anladım. muhtemelen ondan olmuştur. uğultu sesi dönen bir parçadan gelir. aklıma bir iki parça geliyor ama yanıltıcı olmakta istemem. aracınızı liftte kaldırtıp altına baktırırsanız tahminen eğilmiş veya ezilmiş bir parça ile karşılaşacaksınız.
Bakım zamanları çok lifte kaldırdığımız oldu ama dikkatimizi çeken bir şey olmadı dostum.
2 senedir kullanıyorum. Bu zaman zarfında "hah tamam şunu yapınca o da bu sesi yapıyor" diyemedim henüz.
Bir ara sanki hız arttıkça o sesin periyodu da artıyor gelmişti. Giyuuukkk...giyuuk..giyuk.. şeklinde.
Bir ara sanki arabanın arkasına birileri oturmuşsa ilk kalkış anında daha çok yapıyormuş gibi geldi.
Eve giderken kullandığım yolun bir kısmı aşağıya doğru rampa ve sola viraj, tam o sol virajda dönüşü tamamlarken daha çok yapıyor gibi geldi vs.
Ama işte dediğim gibi aynı mekan, aynı araç, aynı kullanış, aynı hareket aynı problemi ortaya çıkartmıyor. B da teşhisi zorlaştırıyor.
Bir ara böyle bir gıcırtı sesine maruz kalmıştım. Yine her kafadan ses çıkmıştı, yok egzoz, yok rulmanlar falan diye.. Bagajın altındaki limitöre bir parmak gress yağı sürünce ses kesilmişti. Büyük ihtimalle sizinki de böyle basit birşeydir.
quote:
Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE
quote:
Orijinalden alıntı: dekorasyonankara
anladım. muhtemelen ondan olmuştur. uğultu sesi dönen bir parçadan gelir. aklıma bir iki parça geliyor ama yanıltıcı olmakta istemem. aracınızı liftte kaldırtıp altına baktırırsanız tahminen eğilmiş veya ezilmiş bir parça ile karşılaşacaksınız.
Bakım zamanları çok lifte kaldırdığımız oldu ama dikkatimizi çeken bir şey olmadı dostum.
2 senedir kullanıyorum. Bu zaman zarfında "hah tamam şunu yapınca o da bu sesi yapıyor" diyemedim henüz.
Bir ara sanki hız arttıkça o sesin periyodu da artıyor gelmişti. Giyuuukkk...giyuuk..giyuk.. şeklinde.
Bir ara sanki arabanın arkasına birileri oturmuşsa ilk kalkış anında daha çok yapıyormuş gibi geldi.
Eve giderken kullandığım yolun bir kısmı aşağıya doğru rampa ve sola viraj, tam o sol virajda dönüşü tamamlarken daha çok yapıyor gibi geldi vs.
Ama işte dediğim gibi aynı mekan, aynı araç, aynı kullanış, aynı hareket aynı problemi ortaya çıkartmıyor. B da teşhisi zorlaştırıyor.
Disk frenlerin balataları bitmeye yakınsa onların sensörleri yapabilir. Sensör denilen parça da balataya bağlı metalden esnek bir kulak. Balata azalınca diskin dış kısmına temas edip ses çıkarır ki biz de balataların inceldiğini anlayalım. Frene basılmadığında balatalar kısa bir mesafe içinde serbesttir ve bu durum rastlantısal gidip gelen seslere neden olur. Teker hızı arttıkça balatyalar diskten uzak tarafa kaydığından düşük hızlarda duyulur sadece.
Sesin frenle irtibatını kontrol edebilirsiniz. Ses varken hafifçe frene dokunun bakalım ses cevap verecek mi.
Cevaplar için teşekkürler.
Ön fren disklerini ve balatalarını arabayı aldığımın ilk günlerinde değiştirtmiştim. Arka fren diskleri değişmedi. Balataları değişti. Fakat ses ön taraftan geliyor zaten. Yine de ses gelmeye başladığı anda frene hafifçe dokunma işlemini bir deneyelim bakalım. Gerçi kısa süreli olduğundan eğer ses kesilirse frene basıldığı için mi yoksa zaten kesilecekti de mi kesildi, anlamak zor olabilir.
Direksiyon kutusu...
s.a 99 model ford escort var.. park yerinden çıkarken manevra esnasında direksiyondan kart-kurt sesleri geliyor. bu ses uzun süreli beklemelerde geliyor her zaman olmuyor. selem eder acil cevap beklerim...
Selamlar. Benim arabamda da ilk mesajdakine benzer bir sorun var. Bayram için uzun yola çıktık. 200-300 km yol gittik. Sonrasında 100 civarı süratteyken direksiyonu hafif sola çevirdiğimde gıcırtıya benzer bir ses gelmeye başladı. Sağa çevirirken böyle bir sorun yok, ya da düz tutarken.. Sola çevirirken duyuluyor. Henüz sanayiye gitmek nasip olmadı. Sorun ne olabilir acaba? (Aracım Clio II, 2006, 156 bin km)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme