Şimdi Ara

turbo mu -kompressor mu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
6.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bence her ikiside olduğu zaman tadından yenmez.. Turbo ve kompresor hakkında biraz bilgi vermek gerekirse,

    Turbo motordan çıkan egzos gazıyla hareketlenir ve gücünü kompresore nazaran daha üst devirlerde verir, kompresor ise gücünü doğrudan krankdan alır ve daha alt devirlerde veriri gücünü.. Turboda bilindiği üzere Turbo Lag diye bir olay vardır, kompresorde bu gecikme olmaz..

    Bu iki sistem bir arada kullanıldığında, kompresor turbo lag ı ortadan kaldırıyor ve alt devirlerden itibaren canlı bir sürüş yaşatıyor.. Turbo ise daha üst devirlerde işi ele alıyor.. Bence mükemmel bir ortaklık olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Bence her ikiside olduğu zaman tadından yenmez.. Turbo ve kompresor hakkında biraz bilgi vermek gerekirse,

    Turbo motordan çıkan egzos gazıyla hareketlenir ve gücünü kompresore nazaran daha üst devirlerde verir, kompresor ise gücünü doğrudan krankdan alır ve daha alt devirlerde veriri gücünü.. Turboda bilindiği üzere Turbo Lag diye bir olay vardır, kompresorde bu gecikme olmaz..

    Bu iki sistem bir arada kullanıldığında, kompresor turbo lag ı ortadan kaldırıyor ve alt devirlerden itibaren canlı bir sürüş yaşatıyor.. Turbo ise daha üst devirlerde işi ele alıyor.. Bence mükemmel bir ortaklık olmuş


    yine tek soru kalıyor buturboyu çevirecek güç üretilen patlamadan elde edildiği için güç kaybı asla sıfır olmuyor. Turbo eksoz ile çalıştığı için bunda da kayıp söz konusu .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Murcielago atmosferik bir aractır.

    Bir kişide cıkıp uyarmamıs. Nasıl otomobil forumuysa artık....



    dogru soylüuyorsunuz benim hatam ozur dilerim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar cevapları vermiş ancak her zmaan atmosferikmotorlu araçlar daha verimli ve üstündürler.tabiiki yeterli hacim motor varsa .Motor hacmi küçülünce turbo olsun supercharger (kompresör) olsun ihtiyaç duyulduğu için üreticilerde bu yönde üretim yapmaya başladılar.
    datur arkadaşımız teknik verim ile alaklı güzle bir kouya değinmiş istiyenler bu kou başlığını araştırıp daha detay bilgiye ulaşabilirler.

    Ben soruya dönersek her ikisinin avantajı ve dezavantajı olduğu konusunda dezavantajı olan için basit bir çözümün yanı başımızda beklediğini ancak ugune kadar hiçbir araçta olmadığını sandığımı belirteyim.

    supercharge gücü kranktan alması dışında büyük bir deazavantajı yoktır aslında hatta bu konuyu on off düğmeye bile bağlamak olası ama motor ayarlarını yapmak ayrı bir deha gerektirecektir.
    evet kompresor ve superchager aynı şeydir çünkü bu aletin kanatçıklarının dönmesi için güç motordan alınınca güç düşmesi meydana gelmektedir. Peki soruyorum bu gücü aracın elektrik sistemi veremez midir.
    Cevabı biliyorum akü gücü modifiye edilmesi gereken elektrik sistemi flaan filan işte bu aşamada sorumuzun cevabını hibrit araçlarda kullnılan ve aracın frenlerindeki gücü elekrik olarak depolayan sistemi bu iş için kanalize edebiliriz. Böylelikle aracı hızlandırmak için kullnılacak güç aynı zamanda bir kısmı supercharger için hızlandıra için kullnılabilir ki bu da turbonun cansız ve superchager in canlı olduğu 2000-2500 devire kadar ciddi bir katkıda bulanacaktır. Bu pallerin dönmesi için elektrik kullınımı en doğru çözüm olacaktır. belli bir devriden sonra ise yine güç için krank devreye girebilir ..

    böylelikle sistem aracın devasa güçlü olsa bil düşük devirlerde cansız ve güçsüz olduğu için geçiş için bir nebze olsun fayda sağlayacaktır.


    hibrid araçlarda kullanılan dinamo benzeri parçalarla elektrik depoladık diyelim ki bunlar sadece araç yokuş aşağı giderken ve frene bastığımız anlarda sarj ediyor. eğer araç benzindeyken gaza basarken çalışırsa zaten yine benzine ayrı külfet getirecektir. dolayısıyla araç frene basarken veya yokuş şağı inerken zaten turbonun ürettiği basınca ihtiyacımız yok, bunları sadece sarj edip daha sonra kompressöre hava basmak amacıyla elektrik motoruna verelim desek o basıncı üretecek elektrik motorunun boyutları maalesef biraz büyük olacaktır. küçük bir elektrik motoruyla da kanatçıkları o hızla çevirmek mümkün olmayacaktır.




  • Orijinalden alıntı: W_R_11


    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar cevapları vermiş ancak her zmaan atmosferikmotorlu araçlar daha verimli ve üstündürler.tabiiki yeterli hacim motor varsa .Motor hacmi küçülünce turbo olsun supercharger (kompresör) olsun ihtiyaç duyulduğu için üreticilerde bu yönde üretim yapmaya başladılar.
    datur arkadaşımız teknik verim ile alaklı güzle bir kouya değinmiş istiyenler bu kou başlığını araştırıp daha detay bilgiye ulaşabilirler.

    Ben soruya dönersek her ikisinin avantajı ve dezavantajı olduğu konusunda dezavantajı olan için basit bir çözümün yanı başımızda beklediğini ancak ugune kadar hiçbir araçta olmadığını sandığımı belirteyim.

    supercharge gücü kranktan alması dışında büyük bir deazavantajı yoktır aslında hatta bu konuyu on off düğmeye bile bağlamak olası ama motor ayarlarını yapmak ayrı bir deha gerektirecektir.
    evet kompresor ve superchager aynı şeydir çünkü bu aletin kanatçıklarının dönmesi için güç motordan alınınca güç düşmesi meydana gelmektedir. Peki soruyorum bu gücü aracın elektrik sistemi veremez midir.
    Cevabı biliyorum akü gücü modifiye edilmesi gereken elektrik sistemi flaan filan işte bu aşamada sorumuzun cevabını hibrit araçlarda kullnılan ve aracın frenlerindeki gücü elekrik olarak depolayan sistemi bu iş için kanalize edebiliriz. Böylelikle aracı hızlandırmak için kullnılacak güç aynı zamanda bir kısmı supercharger için hızlandıra için kullnılabilir ki bu da turbonun cansız ve superchager in canlı olduğu 2000-2500 devire kadar ciddi bir katkıda bulanacaktır. Bu pallerin dönmesi için elektrik kullınımı en doğru çözüm olacaktır. belli bir devriden sonra ise yine güç için krank devreye girebilir ..

    böylelikle sistem aracın devasa güçlü olsa bil düşük devirlerde cansız ve güçsüz olduğu için geçiş için bir nebze olsun fayda sağlayacaktır.


    hibrid araçlarda kullanılan dinamo benzeri parçalarla elektrik depoladık diyelim ki bunlar sadece araç yokuş aşağı giderken ve frene bastığımız anlarda sarj ediyor. eğer araç benzindeyken gaza basarken çalışırsa zaten yine benzine ayrı külfet getirecektir. dolayısıyla araç frene basarken veya yokuş şağı inerken zaten turbonun ürettiği basınca ihtiyacımız yok, bunları sadece sarj edip daha sonra kompressöre hava basmak amacıyla elektrik motoruna verelim desek o basıncı üretecek elektrik motorunun boyutları maalesef biraz büyük olacaktır. küçük bir elektrik motoruyla da kanatçıkları o hızla çevirmek mümkün olmayacaktır.


    küçük bir elektrik motoruyla da kanatçıkları o hızla çevirmek mümkün olmayacaktır.

    HER ŞEY HESAP KİTAP İLE MANTIKLI OLUP OLMAYACAĞI BİLİNİR.Bu ndenle küçük bir elektrik motoru veya büyük olan yerine bir ihtiyacımız olan hava debisi ve devire bakalım bir de ne kadar güç gerektiğine. Aracın kinetik enerjisi bir turboyu rahatlıkla gerektiğinde hızlandıracak kadar enerji harcamaktadır. Frene veya motor kompresörü ile harcadığımız bu enerji ile 1200 kg lık aracı 40km/h kadar hızlandırdığımızx düşünülürse birkaç kg lık turboyu kaç devire çıkaracağı ve bunu arka arkaya kaç kere yapacağı konusunda süphesi olanlar için matematik ve fizik bilimine göz atmalarını öneriyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.