Şimdi Ara

Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
760
Cevap
167
Favori
61.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one


    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ρѕусhо

    Sırf bu milyonda birlik ihtimal yüzünden uçağa binmiyorum... Allah korusun,kurtulma ihtimali nerdeyse yok,çok kötü bir durum,az önce arkadaşın paylaştığı 1970lerde düşen uçağın belgeselini izledim de kendimi bir an orda düşündüm ve uçağa binmeme kararımı yineledim

    Uçak kazaları % 1 ve daha az bi ihtimalle düşerler sizin bindiğiniz uçak % 0000000,01 ihtimalle düşücek demektir olabilirmi olabilir ama bunu düşünerek binmesseniz uçaklara yanlış yaparsınız çünkü Türk pilotlar gayet bu işlerde başarılılar.

    Insan faktorunu katmazsak ucaklarin dusme sansi tabii ki cok az. Fakat isin icine pilot/teknisyen egitimi; bunlarin islerinin ciddiyetinin farkinda olup kitabina gore calismalari, denetlenmeleri, sirketlerin kar zarar politikalari, bunlari denetleyen otoritelerdeki bosluklar vs vs girdiginde insanin icine pek sinmiyor. Gunumuzde pilot olmak cok kolaylasti neredeyse parayi bastiran pilot oluyor, hava yolu sirketleri arasindaki rekabet bana gore kaliteden birseyleri alip goturuyor.

    her ne kadar şuanda parayı bastıran pilot oluyor gibi gözükse de aslında öyle değil, evet atpl lisası parayı bastıktan sonra alınıyor fakat atpl lisansını aldıktan sonra o F/O yani yardımcı pilot koltuğuna oturana kadar havayolunun yaptığı envayi çeşit sınavdan geçiyorsun, bi kere zaten havayoluna gelene kadar DLR sınavı var ki gerçekten çalışma gerektiriyor çoğu pilot kapsamlı şekilde hazırlanıyor ayrıca havayolunda artık pilot olarak çalışmaya başladıktan sonra belirli periyotlarda (genellikle ayda bir) havayolunun kendi teorik ve pratik testleri var, yani dediğim gibi parayı basıp lisansı almak kolay ama sonra havayoluna girip en son o kokpite oturmak çok zor.

    Sinavlari gecmek iyi pilot olundugunu mu gosteriyor sizce? Yada dusen bunca ucagin pilotu sinavlari veremeyen pilotlarmiydi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi some_one -- 4 Ağustos 2012; 23:02:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni Delhi [ Hindistan ] Kazası Eklenmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: some_one

    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one


    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ρѕусhо

    Sırf bu milyonda birlik ihtimal yüzünden uçağa binmiyorum... Allah korusun,kurtulma ihtimali nerdeyse yok,çok kötü bir durum,az önce arkadaşın paylaştığı 1970lerde düşen uçağın belgeselini izledim de kendimi bir an orda düşündüm ve uçağa binmeme kararımı yineledim

    Uçak kazaları % 1 ve daha az bi ihtimalle düşerler sizin bindiğiniz uçak % 0000000,01 ihtimalle düşücek demektir olabilirmi olabilir ama bunu düşünerek binmesseniz uçaklara yanlış yaparsınız çünkü Türk pilotlar gayet bu işlerde başarılılar.

    Insan faktorunu katmazsak ucaklarin dusme sansi tabii ki cok az. Fakat isin icine pilot/teknisyen egitimi; bunlarin islerinin ciddiyetinin farkinda olup kitabina gore calismalari, denetlenmeleri, sirketlerin kar zarar politikalari, bunlari denetleyen otoritelerdeki bosluklar vs vs girdiginde insanin icine pek sinmiyor. Gunumuzde pilot olmak cok kolaylasti neredeyse parayi bastiran pilot oluyor, hava yolu sirketleri arasindaki rekabet bana gore kaliteden birseyleri alip goturuyor.

    her ne kadar şuanda parayı bastıran pilot oluyor gibi gözükse de aslında öyle değil, evet atpl lisası parayı bastıktan sonra alınıyor fakat atpl lisansını aldıktan sonra o F/O yani yardımcı pilot koltuğuna oturana kadar havayolunun yaptığı envayi çeşit sınavdan geçiyorsun, bi kere zaten havayoluna gelene kadar DLR sınavı var ki gerçekten çalışma gerektiriyor çoğu pilot kapsamlı şekilde hazırlanıyor ayrıca havayolunda artık pilot olarak çalışmaya başladıktan sonra belirli periyotlarda (genellikle ayda bir) havayolunun kendi teorik ve pratik testleri var, yani dediğim gibi parayı basıp lisansı almak kolay ama sonra havayoluna girip en son o kokpite oturmak çok zor.

    Sinavlari gecmek iyi pilot olundugunu mu gosteriyor sizce? Yada dusen bunca ucagin pilotu sinavlari veremeyen pilotlarmiydi?

    Hayır sınavları geçmek iyi pilot olunduğu göstermiyor bence asıl iyi pilot olunduğunu gösteren kişilik ve soğukkanlılıktır.
    Şöyle normal olarak iki nokta arası uçmayı, kalkıp, inmeyi vs. her pilot yapar asıl iyi pilot ise emergency yani acil durumda ne yapması gerektiğine karar verip uçaüı güvenli bir şekilde indiren pilottur. Her ne kadar her kazadan sonra o kaza ile ilgili ders verilse de (örneğin Birgen Air kazası gibi), hiç karşılaşılmamış bir durumda ne yazık ki her pilot soğukkanlı davranamıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one

    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one


    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ρѕусhо

    Sırf bu milyonda birlik ihtimal yüzünden uçağa binmiyorum... Allah korusun,kurtulma ihtimali nerdeyse yok,çok kötü bir durum,az önce arkadaşın paylaştığı 1970lerde düşen uçağın belgeselini izledim de kendimi bir an orda düşündüm ve uçağa binmeme kararımı yineledim

    Uçak kazaları % 1 ve daha az bi ihtimalle düşerler sizin bindiğiniz uçak % 0000000,01 ihtimalle düşücek demektir olabilirmi olabilir ama bunu düşünerek binmesseniz uçaklara yanlış yaparsınız çünkü Türk pilotlar gayet bu işlerde başarılılar.

    Insan faktorunu katmazsak ucaklarin dusme sansi tabii ki cok az. Fakat isin icine pilot/teknisyen egitimi; bunlarin islerinin ciddiyetinin farkinda olup kitabina gore calismalari, denetlenmeleri, sirketlerin kar zarar politikalari, bunlari denetleyen otoritelerdeki bosluklar vs vs girdiginde insanin icine pek sinmiyor. Gunumuzde pilot olmak cok kolaylasti neredeyse parayi bastiran pilot oluyor, hava yolu sirketleri arasindaki rekabet bana gore kaliteden birseyleri alip goturuyor.

    her ne kadar şuanda parayı bastıran pilot oluyor gibi gözükse de aslında öyle değil, evet atpl lisası parayı bastıktan sonra alınıyor fakat atpl lisansını aldıktan sonra o F/O yani yardımcı pilot koltuğuna oturana kadar havayolunun yaptığı envayi çeşit sınavdan geçiyorsun, bi kere zaten havayoluna gelene kadar DLR sınavı var ki gerçekten çalışma gerektiriyor çoğu pilot kapsamlı şekilde hazırlanıyor ayrıca havayolunda artık pilot olarak çalışmaya başladıktan sonra belirli periyotlarda (genellikle ayda bir) havayolunun kendi teorik ve pratik testleri var, yani dediğim gibi parayı basıp lisansı almak kolay ama sonra havayoluna girip en son o kokpite oturmak çok zor.

    Sinavlari gecmek iyi pilot olundugunu mu gosteriyor sizce? Yada dusen bunca ucagin pilotu sinavlari veremeyen pilotlarmiydi?

    Hayır sınavları geçmek iyi pilot olunduğu göstermiyor bence asıl iyi pilot olunduğunu gösteren kişilik ve soğukkanlılıktır.
    Şöyle normal olarak iki nokta arası uçmayı, kalkıp, inmeyi vs. her pilot yapar asıl iyi pilot ise emergency yani acil durumda ne yapması gerektiğine karar verip uçaüı güvenli bir şekilde indiren pilottur. Her ne kadar her kazadan sonra o kaza ile ilgili ders verilse de (örneğin Birgen Air kazası gibi), hiç karşılaşılmamış bir durumda ne yazık ki her pilot soğukkanlı davranamıyor.

    Birgenin ses kaydını izlediysen eğer konuşmalarda çok korkmuş durumdalar hatta sonda pilot noluyor ya diyor yani tamamen ümidini kesmiş heleki çok tecrübeli pilotlardır. Acil durumlarda ne yapılacağı pilot eğitiminde veriliyor gerek simülasyonda gerekse derslerde ama bu bence pek işe yaramıyor çünkü bunun içinde birebir oluyorsunuz bu durumda soğukkanlı olmak biraz zordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Themistokles -- 5 Ağustos 2012; 0:48:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gatetrans

    Her kaza da "bu nasıl unutulur" veya "bunu nasıl düşünemediler" gibi fikirler oluşuyor kafamda.Mesela DC-10 uçaklarının bagaj kapaklarındaki sorumsuzluk ve en baştan beri bilinip düzeltilmemesi,son eklenen japan air düşüşünde ki onarımın eksik zayıf olması,birgenair uçuşunda ki hava tüplerinin kapatılmaması ki bu uçuş kazası beni çok etkilemiştir,özellikle belgeseli izlemek.

    İnsan kendi kendine soruyor nasıl oluyorda bu kdr dikkatsiz oluyorlar.Aslına bakarsanız belgesellerde şöyle bir kanıya vardım.Pilotlar her ne kadar harikalar yaratsalarda uçak dengesiz bir duruma geldiğinde yada düşüşe geçtiğinde o kdar insanın hayatı için çabalamak,kendi hayatınız için sarf etmek tüm bu fikirler ile üzerinizdeki stresle ile oradaki sorunu çözmeye çalışmak gerçekten ama gerçekten son derece zor bir durum.Açık konuşmak gerekirse ben bunun eğitimini almış olsam ve dünyanın en iyisi olsa o anki stres ile birşey yapabileceğimi sanmıyorum.

    Çok doğru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one

    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one


    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ρѕусhо

    Sırf bu milyonda birlik ihtimal yüzünden uçağa binmiyorum... Allah korusun,kurtulma ihtimali nerdeyse yok,çok kötü bir durum,az önce arkadaşın paylaştığı 1970lerde düşen uçağın belgeselini izledim de kendimi bir an orda düşündüm ve uçağa binmeme kararımı yineledim

    Uçak kazaları % 1 ve daha az bi ihtimalle düşerler sizin bindiğiniz uçak % 0000000,01 ihtimalle düşücek demektir olabilirmi olabilir ama bunu düşünerek binmesseniz uçaklara yanlış yaparsınız çünkü Türk pilotlar gayet bu işlerde başarılılar.

    Insan faktorunu katmazsak ucaklarin dusme sansi tabii ki cok az. Fakat isin icine pilot/teknisyen egitimi; bunlarin islerinin ciddiyetinin farkinda olup kitabina gore calismalari, denetlenmeleri, sirketlerin kar zarar politikalari, bunlari denetleyen otoritelerdeki bosluklar vs vs girdiginde insanin icine pek sinmiyor. Gunumuzde pilot olmak cok kolaylasti neredeyse parayi bastiran pilot oluyor, hava yolu sirketleri arasindaki rekabet bana gore kaliteden birseyleri alip goturuyor.

    her ne kadar şuanda parayı bastıran pilot oluyor gibi gözükse de aslında öyle değil, evet atpl lisası parayı bastıktan sonra alınıyor fakat atpl lisansını aldıktan sonra o F/O yani yardımcı pilot koltuğuna oturana kadar havayolunun yaptığı envayi çeşit sınavdan geçiyorsun, bi kere zaten havayoluna gelene kadar DLR sınavı var ki gerçekten çalışma gerektiriyor çoğu pilot kapsamlı şekilde hazırlanıyor ayrıca havayolunda artık pilot olarak çalışmaya başladıktan sonra belirli periyotlarda (genellikle ayda bir) havayolunun kendi teorik ve pratik testleri var, yani dediğim gibi parayı basıp lisansı almak kolay ama sonra havayoluna girip en son o kokpite oturmak çok zor.

    Sinavlari gecmek iyi pilot olundugunu mu gosteriyor sizce? Yada dusen bunca ucagin pilotu sinavlari veremeyen pilotlarmiydi?

    Hayır sınavları geçmek iyi pilot olunduğu göstermiyor bence asıl iyi pilot olunduğunu gösteren kişilik ve soğukkanlılıktır.
    Şöyle normal olarak iki nokta arası uçmayı, kalkıp, inmeyi vs. her pilot yapar asıl iyi pilot ise emergency yani acil durumda ne yapması gerektiğine karar verip uçaüı güvenli bir şekilde indiren pilottur. Her ne kadar her kazadan sonra o kaza ile ilgili ders verilse de (örneğin Birgen Air kazası gibi), hiç karşılaşılmamış bir durumda ne yazık ki her pilot soğukkanlı davranamıyor.

    Birgenin ses kaydını izlediysen eğer konuşmalarda çok korkmuş durumdalar hatta sonda pilot noluyor ya diyor yani tamamen ümidini kesmiş heleki çok tecrübeli pilotlardır. Acil durumlarda ne yapılacağı pilot eğitiminde veriliyor gerek simülasyonda gerekse derslerde ama bu bence pek işe yaramıyor çünkü bunun içinde birebir oluyorsunuz bu durumda soğukkanlı olmak biraz zordur.

    haklısın altında 70-80 tonluk bir uçak var ve hayatınız söz konusu soğukkanlı olmak çok zor ne kadar tecrübeli de olunsa da. fakat her kazadan sonra o kaza ile ilgili simülatör eğitimleri veriliyor örneğin birgen air kazasından sonra tekrar aynı sebepten bir kazanın olması çok zor, ama belki ileride daha önce hiç karşılaşılmamış bir durumdan dolayı kazalar olacak fakat daha sonra onunla da ilgili eğitim verilecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one

    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    quote:

    Orijinalden alıntı: some_one


    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ρѕусhо

    Sırf bu milyonda birlik ihtimal yüzünden uçağa binmiyorum... Allah korusun,kurtulma ihtimali nerdeyse yok,çok kötü bir durum,az önce arkadaşın paylaştığı 1970lerde düşen uçağın belgeselini izledim de kendimi bir an orda düşündüm ve uçağa binmeme kararımı yineledim

    Uçak kazaları % 1 ve daha az bi ihtimalle düşerler sizin bindiğiniz uçak % 0000000,01 ihtimalle düşücek demektir olabilirmi olabilir ama bunu düşünerek binmesseniz uçaklara yanlış yaparsınız çünkü Türk pilotlar gayet bu işlerde başarılılar.

    Insan faktorunu katmazsak ucaklarin dusme sansi tabii ki cok az. Fakat isin icine pilot/teknisyen egitimi; bunlarin islerinin ciddiyetinin farkinda olup kitabina gore calismalari, denetlenmeleri, sirketlerin kar zarar politikalari, bunlari denetleyen otoritelerdeki bosluklar vs vs girdiginde insanin icine pek sinmiyor. Gunumuzde pilot olmak cok kolaylasti neredeyse parayi bastiran pilot oluyor, hava yolu sirketleri arasindaki rekabet bana gore kaliteden birseyleri alip goturuyor.

    her ne kadar şuanda parayı bastıran pilot oluyor gibi gözükse de aslında öyle değil, evet atpl lisası parayı bastıktan sonra alınıyor fakat atpl lisansını aldıktan sonra o F/O yani yardımcı pilot koltuğuna oturana kadar havayolunun yaptığı envayi çeşit sınavdan geçiyorsun, bi kere zaten havayoluna gelene kadar DLR sınavı var ki gerçekten çalışma gerektiriyor çoğu pilot kapsamlı şekilde hazırlanıyor ayrıca havayolunda artık pilot olarak çalışmaya başladıktan sonra belirli periyotlarda (genellikle ayda bir) havayolunun kendi teorik ve pratik testleri var, yani dediğim gibi parayı basıp lisansı almak kolay ama sonra havayoluna girip en son o kokpite oturmak çok zor.

    Sinavlari gecmek iyi pilot olundugunu mu gosteriyor sizce? Yada dusen bunca ucagin pilotu sinavlari veremeyen pilotlarmiydi?

    Hayır sınavları geçmek iyi pilot olunduğu göstermiyor bence asıl iyi pilot olunduğunu gösteren kişilik ve soğukkanlılıktır.
    Şöyle normal olarak iki nokta arası uçmayı, kalkıp, inmeyi vs. her pilot yapar asıl iyi pilot ise emergency yani acil durumda ne yapması gerektiğine karar verip uçaüı güvenli bir şekilde indiren pilottur. Her ne kadar her kazadan sonra o kaza ile ilgili ders verilse de (örneğin Birgen Air kazası gibi), hiç karşılaşılmamış bir durumda ne yazık ki her pilot soğukkanlı davranamıyor.

    Birgenin ses kaydını izlediysen eğer konuşmalarda çok korkmuş durumdalar hatta sonda pilot noluyor ya diyor yani tamamen ümidini kesmiş heleki çok tecrübeli pilotlardır. Acil durumlarda ne yapılacağı pilot eğitiminde veriliyor gerek simülasyonda gerekse derslerde ama bu bence pek işe yaramıyor çünkü bunun içinde birebir oluyorsunuz bu durumda soğukkanlı olmak biraz zordur.

    haklısın altında 70-80 tonluk bir uçak var ve hayatınız söz konusu soğukkanlı olmak çok zor ne kadar tecrübeli de olunsa da. fakat her kazadan sonra o kaza ile ilgili simülatör eğitimleri veriliyor örneğin birgen air kazasından sonra tekrar aynı sebepten bir kazanın olması çok zor, ama belki ileride daha önce hiç karşılaşılmamış bir durumdan dolayı kazalar olacak fakat daha sonra onunla da ilgili eğitim verilecek.


    Aynı dediğiniz gibi bu döngü böyle devam edecek ne yazık ki.




  • Mesaj duradursun yarın inceleyeceğim.
  • Boeing, airbus gibi ucaklarin kokpit simulator egitimlerinin verildigi kurslar var midir. Hobi amacli..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Boeing, airbus gibi ucaklarin kokpit simulator egitimlerinin verildigi kurslar var midir. Hobi amacli..

    Hobi amaçlı böyle bir etkinlik ülkemizde bulunmuyor. Bulunmamasının sebebi ise kokpit simülatörü birebir uçak kokpitiyle aynıdır bunu bilmeyen bir insanı oraya oturtmak sakıncalı bir durum ayrıca kokpit simülatörü normal pilot adaylarına 300 saat eğitim ile veriliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Themistokles -- 5 Ağustos 2012; 1:26:55 >
  • Sertifikali egitim veren kuruluslar yok mudur. Illa ki pilot mu olmak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Sertifikali egitim veren kuruluslar yok mudur. Illa ki pilot mu olmak lazim.

    Türk Hava Kurumu böyle bir kurs düzenliyordu ama şuan bir haberim yok o kurstan isterseniz araştırabilirsiniz önceden böyle bir kurs vardı
  • takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oetker*

    Birgen Air'in kazasıda var ses kayıtları falan Türkçe olduğu için ayrı bi etkileniyor insan ..

    pm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağdaş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oetker*

    Birgen Air'in kazasıda var ses kayıtları falan Türkçe olduğu için ayrı bi etkileniyor insan ..

    pm

    İlk sayfada vardır göz atmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Sertifikali egitim veren kuruluslar yok mudur. Illa ki pilot mu olmak lazim.

    Türk Hava Kurumu böyle bir kurs düzenliyordu ama şuan bir haberim yok o kurstan isterseniz araştırabilirsiniz önceden böyle bir kurs vardı

    Biliyorum. Ben bir suredir ilgileniyorum bu konu ile. Thy de kurslar var. Bir ara mail atmistim, donus olmadi. Egitimi gecebilecek seviyedeki kisilere, simulatorde kokpitin taninmasi ve birkac ucus inis pratiginin verilmesinde ne sakinca olabilir ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Boeing, airbus gibi ucaklarin kokpit simulator egitimlerinin verildigi kurslar var midir. Hobi amacli..

    hobi amaçlı sürekli olarak gitmek eğer havayolu pilotu değilseniz biraz tuzlu.
    Türkiyede bununla ilgilenen IFTC simülatörleri var havayolu pilotlarının eğitim aldığı, kaç tane olduklarını bilmiyorum ama bir tanesi Atatürk Havalimanı'nın yanında. Boeing 737NG ve Airbus 320 uçaklarının birebir kokpitleri var.
    Geçen sene yanınızda bir pilotla beraber 1 saatlik uçuş ücreti 250 € idi.
    Ne yazık ki hobi olarak bir ilginiz varsa tek yapabileceğiniz sanal havacılık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Sertifikali egitim veren kuruluslar yok mudur. Illa ki pilot mu olmak lazim.

    Türk Hava Kurumu böyle bir kurs düzenliyordu ama şuan bir haberim yok o kurstan isterseniz araştırabilirsiniz önceden böyle bir kurs vardı

    Biliyorum. Ben bir suredir ilgileniyorum bu konu ile. Thy de kurslar var. Bir ara mail atmistim, donus olmadi. Egitimi gecebilecek seviyedeki kisilere, simulatorde kokpitin taninmasi ve birkac ucus inis pratiginin verilmesinde ne sakinca olabilir ki.

    Bu iş baya masraflıdır




  • Masrafli olacagi kesin. Yalniz kokpitin butun elemanlariyla taninmasi, 3-5 kez ucus yapilmasi ve kalkis inisin ogrenilmesi yeterlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Masrafli olacagi kesin. Yalniz kokpitin butun elemanlariyla taninmasi, 3-5 kez ucus yapilmasi ve kalkis inisin ogrenilmesi yeterlidir.

    Bu Ülkemizde Sadece Pilot Adaylarına Yaptırıyorlar. Normal Kişilere Böyle Bir Uygulama Yaptırılmıyor. Olsa da Pek Başvuru Olmazdı Çünkü İnanılmaz Derecede Para Alırlardı.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.