|
Türkiye'deki elektrikli otomobil şarj istasyonları ne durumda? (2. sayfa)
-
-
Çin'de bu istasyonlar kısmen de olsa tekrar kullanılmaya başlanmış. Neden olmadı, şimdi niye var vs detaylı bilgi alabilirsiniz.
protocolEV battery swapping was left for dead. Now, it’s being revived in China.https://www.protocol.com/climate/electric-vehicle-battery-swap-china -
Bu tür teşvikleri tabii ki devletler yapar. Ama işin tuhaf tarafı bu sistemlerin kurulumunda ithal ürünler fazlasıyla var.
Zorlu grubu bu aralar fazlasıyla yatırım yapıyor ama sanıyor musunuz ki componentleri yerli üretim.
Madem böyle bir teşvik yapacaklar, elektrikli araçlardaki ÖTV'yi kaldırsınlar.
Uzun vadede dövizin ülkede kalmasını istiyorsak üretmemiz lazım, montaj yapmak değil.
Ama kime anlatıyorum ki, partizanlar gibi cevap vermiş forum sahibi.
-
Bizde teşvikleri kimin üstüste alıp ne yaptığını (ya da yapmadığını) herkes biliyor. Sistem bu şekilde ve bilerek değiştirilmiyor. Yol yap delinsin, yıkılsın, tekrar teşvik. Hatta hiç yapma olsun al sana bir daha teşvik.
Modern dünyada teşvik al sana para naaparsan yap diye verilmiyor. İş kurana, yatırım yapana detaylı denetimle "süreli vergi muafiyeti olarak veriliyor". Devamında örn borsaya açılırsa +5 yıl gibi süreler bu muafiyetin üstüne ekleniyor. Veya Almanya'daki elk arabacılara denediği gibi "Çin'den ithal etmeyin pil tesisi yapın, kullanın öyle vereyim teşvik" diye veriliyor çünkü bağımlılık azaltmak hedef.
Yerli araba teşviğinde olduğu gibi arsa, bina bedava. Maaşlar devletten, parça ithalatı için gümrük teşviği(gümrükler sıfırlandı) vs. İthalat yap diye gümrüğü kaldırınca bağımlılık azalıyor mu?
Bu teşvikler zaten arabayı devlet yapıyor demek. Dünyada araba yapan devlet var mı?
Al tarım kredi koop zararı. Devlet marketçilik yapar mı? Zararına yapıyor işte. Bunu da yapar.
Elektrikli araçlar arttıkça ithal kömür, doğalgaz tüketimi artacak ve daha çok para dışarı gidecek. Elektrik bedava mı? Bağımlılık azalmıyor ki?
Onun çözümünü buldular gerçi %+300 vergiyle kimse araba alamıyor al sana çözüm. Normal binilecek gibi olan elk arabalar da milyon üzeri fiyattan başlıyor kim neden bu kadar elk araç savunuyor onu da anlamış değilim ya neyse.
Yeri gelmişken aç ve sefil Bulgaristan ve Romanya gibi tırt ülkelerdeki 1000 kişiye düşen araç sayılarına da bakın lütfen.
Dahası bizdeki araçların yarısından fazlası +10 yaşında onun da detaytlarını kolayca bulabilirsiniz. Hal böyleyken millet kasko yaptıramıyorken elektrikli filan...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufo -- 18 Temmuz 2022; 22:28:41 >
-
Hocam elektrik dolum istasyonlarina bu sene ekstra kira parasi geldi gecen sene lisans kirasi yoktu tesfikde yoktu tesla bu sene tesfiksiz birde lisans kirali piyasaya girdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Devlet böyle kurulmuş böyle gidiyor. Hiçbir hükümetin gözü vergiyi kaldırmayı yemez. KDV diye bir saçmalık çıkarmış adamlar zamanında hala devam ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu nasil resim her kesin arabasi var bakanimiz soyledi bizim arabalari da ocular bucular saklamistir kesin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu elektrikli Araç işini hic sevemedim....
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kablosuz şarj niye uygulanmıyor?...
-
Tesla da kurmaya başlıyor şarj istasyonlarını. Bu konuda iyi gidiyoruz şimdilik.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X