Bende 2008 cerato var ilk kalkışta ıslık sesi geliyor, 2 ve 3 vitesten sonra ses filan kalmıyor. Servise sorduğumda turbo ötmeye başlamış değiştirmek lazım dedi. 2011 eylüle kadar garantisi devam ediyor ama turbo garantisi 100.000 km ye yada 3 yıla kadar değilmiş. Bu garanti olayı da hikaye bence.
quote:
Orijinalden alıntı: ceratoex
Bende 2008 cerato var ilk kalkışta ıslık sesi geliyor, 2 ve 3 vitesten sonra ses filan kalmıyor. Servise sorduğumda turbo ötmeye başlamış değiştirmek lazım dedi. 2011 eylüle kadar garantisi devam ediyor ama turbo garantisi 100.000 km ye yada 3 yıla kadar değilmiş. Bu garanti olayı da hikaye bence.
benim 407 nin turbosuda ıslık çalıyordu resmen.garantiden değiştiler.hocam seni kandırmışlar mı ne.
quote:
Orijinalden alıntı: mutlu3003
quote:
Orijinalden alıntı: ceratoex
Bende 2008 cerato var ilk kalkışta ıslık sesi geliyor, 2 ve 3 vitesten sonra ses filan kalmıyor. Servise sorduğumda turbo ötmeye başlamış değiştirmek lazım dedi. 2011 eylüle kadar garantisi devam ediyor ama turbo garantisi 100.000 km ye yada 3 yıla kadar değilmiş. Bu garanti olayı da hikaye bence.
benim 407 nin turbosuda ıslık çalıyordu resmen.garantiden değiştiler.hocam seni kandırmışlar mı ne.
hocam zaten turbodan ses gelmesi normal diye biliyorum.. ama aşırıcı derecce de geliyorsa bi tamirici ye gitmesi şart!
quote:
Orijinalden alıntı: SensizimGene17
quote:
Orijinalden alıntı: mutlu3003
quote:
Orijinalden alıntı: ceratoex
Bende 2008 cerato var ilk kalkışta ıslık sesi geliyor, 2 ve 3 vitesten sonra ses filan kalmıyor. Servise sorduğumda turbo ötmeye başlamış değiştirmek lazım dedi. 2011 eylüle kadar garantisi devam ediyor ama turbo garantisi 100.000 km ye yada 3 yıla kadar değilmiş. Bu garanti olayı da hikaye bence.
benim 407 nin turbosuda ıslık çalıyordu resmen.garantiden değiştiler.hocam seni kandırmışlar mı ne.
hocam zaten turbodan ses gelmesi normal diye biliyorum.. ama aşırıcı derecce de geliyorsa bi tamirici ye gitmesi şart!
Alıntıları Göster
Bu gün tamircime gittim, tesadüfen 2007 cerato geldi 84000 de (bu arada benimki 2008 80000 de) onu çalıştırdım aynı ses ondanda geliyordu. Ustam bu ses normal dedi. Zaten 2. vitesten sonra ses filan da gelmiyor. Ben daha devam edecem ilgilenip mesaj atan herkese teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: ceratoex
Bu gün tamircime gittim, tesadüfen 2007 cerato geldi 84000 de (bu arada benimki 2008 80000 de) onu çalıştırdım aynı ses ondanda geliyordu. Ustam bu ses normal dedi. Zaten 2. vitesten sonra ses filan da gelmiyor. Ben daha devam edecem ilgilenip mesaj atan herkese teşekkürler...
Alıntıları Göster
2004 wv 2.5 102 bg transporter ve 2007 207 1.4 hdi kullanıyorum.transporterda 2500 devirden sonra çok tatlı bir turbo sesi geliyor ve araba çok güzel ivmeleniyor. 207de neredeyse hiç turbo sesi duyulmuyor ve devir 5000 de olsa 3. 4. viteste o ivmelenmeyi yapmıyor.turbo farkından kaynaklanabilir diye düşünüyorum tabii birde motor hacmi farklı sonuçta. benim 207imde ses yok kısacası..
quote:
Orijinalden alıntı: oomerozer
2004 wv 2.5 102 bg transporter ve 2007 207 1.4 hdi kullanıyorum.transporterda 2500 devirden sonra çok tatlı bir turbo sesi geliyor ve araba çok güzel ivmeleniyor. 207de neredeyse hiç turbo sesi duyulmuyor ve devir 5000 de olsa 3. 4. viteste o ivmelenmeyi yapmıyor.turbo farkından kaynaklanabilir diye düşünüyorum tabii birde motor hacmi farklı sonuçta. benim 207imde ses yok kısacası..
t4ün koca turbosundan sonra serce kadar 207nin turbo sesini duymazsın
quote:
Orijinalden alıntı: nogretse
quote:
Orijinalden alıntı: oomerozer
2004 wv 2.5 102 bg transporter ve 2007 207 1.4 hdi kullanıyorum.transporterda 2500 devirden sonra çok tatlı bir turbo sesi geliyor ve araba çok güzel ivmeleniyor. 207de neredeyse hiç turbo sesi duyulmuyor ve devir 5000 de olsa 3. 4. viteste o ivmelenmeyi yapmıyor.turbo farkından kaynaklanabilir diye düşünüyorum tabii birde motor hacmi farklı sonuçta. benim 207imde ses yok kısacası..
t4ün koca turbosundan sonra serce kadar 207nin turbo sesini duymazsın
aynı şeyden bahsediyoruz aslında
quote:
Orijinalden alıntı: oomerozer
2004 wv 2.5 102 bg transporter ve 2007 207 1.4 hdi kullanıyorum.transporterda 2500 devirden sonra çok tatlı bir turbo sesi geliyor ve araba çok güzel ivmeleniyor. 207de neredeyse hiç turbo sesi duyulmuyor ve devir 5000 de olsa 3. 4. viteste o ivmelenmeyi yapmıyor.turbo farkından kaynaklanabilir diye düşünüyorum tabii birde motor hacmi farklı sonuçta. benim 207imde ses yok kısacası..
207 1.4 hdi 2007 model araç var bizde de araç performans olarak "0" ekonomi olarak "100" puan alır. 0-100 15.8sn olan bir araç çok sıkıştırmamak lazım bir müddet sonra üst kapakta terleme oluyor tecrübeye sabittir. turbo çok yorulunca zamanla ıslık sesi artıyor. yanı uzun menzil red line kullanmamak lazım. şimdi c4 var bende 110luk dizel onda daha bariz belli bu tatlı ses turbo ve intercooler farkından sanırım genelde dizellerde belirli bir zaman sonra turbo milinden gelen bir ses bu ömrünü uzatmak için kontak kapatmadan 15-30 sn kadar rolantide beklemek faydalı olacaktır diye okudum bir kaç yerde heleki yüksek devirlerden sonra muhakkak beklenmeli turbo yapraklarının yavaşlaması ve milin ısısının düşmesi için.. bildiklerim bu kadar umarım yardımı dokunur.
quote:
Orijinalden alıntı: yk2548
quote:
Orijinalden alıntı: oomerozer
2004 wv 2.5 102 bg transporter ve 2007 207 1.4 hdi kullanıyorum.transporterda 2500 devirden sonra çok tatlı bir turbo sesi geliyor ve araba çok güzel ivmeleniyor. 207de neredeyse hiç turbo sesi duyulmuyor ve devir 5000 de olsa 3. 4. viteste o ivmelenmeyi yapmıyor.turbo farkından kaynaklanabilir diye düşünüyorum tabii birde motor hacmi farklı sonuçta. benim 207imde ses yok kısacası..
207 1.4 hdi 2007 model araç var bizde de araç performans olarak "0" ekonomi olarak "100" puan alır. 0-100 15.8sn olan bir araç çok sıkıştırmamak lazım bir müddet sonra üst kapakta terleme oluyor tecrübeye sabittir. turbo çok yorulunca zamanla ıslık sesi artıyor. yanı uzun menzil red line kullanmamak lazım. şimdi c4 var bende 110luk dizel onda daha bariz belli bu tatlı ses turbo ve intercooler farkından sanırım genelde dizellerde belirli bir zaman sonra turbo milinden gelen bir ses bu ömrünü uzatmak için kontak kapatmadan 15-30 sn kadar rolantide beklemek faydalı olacaktır diye okudum bir kaç yerde heleki yüksek devirlerden sonra muhakkak beklenmeli turbo yapraklarının yavaşlaması ve milin ısısının düşmesi için.. bildiklerim bu kadar umarım yardımı dokunur.
bende her daim kontak kapatmadan once en az 10 sn . beklerim bir bilen arkadasim soylemisti..turbo dizellerde ozellikle demisti..
quote:
Orijinalden alıntı: Mariachi@
quote:
Orijinalden alıntı: yk2548
quote:
Orijinalden alıntı: oomerozer
2004 wv 2.5 102 bg transporter ve 2007 207 1.4 hdi kullanıyorum.transporterda 2500 devirden sonra çok tatlı bir turbo sesi geliyor ve araba çok güzel ivmeleniyor. 207de neredeyse hiç turbo sesi duyulmuyor ve devir 5000 de olsa 3. 4. viteste o ivmelenmeyi yapmıyor.turbo farkından kaynaklanabilir diye düşünüyorum tabii birde motor hacmi farklı sonuçta. benim 207imde ses yok kısacası..
207 1.4 hdi 2007 model araç var bizde de araç performans olarak "0" ekonomi olarak "100" puan alır. 0-100 15.8sn olan bir araç çok sıkıştırmamak lazım bir müddet sonra üst kapakta terleme oluyor tecrübeye sabittir. turbo çok yorulunca zamanla ıslık sesi artıyor. yanı uzun menzil red line kullanmamak lazım. şimdi c4 var bende 110luk dizel onda daha bariz belli bu tatlı ses turbo ve intercooler farkından sanırım genelde dizellerde belirli bir zaman sonra turbo milinden gelen bir ses bu ömrünü uzatmak için kontak kapatmadan 15-30 sn kadar rolantide beklemek faydalı olacaktır diye okudum bir kaç yerde heleki yüksek devirlerden sonra muhakkak beklenmeli turbo yapraklarının yavaşlaması ve milin ısısının düşmesi için.. bildiklerim bu kadar umarım yardımı dokunur.
bende her daim kontak kapatmadan once en az 10 sn . beklerim bir bilen arkadasim soylemisti..turbo dizellerde ozellikle demisti..
Alıntıları Göster
bnmde 2006 110hp 307 aracımın turbosundan ıslık sesi geliyor bu daha çok sabit dururken gaz verdiğimde ve 1. 2. viteslerde oluyor 4. 5. viteslerde sabit hızda giderken falan böyle bir ses yok bnm aracımda da intercooler var sanırım bu araçlarda intercooler olmayanlara göre biraz daha fazla turbso sesi veriyor,ama bende yinede turbodan anlayan bir yer usta buldugumda hemen baktırmayı düşünüyorum,peryodik bakımda servise söylediğimde direk miladı dolmaya başlamış değişim vs dediler ölesine fiyatları sordum sadece turbo için 1200-2500 tl arası 3 farklı fiyat verdiler buna işçilik vs dahil değil tabiki :)
quote:
Orijinalden alıntı: theistman
bnmde 2006 110hp 307 aracımın turbosundan ıslık sesi geliyor bu daha çok sabit dururken gaz verdiğimde ve 1. 2. viteslerde oluyor 4. 5. viteslerde sabit hızda giderken falan böyle bir ses yok bnm aracımda da intercooler var sanırım bu araçlarda intercooler olmayanlara göre biraz daha fazla turbso sesi veriyor,ama bende yinede turbodan anlayan bir yer usta buldugumda hemen baktırmayı düşünüyorum,peryodik bakımda servise söylediğimde direk miladı dolmaya başlamış değişim vs dediler ölesine fiyatları sordum sadece turbo için 1200-2500 tl arası 3 farklı fiyat verdiler buna işçilik vs dahil değil tabiki :)
Alıntıları Göster
Turbodan gelen ıslık sesini ciddiye almanda fayda var hocam. Servise göster bilgi al derim...
quote:
Orijinalden alıntı: guest222134453
Turbodan gelen ıslık sesini ciddiye almanda fayda var hocam. Servise göster bilgi al derim...
Alıntıları Göster
2007 citroen c1 aynı ıslık sesi var.yalnız sürekli değil devir yükselince kendini belli ediyor
quote:
Orijinalden alıntı: erdalemrah
2007 citroen c1 aynı ıslık sesi var.yalnız sürekli değil devir yükselince kendini belli ediyor
Alıntıları Göster
Turbodan ıslık sesi gelmesi hayra alamet değildir :) Şimdiden çıkmasına bakmanda fayda var.
quote:
Orijinalden alıntı: BlAcK WrItInG
Turbodan ıslık sesi gelmesi hayra alamet değildir :) Şimdiden çıkmasına bakmanda fayda var.
Alıntıları Göster
turbodan ses geliyorsa motora gereğinden fazla hava batığı zaman çarpan hava ıslık sesi yapar çok büyük bir sorun değildir egzozdan beyaz duman geliyorsa turbo yağlama milinden emme manifolduna yağ kaçırıyor demektir, turbo geç devreye giriyorsa pervane kanatlarında kırılma ve yıpranma vardır, turbo fazla ısınıyor ve kızarma varsa egzoz borularında tıkanma ve egzozda yıpranma vardır - turbo değişimi sadece salyangoz çatlaksa yapılır başka türlü her arızanın tamiri mümkündür
quote:
Orijinalden alıntı: teoman. renault truck
turbodan ses geliyorsa motora gereğinden fazla hava batığı zaman çarpan hava ıslık sesi yapar çok büyük bir sorun değildir egzozdan beyaz duman geliyorsa turbo yağlama milinden emme manifolduna yağ kaçırıyor demektir, turbo geç devreye giriyorsa pervane kanatlarında kırılma ve yıpranma vardır, turbo fazla ısınıyor ve kızarma varsa egzoz borularında tıkanma ve egzozda yıpranma vardır - turbo değişimi sadece salyangoz çatlaksa yapılır başka türlü her arızanın tamiri mümkündür
Alıntıları Göster
Orjinal üreticilerden Garrett kesinlikle yedek parça temini yapmıyor yani tamir kiti satışı yok. Bu da tamir edilen Garrett turbolara uydurma parça takıldığı anlamına gelir. Her turbo ses yapabilir. Performansta bir düşüş yoksa ve sese katlanabiliyorsanız turbo artık bitinceye kadar devam edin derim ben. Çünkü yaptığınız turbo tamir masrafına ek olarak kısa sürede birde turbo değişimi yapıp maliyeti arttırabilirsiniz.
Turbo tamiri yapanların o turboya garanti verdiklerini ben hiç duymadım. Genelde tamir yapılıp araca turbo takıldığında belirli bir süre sorun çıkarmaz ancak tamir edenlerin taktığı parçaların kalitesi orjinal üreticinin kullandığı parçalardan muhtemelen düşük olduğundan ve teknik vasıfları da uyuşmadığından problemler ardı ardına gelebilir.
Ben kendi adıma 350 - 500 TL arası tamir masrafı vereceğime gider 1.200 TL veririm faturalı Garrett marka turboyu alır aracıma takarım. Eğer araçta başka bir sorun varsa kesinlikle ama kesinlikle o sorun giderilmeden araca yeni turbo takılmaz ya da rektefiye edilen turbo takılmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: Yavuz
Orjinal üreticilerden Garrett kesinlikle yedek parça temini yapmıyor yani tamir kiti satışı yok. Bu da tamir edilen Garrett turbolara uydurma parça takıldığı anlamına gelir. Her turbo ses yapabilir. Performansta bir düşüş yoksa ve sese katlanabiliyorsanız turbo artık bitinceye kadar devam edin derim ben. Çünkü yaptığınız turbo tamir masrafına ek olarak kısa sürede birde turbo değişimi yapıp maliyeti arttırabilirsiniz.
Turbo tamiri yapanların o turboya garanti verdiklerini ben hiç duymadım. Genelde tamir yapılıp araca turbo takıldığında belirli bir süre sorun çıkarmaz ancak tamir edenlerin taktığı parçaların kalitesi orjinal üreticinin kullandığı parçalardan muhtemelen düşük olduğundan ve teknik vasıfları da uyuşmadığından problemler ardı ardına gelebilir.
Ben kendi adıma 350 - 500 TL arası tamir masrafı vereceğime gider 1.200 TL veririm faturalı Garrett marka turboyu alır aracıma takarım. Eğer araçta başka bir sorun varsa kesinlikle ama kesinlikle o sorun giderilmeden araca yeni turbo takılmaz ya da rektefiye edilen turbo takılmaz.
Alıntıları Göster
Genellikle sesi duyarak karar vermek lazım.İki ihtimal vardır 1.si turbonun balansından kaynaklanabilir balans 2 lerin üzerine çıktıysa ses yapabilir ve bu zamanla balans bozukluğundan turbonun arıza çıkarabileceğini gösterir 2.si pervanede eziklik vardır.
Çok yoğun olarak ve devamlı olarak üst devir çevirilmediyse kapatırken beklemeye gerek yoktur.1-2 saniye o kadar.Ama özellikle uzun yol kullanımı sırasında üst devirlerde zorlamak kapatmadan önce 10-15 saniye beklenebilir. En önemlisi kapatırken gaz verip yani rolantide devir verip kapatılırsa araç kapandığında mil dönmeye devam edeceğinden yağlamada kesileceğinden mil yağsız kalır ve ya mili yakarsınız yağsızlıktan yada mili kesersiniz. günümüzde çoğu turbolu araçlar ıntercooler olduğundan yani soğutma bekleme çokda gerekli değildir. SAdece yüksek devir çeviren kamyon ağır vasıta gibi araçlada bir kaç dakka beklenebilir.
Turbo için yağ hayati önem taşır 5w-30 5w-40 yada 10w-40 yağ kullanılmalı ve 10.000 km de yağ değiştirlmeli ve zamanla kurum temizliği yapılmLIDIR Turbo 4.000 devirlerde 100 120 bin devir çevirir ve bu sırada bir an yağsız kalması veya yağın özelliğinin kaybolması durumunda turbo kitlenir yada mil yakma ve kesme meydana gelir.. Ayrıca katalizörün tıkalı olması karter süzgecinin tıkalı olup karterin kirli olması,intercoolerın bozuk olması vakum ve yağ pompasının bozuk olması turboyu bitirir..
En büyük turbo sıkıntısı çeken peugeotlarda da olan 1.6 motorlarda yaşanır.Çünkü karterde süzgeç vardır turboya giden aktarımda kol gibi şeyin ucunda küçük filtre vardır ve turboya giren bir süzgeç vardır ve bunlardan bir tanesi tıkandığında turbo sizlere ömür olur.genellike servisler özellikle 2.süzgeci iptal ederler.
Ayrıca turbonun revizyonuda mümkündür çünkü basit parçalar değişerek maliyetler baya bi düşürülür. Ve orjinal üreticilerde garette dahil garanti olayı yoktur.vermezler..Sizde kutu ve dış kabına dünya para vermezsiniz.orj li 1.200-1.500 tl iken revizyonlu olarak bu fiyatların yarısına işlem yaptırırsınız tabi işin ehline yaptırarak.
Arkadaşlar merhaba; 2012 fiorino aracım var 50000 km de 1 haftadır motordan 2bin devri geçince ıslık sesi gibi bir ses duymaya başladım rahatsız edici ağır bi ses deil ama sebebini merak ediyorum aynı sıkıntıyı yaşayan varsa lütfen yardımcı olabilirmi ?
Servis turbodan sebep dedi ama araç çekişten düşmüyor.Yakıt sorunu yaşatmıyor.Bi tek o ses ?
quote:
Orijinalden alıntı: oguzhanokur66
Arkadaşlar merhaba; 2012 fiorino aracım var 50000 km de 1 haftadır motordan 2bin devri geçince ıslık sesi gibi bir ses duymaya başladım rahatsız edici ağır bi ses deil ama sebebini merak ediyorum aynı sıkıntıyı yaşayan varsa lütfen yardımcı olabilirmi ?
Servis turbodan sebep dedi ama araç çekişten düşmüyor.Yakıt sorunu yaşatmıyor.Bi tek o ses ?
turbo pervaneleri o kadar yüksek hızda döner ki en ufak bir şekil bozukluğu bu sese sebep olabilir. turbonun arızalı olduğu anlamına gelmez ancak siz yine de yetkili ya da özel bir servise gidip detaylı inceleme talep edin. milin durumuna baksınlar. eğer milde çok fazla boşluk varsa bu kanatçıklar yataklara çarpıp kırılabilir. parçalar emme manifolduna giderse bu büyük sıkıntıya sebep açar yani ihmale gelmez.
quote:
Orijinalden alıntı: Yavuz
turbo pervaneleri o kadar yüksek hızda döner ki en ufak bir şekil bozukluğu bu sese sebep olabilir. turbonun arızalı olduğu anlamına gelmez ancak siz yine de yetkili ya da özel bir servise gidip detaylı inceleme talep edin. milin durumuna baksınlar. eğer milde çok fazla boşluk varsa bu kanatçıklar yataklara çarpıp kırılabilir. parçalar emme manifolduna giderse bu büyük sıkıntıya sebep açar yani ihmale gelmez.
Alıntıları Göster
10-40 yağda zamanla turbonun ses yapmasına neden oluyormuş.. Yağ konusunda bir usta turbolu araçlara 10.40 yerine tam sentetik yağlar kullanımasını yoksa turboya zarar vereceğini yazmıştı.. yağ değiştirmeye her zamanki yere gittiğimde farkettim adam(usta demiyorum artık bu tiplere) ezbere 10-40 koymaya çalıştı bende uyarıp 5-30 koydurdum.. aracımdan gelen hafif ıslık sesi zamanla iyice azaldı kayboldu.. bilginize..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme