Forumda ve birçok yerde gereksiz bilgi kirliliği olması nedeniyle sorunlarla ilgili kısa özet geçeyim. ŞANZIMAN ROBOTU: Beyin, DEBRİYAJ aktüatörü ve VİTES aktüatörü olmak üzere 3 gruptan oluşuyor.Debriyaj aktüatörü 1, vites aktüatörü 2 motor barındırır. Diğerine göre çok kullanıldığı için genelde DEBRİYAJ aktüatörü zamanla sorun çıkarır. MMT şanzmanın yeni modellerinde mekanik değil hidrolik debriyaj ekipmanı kullanılmış. Bahsedeceğim mekanik debriyaj aktüatörleri için örn: VİTES BOŞA GEÇİYOR düdük sesi ve n işareti yanıp sönüyor: NEDENLERİ 1- DEBRİYAJ BALATASI BİTMİŞ: Bitme belirtileri nette var.Araç çekişten düşer.Araç yarı otomatik olduğu ve frene tam basıldıktan yaklaşık 3 sn sonra debriyaja bastığı için; yokuşlarda fazla dur kalk veya gazla bekleme yapma durumlarında balata daha hızlı aşınır.Hatta bu şekilde uzun süre kullanılınca balata aşırı ısınırsa beyin sensör vasıtasıyla durumu algılayıp koruma amaçlı vitesi boşa atıp uyarı sinyali verir.ARKADAŞLAR bitik debriyajla uzun süre kullanmak, kalibrasyonu sağlam baskı balataya göre yapılmış aktüatörü de zorlayabilir.Arızaya neden olabilir.Çünkü motorun ve şanzımanın devri sensörler vasıtasıyla beyin tarafından takip edildiğinden bitmiş balatayla devir farkı istenilen limit dışına çıkınca beyin baskının tam gerçekleşmediğini varsayarak debriyaj aktüatörünün motoruna gereksiz elektrik göndermeyi devam ettirebilir. Balatayı mmt balatası(sensörlü) olarak değişdirtin. 2-DEBRİYAJ AKTÜATÖRÜ MOTOR SORUNU: Aktüatör motor kömürlü dc motordur. Zamanla kömürleri erisede ömrü uzundur. Debriyaj AKTÜATÖRÜNDE ASIL SORUN bu motorun hareket verdiği milin burcu zamanla aşınıp sıkıştığı için motoru zorlayıp aşırı akım çekmesine neden olur.Aşırı akım kömürler içinde iyi değildir.Bu durumda beyin aktüatör motorunun aşırı akım çekmesini algılayarak vitesi n konumuna alarak sistemi korur. 3-DEBRİYAJ AKTÜATÖRÜNÜN MEKANİK SORUNU: Hareketli her parça aşınmaya ve eskimeye mahkumdur. Youtube da görebileceğiniz burç ve yay mekanizması kullanıma bağlı olarak eskiyip sürtünme başlıyor.(rampalarda uzun süren çok dur kalk olmadan sakin kullanımda baskı balata ve debriyaj aktüatörü 150 bin 200bin km arası dayanabilir) Burç ve yay mekanizması yıpranıp aşındığında mil ile sürtünme arttığından aktüatör motoru bu ekipmanı döndürmekte zorlanıyor. Aşırı akım çekiyor.Beyin korumaya alıyor. TAVSİYELER: Bu tür arızalarda Öncelik ARIZA TESPİT CİHAZIYLA KONTROL. Cihaz araç beynine bağlanarak arıza kodu bakılmalı. Varsayımla ihtimalle ilerlemek zaman ve para kaybı demektir.Tamir için cihaz bulunan yere götürün. Her araç birçok hareketli parça barındırdığı için kullanıma bağlı, bakıma bağlı ve zamanla mutlaka arıza verir. O NEDENLE BASKI BALATA DEĞİŞİMİ ESNASINDA MUTLAKA DEBRİYAJ AKTÜATÖRÜNÜ( motor ve mekaniği) BAKTIRIN. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi astral09 -- 13 Şubat 2023; 15:41:50 > |
Toyota Corolla MMT Şanzuman Vites Boşa Atma Sorunu (3. sayfa)
-
-
Merhabalar,
Aracım 2008 model yarı otomatik dizel 1.4d4, 207 kmdeyken ben aldım ocak ayında ve araç kurban bayramına kadar sorunsuz çalıştı hiçbir sıkıntı yaratmadı. Tek sıkıntı aşırı dik bir otopark çıkışında öndeki aracın çok geride durmasından kaynaklı yokuşta kaldığımdan dolayı aracın hiç ilerleyememesi sorunuydu, geri geri gelip çıkmıştım.
Kurban dönüşünde 230 kmte dayanan araba 3.vitese geçince viteste tutunamayıp cart etti ve 2ye inmişti, bir süre deneyeyim derken araba bir anda N ye gelip durdu, geriye ileriye asla gitmedi. Şaşmazda bir usta bu arızayı çözdü ve 2 bin km daha gittim o günden beri, ancak son 3 gündür araba 2.viteste yokuştayken cart diye bağırıp E deyken durdu yokuşta ve hareket ettiremedim. Stop edip geri başlatınca düzeldi fakat hafif eğimli kasislerde de aynı haltı yedi. Bugün denemek için manuelde bir süre gittim fakat Öveçler yokuşunda bu sefer 3.viteste yine sorun yaşadı ve 2ye aldım öyle seyir ettim, 3e getirince cart diye bağırıyor boşa çıkıyor fakat E den Nye gelmiyor önceki arıza gibi.
Önerisi olan var mıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
mmt ortalama 70 binde bir arıza verir ortalama 140-150bin km de dayanır debriyajı, rampa olayına gelince bu araçlar evet yokuşta kalkmıyor bunun için yokuşun ucunda dip gaz + frene basıp sonra freni bırakıp kalkış yapmanız gerekli bu şekil sorun yaşamazsınız 3 viteste cart etme olayına gelirsek büyük ihtimalle debriyaj ayırma robotu işlevini bitirmiş 6 ay önce 2007 Corollanin robotunu 15bine değiştirmiştik orjinal olarak bizim araç da 1. Vitese düşerken ses yapardı robot değişimi sonrası vites geçişleri değişti ses gitti boşa atma olayı ise yine robot kaynaklı, aracın kontağını 7-8 defa arka arkaya kapatıp açarsanız şanzıman kendini resetleyecektir o şekilde geçici olarak aracınızı E'ye atıp yolunuza devam edebilirsiniz. geçici olarak dediğim de hiç belli olmaz ben yapıyordum bazen aylar gidiyordu :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam bu kadar hızlı dönüş beklemiyordum, bu 7-8 kontak açmayı motoru çalıştırıp mı kapatacağız yoksa çalıştırmadan mı? Bir de vites kutusunda anahtarın ucunun gireceği bir resetleme tuşu var o da aynı işlevi görmüyor mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çalıştırmadan hocam, inanın o girişi hiç kullanmadım ama eniştemin dediği kadarıyla vites sıkışınca bir defa kullanmış ve işe yaramış
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu arada yokuş kalkarken el frenini çekip öyle kalkıyorup dip gaz fren yapmıyorum hiç çok zorlanıyor araba çünkü ya da bana öyle geliyor :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla şu an arabayı bıraktım başka mahalleye gidip deneyesim var da can sıkıntısından gidip denemeye çekiniyorum, artık inşallah sabah denerim :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki kesin çözüm @astral09 hocamın dediğine gelecek gibi, çünkü böyle bir sorun varken yola çıkacak güveni bulamıyorum kendimde, arabayı da çok severek aldım o kadar uzun yol yaptım 7 ayda, ama en son temmuz sonunda 500 km otobana çıkarken götüm attı acaba yolda kalır mıyım diye, şu an acil bir şey olmasın diye dua ediyorum...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam maalesef işe yaramadı...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba benim de toyota aracim bu aralar basimi cok agritiyor.
Buraya yazan arkadaslar sorunlarini cozebildiler mi acaba?
Toyota yaris 2006 benzinli otomatik arabam var. Arabam henuz 119 binde. Vites gecislerinde vuruntu oluyor diye tamirciye goturmustum ve makineye baglayip bakmisti. Her sey ok cikti. Once kalibrasyon yapalim dediler ve yaptilar ama eskisinden de kotu oldu. Sonrasinda, baski balata cok kotu durumdaymis onu degistirdi. Vites gecisleri duzeldi ama bugun araba birden vitesi n’ye aldi ve vites gecmedi, ariza lambasi da yandi. Birkac kez calistirip denedigimde duzeldi.
Beyinde hicbir sorun yokken baski balata degisimi sonrasi bunun yasanmasi cok tuhaf geldi bana. Yani beyin birden bozuldu mu ne oldu?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Vites geçişlerinde vuruntu yapınca kalibrasyon ile düzeliyor. Baskı balata değişimi sonrasında düzgün kalibrasyon yapıldıysa sorunun çözülmesi lazım. Bir de Robot aktüatörler zamanla eskiyor. Onlarada baktırın hocam. Kalibrasyon düzgün atılmazda sorun yaşanabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba yanitiniz icin tesekkurler. Servise goturdum ve robotta hata cikti p0810 kodlu. Usta parcayi bir acip bakacak. Umarim basit bir seydir de kurtulurum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Normalde kömür bittiği zaman ya da kömür tozu bazen bu hatayı verdirebilir. Robotların şu an güncel fiyatı ne kadar bilmiyorum ama kömür değiştirmek yerine yenisini bütçeniz uygunsa almayı düşünün. Yeni modeller sanırım toz korumalıydı. Tekrardan geçmiş olsun.
-
Umarim ufak bir seydir de robotta sorun yoktur. Yurtdisinda yasiyorum burda robot arabanin 4te 1 fiyati. O yuzden yeni robot biraz agir olur. Tesekkurler yanitiniz icin
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X