|
Toyota, yeni bZ kompakt elektrikli SUV konseptini tanıttı
-
-
İsimleri karıştırmaya başladık günde üç ayrı elektrikli araç tanıtılır oldu.
-
elektrikli araclar hala kendine has seklini bulmus degil. onde motor yok, bataryalar govdenin altinda, elektrikli motor cok daha az yer kapliyor. hala tasarimdalarda araclar icinde benzinli motor varmis gibi uzun burunlu yapiliyor. elektrigin sagladigi ekstra bos alan kullanilmiyor. hos simdi farkli bir tasarima gecsen insanlarin gozu alismadigi icin satmaz. zaman icinde elektrikli araclar yayginlastikca alani daha verimli kullanan tasarimlarin cikacagini dusunuyorum.
-
Muhteşem bir noktaya değinmişsiniz. Göz aşinalığı için halen klasik tasarım kullanılıyor. Sadece daha modern çizgilerle tasvir ediliyor. Yine de klasik tasarımı etkin kullanabilmek için birçok üniteyi ön tarafa yerleştiriyorlar ama elektrik motoru ve bataryaların verdiği özgürlük ile istenirse klasik tasarımdan rahatça uzaklaşılabilir.
-
Araçlar sadece motor hacmine göre tasarlanmıyor. Aynı kasada farklı hacimlerde motorlarda kullanılabiliyor. Araç tasarlanırken benzinli, hibrit dizel veya tam elektirikli olacak şekilde tasarlanabiliyor(Kona mesela). Ayrıca ön kısım tasarlanırken sadece motorda değil araç beyni, klima, camsuyu fren hidrolik yağı gibi sıvı taşıyan bidonlarada ulaşımı kolay bir yer ön taraf. Birde güvenlik kriterlerini taşıyacak ve hava sürtünme katsayısını makul seviyelerde tutacak şekilde tasarlamak için uzun zamandır kullanılan tasarımlar tercih sebebi. Aracalarda değilde bence tasarımda artık farklılık kamyon, yolcu otobüsü gibi büyük araçlarda olacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faniseyler -- 17 Kasım 2022; 14:08:09 >
-
yani, bir suru farkli nedenler var o yuzden simdi niye boyle diyemiyorum ama zaman icinde kesinlikle kendi cizgilerini olusturacaklardir. ellerinde buyuk bir dizayn ozgurlugu var.
-
C-HR dan daha iyi olmuş tasarım özellikle arka cam boyutunun büyümesi iyi olmuş TR de görürüz umarım.
-
Toyota artık tasarım işini çözdü yıllar sonra olsada. Sonunda tasarım yapmayı öğrendiler
-
Dünyanın bir numarasından 2022 son çeyreğinde şovlar devam ediyor. 2023 daha da etkileyici olacak....
-
O değil de, dokunmatik hissiz konsol butonlarını hiç sevmiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 18 Kasım 2022; 09:39:49 >
-
Malzeme veya teknoloji anlamında büyük bir devrim olmadığı sürece araçlar tasarımsal olarak böyle olmaya devam edecek. Araçların uzun burunlu olmasının büyük sebeplerinden biri kaza esnasında darbeyi sönümleyerek hasarın kabine daha az şiddetle yansıtılmasını sağlamak. Aerodinamik olarak ise burunlu olması Cd'yi ciddi anlamda düşürüyor. Küt bir ön tasarım daha fazla sürtünme demek olduğu için ne kadar istemeseler de yine bu şekilde olacak. Bunun yanında üstteki mesajda da yazıldığı gibi; cam suyu, filtreler, batarya yönetim ve soğutma sistemlerini de buraya koyuyorlar.
-
Uzun yıllar kötü araçlar tasarlayan Toyota'da biraz kımıldanma başlamış....
Prius ve bu model gerçekten çok farklı ve güzel şeyler sunacak gibi...
gelsin görelim...
-
illaki nedenleri var ama elektrikli araclar urun cesitliliginden ote norm haline geldiginde olusan dizayn ozgurlugunu kullananlar olacaktir. Arabanin illaki bu sekilde olmasi bizim aklimizda yerlesmis olan imajdan baska bir sey degil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
elektrikli araclar hala kendine has seklini bulmus degil. onde motor yok, bataryalar govdenin altinda, elektrikli motor cok daha az yer kapliyor. hala tasarimdalarda araclar icinde benzinli motor varmis gibi uzun burunlu yapiliyor. elektrigin sagladigi ekstra bos alan kullanilmiyor. hos simdi farkli bir tasarima gecsen insanlarin gozu alismadigi icin satmaz. zaman icinde elektrikli araclar yayginlastikca alani daha verimli kullanan tasarimlarin cikacagini dusunuyorum.
|
Muhteşem bir noktaya değinmişsiniz. Göz aşinalığı için halen klasik tasarım kullanılıyor. Sadece daha modern çizgilerle tasvir ediliyor. Yine de klasik tasarımı etkin kullanabilmek için birçok üniteyi ön tarafa yerleştiriyorlar ama elektrik motoru ve bataryaların verdiği özgürlük ile istenirse klasik tasarımdan rahatça uzaklaşılabilir.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X