Şimdi Ara

türkiye şartlarında en iyi lastik markası? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
68.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Her üründe olduğu gibi lastik alırkende şu marka iyi bu marka kötü diye bir şey yoktur.
    Alacağın Debica marka lastik sana Michelin yada Good Year'den daha iyi performans gösterebilir.
    Lastik;
    Kullandığın yerin iklimi, yol şartları ve senin lastikten beklentine (konfori Sağlamlık,güvenlik...) göre seçilmelidir.
  • Lastik almdan önce mutlaka göz atmanızı önereceğim 2 sitenin linkini vereyim ben de:

    http://www.tyrereviews.co.uk/

    http://www.tirestest.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayri77

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    türkiye yolları işte daha nasıl bir tanım istiyorsunuz.çukuru bol,yaması bol,soğuk asfalt dökülmüş yarısı mıcırlı vs....sakın bana türkiye yolları duble yol oldu ayağı yapmayın ....aldığımız lastik 30 bin km anca dayanıyor

    Bizim araçlar yaptığı km'nin %80'ini uzun yolda yapıyor. Ankara'da oturuyorum. Köstebek yuvası heryer. Arabayı hiç nazlamam, çukurdan da çok kaçmam. Çukura geliyorum diye yavaşlamam. Hiçbir lastikle şimdiye kadar balon yapmadım, lastik yarmadım. 235/35/18, 225/45/17, 205/55/16 tarzı lastikler kullandım. Yazlıkta Pirelli ve Bridgestone, kışlıkta Goodyear UG8 lastikler kullandım. Z4 gibi amortisörü çok sert arabada da, Legacy gibi yumuşacık arabada da kullandım. Çukur / höyük konusunda hiç sıkıntı yaşamadım. Bu mevzunun çok abartıldığı ve/veya her çukurdan kaçarken, büyük çukurdan kaçamayıp düştükleri kanısındayım.

    Lastik ömrü konusunda dediğiniz doğru. Lastiklerin ömrü azaldı. Bizim A3'e bir takım lastik 35.000km, anca 40.000km dayanıyor. Arabadan arabaya değişiyor. Legacy'e 52.000km dayandı. Pati çekmek ve sert kullanmanın ciddi etkisi var. Uzun yolda yüksek hızda daha hızlı eriyor. Şehirde yokuşlarda çok kullanıyor ve dur kalk yapıyorsanız da hızlı eriyor.

    Şehirde kısa mesafelerde kullanıyorsanız yumuşak hamur lastik bakacaksınız (Michelin, Yokohama)

    Uzun mesafelerde kullanıyorsanız sert hamur lastik bakacaksınız (Pirelli, Conti, Yokohama)

    (Yokohama cins bir lastiktir. Yumuşak başlayıp sert biten, sert başlayıp sert devam eden, yumuşak başlayıp yumuşak devam eden şeklinde modelinden modeline değişiklik gösterir... )

    Dunlop da yumuşak sayılır.

    Lastiğin uzun dayanmasını istiyorsanız sert lastik bakacaksınız; ama kısa mesafede performans beklemeyeceksiniz. Aynı şekilde sert lastik çukurlara karşı falan da daha iyidir.

    ben de 18 jantlık araba kullansam çukurlardan pek kaçmazdım...


    Lastik yanağı daraldıkça lastiğin çukura hassasiyeti artar. Jant ebadı büyüdükçe genelde yanak daralır. Kısaca 18" jantlı bir arabada araç jip değilse yanak 17" jantlı bir arabadakinden de, 16" jantlı bir arabadakinden de dardır. Çukurlarda yarılmaya daha elverişlidir. Jant ebadı küçüldükçe genelde yanak kalınlığı artar. Bu arada "18'lik arabam olsaydı ben de çukurdan kaçmazdım" demeye gerek yok. Siz de deneyebilirsiniz. Yollarımızdaki çukurların büyük kısmı aracımıza zarar vermeyecek önemsiz çukurlar. Çukura en hassas ön takım parçası Z rottur. Subaru'da Z rotlar 85.000km'de değişti. Bence yeterli. Kısaca çukurdan kaçmamak araca hissedilir bir zarar vermiyor. Tabi araç PSA grubu değilse. PSA grubunda her girdiğiniz çukur = bir adet Z rot.

    3 sene de 195/65-15 Focus kullandım. Jip kullanır gibi kullandım. Çukur, höyük dinlemeden bodos dalarak kullandım. Hiç sıkıntı yaşamadım. Her arabayı uygun şekilde kullanmak lazım. 18 jantlı bir arabada tabii ki 15 jantlı bir arabadakinden daha dikkatli davranmak lazım. Makul, akıl fikir sahibi bir şoför zaten elindekine göre kullanmayı bilir. O yüzden büyütecek birşey görmüyorum.


    Araçta yük varken hız yüksekken çukur sorun yaratır. Arabada 5 kişi varken 70'le büyük bir çukura düşerseniz 205/55-16 lastik de balon yapar. Ancak 70'le gidebileceğiniz yolda kaçamayacağınız bir çukur olma ihtimali nedir diye düşünün. Ben 9 senede iki kere yaşadım. Birinde lastik balon yaptı, jant eğildi. Diğerinde kukalarla ayrılmış yolda kukaları aşıp gelen transitçi beni biçiyordu, 120 ile giderken göre göre arabayı yapılmakta olan kırılmış asfalta sokup çukura girdim. Arabayı kurtardım, gene balon yaptırdım. Kısaca bu kadar yıl bu kadar km içinde, hassas lastiklerle yaptırdığım balon sayısı ikidir. Şahsen pek önemli bulmuyorum. Nadiren memleketteki "önlem almama" stratejisi hayat kurtarıyor. Avrupa'da olsa arabayı soktuğum kırık asfaltla arama tamirat refüjü atarlardı ve o transitçi şimdi eşek cennetindeydi .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 11 Mart 2014; 10:04:31 >




  • Bu kadar muhabbete bir soru iyi gider. Afyondayım ve kendim Denizliliyim. Aracı genellikle (kış boyu) kısa mesafede kullanıyorum. Şehir içinde ki yollarda engebeler fazla. Yazları veya arada denizli yaparım uzun yol yani. Yıllık 10 bini zar zor geçerim. 185 60 15 lastik kullanıyorum. Yazlık ve kışlık hangi markayı önerirsiniz?
  • Lastiklerin maksimum 40 bin km ya da 4 senede değişmesi gerekiyor, lastiğin teli çıkana kadar kullanıp şu marka lastik çok dayanıklı demek yersiz.

    Örneğin dayanıklı diye alınan er300 bridgestone lastikler sıfır olmasına rağmen iki senelik eski lastik gibiperformans sunuyor, yemişim dayanıklığını zaten yakıt sarfiyatını artırdığı için 4 senede 2 lastik fiyatı havaya karbondioksit olarak dönüyor.

    Şu anda hangkook kullanıyorum eco diye bir lastik bridgestoneye basar,

    Sonuç olarak; markaya para vermek yerine artık, lastikler üzerindeki etiketlere bakarak karar vermek lazım, yoksa herkes kendi kullandığı lastikleri övüp bitiremeyeektir.

    Dunlop ve goodyear şu sıralarda hem yazlık hemde kışlık olarak çok güzel lastik üretiyorlar.

    Kazasız sürüşler.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Konuyu hortlatayım. Hocam örnek olarak hangi marka ve model dediğiniz şartları taşıyor?
  • Bizim ülkemizin yollarına en iyi lastik Lassa'dır. Ama Lassa her zaman bana dandik geliyor.
  • Petlas Velox Sport PT741 kullanıyorum, tamam çok iyi yol tutuşu olan çok konforlu ve sessiz lastikler değil ama, galiba lastikte kauçuk yerine beton kullanmışlar. Bu lastik başına gelen onca şeye rağmen hala sağlam hala sağlam hala sağlam. Daha ne bir balon ne bir deforme yok. Tam manâsıyla taş gibi.
  • sağlamlık bridgestone , lassa ve petlas
    sessizlik goodyear ve michelin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    Konuyu hortlatayım. Hocam örnek olarak hangi marka ve model dediğiniz şartları taşıyor?

    Merhaba,

    Yukardaki fotoğraf Güney Amerika'dan M+S onaylı Goodyear Arriva'lar diye hatırlıyorum.

    Gümrük Birliği ile beraber Avrupa normlarını kabul ettik. Bu iyi bir şey. Ne var ki Avrupa'da yollar iyileştiği için böyle lastikler pazarda artık bulunmuyor. Belki Güney Avrupa'da Ceat veya Marangoni'nin yerel satılan modelleri olabilir. Avrupa'ya ilk defa girecek modellerde ithalat için onay alınması gerektiğinden, tedarikçiler bu bürokrasiyle uğraşmak istemiyorlar. Michelin'in klasik serileri var, ama özel üretim olduklarından çok pahalılar.

    Türkiye'de üretilen Pirelli P 400'ler dayanıklılık amaçlıyorlar, desen belki doğru ama konstrüksiyon çok sert, direksiyon kararlılığı doğrusal stabilite veya konfor için optimize edilmemiş. Bu seri bir de Brezilya'da var görünüyor.

    Uniroyal'in yağmur lastikleri, Cooper'ın Amerika'ya da hitap eden bazı modelleri bence yaklaşabiliyor. Tabana iki başparmakla bastırınca iki yönde de esneyebilmesi sabit çakıl yollar için faydalı olur diye düşünüyorum (Sumitomo'nun hafif 4+ lastikeri, Continental 5 serisi geliyor aklıma). Fakat yukardaki örnek gibi ideal lastik Avrupa pazarında sanıyorum şu anda yok.

    Bence her sürücü zaten farketmeyecektir, ama sabit çakıl yolda direksiyon iyi değildir. Bu lastikler stabilize yolda biraz taş toplarlar fakat direksiyonda fakediyor. Bir defasında lastik patlayınca bir süreliğine önde stepneyle beraber ABD üretimi Goodyar Arriva'lar kullanmıştım. O zaman seneler içinde yavaş yavaş, yeni sabit, devamlı blok desenleriyle direksiyon hissi ve gürültüde ne kadar şeyi farketmeden kaybetmişiz bir gün içinde gördüm. Hamurları eski olduğu çiçn mecburen çıkardım ama çıkarmak istemiyordum. Dha iyilerdi. Bİr de yani hamurlu olsalardaı acaba nasıl olacaklardı. Sonra merak edip araştırdım tabii. Bizim yollarımız sabit çakıl aslında, asfalt değil, lastik asfalta pek dokunmuyor.




  • Lassa almada ne alirsan al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pirelli P1 cinturato verda tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokohoma aspec 215/65 r16 lastikleri 1 saat önce değiştirdim. Sıfır aracın üzerinde gelen lastiğin dişleri hala iyi durumdaydı ancak 75 bin e dayandı. Artık degiştirmek zorunda hissettim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lassa kullaniyorum oneririm gayette memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ab etiket degerlerine gore markalari kiyasla. Ona gore al. Gerisi yalan dolan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Continental

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Continental, Goodyear, Pirelli, Hankook markalarını tercih ederim.
  • Valla kardeşim hangi memlekette oturduğuna, hangi yolları kullandığına göre değişir. mesela ben ağrıdayım kış lastiği olarak uzman sayılırım:D
    bi kere kar varsa michelin en iyisi ama yok kar değilde buzsa michelinden bi cacık olmaz. o zaman nokian alacaksın. yaz lastiği asfalt için kesinlikle continental ama tali yollara giriyorsan bridgestone.
  • Lassa impetus revo kullanıyorum memnunum araç değiştirdim aynı lastiğe yine devam. Amaaaa bridgestone turanza er 300 üretimi bitti ama sakın sakın denk gelirseniz aman almayın çok çabuk sertleşen yol tutuşu kaybeden kötü bir lastik.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.