Teşekkür ederim hocam cevabınız için. Çok iyiymiş o zaman. İlerde yayın açma ihtimalim var o yüzden sormuştum. Peki aylık ne kadar ücret ödüyorsunuz? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TÜRK TELEKOM FİBERNET/HİPERNET - ANA KONU (638. sayfa)




-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Black-MirrorTeşekkür ederim hocam cevabınız için. Çok iyiymiş o zaman. İlerde yayın açma ihtimalim var o yüzden sormuştum. Peki aylık ne kadar ücret ödüyorsunuz?
Avengers.90 forumdaştan önce ben cevaplıyayım (vereceğim rakam aboneden aboneye değişiyor da olabiliyor...).
23.12.2021'e kadar taahhüdüm vardı. Yani telekom sitesinde öyle gösteriliyordu. "Kat Kat Hız Kampanyası" kapsamında 35 Mbps VDSL2 abonesiydim ve aylık 107 TL ödemekteydim. Binamıza fiber kablo getirilince, 01.06.2021'den geçerli olmak üzere paketimi 50 Mbps'e yükselttim ve tarifem de 122 TL oldu. An itibariyle VDSL2'ye devam ediyordum... Ay içinde fibere geçtiğimde, taahhüdüm garip bir şekilde 03.01.2022 oldu. Şimdi 444 0375 arayıp duruyor: taahhüdünüzü şimdiden başlayarak 2 yıllığına uzatalım ve ödeyeceğiniz bedel aylık 144-145 olsun diyerek. (Taahhüt bitimine yakın uzatırsam o gün ne olacağı bilinmeyen bir tarifeden uzatabileceğim...) Biraz beklemedeyim.
Belki size biraz yol gösterir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mafaky -- 21 Temmuz 2021; 0:26:17 >
-
Teşekkür ederim hocam sizede bilgiler için. Maalesef bu tarz kurnazlıkları hep yapıyor TT. Bulunduğum bölgede alternatifi olsa belki ona geçerdim ama maalesef yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Beyler selam. Telekom'un verdiği TP-Link W9970 v1 modem kullanıyorum ve 20.08.05.01006 yazılımı yüklü. Son birkaç haftadır haftada 1 kez takriben gece 2-3 sularında modem kendini restart (reset DEĞİL) ediyor yani elektrik gitmiş gelmiş gibi yeniden başlatıyor ama tabiki elektrik falan gitmiyor, restart yani sadece. Bunun her hafta 1 gece sabit saatte olduğunu tespit etmemden dolayı uzaktan yönetim ile Telekom'un kasti yaptığını düşünüyorum. Sizde böyle birşey oluyor mu?
Telekom kullanan varsa daha net bilebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 22 Temmuz 2021; 2:53:33 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
50 Mbps Limitsiz paket kullanıyorum taahhütün bitmesine 3 ay kaldı cayma bedeli ne kadar öderim?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: programmer_onur
Beyler selam. Telekom'un verdiği TP-Link W9970 v1 modem kullanıyorum ve 20.08.05.01006 yazılımı yüklü. Son birkaç haftadır haftada 1 kez takriben gece 2-3 sularında modem kendini restart (reset DEĞİL) ediyor yani elektrik gitmiş gelmiş gibi yeniden başlatıyor ama tabiki elektrik falan gitmiyor, restart yani sadece. Bunun her hafta 1 gece sabit saatte olduğunu tespit etmemden dolayı uzaktan yönetim ile Telekom'un kasti yaptığını düşünüyorum. Sizde böyle birşey oluyor mu?
Telekom kullanan varsa daha net bilebilir.Hocam ben de son birkaç haftadır evde değilim. Ondan önce olmadı bu sorun. Restart dediğin direkt modemin ışıkları sönüyor değil mi? Bende bir de Telekom'un modemi yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Telekom, kendi verdiği modeme düzenli olarak bu işlemi n eden uygulasın. "Arada bir" deseniz, yazılım güncellemesi diyeceğim ama...???
-
Anladım hocam. Evet, hani arayüzden reboot dersin komple yeniden başlar yaz aynen onun yapıyorlar gece aynı saatte haftada 1 kez.quote:
Orijinalden alıntı: FultonHocam ben de son birkaç haftadır evde değilim. Ondan önce olmadı bu sorun. Restart dediğin direkt modemin ışıkları sönüyor değil mi? Bende bir de Telekom'un modemi yok.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Superonline eski dönemlerde düzenli olarak hatta günlük yapıyordu bu işlemi, Telekom'da yeni başladı. Zaten kendi modemi olmadan teknik olarak bunu yapamıyor. CWMP (TR 069) denilen uzaktan yönetim protokolü ile yapabiliyor ama önceden bu uygulama yoktu, yeni görüyorum, haftada 1 defa falan oluyor ve gece yaklaşık aynı saatte hep.quote:
Orijinalden alıntı: mafakyTelekom, kendi verdiği modeme düzenli olarak bu işlemi n eden uygulasın. "Arada bir" deseniz, yazılım güncellemesi diyeceğim ama...???
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İlginç; peki de bun u nasıl anlıyorsunuz? O re-start işleminin yapıldığı saatte modemin başında olmanız hali dışında bir yöntemi var mı? Modem'in loguna girilebiliyor mu (şahsen hiç denemedim)? Eğer bir yöntemi varsa ben de deneyeyim; sonuçları yazarım. Ben sadece 7 Haziran'dan bu yana fibernet kullanıcısıyım.
-
Valla hocam ben böyle bir durumla karşılaşmamıştım DSL kullanırken. Ancak cihaz ve şebeke yönetimi için böyle bir uygulamaya gitmiş olabilirler. Modem arayüzünden TR069'u kapatıp öyle bir deneyin isterseniz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bağlantı süresinden belli olur hocam.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladım hocam yalnız modem ne yazık ki Telekom'un kendi verdiği ve son derece kısıtlanmış bir model olduğu için root girişi yapmadan hiçbir özelliği kapatamıyorum. O da epey meşakkatli ve riskli bir işlem. Yine de cevap yazdığınız için çok teşekkür ederim.quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1
Valla hocam ben böyle bir durumla karşılaşmamıştım DSL kullanırken. Ancak cihaz ve şebeke yönetimi için böyle bir uygulamaya gitmiş olabilirler. Modem arayüzünden TR069'u kapatıp öyle bir deneyin isterseniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Temmuz 2021; 0:13:4 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladım hocam, Şayet bu durum, kullanım deneyiminizde olumsuz bir etki oluşturmuyorsa pek de peşine düşmemek lazım bence.
-
öncelikle herkese merhaba,
bazı sokakların başına sarılı bir şekilde turuncuya kaçan kablolar çektiler.
birinci sorum; bu fiber altyapı çalışması mıdır?
ikinci sorum; her evin girişine kadar çekilecek mi?
üçüncü sorum ise; aşağı yukarı ne kadar bir zaman alır?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samuil_ibo -- 31 Temmuz 2021; 16:16:49 > -
Evet, o turuncu kablolar fiber opğtik kablolardır. Bunlar yakınlardaki bir yerdeki Sahra Dolabından çekiliyor. Sonra bu kablolarTelekom tarafından çoklanıp her binaya bir kablo götürülüyor (ancak binalara çekilen kablolar daha ince, bazen de siyah renkli oluyor). Binaya çekilen kablo, binaya takılam bir Bina İçi Sonlandırma/Dağıtım Kutusunda (IFDK) sonlandırılıyor. Bu kutudan da dairelere daha ince fiber kablolar (OBK) çekiliyor.
Süreç için bilgi vermek imkansız. Normalde 2-3 günlük bir iş ama gelen ekiplerin programı ve ellerindeki malzeme durumlarına göre değişir. Kablo çekilip de kutu konmayan binalar dahi var...
-
quote:
Orijinalden alıntı: programmer_onur
Beyler selam. Telekom'un verdiği TP-Link W9970 v1 modem kullanıyorum ve 20.08.05.01006 yazılımı yüklü. Son birkaç haftadır haftada 1 kez takriben gece 2-3 sularında modem kendini restart (reset DEĞİL) ediyor yani elektrik gitmiş gelmiş gibi yeniden başlatıyor ama tabiki elektrik falan gitmiyor, restart yani sadece. Bunun her hafta 1 gece sabit saatte olduğunu tespit etmemden dolayı uzaktan yönetim ile Telekom'un kasti yaptığını düşünüyorum. Sizde böyle birşey oluyor mu?
Telekom kullanan varsa daha net bilebilir.Merhabalar
Benim şu an yaşadığım sorunun tıpa tıp aynısı demek ki bu sorunu yaşayan birtek ben değilim.
Benim farkettigim son 10 gün içerisinde her gece saat 02:25 te internet anlık gidiyor du , modem restart atmıyor sanki modeme bağlı kabloyu çekip tekrar takıyorsunuz gibi haliyle tekrar bağlanıyor.
Turknet e destek kaydı açtım , fazla detaya girmek istemiyorum
bugün geldiğimiz son nokta ilk modem bozuk denildi farklı modemle deniyorum bu günde iç tesisat denildi yaklaşık 2 saat te 4 kere bağlantım gitti her seferinde 20-30 dakika modeme sinyal gelmiyor gelsede 5 dakika bağlı kalıyor.
Tavsiyem fazla kurcalama böyle devam et
Ben her gece 5dk kopan internetimi geri istiyorum.
Eğer sorunum çözülmez ise Farklı bir servis sağlayıcısı arayışına gireceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mesajın için teşekkür ederim hocam. Modemle ilgisi olmadığı kesin. Zira bende her gece değil ama 7-8 günde bir sektirmeden 02.20 civarı modem uzaktan yeniden başlatılıyor. Telekom'un verdiği bir modemi kullanıyorum. Eski bir piyasa malı modem kullansam bunun olma şansı yok yani. Sorun onlardan kaynaklı. Önceden böyle bir uygulama yoktu.quote:
Orijinalden alıntı: cagataytrMerhabalar
Benim şu an yaşadığım sorunun tıpa tıp aynısı demek ki bu sorunu yaşayan birtek ben değilim.
Benim farkettigim son 10 gün içerisinde her gece saat 02:25 te internet anlık gidiyor du , modem restart atmıyor sanki modeme bağlı kabloyu çekip tekrar takıyorsunuz gibi haliyle tekrar bağlanıyor.
Turknet e destek kaydı açtım , fazla detaya girmek istemiyorum
bugün geldiğimiz son nokta ilk modem bozuk denildi farklı modemle deniyorum bu günde iç tesisat denildi yaklaşık 2 saat te 4 kere bağlantım gitti her seferinde 20-30 dakika modeme sinyal gelmiyor gelsede 5 dakika bağlı kalıyor.
Tavsiyem fazla kurcalama böyle devam et
Ben her gece 5dk kopan internetimi geri istiyorum.
Eğer sorunum çözülmez ise Farklı bir servis sağlayıcısı arayışına gireceğim.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
cevabınız için teşekkür ederim, binada ucu boş tam dikkat etmedim 2'li yada 3'lü siyah kablo var daha önce yoktu ve sarılı vaziyette. sanırım binaya kadar çekilmiş. dediğiniz ofdk montajı yapıldıktan sonra geriye obk kalıyor. peki bu obk'yı biz kendi talebimiz doğrultusunda iss'larına mı çektireceğiz yoksa yine mevcut işleyişin içerisinde olan bir çalışma mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samuil_ibo -- 1 Ağustos 2021; 16:0:19 > -
Sarılı dediğiniz siyah kablo büyük olasılıkla binaya çekilmiş olan fiber optik kablodur (illa ki turuncu renkli olması şart değil...).Ancak binanın içine bu kablonun sonlandırılıp bina içindeki abonelere dağıtımı sağlayacak Bina İçi Fiber Dağıtım Kutusu (=IFDK, ancak OFDK değil zira OFDK bina dışı dağıtım kutusudur...) henüz takılmamış. Bu IFDK da takıldıktan sonra sıra abonelere dağıtım kablosu (OBK) gelecek.
T.Telekom kendilerine göre dahili tesisatın eski ve sorunlu olarak gördüğü binalara yeterince OBK bırakıp abonelere "dahili tesisatı siz çekiniz" deyip gidiyor. Duruma göre abonenin dairesinin içine kadar kendileri çekiyorlar. Şansınıza ve duruma göre...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X