Şimdi Ara

Uber, Türkiye’de özel araçlarını azaltıp taksilere odaklanacak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arekamint kullanıcısına yanıt
    Tutmuyor değil tutarda girişleri yanlış oldu. Plaka işine bir çözüm bulup öyle gireceklerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    Denetimi yapmak sizin bizim işimiz değil, bundan devlet sorumlu. Vatandaş olarak en iyi hizmeti en iyi fiyata kim sunuyorsa onu tercih etmek benim hakkım.
    Uber her canı isteyen olarak nitelendirdiğiniz grupta değil, merdiven alti korsan taksicilerle ayni kefeye koymanız doğru değil diye düşünüyorum. Dünyanın her yerinde yaygın olarak kullanılan bir hizmet. Biz neden faydalanamıyoruz? Milyona milyara taksi plakası satılıyor diye biz niye daha hizmeti daha pahalıya almaya zorlanıyoruz? Asıl erik olmayan bu bence.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • o halde BiTaksi candır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Kanunlar kurallar var. Zamanında cuzi fiyatlara belediyenin dağıttığı taksi plakaları 1,5-2 milyara satılıyorsa o fırsatçılar yüzünden.

    Her canı isteyen istediği yerde yolcu taşısa yada bişey satsa bu karmaşayı kim denetleyecek.
    Senin menfaatine olan şey başkasına (taksiciye) zarar veriyorsa etik değildir.
    Uber denetliyo işte.
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Aslında ukome nin çıkaracağı yeni bir ruhsata bakar

    Amerika da bu şekilde.

    Bir tane e-taşıma ruhsatı çıkaracaklar. Bu şekilde servis plakalarında olduğu gibi gerekli şartları sağlayan kişi 50 bin lira ruhsat parası verip bu ruhsatı alacak.

    Şu an korsan taksi senin gideceğin yere yarı fiyatına götürüyor. Yazık günah 15 milyon İstanbul nüfusu taksi ücretine 18 bin taksici mağdur olmasın diye iki katı para ödüyor.

    Hele bu paylaşımlı yolculuk, online dolmusculuk sistemi gelse İstanbul da kimse araba almakla uğraşmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekrem başkan şu taksilere çeki düzen verse iyi olur
  • jo_be kullanıcısına yanıt
    Kanunlarda uber e yer yok. Yolcu taşımak için alınacak izinler kanunlarda yönetmeliklerde belli. Gerçi onunda yolunu bulmuş taksiler ile ortak olmuş. Kendi lüks araçlarına da bi yolunu bulup taksi plakası takabilir isterse tabi.
  • Kanunlarda uber e yer yok. Yolcu taşımak için alınacak izinler kanunlarda yönetmeliklerde belli. Taşıdığı yolcuya ve araca ceza kesilebiliyorsa kanunlar karşısında korsan taksi statüsündedir uber. Denetimi tabiki devlet yapıyor. Hatta başka haberde tursab belgeleri filanda iptal edilmiş deniyor. Tursab belgeside otel transverleri filan içindi galiba.

    Şu basit korsan taksi işinden bile elin amerikalısına para kazandırıyorsunuzya.
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Biraz bakındımda istanbulda en son 1988 de yeni plaka verilmiş. :) 29milyon lira 6sıfır atılmış hali ile 29 lira. Şimdi aynı plaka 1,5-2 milyon tl. Millette ne çok para varmış. Bitcoin in uçuk bi değer kazanması gibi bişey.

    Şimdi belediye plaka ihalesi açıp 2-3bin plaka dağıtsa iyi para toplar piyasadan

    quote:

    " Son yapılan taksi plakası ihalesinde en yüksek fiyat, KDV dahil 29 milyon liraya çıktı. Lale piyasası da fiyatı 35 milyona yükseltti. Yeni alınan bir kararla, ihale ile alınan plakalann 3 yıl satılamaması koşulu kaldırıldı. Yeni taksilere "TAA" plakalan dağıtılacak. Ekonomi Servisi lstanbul'da dağıtılacak 1077 yeni plaka için yapılan ihalede fiyatlar KDV dahil 29 milyona fırlayınca, Laleli piyasası fiyatlan da 35 milyona çıktı. öte yandan, ihale ile alınan plakalara getirilen "3 yıl satılmama" yasağı da kaldırıldı. Yeni alınacak plakalar "TAA" kodundan başlayacak ve tüm taksi plakalan " T " harfi ile başlayan gruba alınacak. MinibUs plakalan da yalnızca " M " harfi taşıyacak. lstanbul'da son 22 yıl içinde geri iade edilen 1077 adet taksi plakası nın yeniden dğıtımı tamamlandı. Daha önceden yapılan 5O0'er adetlik iki ihaleden sonra dün de son 1077 adet plaka için yapılan ihale tamamlandı. Böylece lstanbul'da taksi plakalı araç sayısı 15 bin 857'ye çıkarılmış oldu. Son ihalede en az fiyat, bir önceki ihaledeki 9 milyon 126 bin liralık düzeyinden yüzde 131'lik artışla 21 milyon 150 bin liraya çıktı. En yüksek fiyat da 12 milyon 12 bin 12 liradan yüzde 140 artışla KDV dahil 25 milyon 800 bin liraya yükseldi. Böylece en ucuz plaka 23 milyon 688 bin, en pahalı plaka da 28 milyon 896 bin lira oldu. Taksi plakalarının ihalede 29 milyon liraya dayanması, serbest piyasa fiyatlannı da harekete geçirdi. İhaleden önce 27-28 milyon lira düzeyinde olan bir taksi plakası 35 milyon liraya çıktı. Şahin otomobilin taksi plakalı maliyeti de 50 milyon liraya dayanmış oldu. Son yapılan ihaleden sonra ihale ile alınan plakaların "3 yü satılamaması" koşulu da kaldırıldı. Yetkililer, gereksinim olmadıkça yeni ihale açılmayacağını, "
    www.cumhuriyetarsivi.com
    Cumhuriyet-6.7.1988 Günü 9. Sayfa
    https://www.cumhuriyetarsivi.com/katalog/192/sayfa/1988/7/6/9.xhtml




  • uber i araştırırken gördüm yerli ve milli korsan taksimiz varken elin conisine para kazandırmayın
    https://www.ruyatransfer.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Kanunlarda uber e yer yok. Yolcu taşımak için alınacak izinler kanunlarda yönetmeliklerde belli. Gerçi onunda yolunu bulmuş taksiler ile ortak olmuş. Kendi lüks araçlarına da bi yolunu bulup taksi plakası takabilir isterse tabi.
    Kanun niye var? Herkes kafasına göre yolcu taşımasın, taşıyanları denetleyelim diye. Kendin söyledin.

    Denetleme işini Uber yapabiliyor. Hatta birkaç tane bilgisayar mühendisine para versen sen de kendi Uber'ini yaparsın. Yani böyle bir sistem mümkün.

    O zaman bu kanun niye var?
  • jo_be kullanıcısına yanıt
    uber denetleme yapmıyor o tek derdi para kazanmak olan bir girişimci. Yaptığı denetleme dediğiniz daha çok para kazanabilmek için hizmet kalitesi. Taksiciler odasıda bi uygulama filan yapıp uygulama üzerinden çağırdığınız kullandığınız taksiye puan yada şikayet sistemi yapabilir. Keseceği cezalar ile taksileri düzeltebilir.

    Denetlemeyi kanun koyucular yada bu hakkı devrettiği yerler yapabilir. Kendi ülkesinde yada başka ülkelerde kanun açıklarından faydalanıp bu işi yapabilir ama burası Türkiye...


    Hiç kullanmadım uber i o yüzden bilmiyorum ödediğiniz para karşılığında fiş fatura alabiliyormusunuz yoksa para direk kredikartınızdan abd deki şirketemi gidiyor. Taksicinin hakkını yiyor birde vergi kaybı filan varmı acaba...

    Hatta uber aracında ölümlü yada yaralanmalı bir kazada yolcunun sigortası filan gibi şeyler nedir.

    Korsan taksiye pek karşı değilim ama bu işi amerikalıların gelip yapmasına karşıyım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 9 Nisan 2019; 18:1:1 >




  • Yanlış anlaşılmak istemem ama zaten uber çekilmese de mahkeme kararı ile uber türkiyeden men edilecekti , açık ve net haksız rekabet vardı . Uberin türkiyede olmasının tek bir imkanı var o da taksi plakası almak. Başka bir imkan yok daha doğrusu kanunlar öngörmüyor başka bir seçenek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • keşke türkiyenin çoğu yerinde uber olsa

  • Büyük bir arkadaş grubunuz varsa Uber XL bir nimettir. Nerelerden nerelere gidip kişi başı 5-10 arası veryorduk.
  • adamlar korsan taksicilik yapiyorlar, siz de destek olmaya devam ediyorsunuz. sonra da ondan bundan sikayet... once kendinizi duzeltin, sonra sikayet edin...

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.