Şimdi Ara

TOYOTA PRIUS (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
15.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Toyota Prius
     TOYOTA PRIUS


    Seri olarak üretilen ilk elektrikli otomobil olan Toyota Prius ise hibrit olarak anılan otomobillere güzel bir örnek. Henüz ülkemizde satılmayan bu otomobilin en önemli özelliği belli bir hıza çıkana kadar (ki genelde bu rakam saatte 50 km ile sınırlı) elektrik motorundan güç alması. Tabi üzerindeki akülerin şarjı yeterli ise böyle bir özelliği kullanabiliyorsunuz.

    Bu farklı incelemede fikirleri ile bana yardımcı olan Mynet Otomobil Editörü Onur Arseven’e teşekkür etmek de isterim. Benim yazım daha çok olayın teknolojik yönü ile ilgili oldu. Kendisinin Prius’un otomobil ve sürüş özellikleri ile ilgili bir incelemesi de olacak. Bu anlamda bir beklentiniz varsa Onur’un incelemesini okumanızı tavsiye ederim.

    TEKNİK VERİLER
    Prius’un test ettiğimiz versiyonu 1500 cc motor hacmine sahip benzinli modeli oldu. İkinci nesil Prius olarak da tanınan bu cihaz ülkemizde satılmadı ve satılmayacakta. Ancak ToyotaToyota Prius elektrikli otomobillere aşina sağlanması amacıyla test amaçlı olarak bu otomobillerden Türkiye’de test ettiriyor.
    1500 cc hacimli bu motorun sağladığı güç ise 77 beygir. Maksimum hızı da 170 km olan otomobilin ağırlığı ise 1300 kg. Otomobili CVT adı verilen bir şanzıman türü harekete geçiriyor. Bu türün en önemli özelliği dişli oranlarına sahip olmaması. Gövde biraz ağır olsa da otomobilin hızlanması fena değil. Aileler için yeteri ataklığa sahip olduğunu söyleyebilirim. Yine de otomobilin zaman zaman hızlı hareket edemediğini belirteyim. Zaten muhtemelen bu yüzden Toyota üçüncü nesil Prius’larda motor hacmini 1800 cc’ye çıkarttı.

    ELEKTRİKLİ MOTOR
    Otomobilin elektrikli olan ikinci motoru ise 50 KW gücünde. Bu motora ek olarak bir akü beslemesi sağlanmış. Akünün şarjı ise benzinli motordan sağlanan enerji ile yapılıyor. Yani arabayı fişe takmaya falan gerek yok. Siz hareket ettikçe tekerleklerden gelen kinetik enerjinin bir kısmı akünün şarjı için kullanılıyor. Bu iş için gerekli olan aküler ise bagajda konumlandırılmış. Arka sıradaki yolcu koltuğunun hemen arkasında bulunan bu aküler kapaklı bir bölümün altında. Bu aküler bagajdan bir parça yer çalsa da genel olarak büyük olan bagaj (400 litre) ortalama kullanım için yeterli. Yine de çok çocuklu aileleri pek mutlu edeceğini söyleyemem.

    KULLANIM
    Prius halen farklı Toyota otomobillerinde de kullanılan anahtarsız sisteme sahip. Alarm kumandasına benzeyen küçük bir anahtarlığı yanınızda taşımanız kapıların açılması ya da kapanması için yeterli. Aracı çalıştırmak içinse ön konsolde bulunan Start düğmesine basmanız gerekiyor. Kumandanın pili biter ya da herhangi bir durumda manuel müdahale etmek isterseniz diye standart bir anahtar sisteme entegre edilmiş. Kumandanın hemen yan yözünde bulunuyor bu özel anahtarı.

    Prius hem elektrikli hem de benzinli motora sahip hibrit bir otomobil. Aküsü dolu ise (elektrik motorunu çalıştıracak özel aküden bahsediyorum) araba doğrudan elektrikli motordan güç alarak çalışıyor. Bu esnada dikkatli olmak gerekiyor çünkü neredeyse hiç ses duyulmuyor. Sessizce hareket eden cihaz çalışmıyormuş hissi uyandırıyor.

    Otomobin vites sistemi tam otomatik. Vites kolu ise sürücünün yan tarafına değil de on konsole yetleştirilmiş. Vites topuzu ve sistemi de oldukça küçük. Benim gibi sürüş sırasında elini vites topuzuna koymayı sevenler için kötü bir haber. Vites kolu konsolde olunca sürücünün sağ tarafında büyük bir boşluk oluşuyor. Bu boşluk ise biri küçük diğeri büyük kapaklı iki göz tarafından kullanılmış. Bu gözlere bir şeyler koymak mümkün. Ayrıca büyük olan gözde çakmak çışı ve AUX girişi bulunuyor.

    Saatte 50 km hıza ulaşılınca benzinli motor otomatik olarak devreye giriyor. Bu hıza çıkmasanız da elektrikli motorla gidebileceğiniz en fazla mesafe 2 km. Sonra yine benzinli motor devreye giriyor. Ayrıca bazen 50 km’ye çıkmadan da benzinli motoru devreye almak mümkün. Örneğin gaza sonuna kadar basarsanız otomobil aniden benzinli motora geçiş yapıyor. Tabi bunu cihaz otomatik olarak yapıyor. Bu geçişi herhangi bir şekilde anlamak zor. Sessiz ve yumuşak bir şekilde elektrik ve benzin motorları arasında geçiş yapılıyor. Sürücü hangi motoru kullanıcığını belirleme opsiyonuna sahip değil. Daha doğrusu sadece elektrikli motoru kullanabilsin diye Ev işaretine sahip bir düğme bulunuyor. Bu özelliği ancak pil gücü yeterli ise kullanabiliyorsunuz. Yani sadece benzinli motoru kullan demeniz mümkün değil.

    Pilin ve aracın o anki durumunu orta konsolde bulunan bilgi ekranından alabiliyorsunuz. Bu ekranda pil gücüToyota Prius o an hangi motordan enerji aldığınızToyota Prius şarj durumları ve otomobil ile ilgili diğer bilgilere (klimaToyota Prius harita –Türkiye haritası yok-Toyota Prius telefon sistemi –Bluetooth desteği var-Toyota Prius yakıt miktarı) ulaşmak mümkün. Ekranın dokunmatik olması önemli bir ayrıntı. Kullanımı kolaylaştıran dokunmatik ekran özellikle teknoloji meraklısı kullanıcıların aşina olduğu bir arayüz sunuyor.
    Prius’u geri vitese aldığınızda otomatik olarak devreye giren bir kamera sistemi bulunuyor. Gerekli olan kamera hemen plakanın sağına konumlandırılmış ve park ederken büyük kolaylık sağlıyor. Yapısı itibariyle iri bir otomobil olan Prius’un arka bölümünü park sırasında tahmin etmek zaman zaman zor olabiliyor. Bu kamera sistemi çok fayda sağlıyor . Ayrıca ayne kamera sistemi kendine kendine park sistemini kullanırken de devreye giriyor. Bu kamera sistemini çok beğendim ve umarım uzun vadede yaygınlaşır.

    KENDİ KENDİNE PARK SİSTEMİ
    Prius’un bir diğer teknoloji özelliği ise kendi kendine park edebilmesi. Ancak bunu tam otomatik olarak yapmıyor. Yani mutlaka kullanıcı müdahalesi gerekiyor. Prius’ta direksiyonun sol tarafında bulunan boşlukta Park düğmesi mevut. Bu düğmeye basınca ekranda park etme şeklini ayarlayabileceğiniz simgeler çıkıyor. Otomobil arka arkaya ya da yan yana park etmiş araçlar için bu tip bir sistem sunuyor. Yan yana park etmiş araçlarda bence bu sistem çok lazım değil çünkü zaten birçcok kullanıcı bu tih bir yere park edebiliyor. Ancak arka arkaya park edip aralarında sadece bir otomobillik alanlar kalan cihazlarda faydalı olabilecek bir sistem. Ancak sistem kullanıcı müdahalesine ihtiyaç duyuyor. Sistem sadece kamera ile yeri gösteripToyota Prius direksiyon hareketlerini yapıyor. Kullanıcı ise frene hafifçe basarak hareketi sağlıyor.

    Bence geliştirilmesi gereken bir sistem ama internetteki videolardan gördüğüm kadarıyla 2010 model Prius’ta da benzer durum sürüyor. Yani cihaz kendine kendine tam anlamıyla park edemiyor. Yine de bu haliyle de olsa güzel bir teknoloji.

    YAKIT TÜKETİMİ
    Elbette konu elektrikli otomobiller olunca ilk akla gelen yakıt tüketimi. Prius bu konuda oldukça cimri. 1500 cc bir motora sahip olmasına rağmen İstanbul trafiğinde yaptığımız ölçümlerde otomobilin ortalama 5.5 litre yaktığını gördük. Bu değer fabrika verilerinin üstünde ancak bu ebatta bir motora sahip otomobil için ortalamanın epey altında.

    Yani karşımızda az yakıt tüketen bir otomobil var. Elektrik motoru gerçekten işe yarıyor ve günlük kullanımda şehir içi mesafelerde fazlasıyla aktif olarak kullanmak da mümkün.

    Kaynak: google ile çeşitli siteler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webcin -- 23 Mayıs 2011; 0:51:05 >




  • Saçma fiyatlı bir araç. Kafadan ve tipten kaybediyor.

    Fiyatı 30000 seviyelerine gelince bir bakarız.
  • benzin vergisini telfi etmek için bu aracın ötv mtv vergileri yüksek olur..
  • plug in yeni fiyat 73000 euro
    hayalleri ertelemeye devam,:)
    belki suanki normal prius gibi 50-60 bin tl bandında2 . elleri olursa dusunulur ama bu kırmızı kar yagsın dıye beklemek gıbı bırsey :)
  • Diğer markalar da hibrit yaygınlaşmadıkça vergi indirimi için pek umutlu olmamak lazım... Benim bildiğim şu an piyasada bir toyota var bir honda var hibrit araba satmış olan, onlara uygulanacak vergi indiriminde diğer üreticiler itiraz edecektir muhtemelen... Bu durumda %100 elektrikle çalışan arabalar için bir vergi düzenlemesi beklenebilir, ama şu haliyle hibrit araçlar için vergi indirimi düzenlemesi beklemiyorum...

    Prius'a gelince, sıfır almak şu fiyatlarla çok zor, ikinci el desen şarjlı pilin ömrü ne kadar, aldıktan sonra pil değişimi için masraf çıkar mı soru işareti? Gerçi yabancı forumlarda amerika'da 3-4 bin dolara değiştirildiği yazan kullanıcı yorumlarına rastladım ama malum amerikaya giden araçla türkiye'ye gelen araç arasında farklar olabiliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL


    quote:

    Orijinalden alıntı: chn06

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: chn06

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL
    Bu priuslarda şanzıman yok.

    Cvt var sanziman olarak

    Yok yeni kasada cvt de yok elektrik motoru ve icten yanmali motor degisik kombinasyonlarda calisarak elektronik olarak cvt sanziman sadece simüle ediliyor.

    Yeni kasa olarak ulkemizde satilani diyorsunuz sanirim.araci test etmistim.sadece cvt otomatikti.b tusu vardi anlamadigim.digerleri p,r,n ve d tuslariydi.teknik veridede cvt diye geciyor.

    Evet suan satılan kasa, teknik verilerde cvt diyorlar ama aslında herhangi bir şanzıman yer almıyor araçta sadece elektronik olarak cvt şanzıman simüle ediliyor.Bence güzel herhangi bir şanzıman problemi olmaz :)

    Ustadim yaniliyorsun ! Ceviri hatasi yada anlama hatasi .
    Arabada sanzuman var modelide ECVT ancak iki konik disli (yada her ne ise ) uzerinde hareket eden kayisi elektirik motoru kontrol ediyor ,oradaki simule olayi manuel moda aldiginizda sanki klasik sanzumanmis gibi 1-2-3 diye gostererek simule ediyor ;cvt sanzumanlarda 4,5 yada ne bileyim sayisal kademeler yok ,yukari asagi hareket eden bir zincir kayis var (scuter motorlardaki kayis gibi ancakskuterlerde ki kayis merkez kac kuvveti etkisiyle hareketeediyor )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lubof

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL


    quote:

    Orijinalden alıntı: chn06

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: chn06

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL
    Bu priuslarda şanzıman yok.

    Cvt var sanziman olarak

    Yok yeni kasada cvt de yok elektrik motoru ve icten yanmali motor degisik kombinasyonlarda calisarak elektronik olarak cvt sanziman sadece simüle ediliyor.

    Yeni kasa olarak ulkemizde satilani diyorsunuz sanirim.araci test etmistim.sadece cvt otomatikti.b tusu vardi anlamadigim.digerleri p,r,n ve d tuslariydi.teknik veridede cvt diye geciyor.

    Evet suan satılan kasa, teknik verilerde cvt diyorlar ama aslında herhangi bir şanzıman yer almıyor araçta sadece elektronik olarak cvt şanzıman simüle ediliyor.Bence güzel herhangi bir şanzıman problemi olmaz :)

    Ustadim yaniliyorsun ! Ceviri hatasi yada anlama hatasi .
    Arabada sanzuman var modelide ECVT ancak iki konik disli (yada her ne ise ) uzerinde hareket eden kayisi elektirik motoru kontrol ediyor ,oradaki simule olayi manuel moda aldiginizda sanki klasik sanzumanmis gibi 1-2-3 diye gostererek simule ediyor ;cvt sanzumanlarda 4,5 yada ne bileyim sayisal kademeler yok ,yukari asagi hareket eden bir zincir kayis var (scuter motorlardaki kayis gibi ancakskuterlerde ki kayis merkez kac kuvveti etkisiyle hareketeediyor )


    Merhaba.

    Yanlis bilgi olmasin diye duzeltmek istedim.

    Toyota e-cvt de konik disli/kayis sistemi yoktur. Sabit oranli bir planetary disli mekanizmasi vardir. Elektrik ve benzin motorlarinin torklari elektronik olarak hesaplanarak hizlanma saglanir. O nednle hizlanma degeri iyidir ancak son hizlari nisbeten dusuktur.

    2 elektrlk motoru, bir debriyaj ve bir benzinli motorunu biraraya getirip araya planatery disli sistemi koyuyorlar.

    Cok keyifli bir kullanimi vardir. Bir prius olmasa da peder de yaris hybrid var. Ordan biliyorum.

    Nasil calistigini asagidaki videodan gorebilirsiniz. (Bu 3. Nesil ama diger nesilleri de ayn)

    http://youtu.be/dLNDGUISTYM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 18 Kasım 2013; 21:29:50 >




  • Arac cok guzel ve konforlu ve gubenlikli su anda apel ampera modelinden sonra 2 nesil prius aldim fiyati makuldu ama gercekten kullanicli bir model bir kac hack yapilabiliyor ustunde Ornek 50 km hiza kadar kullanilan elektrik motorunun pil bitene kadar yapabiliyorsunuz

    Cunku arac EV modunda yani full elektrikle giderken ani hizlanmada benzin motorunu devreye sokuyor bunu iptal edebiliyorsunuz
    Bunun haricinde ekranina tv eklenebiliyor
    Vs vs

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: larry2008

    Arac cok guzel ve konforlu ve gubenlikli su anda apel ampera modelinden sonra 2 nesil prius aldim fiyati makuldu ama gercekten kullanicli bir model bir kac hack yapilabiliyor ustunde Ornek 50 km hiza kadar kullanilan elektrik motorunun pil bitene kadar yapabiliyorsunuz

    Cunku arac EV modunda yani full elektrikle giderken ani hizlanmada benzin motorunu devreye sokuyor bunu iptal edebiliyorsunuz
    Bunun haricinde ekranina tv eklenebiliyor
    Vs vs



    Bu konuda yani prius üzerinde yapılan hack leri görebileceğimiz bir site-forum var mı bildiğiniz?
  • Hangi modeli icin istiyorsunuz ve nesini heck leyeceksiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alooooo.12 yıl olmuş ordamısın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.