Şimdi Ara

Turbo araçta egzoz modifiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
4.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick0

    Şuan formula1'de de 1.6 turbo araçların egzost sesini artırmaya çalışıyorlar hocam bi yol bulursan bernie ecclestone'a da haber ver

    Formuladada mı sıkıştırma lazımmış? E onlar hep üst devirlerde? Bakın şimdi iyice kafam karıştı
  • blow off ile şu konuda alakası vardır..gazdan ayagınızı cektiğinizde oluşan negatif basıncı boşaltan blow off fabrikada belli bir emiş debisine göre ayarlanmıştır.
    sistemdeki tüm borular ve eksoz sistemi bu debiye göre ayarlanmıştır.sistemde yaptıgınız değişiklikler sayesinde o debiye ulaşmadıgında blow off valfi oluşan basıncı erken boşaltarak randımanlı çalışmayacaktır..

    elbette turbo giriş ve çıkışı ne kadar rahatsa turbo o kadar verimli çalışacaktır.fakat arkadaşın su an turbo sistemini değiştirmek gibi bir isteği olmadıgı için bu şekilde yazmayı uygun buldum.yoksa parformans artışı için basit ama etkili daha net çözümler de bulunuyor..

    bahsettiğiniz gibi araçlarda emisyon değerlerine uymak için birtakım sensörler konarak aracın kirli gaz atmaya başladıgında gazı kesmesi verimden düşmesi sağlanmaktadır.arkadaşın aracına yazılım uygulanırsa ciddi oranda artış sağlanabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.

    Başta bende psikolojiktir diye düşündüm fakat değil. Performans düşüşü değilde turbonun daha geç dolması gibi bir şey artık iyice anladığım kadarıyla. Bu şekilde düşününce mantıklı geliyor. Üst devirler içinse sizin dediğinize katılıyorum

    Başka bir şey de olabilir. Eksozun komple tasarımına bakmak lazım. Eksozu açtığınızda tam tersine back pressure bile oluşuyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.

    Hocam kucuk hacim turbolarda bu mantik olmuyor , boru capi cok onemli. Arkadaslarin dedigi gibi cap fazla gelirse dolduramiyor ani gaza basmalarda. Bende polo gti var orjinal egzoz capi 55mm , 60 veya 63mm oneriliyor genelde daha fazlasi bence iyi degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.

    Hocam kucuk hacim turbolarda bu mantik olmuyor , boru capi cok onemli. Arkadaslarin dedigi gibi cap fazla gelirse dolduramiyor ani gaza basmalarda. Bende polo gti var orjinal egzoz capi 55mm , 60 veya 63mm oneriliyor genelde daha fazlasi bence iyi degil.

    Hocam kafa karıştıran nokta şurası. Eksoz tarafının turbonun doldurması ya da doldurmaması ile alakası yok, mantık olarak turbo çıkışı ne kadar rahat olursa o kadar iyi. Asıl turbo çıkışı zorlanırsa daha yavaş döneceğinden boost üretme sorunu olabilir. Bü yüzden turbo modifiyeli araçlarda eksoz free flow dur ve en kısa noktadan çıkartılır dışarı.

    Düz mantıkla baktığımızda durum bu.

    Ama sizin de bahsettiğiniz tecrübeler bu noktada kafa karıştıran bir sonuca götürüyor bizi.

    Burada bilinmesi gereken önemli bir nokta var. Buda eksozdan sadece gaz, diğer bir deyişle hava çıkmıyor. Ses de çıkıyor. Ses hızı ile havanın çıkış hızı bir değil. Dolayısı ile boru içerisinde birbirinden farklı hızlarda ilerleyen 2 farklı etmen var. Bu noktada bir makina mühendisi olmak ve akışkanlar dinamiğini çok iyi bilmek lazım. Şöyle ki motor sürekli değişken devirlerde değişken bir hava çıkışı sağlıyor, bu atmosferik ise ayrı turbo ise ayrı şekilde ortaya çıkıyor. Özetle motorumuzun devrine ve turbomuzun dönüş hızına göre eksoz gazı (hava) dışarıya sürekli değişken hızlarda itiliyor. Fakat patlamadan doğan ses sürekli aynı hızda (ses hızı sabit) sadece sesin sıklığı değişiyor devre göre. İşte bu noktada ses ve hava boru içinde ilerlerken bir noktada (sonic patlamaya çok benzemese de daha iyi anlamak açısından örnek verilebilir) hava ile ses boru içinde çarpışma ya da sıkışma yaşıyor. İşte bu işin yaşandığı devir bir geri basınç (back pressurre) oluşturduğundan motorda performans kaybının olduğu devir olarak düşünülebilir.

    Dolayısı ile atmosferik araçta back pressurre iyi hesaplanmış olmalı. Eksoz taktım çekişim düştü, yakıt sarfiyatım arttı gibi şikayetlerin atmosferik motorlarda çok konuşulmasının asıl sebebi budur. Fakat turbo araçta eksoz ne kadar rahat ise o kadar iyidir sonucuna yine aynı mantık üzerinden ulaşabiliyoruz. Çünkü turbo eksoz palleri eksoz gazını dışarı doğru daha hızlı bir şekilde itiyor. Eğer turbo motorda free flow bir eksoz sistemi yok, sadece orjinal eksozun üzerine son susturucu gibi bir uygulama var ise, orjinal eksozun akışkanlık hesapları yapılan son susturucu ilavesi ile bozulduğundan kontrol edilemeyen bir back pressurre oluşmasına sebep veriliyor olabilir.

    Kendim makina mühendisi değilim. Bu sonuçlara kendi araştırma ve tecrübelerim sonucunda ulaştım. Doğruluk payı %100 değildir yanıltıcı olmayayım.

    Ben kendi aracımda turbo çıkışından itibaren 76mm. down pipe ve düz boru kullanıyorum. Arada başka hiçbir şey yok. Son susturucum ise 76mm. girişli 100mm. çıkışlı DC Sport.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.

    Başta bende psikolojiktir diye düşündüm fakat değil. Performans düşüşü değilde turbonun daha geç dolması gibi bir şey artık iyice anladığım kadarıyla. Bu şekilde düşününce mantıklı geliyor. Üst devirler içinse sizin dediğinize katılıyorum

    Başka bir şey de olabilir. Eksozun komple tasarımına bakmak lazım. Eksozu açtığınızda tam tersine back pressure bile oluşuyor olabilir.

    Evet ben araci aldigimda bu vanali egzoz vardi zaten araca artisi olan bir sistem yok simdilik. Işte bende yapacaklarimin simdiden iyice planini yapip mali durumum musait olunca daha saglikli bi egzoz yapicam. Sizede tekrar danismak isterim Green Mamba sizi baaya tecrubelendirilmis olmali 2 saat falan harcadim okumak için yinede tam bitirememistim konuyu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkecelik -- 8 Nisan 2014; 19:08:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.

    Hocam kucuk hacim turbolarda bu mantik olmuyor , boru capi cok onemli. Arkadaslarin dedigi gibi cap fazla gelirse dolduramiyor ani gaza basmalarda. Bende polo gti var orjinal egzoz capi 55mm , 60 veya 63mm oneriliyor genelde daha fazlasi bence iyi degil.

    Hocam kafa karıştıran nokta şurası. Eksoz tarafının turbonun doldurması ya da doldurmaması ile alakası yok, mantık olarak turbo çıkışı ne kadar rahat olursa o kadar iyi. Asıl turbo çıkışı zorlanırsa daha yavaş döneceğinden boost üretme sorunu olabilir. Bü yüzden turbo modifiyeli araçlarda eksoz free flow dur ve en kısa noktadan çıkartılır dışarı.

    Düz mantıkla baktığımızda durum bu.

    Ama sizin de bahsettiğiniz tecrübeler bu noktada kafa karıştıran bir sonuca götürüyor bizi.

    Burada bilinmesi gereken önemli bir nokta var. Buda eksozdan sadece gaz, diğer bir deyişle hava çıkmıyor. Ses de çıkıyor. Ses hızı ile havanın çıkış hızı bir değil. Dolayısı ile boru içerisinde birbirinden farklı hızlarda ilerleyen 2 farklı etmen var. Bu noktada bir makina mühendisi olmak ve akışkanlar dinamiğini çok iyi bilmek lazım. Şöyle ki motor sürekli değişken devirlerde değişken bir hava çıkışı sağlıyor, bu atmosferik ise ayrı turbo ise ayrı şekilde ortaya çıkıyor. Özetle motorumuzun devrine ve turbomuzun dönüş hızına göre eksoz gazı (hava) dışarıya sürekli değişken hızlarda itiliyor. Fakat patlamadan doğan ses sürekli aynı hızda (ses hızı sabit) sadece sesin sıklığı değişiyor devre göre. İşte bu noktada ses ve hava boru içinde ilerlerken bir noktada (sonic patlamaya çok benzemese de daha iyi anlamak açısından örnek verilebilir) hava ile ses boru içinde çarpışma ya da sıkışma yaşıyor. İşte bu işin yaşandığı devir bir geri basınç (back pressurre) oluşturduğundan motorda performans kaybının olduğu devir olarak düşünülebilir.

    Dolayısı ile atmosferik araçta back pressurre iyi hesaplanmış olmalı. Eksoz taktım çekişim düştü, yakıt sarfiyatım arttı gibi şikayetlerin atmosferik motorlarda çok konuşulmasının asıl sebebi budur. Fakat turbo araçta eksoz ne kadar rahat ise o kadar iyidir sonucuna yine aynı mantık üzerinden ulaşabiliyoruz. Çünkü turbo eksoz palleri eksoz gazını dışarı doğru daha hızlı bir şekilde itiyor. Eğer turbo motorda free flow bir eksoz sistemi yok, sadece orjinal eksozun üzerine son susturucu gibi bir uygulama var ise, orjinal eksozun akışkanlık hesapları yapılan son susturucu ilavesi ile bozulduğundan kontrol edilemeyen bir back pressurre oluşmasına sebep veriliyor olabilir.

    Kendim makina mühendisi değilim. Bu sonuçlara kendi araştırma ve tecrübelerim sonucunda ulaştım. Doğruluk payı %100 değildir yanıltıcı olmayayım.

    Ben kendi aracımda turbo çıkışından itibaren 76mm. down pipe ve düz boru kullanıyorum. Arada başka hiçbir şey yok. Son susturucum ise 76mm. girişli 100mm. çıkışlı DC Sport.

    Selamlar.

    Yazdiklarinizin coguna katiliyorum fakat bir noktada kendi bildigimi daha dogrusu mantigimla ulastigimi ekleyeyim. Manifolddan cikan ve turbonun turbininin donmesini saglayan bir egzoz gazi var ve bu gaz duz mantik dusununce ne kadar rahat cikarsa o kadar iyi diyebiliriz fakat belli miktarda bir sikistirmayla ayni gazi daha fazla hiza sahip bir sekilde disari atarsak bu surat turbonunda daha hızlı donmesini saglamaz mi? Alt devirler için konusuyorum. Daha iyi orneklendirmek gerekirse hortumun ucuna parmagimizi tutunca su daha suratli cikiyor, gazda bu sekilde cikinca turbinin daha cabuk dolmasini saglayabilir gibi bir teorim var. Umarım kendimi ifade edebildim




  • berkecelik kullanıcısına yanıt
    Düşüncenizin bir mantığı var ama bence eksik. Çünkü burda yaptığımız iş sadece eksoz gücüyle bir pervaneyi çevirmekten daha öte.

    Şöyle ki aracınızda hissettiğiniz güç düşmesinin sebebini henüz bilmiyoruz, yani turbonun yavaşladığından emin değiliz. Turbo eksoz sisteminin başında değilde sonunda olsaydı bir şekilde eksoz sisteminde tazyik artırılabilseydi teoriniz tam doğru olabilirdi. Ama eksoz turbodan sonra olduğu için çıkışı rahatlatmanızın performansı düşürmesi biraz mantıksız geliyor bana.

    Zira güç düşmesi hissetmenizin sebebi turbonun kompressör tarafında, wastegate de bile yaşanıyor olabilir.
  • Ahaha birsürü şey yazılmış ama neredeyse hepsi boş. Öncelikle hataları düzeltirsek;
    -blow of: turbonun bastığı temiz havayı boşaltmasının sebebi alt devirlerde fakir yakıt karışımının önüne geçmek.
    -Egzozun performansı etkilemesi durumu var yok bilemem ama turboyla pek alakalı değil ona eminim. Etkileme kısmı turbo pervanesinin gerisinde basınç artarsa motor yanmış karışımı daha zor tahliye edeceğinden olabilir. Yukarıda arkadaşlar bahsetmiş, tekrar açıklamak gerekirse turbodan çıkan gazın hızı ve basıncı (yani enerjisi) ne kadar düşmüşse o kadar enerji bırakmış demektir turboda. Yani en ideali çıkışının boş olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Düşüncenizin bir mantığı var ama bence eksik. Çünkü burda yaptığımız iş sadece eksoz gücüyle bir pervaneyi çevirmekten daha öte.

    Şöyle ki aracınızda hissettiğiniz güç düşmesinin sebebini henüz bilmiyoruz, yani turbonun yavaşladığından emin değiliz. Turbo eksoz sisteminin başında değilde sonunda olsaydı bir şekilde eksoz sisteminde tazyik artırılabilseydi teoriniz tam doğru olabilirdi. Ama eksoz turbodan sonra olduğu için çıkışı rahatlatmanızın performansı düşürmesi biraz mantıksız geliyor bana.

    Zira güç düşmesi hissetmenizin sebebi turbonun kompressör tarafında, wastegate de bile yaşanıyor olabilir.

    Manifold ile turbo arasında kalan gaz turbonun arka tarafına daha rahat geçebildiği için olabilir diye düşündüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Ahaha birsürü şey yazılmış ama neredeyse hepsi boş. Öncelikle hataları düzeltirsek;
    -blow of: turbonun bastığı temiz havayı boşaltmasının sebebi alt devirlerde fakir yakıt karışımının önüne geçmek.
    -Egzozun performansı etkilemesi durumu var yok bilemem ama turboyla pek alakalı değil ona eminim. Etkileme kısmı turbo pervanesinin gerisinde basınç artarsa motor yanmış karışımı daha zor tahliye edeceğinden olabilir. Yukarıda arkadaşlar bahsetmiş, tekrar açıklamak gerekirse turbodan çıkan gazın hızı ve basıncı (yani enerjisi) ne kadar düşmüşse o kadar enerji bırakmış demektir turboda. Yani en ideali çıkışının boş olması.

    İnsanlar emek verip yazmış buna gelip lakait bir şekilde boş demek doğru değil, Blow off ile ilgili yazdığınız yalnızca BOV'in etkilerinden biri olabilir ama BOV'i böyle açıklamak çok yanlış. Turboya gelirsek pervanenin gerisinde basınç artarsa motor yanmış karışımı daha kolayda tahliye edebilir daha zor da tahliye edebilir bu daha çok hangi devirlerde olduğuna bağlıdır, genel konuşmak yine yanlış olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick0

    Şuan formula1'de de 1.6 turbo araçların egzost sesini artırmaya çalışıyorlar hocam bi yol bulursan bernie ecclestone'a da haber ver

    Formuladada mı sıkıştırma lazımmış? E onlar hep üst devirlerde? Bakın şimdi iyice kafam karıştı

    Ne kadar üst devir olsa da turbolu araç hocam. Eski atmosferik araçlar gibi ciiiuuvv diye bağırmıyor. Sesleri berbat şuan




  • berkecelik kullanıcısına yanıt
    Bilmeden birşeyler yazmak ne kendilerine ne okuyanlara birşey katmıyor malesef. Blowoff konusuna gelirsek evet bir de ses çıkartıyo. Zaten genelde sesi için takıyor gençler. Bunlar dışında yazılan turbo ömrü uzatması felan şehir efsanesi. Amaç hava-yakıt karışımını dengelemeyi kolaylaştırmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Bilmeden birşeyler yazmak ne kendilerine ne okuyanlara birşey katmıyor malesef. Blowoff konusuna gelirsek evet bir de ses çıkartıyo. Zaten genelde sesi için takıyor gençler. Bunlar dışında yazılan turbo ömrü uzatması felan şehir efsanesi. Amaç hava-yakıt karışımını dengelemeyi kolaylaştırmak.

    Bir önceki mesajınıza müdahil olmak istemedim ama konudaki ısrarınızdan dolayı mecbur kaldım. Ecu üzerinde boost haritası olan bir araç fakir kalmaz. Kalırsa da bov ile bunu engelleyemezsiniz. BOV un asıl kullanım amacı Turbo nun surge yapmasının engellenmesidir. BOV kullanılmayan yüksek basınçlı turbo uygulamalarında gazdan çekildiğinde intake hattında sıkışan hava turboya geri basınç uygular, turbonun surge yapmasına yol açar. Turboyu yavaşlatır laga sebep olur vs. kısaca BOV fakir karışım içindir tespitini çok doğru bulmuyorum.

    İyi forumlar.




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz şey kulağa mantıklı gelse de neden fabrikasyon araçlarda ihtiyaç duyulmuyor o zaman?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Bahsettiğiniz şey kulağa mantıklı gelse de neden fabrikasyon araçlarda ihtiyaç duyulmuyor o zaman?

    Fabrikasyon araçlardada BOV kullanılmaktadır. Benim aracımda var stock olarak. Daha doğrusu belkide BOV yoktur Dump Valve vardır. İşlevleri aynı diye biliyorum ama farklarını bilmiyorum neden farklı isimlendirildiklerini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkecelik -- 9 Nisan 2014; 15:16:37 >
  • berkecelik kullanıcısına yanıt
    Eğer gerçekten blow off yada benzer işlev gören bir mekanizma var ise tüm araçlarda, turbo milindeki burulmaya engel olmak yada turbo yapraklarını korumak için olduğu doğrudur. Kesin bilen var mı? Ben olduğunu sanmıyorum ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Eğer gerçekten blow off yada benzer işlev gören bir mekanizma var ise tüm araçlarda, turbo milindeki burulmaya engel olmak yada turbo yapraklarını korumak için olduğu doğrudur. Kesin bilen var mı? Ben olduğunu sanmıyorum ama.

    Kesin olarak var olduğuna eminim
  • berkecelik kullanıcısına yanıt
    Hepsinde bu işlevi yerine getiren bir mekanizma var ise blow-off u sadece ses için takıyorlar o zaman?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Eğer gerçekten blow off yada benzer işlev gören bir mekanizma var ise tüm araçlarda, turbo milindeki burulmaya engel olmak yada turbo yapraklarını korumak için olduğu doğrudur. Kesin bilen var mı? Ben olduğunu sanmıyorum ama.

    Tüm araçlarda yok. Turbo ufaksa gerekte yok zaten. Dizellerde de gaz kelebeği olmadığından bulunmuyor bu sistem. Genelde büyük turbo uygulamalarında tercih ediliyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.