Şimdi Ara

UÇAKLAR ARKASINDA NEDEN BEYAZ Bİ DUMAN BIRAKIR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
13.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksoy93

    Uçak KMlerce yüksekte uçmasının sebebi yerçekimi etkisini azaltıp daha az yakıt tüketimidir.Her 200 m'de hava 1 Santigrat soğuduğu için çıkan duman beyaz olur(Kışın arabaların egsozundan çıkan duman gibi)



    Hayır yer çekimiyle alakalı değil.10.000 metre (yaklaşık 30.000 feet) gibi bir yükseklikteki yerçekimi ile deniz seviyesi arasında kayda değer fark yok.

    Yüksek irtifada uçmanın amacı havanın incelmesiyle alakalıdır.İrtifa arttıkça hava incelir,yakıt sarfiyatı azalır.Hemde çok önemli seviyede.Ayriyetten hava inceldiğinden sürtünme kuvvetleri azalır ve uçak (modele göre değişmekle birlikte) en yüksek hızına yüksek irtifada ulaşır.Farkettiysen bir uçağın maksimum menzili hep irtifa ile birlikte verilir (mesela 1200nm@3500ft gibi).




  • Havanin yukseldikce seyrelmesini yercekimi ile de bagdastirabiliriz. Hava molekulleri icin yeterlidir bu yercekimi degisikligi. Sonuc olarak ucak icin yercekimi degisimi ihmal edilebilir ama cevresindeki hava icin buyuk boyuttadir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Havanin yukseldikce seyrelmesini yercekimi ile de bagdastirabiliriz. Hava molekulleri icin yeterlidir bu yercekimi degisikligi. Sonuc olarak ucak icin yercekimi degisimi ihmal edilebilir ama cevresindeki hava icin buyuk boyuttadir.


    Tabi,o az yerçekimi değişikliği hafif hava molekülleri için yeterli düzeyde.Hatta atmosferin üst tabakalarından yerçekimi azlığı nedeniyle moleküller uzaya kaçmaktadır.Ama doğrudan uçağa hiçbir etkisi yok.Bu hava incelmesi olmasaydı yüksek ihtimal havacılık bukadar gelişemezdi yüksek yakıt sarfiyatı nedeniyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABSOLUT -- 24 Nisan 2008; 19:21:29 >
  • Mutabikiz Absolut, isinan havanin genlesip yukselmesi ve yercekiminden dolayi seyrelen hava ve kabin basinclandirma sistemlerinin ortaya cikisi sayesinde tum bunlar mumkun oldu :) Sevgiler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABSOLUT


    quote:

    Orjinalden alıntı: aksoy93

    Uçak KMlerce yüksekte uçmasının sebebi yerçekimi etkisini azaltıp daha az yakıt tüketimidir.Her 200 m'de hava 1 Santigrat soğuduğu için çıkan duman beyaz olur(Kışın arabaların egsozundan çıkan duman gibi)



    Hayır yer çekimiyle alakalı değil.10.000 metre (yaklaşık 30.000 feet) gibi bir yükseklikteki yerçekimi ile deniz seviyesi arasında kayda değer fark yok.

    Yüksek irtifada uçmanın amacı havanın incelmesiyle alakalıdır.İrtifa arttıkça hava incelir,yakıt sarfiyatı azalır.Hemde çok önemli seviyede.Ayriyetten hava inceldiğinden sürtünme kuvvetleri azalır ve uçak (modele göre değişmekle birlikte) en yüksek hızına yüksek irtifada ulaşır.Farkettiysen bir uçağın maksimum menzili hep irtifa ile birlikte verilir (mesela 1200nm@3500ft gibi).


    Dediğinde haklısın.Ama yeryüzüne çok yaklaşan uçak neden toplanamaz ve yere çakılır?Ispartadakiyle aynı yeryüzüne fazla yaklaşıp kurtaramayınca dağa oturdu uçak.Yoksa tamgaz verir kurtarırdı pilot.




  • Ben de hep merak ederdim
  • jet motorlarindan bahsediyorsunuz sanirim. rolet motorlarinin isleyis prensibiyle alakali. yakilan yakit itme gucu yaratir yani momentum bu sayede hareket eder arac. duman cikmasi olayi da yanma tepkimesinden dolayidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ticari yolcu uçaklarında (737,777, a320 vb.) hava türbünlü motorlar kullanılınır. Bu motorların çalışabilmesinde ki yakıttan sonra en önemli şey havada olan oksijendir. Motorların devir alabilmesi için ön taraftan oksijen girişi yapılması gerekir. Ön taraftan alınan oksijen içeride yakıt ile çalışan motorlarda ısınarak itme kuvvetini oluşturur. Isınan havayı arka taraftan FL300,FL400(30 bin-40 bin ft) gibi irtifalarda dışarıya atan motor,dışarıya çıkan oksijen,su buharı yaklaşık -30 derecelik sıcaklıkta anında donar ve o motorların arkasında ki beyaz görüntü oluşur. Sıcak suyu - bilmem kaç derecede havaya atan ve anında donan videolar var bu örneği ona benzetebiliriz. Bu arada bir kullanıcı uçakların alabileceği en yüksek irtifada maksimum hız limitine ulaşır diye bir şey söylemiş bu durum tam tersidir aslında. Şöyle örnek verebiliriz mesela. FL300(30 bin ft) de tırmanışı bitirmiş ve seyir halinde ki bir 737-800 ulaşabileceği en yüksek sınır 300-320 knots arasındadır. Bu irtifada v/s 1000 olarak FL400(40 bin ft) seviyesine tırmanışa geçen ve tırmanışı bitirip seyir haline geçen bir 737-800'ün alabileceği maksimum hız limiti 250-270 Knots arasıdır. Yani buradan şunu anlıyoruz uçaklar ne kadar yükselir ise ulaşabilecekleri hız limitleride o kadar azalır. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jack76 -- 8 Haziran 2014; 0:10:43 >




  • Yolcu uçakları uzun mesafe uçuşlarında yakıt tasarrufu sağlamak için 35.000 feet civarı yükseklikte seyrederler.Bunun sonucu olarak turbofan motorlarından çıkan sıcak gaz ( buna bir nevi egzos gazı da diyebiliriz) bir anda soğuk hava ile karşılaşır ve sıvılaşır bu şekilde arkalarında beyaz bir iz kalır.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.