Şimdi Ara

Toyota Yaris 1.0 Yakıt Tüketim Paylaşımı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
27.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Şu araçta 6.vites olsa 120km civarı 2000 devirle süper uzun yol yapar. 3-4 litrea arası yakar yani.

    Sener hocam 1.0 motora 6. vitesi nasıl koymayı düşünüyosunuz. Etine budu ne ki.

    Son hızı 155km. 6.vites ekonomi vitesi olur. Araç 5.viteste maksimum hıza ulaşır, 6'ya 100km civarı atılıp, uzun yolda 120-140 arası keyifle sürülür. Zaten hareket eden bir aracın hızını koruması için 10-15 PS civarı bir yeter de artar bile.2000-4000 devir aralığında zaten o motor o kadar gücü havada karada üretir. Motor hacmi ile vites sayısı arasında bir orantı olamaz.

    1.2 TSI motor DSG şanzımanla 7 vites mesela.

    6 vites olayı zor yada 1.0 motora gitmez diye bir olay yok. Jazzlarda 83PS versiyonda eski kasada 7 vites seçeneği vardı CVT olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Şu araçta 6.vites olsa 120km civarı 2000 devirle süper uzun yol yapar. 3-4 litrea arası yakar yani.

    Bir de ikinci eli 40 bin TL olursa yemeyip yanında yatılır artık Şenercim.

    Dizeli 48100 TL olan bir aracın elbette 2.eli 40000 TL olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg takılsa uzun yolda 12 kuruş yakar. bende aynı motora sahip saihatsu sirion alacağım kışın lpg ile tasarrufun dibine vuracam.

    Hocam sirion hakkında forumlarda pek yorum göremedim.Yedek parçaları sağlamlığı hakkındaki yorumunuz nedir acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Y.Sarıyıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg takılsa uzun yolda 12 kuruş yakar. bende aynı motora sahip saihatsu sirion alacağım kışın lpg ile tasarrufun dibine vuracam.

    Hocam sirion hakkında forumlarda pek yorum göremedim.Yedek parçaları sağlamlığı hakkındaki yorumunuz nedir acaba.

    daihatsu sirion yurt dışına toyota passo olarak ithal ediliyor yani %100 japon malı ülkemizde ise daihatsu sirion adı altında satılıyoor yani yarıs ile motoru ve parçaları bir bir aynı. forum genelde vw,toyota,fordcu olduğu için bilinmemesi doğal detaylı bilgihttp://www.daihatsuaskina.com/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Şu araçta 6.vites olsa 120km civarı 2000 devirle süper uzun yol yapar. 3-4 litrea arası yakar yani.

    Sener hocam 1.0 motora 6. vitesi nasıl koymayı düşünüyosunuz. Etine budu ne ki.

    Son hızı 155km. 6.vites ekonomi vitesi olur. Araç 5.viteste maksimum hıza ulaşır, 6'ya 100km civarı atılıp, uzun yolda 120-140 arası keyifle sürülür. Zaten hareket eden bir aracın hızını koruması için 10-15 PS civarı bir yeter de artar bile.2000-4000 devir aralığında zaten o motor o kadar gücü havada karada üretir. Motor hacmi ile vites sayısı arasında bir orantı olamaz.

    1.2 TSI motor DSG şanzımanla 7 vites mesela.

    6 vites olayı zor yada 1.0 motora gitmez diye bir olay yok. Jazzlarda 83PS versiyonda eski kasada 7 vites seçeneği vardı CVT olarak.

    6.vıtesle sadece duz yolda gıder o arac. Sızdekı bu 6.vıtes merakını anlamıs degılım ayrıca. Yorum yaptıgınız her 5 vıtese bır 6.yı eklıyorsunuz

    Bızım aklımız yetıyosa muhendıslerınkıde elbet yetecektır.
    1.2 tsı turbo bı motor. Cvt ıse vıtes oranlarını sureklı degıstırıyor ayrıca bunlarla manuele ornek vermesek ıyı olurdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Şu araçta 6.vites olsa 120km civarı 2000 devirle süper uzun yol yapar. 3-4 litrea arası yakar yani.

    Sener hocam 1.0 motora 6. vitesi nasıl koymayı düşünüyosunuz. Etine budu ne ki.

    Son hızı 155km. 6.vites ekonomi vitesi olur. Araç 5.viteste maksimum hıza ulaşır, 6'ya 100km civarı atılıp, uzun yolda 120-140 arası keyifle sürülür. Zaten hareket eden bir aracın hızını koruması için 10-15 PS civarı bir yeter de artar bile.2000-4000 devir aralığında zaten o motor o kadar gücü havada karada üretir. Motor hacmi ile vites sayısı arasında bir orantı olamaz.

    1.2 TSI motor DSG şanzımanla 7 vites mesela.

    6 vites olayı zor yada 1.0 motora gitmez diye bir olay yok. Jazzlarda 83PS versiyonda eski kasada 7 vites seçeneği vardı CVT olarak.

    İşin içine CVT girince durum değişir Şenercim.

    CVT'de istenirse 100 vites bile atanabilir.

    Ancak bu aracın belli bir hızda son vitesinde çevireceği devir sayısını değiştirmez.


    DSG 7 de 1.2 TSI için özel geliştirilmemiştir.

    Zaten ellerinde mevcut olan bir şanzımanı bu motora adapte ettiler.


    1.0 lt'lik atmosferik bir motorun 6-7 vitesli olması demek yokuşlarda bu aracın 1'i geçtim, 2, belki de 3 vites birden düşürmesi anlamına gelebilir.

    Bu durum çoğu kişi için de pratik olmayacaktır.

    Zaten öncelik olarak şehiriçi kullanımı için düşünülmüş bir araca da pratikte neredeyse hiç kullanamayacağı bir sistemin adapte edilmesi anlamına gelecektir bu.

    Ayrıca firmaların elinde mevcut bulunan bir şanzımanı farklı motorlarda kullanmaları, işin teknik ve mali boyutlarını da kapsayan çok farklı değişkenler sonucunda alacakları bir karardır.

    Bize göre teoride oluyor gibi görünen bir durum uygulamaya geçince çok farklı gerçekleşebiliyor maalesef.




  • 6.vitesin espirisi uzun yol için zaten. Buldun mu güzel otobanı, 6.vitese takacaksın, cruise control ile hızı ve devri sabitleyeceksin.
    Ondan sonra konforlu, sessiz ve düşük tüketimli yolculuk yapacaksın. Rampa bile gelse cruise control devri sabit tutmak için gazı artırır.
    İstersen Cruise controlden çıkıp 1-2 vites düşür devam et, sonra yine 6.vitese tak.

    Uzun yolda 5 vitesli araçlar 100km hızdan sonra sıkıntı oluyor. O yüzden bütün araçlara 6.vites şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    6.vitesin espirisi uzun yol için zaten. Buldun mu güzel otobanı, 6.vitese takacaksın, cruise control ile hızı ve devri sabitleyeceksin.
    Ondan sonra konforlu, sessiz ve düşük tüketimli yolculuk yapacaksın. Rampa bile gelse cruise control devri sabit tutmak için gazı artırır.
    İstersen Cruise controlden çıkıp 1-2 vites düşür devam et, sonra yine 6.vitese tak.

    Uzun yolda 5 vitesli araçlar 100km hızdan sonra sıkıntı oluyor. O yüzden bütün araçlara 6.vites şart.

    Düşük hacimli atmosferik motora sahip düz vitesli bir araçta rampalara gelindiğinde hız sabitleme devri sabit tutmak için gazı arttırmayi deniyor ama tabiri caizse "yemiyor" ve hız sabitleme "benden bu kadar aga" deyip devre dışı kalıyor.

    İş ayağa düşüyor yani. :)


    Abime aldığımız 1.6 lt 132 bg 6 vitesli Auris'te durum bu mesela.


    Bu teknik özellikteki araçlar yokuşlarda devir çevirmek isterler zira maksimum torklarını 4000-4500 devir arasında; maksimum güçlerini de 6000-6500 devir arasında üretirler.

    Oysa biz 6. viteste 120 km civarı bir sabit hızla giderken motor 3000 devir civarı çevirir.


    Dolayısıyla yokuşa gelindiğinde araç tork ve güç bandında olmadığı için gazı da arttıramaz. :)

    Dik bir yokuşta aynı hızı koruyabilmek için 4. vitese bile atmak gerekebiliyor.


    1.0 lt'lik bir araç en hafif bir yokuşta bile çekmeyecektir.

    Daha dik yokuşlarda 2-3 vites birden küçültmek gerekecektir.


    Uzun yolda 5 vitesli araçların gürültülü olduğunu biliyorum ama atmosferik motorda hacim artmadan bu tür atraksiyonlar zor görünüyor Şenercim.



    Bir sonraki ilginç teorinin ne olacağını merakla bekliyorum.




  • Demekki tüp taktırsan yakıt yakmayıp üstüne para alacaksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Şu araçta 6.vites olsa 120km civarı 2000 devirle süper uzun yol yapar. 3-4 litrea arası yakar yani.

    Sener hocam 1.0 motora 6. vitesi nasıl koymayı düşünüyosunuz. Etine budu ne ki.

    Aynen 6. vitesi koysan arabada tork yok, 120 ile sabit gidecem diye gaza daha çok basıp daha çok yakarsınız.
  • Tartışmayı uzatmak için yazmıyorum ama Toyota 1.33 atmosferik aracına 6 ileri vites koymuş. Motor atmosferik. 100PS, 125NM tork, bizim Jazz/City ile benzer hacim ve güçte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Tartışmayı uzatmak için yazmıyorum ama Toyota 1.33 atmosferik aracına 6 ileri vites koymuş. Motor atmosferik. 100PS, 125NM tork, bizim Jazz/City ile benzer hacim ve güçte.


    Bahsettiğimiz araç 1.0 litre 69 PS.

    Senin dediğin %33 daha hacimli ve daha güçlü bir motor.

    Kendi kendinize cevabı verip tartışmayı bitirmişsiniz zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    1.0 motor uzun yolda 4.7 yakiyorsa benim arac cok iyi o zaman. İstanbul-Bodrum yaptim ortalama 5.4litre yaktim tum yol boyunca klima acik , 3 kisi + bagaj dolu sekildeydi. Aracim 1.6 atmosferik

    1.6 atmosferikle nasıl 5.4 yaktın klima kapalı 80le gene o kadar yakamazsın araç ne ?

    1.16i bmw , yalniz manuel olarak kullandim yuksek viteslerde (5-6 genelde) gittim hep dusuk devirde. İstanbul icinde 7-7.5 litre yakiyorum zaten

    İstanbul icinde 7-7,5 lt.
    Yorum yok (!)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Tartışmayı uzatmak için yazmıyorum ama Toyota 1.33 atmosferik aracına 6 ileri vites koymuş. Motor atmosferik. 100PS, 125NM tork, bizim Jazz/City ile benzer hacim ve güçte.


    Hız sabitleme de koymuş mu? :)


    Zeki Müren de bizi görecek mi?

    Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Y.Sarıyıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg takılsa uzun yolda 12 kuruş yakar. bende aynı motora sahip saihatsu sirion alacağım kışın lpg ile tasarrufun dibine vuracam.

    Hocam sirion hakkında forumlarda pek yorum göremedim.Yedek parçaları sağlamlığı hakkındaki yorumunuz nedir acaba.

    daihatsu sirion yurt dışına toyota passo olarak ithal ediliyor yani %100 japon malı ülkemizde ise daihatsu sirion adı altında satılıyoor yani yarıs ile motoru ve parçaları bir bir aynı. forum genelde vw,toyota,fordcu olduğu için bilinmemesi doğal detaylı bilgihttp://www.daihatsuaskina.com/

    Daihatsu'nun Türkiye ve Avrupa'dan çekileceğini okumuştum bir yerde yanlış mı hatırlıyorum hocam?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kudik

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Y.Sarıyıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg takılsa uzun yolda 12 kuruş yakar. bende aynı motora sahip saihatsu sirion alacağım kışın lpg ile tasarrufun dibine vuracam.

    Hocam sirion hakkında forumlarda pek yorum göremedim.Yedek parçaları sağlamlığı hakkındaki yorumunuz nedir acaba.

    daihatsu sirion yurt dışına toyota passo olarak ithal ediliyor yani %100 japon malı ülkemizde ise daihatsu sirion adı altında satılıyoor yani yarıs ile motoru ve parçaları bir bir aynı. forum genelde vw,toyota,fordcu olduğu için bilinmemesi doğal detaylı bilgihttp://www.daihatsuaskina.com/

    Daihatsu'nun Türkiye ve Avrupa'dan çekileceğini okumuştum bir yerde yanlış mı hatırlıyorum hocam?

    doğrudur hocam çekilecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kudik

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Y.Sarıyıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg takılsa uzun yolda 12 kuruş yakar. bende aynı motora sahip saihatsu sirion alacağım kışın lpg ile tasarrufun dibine vuracam.

    Hocam sirion hakkında forumlarda pek yorum göremedim.Yedek parçaları sağlamlığı hakkındaki yorumunuz nedir acaba.

    daihatsu sirion yurt dışına toyota passo olarak ithal ediliyor yani %100 japon malı ülkemizde ise daihatsu sirion adı altında satılıyoor yani yarıs ile motoru ve parçaları bir bir aynı. forum genelde vw,toyota,fordcu olduğu için bilinmemesi doğal detaylı bilgihttp://www.daihatsuaskina.com/

    Daihatsu'nun Türkiye ve Avrupa'dan çekileceğini okumuştum bir yerde yanlış mı hatırlıyorum hocam?

    doğrudur hocam çekilecek.

    peki çekildiği zaman daihatsu kullanıcılarının durumu ne olacak bir fikriniz var mı? araçların zaten az olan ikinci el değerlerinin dip yapacağı kesin ama f/p aracı olarak aldım diyelim parça ve servis sıkıntısı çekecek miyim? servislerin toyota servislerine devredilmesi/birleştirilmesi konuşuluyordu ancak o da olmadı galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kudik

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Y.Sarıyıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg takılsa uzun yolda 12 kuruş yakar. bende aynı motora sahip saihatsu sirion alacağım kışın lpg ile tasarrufun dibine vuracam.

    Hocam sirion hakkında forumlarda pek yorum göremedim.Yedek parçaları sağlamlığı hakkındaki yorumunuz nedir acaba.

    daihatsu sirion yurt dışına toyota passo olarak ithal ediliyor yani %100 japon malı ülkemizde ise daihatsu sirion adı altında satılıyoor yani yarıs ile motoru ve parçaları bir bir aynı. forum genelde vw,toyota,fordcu olduğu için bilinmemesi doğal detaylı bilgihttp://www.daihatsuaskina.com/

    Daihatsu'nun Türkiye ve Avrupa'dan çekileceğini okumuştum bir yerde yanlış mı hatırlıyorum hocam?

    doğrudur hocam çekilecek.

    peki çekildiği zaman daihatsu kullanıcılarının durumu ne olacak bir fikriniz var mı? araçların zaten az olan ikinci el değerlerinin dip yapacağı kesin ama f/p aracı olarak aldım diyelim parça ve servis sıkıntısı çekecek miyim? servislerin toyota servislerine devredilmesi/birleştirilmesi konuşuluyordu ancak o da olmadı galiba.

    Servis yedek parça tedariği sürecek diye biliyorum hocam. Toyota işi olmadı




  • 23 Ekimde Yaris 1.0 terra mmt aracıma atiker odb2 safefast lpg kiti taktırdım. Özelliği arıza ışığı yaktırmaması olduğunu öğrendiğim için tercih ettim. yaklaşık olarak 2000 km yol yaptım depo 25-25.5 lt lpg alıyor. opet'ten aygazkpg alıyorum litre fiyatı 2.55 TL, şu ana kadar 65 TL'lik lpg ile 343 - 350 km arası yol yapıyorum yani yaklaşık olarak 18.5 - 19 kr yakıyor.

    oldukça memnunum, küçük motor olduğu için idda edildiği gibi çekiş kaybı vs. de olmadı

    Göbaşı Toki - Esenboğa hava alanı istikametini kullanıyorum her gün kepekli yokuşunu ve pursaklar yokuşunu çıkıyorum, yokuş çıkarken yakıt ortalamam 9.5 - 10.2 LT ve hızım da 100 km civarı oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.