Şimdi Ara

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid tanıtıldı: En güçlü, en hızlı ve en verimli RAV4 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Sayın DoğanGörünümlüToros, bu aracı hususi olarak Türkiye pazarı için üretmiyorlar, daha çağdaş düşünceye sahip toplumlar için üretiyorlar.

    Türkiye'yi silindir hacmine göre vergilendirme sorunsalından kurtaracak bir zihniyet zaten beklenemez.

    Bazı çağdaş konularda teşvik verilmesi, mevcut köhne vergilendirmenin düzeltmesi gerekiyor. Ekonomik refah düzeyi oluşmadığı sürece de buna hiçbir hükümet yeltinemez bile; zira kendi topuğuna sıkmış olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    quote:

    Benim elestirdigim 2.5 litre atmosferik nuh nebiden kalma motorunu performans oww yeahh super uber diye itelemesi.


    Burayı da düzeltmeye ihtiyaç var.

    2.5 litrelik o motor Nuh Nebi'den kalma motor değildir. Bu motorun termal verimliliği %40'tır ki diğer bahsettiğiniz motorlardan çok daha verimlidir.

    Hibrit araçların felsefesi verimlilik esasına dayanır/dayanmalıdır. 1000 beygirlik hibrit bir yarış otomobili dahi verimlilik esasıyla yola çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Land cruiser de 4.7 motor var ama performansı daha kötü?

    Mercedes s350de daha büyük motor var ama performansı daha kötü?

    Suzuki gsx1000r de 1000cc cik motor var ama 0-100 hızlanması 2.35 saniye?

    Scania tırda 6.0 motor var ama performansı düşük?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Peeeeeh duayene bak duayene, bildiğim kadar unuttuğu varmış. Termal verimliliği %40'ın üzerinde olan, silindirleri, piston gömlekleri, pistonları ve segmanları tamamen düşük sürtünme ve verimlilik için yeni tasarlanmış motora nuh nebiden kalma diyen çakma duayen. Cehalet patlak hortum gibi işte, çeşmeyi bir açınca her yana sıçrayıveriyor.

    Toyota'nın bu motordan bu gücü ve 228 Nm torku çıkarabilmesi bile başlı başına büyük bir başarı. Atkinson çevrimine sahip motorlarda verimlilik yüksek olsa da güç çıkışı konusunda otto çevrimi ile çalışan muadillerine göre zayıf kalıyorlar. Hem motor güzel revize edilmiş hem de elektrik motoru ile ortaya güzel bir paket konmuş.

    BMW i8'de tamamen performansa yönelik tasarlanmış bir hibrit ünite var, güç çıkışı bilgisinden bile bunu rahatlıkla görebiliyoruz. 320 Nm torku 3700 devirden itibaren vermeye başlıyor araç. Sırf turbo motor standartlarına göre bakarsak günümüz motorlarının maksimum torkunu 1500-5500 devir arasında verdiğini de göz önünde bulundurursak angutça bir yorumla bu motora bu turbo boşluğu yüzünden başarısız diyebiliriz fakat konunun bununla alakası bile yok. BMW alt devirleri elektrik motoruyla destekleyip devir yükseldikçe güçten düşmeyen çok güzel bir paket yerleştirmiş araca. Tabi bunun üstüne 0.22 olan sürtünme katsayısını da eklersek bırakalım da fazla yere basma gücüne ve sürüklenmeye sahip olmayan dört çeker bu araç düzlükte aksın. Zannediyorsunuz ki hızlanma konusundaki tek etken motor. Buna ek olarak da i8 piyasadaki en yavaş hibrit spor otomobil fakat bunun zerre kadar önemi yok. BMW bu aracı nasıl bir teknolojiye sahip olduğunu ve gelecekte neler yapabileceğini bugünden göstermek için yaptı. Aracın ön ızgarası harici ben bir BMW'yim diyen tek noktası yok, her şeyi fütüristik.

    Toyota Rav4'e Mtv'yi Toyota mı koydu? Aracı bu yönden eleştirmek gibi bir saçmalığa düşeceğinize gidin eleştirilerinizi böyle verimli araçlardan abuk subuk vergiler alan ve ülkeyi avrupa'nın adım adım yasakladığı dizellerin çöplüğüne döndürenleri eleştirin. Güncel örnek vermek de gerekirse benim BMW'nin ülkemize gönderdiği 2.0 litrelik motordan devşirme ve onun verimliliğinin ve de temizliğinin yanına bile yaklaşamayan 1.6 motorlu 3 serisine bu araca ödediğimden daha az MTV ödememin en ufak bir mantığı yok. Hem havayı daha çok kirleteceğim, hem sınırlı bir enerji kaynağı olan petrolü daha fazla tüketeceğim yani insanlığa günümüz şartlarında her açıdan daha fazla zarar vermiş olacağım ancak devlete daha az para vereceğim. Niye? Çünkü motor hacmi.

    Ayrıca lütfen sadece gidip cahil gibi tork değerleri üzerinden konuşmayın. Tork tek başına hiçbir işe yaramaz mühim olan her zaman için aracın güç bandıdır. 900 devirde 1950 Nm tork üreten motorlar da var fakat motorun gücü 320-340 beygir civarlarında. Buna ek olarak da her atmosferik motor çağ dışı değildir, her turbo motor da über teknolojielere sahip değildir. Verimli bir motor üretmenin tek bir yolu yok, güç ve tork değerleri de motorun verimiyle ilgili tek başına bir anlam ifade etmiyor. Mesela Mazda 1.3 litre atmosferik wankel motordan 231 beygir güç çıkardı fakat bu motor inanılmaz verimsiz bir motor. Aynı güç çıkışına sahip daha yüksek hacimli pistonlu atmosferik muadillerinden yerine göre 3-7 litre daha fazla tüketime sahip ama 1.3 litre-231 beygire bakınca muazzam geliyor.

    Not: Benim bildiğim kadar bilgiyi sizin unutmuş olmanız benim az bildiğimi değil sizin kendinizi güncel tutma ve bildiğine uzunca süre sahip olma konusundaki vasatlığınızı gösterir. Lütfen vasatlığı överek kendinizi öne çıkarmaya çalışmayın. Karşınıza çıkan her insan benim kadar nazik olmayabilir.




  • Takumi_Fujiwara kullanıcısına yanıt
    %100 verimli olsa ne olur 228 Nm tork verdikten sonra. Ben sonuca bakarim. Saatte 1 TL mtv si var aracin, downsizing i bile beceremediyse getirmesin o zaman TRye, neyse ilerde adı gibi fosil olup tarihe karısacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hybrid RAV4'den sonra plug-in hybrid'ide gelir mi acaba. Toyota Türkiye bu aracı getirir mi acaba

  • Tasarım ateş ediyor ama ah vergiler, ah vergiler... Onlar da ucuna taramalı takılmış bonba gibi bi şey atıyor.

  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsun Türkiye'deki vergiler yüzünden böyle arabalar üretmemeliler. Koy buna 1.0 turbo motor. Oh mis. Vergisi de az.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Masallah güzel araç 1930 yılında başlayan Toyota ismiyle başarılı dünya devi

  • hibrit modeli 380 bin tl..kim verir buna?? ben bunu getirdiklerinde hibrit araçların vergisinin düşeceğini bunu için getirdiklerinin düşünmüştüm...ama yok...380 bin buna vereceğime gider mercedes alırım!!!
  • Türkiye'ye gelse güncel hybrid kasasından daha çok satar RAV4'ün plug-in hibrit kasası. Ülkemiz yollarında görme şansımız olur

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.