Şimdi Ara

Toyota, 2025 yılında katı hal batarya üretimine başlamayı hedefliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota, 2025 yılında katı hal batarya üretimine başlamayı hedefliyor



    Katı hal bataryalarının elektrikli araçların gelişimini hızlandıracak en önemli etkenlerden biri olacağına inanılsa da bu konuda henüz elle tutulur bir gelişme kaydedilebilmiş değil. Bu alanda çalışmalar yapan Toyota ise 2025 yılını işaret ediyor.



    Japon marka, Tokyo’da düzenlenecek 2020 Yaz Olimpiyatları’nda katı hal bataryaları ile donattığı LQ Concept isimli konsept aracını sergileyecekti. Oyunlar koronavirüs salgını nedeniyle ertelendi fakat Toyota, sahip olduğu batarya teknolojisini geliştirmeye devam etti. Toyota Başkan Yardımcısı Keiji Kaita, bataryaların neredeyse bittiğini ve mükemmel özelliklere sahip olduğunu açıkladı. Deneyimli yönetici, bir elektrikli aracı 15 dakikada tamamen şarj etmenin artık mümkün olduğunu belirtti fakat kullandıkları bataryanın kapasitesiyle ilgili bir açıklamada bulunmadı.



    Şimdilik Toyota’nın çalışmasıyla ilgili bildiğimiz çok az şey var fakat katı hal bataryaların geleneksel lityum iyon bataryalara göre bazı önemli avantajlara sahip olduğu biliniyor. Daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip olmasına rağmen daha küçük ve hafif batarya paketlerinin üretilmesine imkan vermesi, bu avantajların en önemlilerinden. Ayrıca daha güvenli oldukları ve şarj süresini lityum iyon bataryalara göre gözle görülür derecede kısaltmaları da bu avantajlara dahil edilebilir. Bununla birlikte bazı haberler, Toyota’nın katı hal bataryalarının günümüz menzil değerlerini ikiye katlayacağını iddia ediyor.



    Ayrıca Bkz.2021 Skoda Enyaq iV'nin kabininden ilk görüntü geldi



    Elbette bu teknolojinin gelişmesiyle uğraşan diğer üreticiler gibi Toyota’nın da aşması gereken önemli sorunlar var. Kaita’ya göre katı hal bataryalarının üretimi oldukça meşakkatli bir süreç ve henüz seri üretime çok uygun değiller. Çünkü pil hücrelerinin ultra kuru bir ortamda çalışanlar tarafından elle montajlanması gerekiyor. Bu da hızlı ve ucuz bir seri üretim süreci için hiç uygun değil.



    Bu ciddi probleme rağmen Kaita, 2025 yılı itibariyle katı hal batarya üretimine başlamayı düşündüklerini açıkladı. Fakat bu bataryaların ilk etapta lityum iyon bataryalardan daha pahalı olacağını, bu nedenle üretimin sınırlı olacağını ve birkaç yıl boyunca sınırlı kalacağını da sözlerine ekledi.



    Öte yandan Kaita, bu teknolojinin gelişmesiyle birlikte çok daha uzun menzile, hızlı şarj özelliğine ve 30 yıl geçse bile kapasitesinin en az yüzde 90’ını kullanabilen bataryalara sahip elektrikli araçların yollarda olacağını belirtti.








  • ömrümüz bu tip haberlerin gerçeğe dönüşmesini beklemekle geçti :))))

  • Bu konuda çalışmalar var. Alphan Manas ın ortak olduğu ABD'li bir firma da bu konuda çalışıyor. Ümit verici sonuçlar var deniyor. İsteyen internetten araştırabilir. Ram hafıza çalışma mantığına benziyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günümüze kadar arabaların şeklini belirleyen en büyük unsur arabadaki içten yanmalı motorun ebatı ve soğutulmasıydı.
    Üreticiler hala eski kafa tasarımında araç üretiyorlar.

  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Nası olcak tasarım ? Çokta abartmayın rüzgar direncinden tut, kaza anındaki arabanın verceği tepkilerine kadar arabanın tasarımını kısıtlayan seyler var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hömmgüzel kullanıcısına yanıt
    Arabanın tekerleri tavanda olsun kapıları altında olsun.
    Ya sizin düşündüğünüz kadar farklı bir şey istemiyorum.
    Volvo 360 konsepti lambo konseptine bakın. Hatta 2000’lerin başındaki konsepte bakın.
    Abartmayı seviyorsunuz galiba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Söylediğin arabalar zaten abartı tasarımlar ve konsept olarak kalacaklar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hömmgüzel kullanıcısına yanıt
    Ben tasarım olarak bakıyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Bu tasarım araçlarını yapmaları için elektrikli motoru beklemelerine gerek yok bunu hali hazırda içten yanmalı araçlara da gayet yapılabilir. Bu daha çok otopilot un geliştirilmesi ile alakalı diye düşünüyorum.

  • Mükemmel haber
    Size yok 3. Dünya ülke vattandaşları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Söylenilen özellikler gerçekleşirse otomotiv dünyasında bu sefer evrim değil devrim olur.

  • Hakkarili bilim adamları da yeni bir pil tipi üzerinde çalışıyor. 3 dk içinde 799 km menzile ulaşacak kadar şarj oluyor. Ama piyasaya sürülmesine daha 18 yıl var. Çalışmalar devam ediyor. Ömrümüzü yediniz batarya haberleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. Yaş grupları ve otomobil tercihleri konulu kısa anketimi doldurup projeme katkıda bulunursanız çok sevinirim.https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfeyNiuo02r7q2gU6iEn8_R9i5k-vmDLbCr1gcmsqvn7TCk9g/viewform?usp=sf_link

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.