Bir arkadaşa farklı motor olduğunu söylemiştim geçenlerde fakat ısrarla aynı motor diyordu.Arkadaş gayet güzel açıklamış zaten.
quote:
Orijinalden alıntı: donnaiolo
Onu bunu bilmiyorumda sacma sapan farklar var,
A1 1.4 TFSI 185 HP iken Polo GTI 1.4 180 HP
A3 1.4 TFSI 125 HP iken Golf 1.4 TSI 122 HP
Vs. Vs.
işte yukarıdada belirttiğim gibi iki motor arasında fark var taner abim burada olsaydı bilirdi ... ilk çıkan b6 kasa passat 1.4 tsi 122 pslerin motor torkları ilk başta 210 nm idi sonradan 200 e düşürdüler
quote:
Orijinalden alıntı: Erukay
aahhh ah Taner abim burda olsaydı. Motor-turbo resimleriyle konuyu şenlendirir, gerekli açıklamayı yapardı.
aklıma takıldı benim de nerede taner bey?
1.4 tfsi da twin charge. iki motor arasında fark yok.
tsi vw de 122 skodada 125 hp. çok minik basınç farklılıkları bunlar. en basit mantığı ile düşünün her markaya farklı motor yapıp maliyetini neden artırsın?
aynı motorlar vw ve skodada tsi audide tfsi.
iki motor arasında ki tek fark yazılım farkı.
quote:
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
quote:
Orijinalden alıntı: orgozgur
Vw kullandığı tsi ile audinin tfi arasında fark varmı enjeksiyon sistemleri aynı mı? Birde tsi dan önceki fsi motoların tsi dan tek farkı turbosuz oluşumu?
tsi= Twincharged Stratified injection yani çift şarj besleme tfsi ise Turbo Fuel Stratified injection Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor
TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.) Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.
TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor. Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.
şöyle diyebiliriz tfsi farkı yüksek basınçlı pompa farkı buna karşılık tsi da da daha yüksek yanma ısısı olduğu için silindir blogu daha sağlam malzemeler kullanılarak üretilmiş
bu basınç farkında verilere şöyle yansıyor scirocco 2.0 tsi 210 ps 280 nm iken audi a5 2.0 tfsi 211 ps ve 350 nm olarak sunuluyor
bir diger fark ise audi a 1 1.4 tfsi 185 ps iken polo gti 1.4 tsi 180 bps olarak sunuluyor
Yüksek basınçlı pompa sistemine sahip 1.4TFSi, emsali 1.4TSi motora göre daha çok yakar diyebilir miyiz?
Yani az da olsa performanslı ve az da olsa fazla yakar.. Diyebilir miyiz?
sadece yazılım diyrum diyorum tekrardan .öyle bir markanın farklı modelleri için farklı motorlar üreteceğini düşünebiliyrmusunuz.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme