Şimdi Ara

Uçuş Ağırlığı Hesaplaması Nasıl Hesaplanıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Makine Mühendisliği okuyorum ama her zaman içimde uçak merakı vardı. Aramızda illaki uçak mühendisliği okuyan vardır. Mesela motor hacmi, pervane uzunluğu ve adım sayısı, kanat alanı. Bunların seçimi neye göre belirleniyor? örneğin uçak haricinde 200 - 250 kg arası yük için motor, pervane ve kanat nasıl olmalıdır?



  • İlk öncelikle bu hesabı yapmak için uçak nasıl uçar ona bakmak lazım.
    Uçak kanadıyla uçar bu bağlamda motor pervane vs. öncelikli olarak seçilmez.
    İlk önce hangi hızda ve ağırlıkta uçacağı öngörülmelidir. Bu hıza ve ağırlığa göre kanat/kanat alanı seçilir.
    Daha sonra detaylı hesaplama yapılır.
  • Konsept tasarim yaparsin once. Ilk etap tasiyacagin yuke, hiza ve diger hedeflere (pist boyu, menzil vs) yonelik bir kanat profili bulmak olur genelde.
  • Uçak tasarımı iteratif bir süreçtir. Genel olarak şu aşamalardan oluşur:
    - Kavramsal Tasarım
    - Ön Tasarım
    - Detaylı Tasarım

    Öncelikle müşterinin isterleri ve çeşitli standartlara göre tasarım kriterleri belirlenir. Seyir hızı, menzil, maksimum kalkış ağırlığı gibi. Daha sonrasında gerek geçmişte tasarlanan uçaklar referans alınarak gerekse çeşitli matematiksel modellemeler sonucu oluşturulan denklemler aracılığıyla önceden belirlenen isterler de göz önüne alınarak uçak tasarım parametleri açığa çıkmaya başlar. Dediğim gibi bu süreç iteratif olarak ilerler. Örneğin tasarım sürecinin bir aşamasında seçilen kanat profili ileriki aşamalardaki bazı isterleri karşılayamayabilir. Ya da kalkış mesafesi, seyir hızı gibi isterler sağlanmasına rağmen iniş mesafesi göz ardı edilemeyecek kadar ister dışına çıkmış olabilir. Bu durumda bu parametreleri etkileyen değişkenler tekrar gözden geçirilir. Mesela ağırlık azaltılabilir, ya da taşıma katsayısı (temel olarak kanat profili ve kanat ile alakalı bir parametre)artırılabilir. Ayrıca uçak tasarımında çok fazla grup uyum içerisinde çalışmalıdır. En basit haliyle aerodinamik, itki, performans, yapısal grupları örnek verilebilir. Bu durumda performans grubu diğer tüm gruplar ile veri alış-verişi içerisinde olmalı.

    Eğer daha detaylı bilgi istiyorsan şu kitapları önerebilirim:
    - Daniel P. Raymer - Aircraft Design: A Conceptual Approach
    - S. Gundmundsson - General Aviation Aircraft Design: Applied Methods and Procedures



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZT7 -- 15 Ocak 2018; 23:11:30 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.