Merhaba hocam, FTTB/Eth ve FTTH sistemlerde yani DSL ile değil de Ethernet WAN ile .alışan sistemlerde Türk Telekom aynı DSL de olduğu gibi PPP bilgilerini aboneye veriyor. PPP bilgilerini kendi cihazınıza girerek arada Türk Telekom'un verdiği cihaz olmadan da internete erişebilirsiniz yalnız tek bir nokta var dikkat edilmesi gereken, kullanmak istediğiniz cihazda VCI / VLAN ID desteği bulunması gerekiyor. Ben bu yüzden kendi cihazımı kullanamıyorum gerçi kesin VCI / VLAN ID desteği var ama girilebilecek yer kapalı ya root menüsü ile ya da firmware güncellemesi ile çözülebilecek bir durum muhtemelen yaşadığım. |
TÜRK TELEKOM FİBERNET/HİPERNET - ANA KONU (632. sayfa)



-
-
Estağfurllah hocam, ne kusuru. Ben teşekkür eder,m, amacımız bilgi paylaşımı.
-
Hocam yanıtınız için teşekkür ederim. Tıpkı DSL'de olduğu gibi (Vpi/Vci için 8 ve 35) ilgili değerler FTTB/FTTH kurulumlarda aleni ve bilenen değerler değil mi? Ya da arayüzde bunu görmek mümkün değil mi root olarak girmeden? FTTH sistemde ne kadar mümkün bilemiyorum çünkü ONT cihazı var orada, ama klasik Eth/FTTB kurulumda user/pass bilgileri Superonline tarafından gizleniyor (ek cihazlar ve programlarla alınıyor) lakin Telekom'da ise dediğiniz gibi veriliyor denildiğine göre VCI/VLAN ID de böyle açıkça bilinen bir bilgi değil mi VPI/VCI gibi ve xDSL'deki gibi? Biraz karıştı ise kusura bakmayın :)quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1Merhaba hocam, FTTB/Eth ve FTTH sistemlerde yani DSL ile değil de Ethernet WAN ile .alışan sistemlerde Türk Telekom aynı DSL de olduğu gibi PPP bilgilerini aboneye veriyor. PPP bilgilerini kendi cihazınıza girerek arada Türk Telekom'un verdiği cihaz olmadan da internete erişebilirsiniz yalnız tek bir nokta var dikkat edilmesi gereken, kullanmak istediğiniz cihazda VCI / VLAN ID desteği bulunması gerekiyor. Ben bu yüzden kendi cihazımı kullanamıyorum gerçi kesin VCI / VLAN ID desteği var ama girilebilecek yer kapalı ya root menüsü ile ya da firmware güncellemesi ile çözülebilecek bir durum muhtemelen yaşadığım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 17 Mayıs 2021; 12:34:12 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
@Mehmetcan3445 hocam az önce size cevap yazarken mesajınız silindi. Uyarı mı geldi forum yönetimi veya Superonline tarafından?
Uzun uzun da yazmıştım, yazık oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 17 Mayıs 2021; 12:19:16 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabi ki hocam açıkça bilinen bir bilgi. Sadecw VCI girmek yeterli. 35
FTTH sistem de olsa IP'yi alan cihaz yani PPP erişiminin sonlandığı cihaz her halükarda Router olduğu için ONT'yi aradan kaldıramazsınız hocam ama kendi Router'ınızı doğrudan ONT'ye bağlayabilirsiniz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet hocam anladım yalnız sizin neden kendi router cihazınızı kullanamadığınızı tam kavrayamadım. Yani 35 değerini girecek yer yok sanırım sizde. Öyle mi?quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1
Tabi ki hocam açıkça bilinen bir bilgi. Sadecw VCI girmek yeterli. 35
FTTH sistem de olsa IP'yi alan cihaz yani PPP erişiminin sonlandığı cihaz her halükarda Router olduğu için ONT'yi aradan kaldıramazsınız hocam ama kendi Router'ınızı doğrudan ONT'ye bağlayabilirsiniz.
Superonline'da sadece user/pass yetiyormuş, ilaveten Mac clone yapanlar da var. Vlan id veya Vci istenmiyor. Öyle görünüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 17 Mayıs 2021; 12:52:40 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen hocam, VCI girebilsem kullanabileceğim. Bir konuşacağım bakalım Tp-Link ile.
-
Arkadaşlar merhaba, merak ettiğim bir konu var yardımcı olabilir misiniz?
İstanbul' da oturuyorum. 8 mbps vdsl tarifesi kullanıyordum. Telekomdan aradılar 24 mbps' ye kadar fiber tarifeye geçmeye onay verdim. Onlar 16 mbps önermişti, ben başka paket sorunca 24' e onay verdim. Modemi yeniden başlattım hız arttı. Hız testi yapıyorum 21mbps üstüne çıkamıyor. Farklı zamanlarda denedim. Tip-7 kabin evimin duvarına 1 buçuk metre uzaklıkta. Duvarın dibi yani. Ev yüksek giriş. Geçen sene interneti bağlayan adam, sizin ev 100 mbps internet kaldırır dedi. Pek inanmıyorum ama.
Kabine bu kadar yakın olmasına rağmen bu hız düşüşü normal mi? Çok büyük bir düşüş değil farkındayım ama aklıma takıldı malesef. Modemden bir ayar mı yapmam lazım? Yoksa telekomu mu aramam lazım? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam modem arayüzündeki değerleri atar mısınız ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal hocam. Bende 35 mbps kullanıcısıyım. Tivibu kapalı olduğunda bile maksimum 33-32 görüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bugün bir arkadaşımla konuştum. 24 mbps pakete üye. Kabine benim kadar yakın olmamasına rağmen, hızım 23 mbps'nin altına pek düşmüyor dedi. Benim hızım da 21 mbps'yi hiç geçemiyor. Türk Telekom' u aramam gerekecek anlaşıldı :) ya da başka bir sıkıntı var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
100Mbps'i rahat kaldırır. 24Mbps tanımlı ama DSL'deki klasik kayıp var. Arıza kaydı bırakıp 28Mbps tanımlatırsanız düzelecektir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Açık söylemek gerekirse bu işlerden çok anlamıyorum. 28 mbps tanımlattırsam, ücret değişikliği, ya da masraf çıkıyor mu?Asus marka DSL-N16 modem kullanıyorum. Modem değiştirmek bir çözüm sunar mı mesela?
Aklıma gelmişken yazayım. Modem arayüzüne girdiğimde güncelleme istiyor galiba. Güncelleme yapmadım. Güncelleme yapmak sorunu çözer mi acaba?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Edit: Ekleme
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEVALP -- 18 Mayıs 2021; 17:47:59 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şöyle izah edeyim. Telekom, bu DSL'deki bız kayıplarını telafi edebilmek için Nisan'da tanımlı hızkarda artış gerçekleştirdi. Normalde sizin hattınız için de tanımlı hızı arttırmaları gerekirdi ancak arttırmamışlar. Arıza kaydı bıraktırıp yaptırmak lazım. Ücret alınmaz bu işlem için. 28Mbps'e çıkartılacak tanımlı hız.
Hayır, modemle herhangi bir alakası yok. Ancak bir kapatıp açmadıysanız nisandan beri, bir kapatıp açın derim çünkü nisandan beri bağlantı düşmemişse tanımlamayı gerçekleştirememiştir sistem.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim senelerdir 8 mbps yani 8192 kbps olarak geliyor Adsl2+ modülasyonu ile. Ancak haliyle max 6.8-7 mbps efektif hız alıyorsunuz hız testlerinde throughput olarak. Bu kayıpları telafi etmeleri için 10 mbps falan yapmaları lazım ama kesinlikle yapmadılar. Yapmıyorlar. Hangi abonelere bu güzelliği yapıyorlar acaba?quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1
Şöyle izah edeyim. Telekom, bu DSL'deki bız kayıplarını telafi edebilmek için Nisan'da tanımlı hızkarda artış gerçekleştirdi. Normalde sizin hattınız için de tanımlı hızı arttırmaları gerekirdi ancak arttırmamışlar. Arıza kaydı bıraktırıp yaptırmak lazım. Ücret alınmaz bu işlem için. 28Mbps'e çıkartılacak tanımlı hız.
Hayır, modemle herhangi bir alakası yok. Ancak bir kapatıp açmadıysanız nisandan beri, bir kapatıp açın derim çünkü nisandan beri bağlantı düşmemişse tanımlamayı gerçekleştirememiştir sistem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 18 Mayıs 2021; 19:9:12 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
@XpressMusic34 dostum senin de 24 mbps (Vdsl2) idi paketin sanırım. Modemde aldığın hız kaç kbps olarak görünüyor, bakabilir misin?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 18 Mayıs 2021; 19:3:9 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiber (FTTC/B/H) aboneleri için hocam. ADSL dahil değil bildiğim kadarıyla.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şaka gibi bir şey yaşadım. Türk telekomu aradım. Durumu anlattım. Bir müdahale ettiler hızınızı güncelliyorum dedi. Telefonu kapattıktan sonra 10-15 dakika kadar modemi kapatın ve sonra açın dediler. Dedikleri gibi yaptım hatta 20 dakka kdar kapalı kaldı modem. Fakat bu seferde hızım 9 mbps lere kadar düştü testlerde. Speedtest sitesinden yapıyorum. Tekrar aradım hızım daha da düştü dedim ama yapılan kontrollerde alt yapıda bir sıkıntı göremiyoruz dediler.
Müdahale edilene kadar 19mbps altına düşmeyen internet 9 mbps gördü şaka gibi....
Arayıp müdahale ettirmekle hata yaptım anlayacağınız. Bir kaç hafta bekleyeceğim. Ara ara testleri yapacağım, yine aynı sıkıntıları yaşarsam artık ekip isteyeceğim eve. Gelsinler baksınlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hat değerlini atabilir misiniz hocam?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X