Şimdi Ara

Toyota’dan şok hamle: Elektrikli araçlara hızlı geçiş istemiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota’dan şok hamle: Elektrikli araçlara hızlı geçiş istemiyor



    Bundan 25-30 yıl önce finansal kaygılar nedeniyle elektrikli araç motorlarına sıcak bakmayan ve hatta mevcut bir iki projeyi de rafa kaldıran otomotiv endüstrisi bugün tam tersine dönmüş durumda. Bir an evvel elektrikli araçların zorunlu olması için yasal süreçler tartışılıyor. 



    Toyota ne yapmak istiyor?



    Gerek fosil yakıtlara olan bağımlılığın azaltılmak istenmesi ve gerekse de çevreye daha duyarlı bir ekosistem oluşturulması adına hem üreticiler hem de hükümetler hızlı adımlar atıyor. Ne var ki dönüşüme direnmeye çalışanlar da var. 



    Ayrıca Bkz.120 mm AIO soğutuculu RX 6900 XTX görüntülendi



    Prius projesi ile hibrit araç kategorisindeki çalışmaların öncüsü olan Toyota bugün geldiğimiz noktada elektrikli araçlara hızlı geçişten oldukça rahatsız. Toyota lobi grubu kısa süre önce Washington’a giderek elektrikli araçlara agresif geçişe olan mesafesini kongre üyelerine aktarmış. 



    Diğer taraftan GM ve Ford gibi ülke markaları ile bir lobi organizasyonu oluşturdu. Organizasyonun amacı Kaliforniya eyaletinde pilot olarak uygulanacak sıkı karbon emisyonu kontrolü ve elektrikli araçlara geçiş sürecine karşı lobicilik yapmak. Sadece ABD değil Hindistan ve ülkesi Japonya’da da bu tarz lobi faaliyetleri mevcut. 



    Toyota’dan şok hamle: Elektrikli araçlara hızlı geçiş istemiyor



    Peki neden elektrikli araçların öncüsü olan Toyota bu gelişmelerden rahatsız? Firma elektrikli araçlara geçişin kesinlikle karşısında olmadığını belirtirken bunun hızlı olmaması gerektiğini düşünüyor. Firmaya göre benzinli-elektrikli hibrit modellerle bir geçiş sağlanmalı ve yanında da hidrojen yakıtlı modellerle desteklenmeli. Kısaca firmanın büyük yatırım yaptığı hibrit teknolojiler ve hidrojen yakıtlar bu dönüşümde büyük rol oynamalı. Diğer taraftan karbon emisyonu konusunda halen standartları yakalayamamış olması bu hızlı geçişte büyük yara almasına neden olacak. 



    Ne var ki trendin önünde durmanın kimseye bir faydası yok. Pek çok uzman hidrojen yakıtlı motorların ancak kamyon gibi ağır tonajlı araçlarda kullanılabileceğini ve binek araçlarda elektrik motorunun daha avantajlı olduğunu dile getiriyor. Ayrıca elektrik dönüşümünü savunan çevreler de Toyota’nın büyük prestij kaybedeceğini belirtiyor. 

     




    Kaynak:https://www.baltimoresun.com/featured/ct-aud-nyt-toyota-clean-cars-20210726-rjng26lr5zbfje5t5t2gv3vg54-story.html







  • İstemezler tabi...depoları ağzına kadar yakıt deposu , şanzıman, içten yanmalı araçlara ait binlerce çöplerle dolu ,kime yapistiracaklar satacaklar!



    böyle yenilikten hoşlanmayan, ezber ve dayatma satan firmalar hepsi petrol lobisi ile çalışmış 1oo yıllık firmalar.



    Tesla gibi sıradışı firmalar,bunların hepsine diz çöktürdü... kabul etmek istemeyenin başka karin ağrısı vardır bu gerçeği .



    olay sadece emotor bakmak cahillik, araçlar artik pc oldu, güçlü chipsetler takıldı bellekleri ne, güçlendi,sesiz ve hızlandı ek özellikler ile donatiliyor sürekli update oluyor,kamera ile 36o derece izleniyor vs.



    mercedes ve bmw incelemek için Tesla siparişi verdi gizlice.Alman yada çıktı bu olay yıllarca gündemde düşmedi.



    Almanlar ,Japonlar ve Amerikalı üreticiler bu oyunun kaybedenleri, Çin: çok hızlı gelişiyor emotor da. Harika elektirikli araçlar markalar var, ulaşılır fiyata 1oo km 0.4 saniyede gören, içten yanmalı bir Ferrari 1.5 milyon tl.



    herşey hız da değil.elektirikli araçlar estetik,daha az parça,daha fazla ergonomik vs
  • Bu Japonlar Elektroniği Çin'lilerin ve Kore'lilerin eline oyunları ABD'nin eline bıraktı sıra Otomotive mi geliyor cidden üzülüyorum valla. 80'lerdeki Hızlıca gelişen hatta ekonomik olarak ABD'yi geride bırakacağı düşünülen Japonya 30 yıldır yerinde sayıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 28 Temmuz 2021; 1:2:21 >
  • Elektrikli otomobil işinin sadece otomobil üreticileri gözünden görülmesi çok yanlış. Ülkelerin de hazır olması gerekiyor, Tesla istediği kadar süpercharger kursun, santral altyapısı desteklemediği sürece tam performansını veremeyecek. Eski tip otomobil firmaları içten yanmalı motorlara büyük yatırımlar yaptılar ve bunun gelirlerini hala alabildiklerini düşünmüyorlar bence. Ayrıca diğer firmaların açıkladığı yıl hedefleri bana tamamen teknikten uzak ekonomik hedefler olarak geliyor. Dünya genelinde karbon emisyonları üzerinden büyük bir baskı başladı. Avrupa ve ABD çok yakında ne kadar değerli ürün üretiyorsan üret karbon emisyonu üzerinden üretime yeni başlamış ülkelere baskı oluşturacaklar. Çünkü herkes bir şekilde gelişmeye başladı ama karbon emisyonu yüksek üretimi ülkesine sokmayacak. Firmalar da bu baskıya karşı gelebilmek adına açıklamalar yapıyorlar. Çevrecilik sadece karbon emisyonu değildir, elektrikli arabalar pillerindeki kimyasallarla çok da çevreci değillerdir. Fakat yoğun şehir merkezlerinde elektrikli otomobiller en azından şehir içindeki hava kirliliğini ve gürültüyü azaltmada çok güzel icatlar olacaklar. Japonya'nın odaklandığı hidrojen temelli geleceği ise uzun mesafe yollar için görüyorum. Garip bir geçiş aşamasının arifesindeyiz. İçten yanmalının kişisel kullanım amaçlı ve şehir merkezlerinde geleceğinin kalmadığı aşikar fakat, bir sonraki teknoloji nasıl olacak bakalım. Tesla'nın ise bu işe bu kadar erken girmesinin sebebini veri toplama ve patent olarak görüyorum. Adamlar otonom sürüş yaygınlaştığında bir numara olacaklar, mevcut otomobilleri bu hedef için bir basamak olarak görüyorum. Şarj ağlarından, otonom sürüşe ve karbon salınım hakkına kadar her yerden para kazanacak bir kapı buldu Elon.





  • Japonlara helal olsun yine çerçeveye genişten bakıyorlar. Toyota markasına karşı nötrdüm ama sempatimi kazandı.

    Bahsettikleri gibi şartlar olgunlaşana kadar mağduriyet yaşamadan ara bir geçiş çok mantıklı. Şartlar olgunlaşmadan yapılan bu elektirikli araba atılımı yarın öbür gün haneleri etkilemeye başlayacak. Çok ciddi bir elektirik talebi olacak, güneş rüzgar bir yere kadar. Bu enerjilerden elde edilecek verim talebi karşılayacak düzeye gelmeden atılacak adımlar insanları elektirikli araçlardan uzaklaştıracaktır.

    Zaten ABD'de yapılan araştırmaya göre elektirikli arabadan petrolü arabaya dönen kişi sayısı umulandan çok ciddi miktarda fazlaymış :)

  • İstemezler tabi...depoları ağzına kadar yakıt deposu , şanzıman, içten yanmalı araçlara ait binlerce çöplerle dolu ,kime yapistiracaklar satacaklar!



    böyle yenilikten hoşlanmayan, ezber ve dayatma satan firmalar hepsi petrol lobisi ile çalışmış 1oo yıllık firmalar.



    Tesla gibi sıradışı firmalar,bunların hepsine diz çöktürdü... kabul etmek istemeyenin başka karin ağrısı vardır bu gerçeği .



    olay sadece emotor bakmak cahillik, araçlar artik pc oldu, güçlü chipsetler takıldı bellekleri ne, güçlendi,sesiz ve hızlandı ek özellikler ile donatiliyor sürekli update oluyor,kamera ile 36o derece izleniyor vs.



    mercedes ve bmw incelemek için Tesla siparişi verdi gizlice.Alman yada çıktı bu olay yıllarca gündemde düşmedi.



    Almanlar ,Japonlar ve Amerikalı üreticiler bu oyunun kaybedenleri, Çin: çok hızlı gelişiyor emotor da. Harika elektirikli araçlar markalar var, ulaşılır fiyata 1oo km 0.4 saniyede gören, içten yanmalı bir Ferrari 1.5 milyon tl.



    herşey hız da değil.elektirikli araçlar estetik,daha az parça,daha fazla ergonomik vs





  • Buradaki en büyük etken şu hali hazırda pek çok ülkede altyapı yok elektrikli araçların pillerini üretebilmemiz için gerekli kaynaklar sınırlı dünya da bir sonraki büyük pil tekonolojisine kadar 1 tesla da olan pil ile yaklaşık 10 tane plug in hybrid araç üretilebilir sadece hybrid olursa 50 tane hali hazırda ellerinde kalan ve avrupa regulasyonlarına uymayan motorları çin ve hindistan gibi pazarları satıp çevreyi kirleteceklerine daha uzun bir dönüşüm süreci daha iyi.

  • Çinliler elektrikli araçların çoğalması ve ucuzlamasında büyük rol oynadı. Nasıl Çin malı telefonlar 4-5 senede telefon piyasasında söz sahibi olduysa önümüzdeki 10 yıl içinde Çin malı elektrikli otomobiller de hayatımızda giderek yaygınlaşacak.

  • butun sirketler aynidir. ellerindeki teknolojiyi suyunu cikarip cikarip kullanmadan yeni teknolojiye gecmek istemezler. yeni teknoloji yeni yatirim demektir, yeni altyapi gerektirir, herseyi en bastan yapmak gerekir. kuresel iklim degisiminin getirdigi baski ile hizli gecis yapmaya mecbur birakilan avrupa sirketlerinin tersine toyatanin elinde oturmus hazir hybrid teknolojisi var, elektrige gecisi ne kadar yavaslatabilirse yesile boyamanin ekmegini o kadar cok yer.

  • istemezler tabi fosil yakita yaptiği yatirimlar boşa gidecek ,elektrikli araç devrimini kimse durduramaz önüne geçemez artik,fosil yakitli araçlar 10 yila kalmaz çagdişi kalacak.

  • Tesla elektrikli otomobiller konusunda devrim yarattı otomobil dünyasında bir devri kapatıp yeni bir çağın kapısını açtı Almandan, Japona ne kadar üretici varsa hepsini yola getirdi. Son 20 yıla damga vurmuş bir marka varsa oda açık ara Tesla. Japonlar ve Koreliler hidrojenli araçlara yatırım yapıyorlar belki elektrikli ve hibrit araçlara bir nebze alternatif olabilir bu işin sonu nereye varacak. Bir gerçek var ki Tesla otomobil dünyasında yeni bir çağ başlattı

  • xxxx1 kullanıcısına yanıt

    Çin hala istenen seviyede değil fakat Nio, Xpeng, GAC ve Geely cidden ümit verici işler yapıyorlar Geely, Volvo, Lotus ve Polestar adı altında premium ev araçlar çıkarmaya başladı batı firmalarını alıp mühendislerini kullanıp paraya boğmak çok iyi fikirdi zaten bu sayede Geely ve alt markalarınada çok yarayacak. Nio ve Xpeng'in daha yolu var Nio zaten Çin hükümeti sayesinde bugün ayakta 2020 Mart'ta iflasını veriyordu az kalsın.

  • PHEV en mantıklısı. Hem iyi bir batarya ile en azından 200-250 km elektrikli menzil olmalı ki bunu günlük kullanalım.

    hem de benzin ekleme seçeneği olmalı ki uzun yolda veya acil durumlarda şarj beklemeden depoyu 5 dk içinde doldurup çıkalım yola.

  • Hibriti, mibriti bilmem ama günümüzdeki batarya teknolojileri ağırlığı dolum oranına göre gidebildiği düşük menzil şarj olma süresi uzunlukları göz önünde bulundurulursa bence çok fazla acele edilmemeli. Şimdi de kıs atılanlarla teknoloji geliştirilmeye çalışılmalı bu süreler gerçekten tatmin edici sürelere geldiği zaman tamam ile geçiş olmadı yoksa ondan önce satılan onca araca yazık olacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçların bataryalarını üretilirken çevre kirleniyor. Ve o bataryaların geri dönüşümü oldukça zor.

    Elektrikli aracı şarj ederken , üretilen elektrikte çevreyi kirletiyor.



    Toyota’dan şok hamle: Elektrikli araçlara hızlı geçiş istemiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E27222C63 -- 29 Temmuz 2021; 16:59:1 >
  • Elektrikli araçlar çoğaldıkça güneş enerjisi gibi alternatiflere yatırım artacaktır. Her türlü teknolojik üretim doğaya zarar verir .Önemli olan yerine geldiği teknolojiye göre ne kadar zarar veriyor. Elektrikli araçlar her durumda içten yanmalı araçlardan daha az zarar veriyor çevreye ve dediğim gibi yaygınlaştıkça bu zarar miktarı da azalacaktır. Gel gelelim elektrikli araçlar hayal edildiği kadar hızlı yaygınlaşamayacaklar. Üretiminde kullanılan madenlerin bulunması , menzillerin sınırlı olması ve değişim için büyük bir altyapı gerekmesi ve mevcut ticari altyapının değişmesi son derece sıkıntılı bir süreç. Muhtemele yakın gelecekte araçlar hibrit olacak sonradan ise tam elektrikliye dönecektir.

  • Tüm binek araçları elektrikli yapmaya yetecek kadar Ni Li gibi maden var da Toyota mı yapmıyor? Toyata arabalarımı fyll elektrikli yapıyorum dese, (10 milyon/sene) elektrikli araba fiyatları 2 katına çıkar. Senede 100k araba üretenlerle karıştırmayın.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.