınlarda uzun yola gitmem gerekiyor. Birde aracım kilometrede 1.80 tl yakıyor bu normalmi? Cevaplarsanız sevinirim.




    Soruma henüz bir cevap alamadım....


    Sanırım şamandıranızı değiştirip sorununuzu halletmişsiniz ama benim dikkatimi çeken 45 lt hacimlik tanka 47 lt gaz koyabilmiş olmaları...evet tanklar guvenlık acısından %80 dolumdur ve +, - 2 litre oynar. ama toplam hacmi 45 lt olan bir yere 47 lt sıvı koyulamaz.. Sanırım arkadasım sızde gazı aldığınız yer tarafından dolandırıldınız. bunun başka bir açıklaması kesinlikle yok...




  • 002 honda civic aracım var uzun yolda motor arıza lambası yanmıyor fakat şehir içine girince yanıyor....Başka bir problem yok...

    Neden uzun yolda yanmıyorda şehir içi yanıyor arkadaşlar ...??
  • @last06

    Hocam ben de şu arıza ışığı meselesini çözmüş değilim.
    Chevrolet Kalos aracımda Yaklaşık 2.5 senedir Tomasetto sistemi takılı.. Arıza ışığı bir yanıyor bir sönüyor.. 3 gün sönüyorsa 5 gün yanıyor.
    Şehir içi şehir dışı farketmiyor bende. Tüm bakımlarını vs yaptırmama rağmen çözülemedi gitti...
    Servise gidip sordugumda da o konuda çok duyum alıyoruz... Yapılacak bir şey yok.. LPG'li araçlarda çok oluyor böyle diyip başlarından savıyorlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga28__

    slm;
    Yeni aldığım 1994 model honda accord 2.0 ex marka aracımda tomasetto sıralı sistem lpg mevcut. sıkıntım şehir dışı 0,210 tl/km yakıt tüketimi + 2. vites 2000 d/dk'da tekleme 3. viteste 2800 d/dk'da tekleme yapması. Enjöktör memeleri 2,6 mm'dir. Isparta'da ikamet etmekteyim. Buradaki bayinize kalibrasyonunu ve enjektör açma kapama zaman ayarlarını yaptırdım ancak ayardan sonrada sıkıntılarım devam ediyor. Öneri ve görüşlerinizle beraber ayar parametrelerini mesaj olarak göderebilirmisiniz? Şimdiden teşekkür ederim.

    İlsay Teknik Ekibine ;
    Selamlar
    Bahsettiğim mevzuda cevap alamayınca konuyu biraz daha açma gereği hissettim, aracımın buji ve buji kablolarını yeniletmeme ve indüksiyon bobininide yenilememe rağmen ANTALYA bayilerinizden birine gerekli bakımları iki gün boyunca yaptırmama rağmen (İLSAY Teknik Servisi destekli) aracımdaki teklemeden şikayetim devam etmekte iken, ISPARTA'da tekrardan bir hafta önce bir ayar daha yaptırma gereği duydum. Burada da İLSAY Teknik Servisi desteğiyle manifold bağlantı noktasında değişiklik yaparak gaz kelebeği yakınına bağlantı yapıldı. Ancak tekleme kaybolmasına karşın, araç şimdi de gaz yeme konusunda sıkıntılı. Gaza yüklendiğim anda araç stop ediyor. Bu konuda mümkünse detaylı bir yardım içerikli mesajınızı bekliyorum. Hayırlı ve Bol kazançlı işler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinizmit


    quote:

    Orijinalden alıntı: ural acar

    iyi günler sayın ilsay ve kadir bey
    bundan 3 ay önce 1999 model citroen xsara aldım. araçta tamosetto takılıydı. aldığımda araç tüpteyken bazen gaz yememe sorunu vardı .arabayı ankaradan aldım şimdi ismini ve yerini hatırlamıyorum sora sora servis olarak küçük bir dükkan bulduk. orada bilgisayara bağladılar. bir sorun yok biraz değerlerini yükseltelim dediler hangi değeri bilmiyorum ama 13 den 15 eyükselttiler. neyse ben amasya merzifonda oturuyorum ve haliyele işmi bitince memlekete geldim. bir afta geçmeden arabada tüpteyken sorunlar çıkmaya başladı. araba tüpteyken boğuluyor ve kendini geç topluyor. ve topladıktan sonrada araba vuruntulu çalısıyor. sanki gaz kesik kesik gelir gibi yada bir piston çalışmıyor gibi. burda tamosetto servisi olmadığı için arabayı tamircime götürdüm. gaz kelbegini temizledi adı aklıma gelmeyen bir kaç yerini temizledi. sonra bilgisayara taktık rölanti motoru arızalı çıktı. 315 tl verip onuda degiştirdim. ama tüpteyken en ufak bir düzelme olmadı. ama benzinde hiç bir sorun yok. sadece dikkatimi çeken motorun üzerindeki gazı dağıta aletin manifolda giden boruların biri kısa, ikisi uzun, biride uzunla kısa arası boyda. en yakın çorumda bir servisinizi buldum kısmet olursa oraya götürecem. götürmeden sizden bilgi almak istedim. sizden acil bir cevap bekliyorum.inşallah düzelir


    arkadaşım senin sorunun gasla ilgisi yok o raçlarda genelde bujilerin üzerine gelen diret takılan BOBİN arızalıdır orijinal bobinve buji taktırısan sorun çözülür
    aynıaraçtan ve aynı gazsistemi bendede mevcuthttp://www.hepsipeugeot.com/ tel.edip fiyat al


    yardımın için sağol kardes
    yalnız sorunu bulduk sanayide oto elektrikçi arkadaş vardı onunla burdan sıfır bobin bulduk olmadı. sonra onunla herşeyi söküp kontrol ettik.en sonunda bulduk.
    bundan önceki sahibi hangi ustaya götürüyorsa adam hava filitresinin gaz kelebeğine geçen kısmını altını kesmiş. bizde oraya ek yaparak kapattık allaha şükür düzeldi.




  • Benim aracım 2004 megane ankara İLSAY Firmasında takdırdım.7 ay oldu hemen hemen hergün gidiyorum tüpün bütün barçalatı bozuk çıktı.yakıt olarak 3.50 krs yakıyor ve sureklı ıstop edıyor fırma buna ınanmayıp araba bozuk oldugunu soyledıler bende servısten rapor aldım aracımda herhangı bır sorun yok fırma sahipleri ılgızıs ve vurdum duymazlar bence bu tüpü takdıracak arkadaslar bana ulasın sıze bılgı vere bılırım ben yandım sız yanmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabey.

    Benim aracım 2004 megane ankara İLSAY Firmasında takdırdım.7 ay oldu hemen hemen hergün gidiyorum tüpün bütün barçalatı bozuk çıktı.yakıt olarak 3.50 krs yakıyor ve sureklı ıstop edıyor fırma buna ınanmayıp araba bozuk oldugunu soyledıler bende servısten rapor aldım aracımda herhangı bır sorun yok fırma sahipleri ılgızıs ve vurdum duymazlar bence bu tüpü takdıracak arkadaslar bana ulasın sıze bılgı vere bılırım ben yandım sız yanmayın



    kesinlikle doğru




  • Kesinlikle arkadaşlarıma katılıyorum fiyatı ucuz diye kanmayın biraz daha fazla para verip işçiliğe daha çok önem veren bu işte profesyonelleşmiş bir yere taktırın lpg sisteminizi. Bu iş şakaya gelmez her gün lpg li araçlarla ilgili neler duyuyoruz...

    Maalesef bende aracıma ilsayda taktırdım lpg sistemini ama şu anki aklım olsa asla taktırmazdım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi justinyo -- 6 Aralık 2010; 1:24:20 >
  • arkadaşlar aracım 2004 volvo s40 2.0T. yaklaşık 3 yıldır aracı tomasetto lpg sistemi ile kullanıyorum. izmirde balçovada yaşıyorum. ve hiçbir sorun yaşamıyorum. burada balçova küçük sanayi sitesindeki bir atölyede lpg sistemim takıldı. şimdi oranın sahibi ahmet kardeşimle dost olduk. birkaç şeyi paylaşmak istiyorum.

    1- lpg takılan enjektörlü araçlarda aracın orjinal ECU'su(Electronic Control Unit) lpg ile kullanım sırasında devrede olduğu halde lpg ile takılan ve beyin tabir edilen ECU devreye girdiğinden yakıt sisteminde bir hata var sanır ve aracın motor arıza ışığı yanar. bunu herhangi bir bakım işlemiyle engelleyemezsiniz. belki bir programlama ile düzenlenebilir ama aracı benzinle kullandığınızda bir süre sonra normal duruma döneceği için gerek yoktur. yani aracı benzine alıp örneğin şehir içinde 20-30 şehir dışında 10-15 km giderseniz arıza ışığı söner. yani bu bir sorun değil. araçlarımız orjinal olarak lpg için üretilmediğinden oluyor. buna katlanacaksınız.
    2- tomasetto sıralı sistem lpg cihazkarını ve diğer (marka saymak istemiyorum herkes biliyor zaten) cihazları incelerseniz göreceksiniz ki aslında lpg sistemleri birkaç ana parçadan oluşan sistemlerdir.bunlar:
    a-lpg tankı ve şamandıra sistemi
    b-tank ile diğer ekipman arasında lpgyi taşıyan borular
    c-ECU(beyin diye tabir edilen)
    d-lpgnin ısıtılarak sıvı halden gaz haline getirilmesine yarayan ve kafa olarak tabir edilen kısım
    e-enjektörler
    f-filtreler

    iyice araştırırsanız (örneğin bu forumun ilgili yerlerini iyice okumanız gibi) dünya çapında bütün bu malzemelerin tamamını üreten bir firma olmadığını türkiye pazarında bulunan çeşitli markaların bu malzemelerin değişik kombinasyonları olduğunu görürsünüz. örneğin bosch marka enjektörleri sayılabilecek herhangi bir markada görebilirsiniz. yada tomasetto marka şamandıra sistemine herhangi markada rastlayabilirsiniz. yine mesela kaliteli markaların ECUları genelikle philips tarafından üretilen malzemedir. sonuçta aldığınız lpg sisteminin kalitesi o sistemin markasıyla değil iki farklı şeyle belirlenir.
    1- sistemde kullanılan malzemelerin birer birer markaları
    2 sistem uygulamasını yapan servisin kalitesi

    tomasetto markası ile satılmasına rağmen kullanılan farklı malzemeler olabilir mi bilmiyorum ancak bu ayrıntıları soruşturabilirsiniz. ayrıca servis işi biliyorsa soru olmuyor zaten. ben bu konuda çok şanslıyım. bir örnek vereyim. ilk taktırdığım günlerde yaklaşık 3 aylık br kullanımdan sonra yaklaşık km başına 160-170 kuruş olan yakıt tüketimi birden 250-260 kuruşa çıktı. bende servise götürdüm. ilk sordukları şey tüpün hiç bitip kendi kendine benzine geçip geömediğiydi. gerçekten aygaz alma sevdası yüzündenuzun yolda bir kez böyle bir şey olmuştu(yani gaz bitti arac kendi kendine benzine geçti). bilgisayara bağladılar hata göstergesini gözümün önünde sildiler denedik yeniden 160 kuruş. sonuçta aracın nasıl çalışacağı ile ilgili parametrelerin tümü lpgnin kendi ECUsundan geliyor. yani enjektörlerin saniyede kaç defa açılıp kapanacağından tutunda gazın enjektöre hangi basınçla verileceğine kadar herşeyi ECU kontrol ediyor. bu sistemi kontrol eden ve ayarlarının yapılmasını sağlayan şey de bağlantı kurulduğunda bilgisayarda çalışan programdır. bu programın bir çok çeşidi var ancak araştırısanız çoğunun AYS isimli bir firma tarafından yapıldığını ve bir çok lpg sistemi markasınında bu progamın versiyonlarını kullandığını görürsünüz.
    bu durumda bir parametre daha çıkıyor lpg sisteminin kullandığı ayar programı.

    bu konu da da tomasettonun tek rakibi var. prince markası.(şu anda piyasadaki en pahalı marka yaklaşık 2500-3000 ytl arasında sanırım)
    her iki markanında kullandıkları programlar özel. şöyle örnekleyeyim benim aracımda turbo var. ve turbo ayarlamasını hiçbir sistemde yapamıyorsunuz. sadece tomasetto ve prince de var. deneyin bir servise gidip turbo ayarını nasıl yaptıklarını sorun. tomasetto veya prince için kullandıkları program yoksa kesinlikle turbo özel olarak ayarlanamıyor. ve bu da ya aracın performansını çok düşürüyor ya da yakıt tüketimini maksimuma çıkarıyor(ya da her ikisi)



    sonuç olarak herhangi teknik bilgisi olmadan (mühendis ya da servis elemenı değilim aile hekimiyim) sadece internet üzerinden ve servisleri dolaşarak araştırarak bunları öğrenmiş biri olarak söylüyorum ki tomasettonun üç avantajı var

    1- kullanılan malzemeler kaliteli
    2- uygulamayı yapan servi kaliteli( en azından benim için)
    3- uygun program kullanarak sistemden doğru verimi alıyorsunuz.



    şimdi araçlarında sorun yaşayan arkadaşlar bu yazdıklarım ışığında tekrar düşünsün ve araştırsınlar sorunların kolaylıkla çözüleceğini düşünüyorum.


    saygılar




  • mesaj sayısı 1 olan, fake kullanıcılardan mesajlar gelmeye başlamış gördüğüm kadarıyla. Durum bu kadar vahim yani anlayacağınız.Böyle fake kullanıcılara sakın inanmayınız..
  • Önceden markayı kötüleyenlere fake üye denirdi..Bu konuda gördüğüm şimdi markayı savunanlara fake üye deniliyor...
  • BENDE YENİ BİR ARAÇ ALDIM VE TOMASETTO TAKILI ARAÇTA. GÖSTERGE LAMBALARI GİDİP GELİYORDU. İKİ KEZ GİTTİM İLSAY'A. ÇÖZÜM BULAMADILAR. SANIRIM ELEKTRİK DÜZENEĞİNDE SORUN VAR. USTA BİRAZ OYNAYINCA KABLOLARLA SORUN ÇÖZÜLÜYOR. AMA BİR KAÇ GÜN SONRA YİNE AYNI PROBLEM BAŞLIYOR. UĞRAŞMAKTAN BIKTIM ARTIK. BİRDE GARANTİSİ DEVAM ETMESİNE VE ARIZA GİDERİLMEMESİNE RAĞMEN PARA TALEP EDİYORLAR.TOMASETTO VE İLSAY OTOMOTİV Mİ?YAKLAŞMAYIN...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Önceden markayı kötüleyenlere fake üye denirdi..Bu konuda gördüğüm şimdi markayı savunanlara fake üye deniliyor...



    Fake üye 3-5 mesaj sayısına sahip olup da, ortada fol yok yumurta yokken firmayı hem aşağılayıcı hem de savunucu yazılar yazan üyelere denir, dalgaya alınacak bi durum değil, kendinize başka bir eğlence bulun, tüketicileri yanıltmayın..




  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.