Şimdi Ara

Türk Malı turbo , Garrett turbodan daha kaliteli çıktı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
2
Favori
7.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Beyler bişey söyliyim mi. Konu buram buram kalite kokuyor. Özlemişim be böyle konularda teknik bilgi alışverişini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Turbo milini kanatlarını üretmek cidden zor iş, 7 eksen cnc lazım ve bunların çok hassas toleranslarda üretim yapması lazım ufak bir salgı durumu balansı kaçırır malzeme çöp olur, standart cam yazan biri bu tarz alangirli parçalarda patlar çok iyi bir cam in olması lazım kesici takım tercihinden tezgeha nasıl bağladığına göre referansın ne olduğuna göre değişir özetle 30,000 rpmle dönen ciddi basınç taşıyan parçanın efektif olması için standart üretim metotları ciddi maliyettir sls yaygınlaşırsa belki 5 seneye kadar turboyu kendiniz bile ürettirebilirsiniz ama şuanki tr şartlarında Ankara turbo üretecek tezgaha sahip 2firma ya vardır ya yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye üretim konusunda çin gibi aslında, çok kaliteli malzeme de mevcut, çok dusuk maliyetli de. Önemli olan markaları bilen, doğru yönlendiren bir usta bulmak ve hakikaten iyisi denk gelince daha ucuzuna kaçmamak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Yiğidim sen nerelerdeydin bugüne kadar.
  • Bir ürünü bozuk olan ile değiştirip 1 hafta kullanip daha kaliteli olarak ilan edeceğinize kaliteli yağ ve filtre kullanın.

    Yerli üretimde Supsan gibi markalar da var. Her ne kadar yerli uretimi desteklesek de bu demek değildir ki bu işin kitabını yazmış Honeywell kötüdür. Havacılıktan Otomotive canımızı emanet ettiğimiz markadir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 11 Ağustos 2020; 21:32:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Bir ürünü bozuk olan ile değiştirip 1 hafta kullanip daha kaliteli olarak ilan edeceğinize kaliteli yağ ve filtre kullanın.

    Yerli üretimde Supsan gibi markalar da var. Her ne kadar yerli uretimi desteklesek de bu demek değildir ki bu işin kitabını yazmış Honeywell kötüdür. Havacılıktan Otomotive canımızı emanet ettiğimiz markadir.
    Epeydir yoktun hoşgeldin hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgi amaçlı. Firmaların ana sanayiye verdikleri malın kalitesi ile yedek parça olarak sattıkları malın kalitesi aynı değildir. Yedek parçalar 2. hatta 3. kalite olarak adlandırılan ürünlerdir. Yedek parçayı ana firmanın servisinden bile alsanız araç üzerinde gelen orjinal parça kalitesinde olamaz. Misal fren balatası, akü, far vs. neden derseniz üretim hattına verilen parçalar, araç üretim hattında iken çeşitli kalite kontrol noktalarında kontrole tabii tutulur ve en ufak bir hata tespitinde yan sanayiye ciddi yaptırımları vardır. En iyi ihtimalle o parça sökülür yenisi takılır, arızalı parçanın olduğu lot iade olur gibi. Tekrarı durumunda ana sanayi bir kalite kontrol firması ile anlaşır ve maliyeti yan sanayide olmak üzere ek bir elemanı yan sanayi üretim hattına sokar tüm parçalara %100 kontrol yaptırtır. bunlar en basit cezalardır. bunun haricinde hat durdurma cezası, yeniden işlem cezası vs. ciddi yaptırımlar vardır. Yan sanayi bu nedenle üretim hattına verdiği parçalarda riske girmez.

    yedek parçada ise bu kontroller yok. o yüzden üretim hatlarında belli kalite standartlarını karşılamayan ürünler yedek parça olarak ana sanayiye yollanır. siz bu 2. kalite ürünlerin farkını anlayamazsınız. bunu anlayabileceğiniz ürünler ömrü olan ürünlerdir. Misal akü, fren balatası, fren diski gibi. ha bunlar 2. kalite bile olsa kendilerinden beklenen ömrü sunarlar ama fazlasını değil.

    Örnek olarak araç üzerinde gelen akü 5-8 senesi arası gider. benim araçta 8 sene gitti. ancak bayiden de alsanız, piyasadan da alsanız değiştirdiğiniz akü 3-4 sene gidecektir.

    Araç üzerinde gelen orjinal fren balataları 45b gitti bende. serviste değiştirilen orjinal yedek parça balata ise 30b. gittim yan sanayi aldım yarı fiyatından az bir rakama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    Bilgi amaçlı. Firmaların ana sanayiye verdikleri malın kalitesi ile yedek parça olarak sattıkları malın kalitesi aynı değildir. Yedek parçalar 2. hatta 3. kalite olarak adlandırılan ürünlerdir. Yedek parçayı ana firmanın servisinden bile alsanız araç üzerinde gelen orjinal parça kalitesinde olamaz. Misal fren balatası, akü, far vs. neden derseniz üretim hattına verilen parçalar, araç üretim hattında iken çeşitli kalite kontrol noktalarında kontrole tabii tutulur ve en ufak bir hata tespitinde yan sanayiye ciddi yaptırımları vardır. En iyi ihtimalle o parça sökülür yenisi takılır, arızalı parçanın olduğu lot iade olur gibi. Tekrarı durumunda ana sanayi bir kalite kontrol firması ile anlaşır ve maliyeti yan sanayide olmak üzere ek bir elemanı yan sanayi üretim hattına sokar tüm parçalara %100 kontrol yaptırtır. bunlar en basit cezalardır. bunun haricinde hat durdurma cezası, yeniden işlem cezası vs. ciddi yaptırımlar vardır. Yan sanayi bu nedenle üretim hattına verdiği parçalarda riske girmez.

    yedek parçada ise bu kontroller yok. o yüzden üretim hatlarında belli kalite standartlarını karşılamayan ürünler yedek parça olarak ana sanayiye yollanır. siz bu 2. kalite ürünlerin farkını anlayamazsınız. bunu anlayabileceğiniz ürünler ömrü olan ürünlerdir. Misal akü, fren balatası, fren diski gibi. ha bunlar 2. kalite bile olsa kendilerinden beklenen ömrü sunarlar ama fazlasını değil.

    Örnek olarak araç üzerinde gelen akü 5-8 senesi arası gider. benim araçta 8 sene gitti. ancak bayiden de alsanız, piyasadan da alsanız değiştirdiğiniz akü 3-4 sene gidecektir.

    Araç üzerinde gelen orjinal fren balataları 45b gitti bende. serviste değiştirilen orjinal yedek parça balata ise 30b. gittim yan sanayi aldım yarı fiyatından az bir rakama.
    Hocam doğru yere parmak bastın. Fabrikanın taktığı mal ile daha sonra piyasadan orjinal olarak aldığın malın kalitesi aynı olmuyor. Mesela araca z rot taktım. Üstündeki orjinal rot 13 yıllıktı tek bir pas bile yoktu. Şimdide orjinal Mobis taktım ama 1 yılda z rot paslanmaya başladı.

    Söktüm ürünün üstünde hyundai kia logosu vardı. Ama piyasada servisin sattığı mallarda mobis yazıyor. Ama aynı kalite değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0145B01C9 -- 12 Ağustos 2020; 16:52:47 >




  • Garretin otomobil üretici fabrikaya gönderdiği mal daha performanslıydı. 140.000 km dayandı.Piyasadan aldığım 2. si 35.000 km dayandı.Ayrıca performansı çok düşüktü . Alt devirler toplamıyor hatta üst devirlerdede isteksizdi. Adamlar bildiğin kanatçık yapısını değiştirip basıncı düşürmüşler garantiden geri dönüş olmasın diye.
  • Türk malı turbo tek bir marka olmadığına göre övülen markanın başlıkta Garrett gibi belirtilmesi yerinde olur.
  • Ahahhauaus birebir bizim turbodan. Egtsye bulaşmayın. 5 kere fabrikadan değiştirdik Allahın belası turboyu. Şimdi takmaya korkuyoruz. Garett revize gördü o patlayana kadar devam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Turbo kodu ayni olunca herşeyi aynı olmaz. O kodu bir nevi aile kodu olarak düşün. A.r oranı, egzoz palleri , intake palleri , vs birçok fark olabilir.

    Ayrıca her motorun karekteristiği aynı değil ki? Motor hacminden tut egzantirik oranına hatta sıkıştırma bile turbonun çalışma düzenini etkiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.