Unityde 3,14159265 gibi bir sayıyı 3,1415 şeklinde kesmek isterseniz bunu yaparken bir sorunla karşılaşabilirsiniz. Çünkü unityde Mathf.Round fonksiyonu bunu yapmıyor. Peki bunun yerine ne yapabiliriz?
En kolay şekilde Mathf struct'u yerine C# standart kütüphanesinde bulunan Math.Round fonksiyonunu kullanabiliriz. Bu fonksiyona şöyle erişebilirsiniz: System.Math.Round() Örnek Kullanım: System.Math.Round(3.14159265 , 3); Sonuç: 3.141 (Siz burada direkt sayı yerine, sayı atanmış değişken kullanırsınız. Kısa olsun diye böyle gösterdim)
Bir diğer yöntem YuvarlamakIstediginizDegısken.ToString("F2"); 2 ondalık basamak kalacak şekilde yuvarlar ve sayınızı string'e dönüştürür. Tekrar float'a dönüştürmek isterseniz başka bir değişkene float olacak şekilde atayabilirsiniz şu şekilde: FloatAtanacakDeg = float.Parse(YuvarlamakIstediginizDegısken);
Hocam Allah razı olsun. Böyle faydalı bilgiler çok işimize yarayacak. Daha bilmediğimiz ya da bildiğimizi sandığımız neler var acaba. Sizi takipteyim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
quote:
Orijinalden alıntı: Iqtam
Hocam Allah razı olsun. Böyle faydalı bilgiler çok işimize yarayacak. Daha bilmediğimiz ya da bildiğimizi sandığımız neler var acaba. Sizi takipteyim.
Sağolun çok teşekkür ederim. Unity'nin şu user manual'ını okuyordum boş zamanlarımda. Anlamadıklarımı stackoverflow'dan araştırıyorumdum, elim değmişken Türkçeye de geçireyim dedim. Böyle küçük detayları yazan bir sürü yabancı site gördüm ama Türk sitesi görmedim pek.