Şimdi Ara

uzaktan çalıştırma fonksiyonlu otomobiller ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
10.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kumandayla uzaktan araci isitma sistemi yeni skoda superb ve skoda yetidede opsiyon donanimda sunuluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chn joshcyoon

    Kumandayla uzaktan araci isitma sistemi yeni skoda superb ve skoda yetidede opsiyon donanimda sunuluyor.

    Ne güzelmiş kışın binmeden ısıt sonra bin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: chn joshcyoon

    Kumandayla uzaktan araci isitma sistemi yeni skoda superb ve skoda yetidede opsiyon donanimda sunuluyor.

    Ne güzelmiş kışın binmeden ısıt sonra bin

    Serkan guzelde bir tehlikesi var.skoda icin konusuyorum klima acma dugmesinin yaninda kumandadan isitma sistemi(bunun donanim adi skodada bagimsiz isitma sistemidir)butonu var onu acik birakip zamanini ayarliyosun kumandayla basinca calisiyor.yalniz araca binince kapatmayi unutursan benzinle calistigi icin zehirlenme tehlikesi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chn joshcyoon


    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: chn joshcyoon

    Kumandayla uzaktan araci isitma sistemi yeni skoda superb ve skoda yetidede opsiyon donanimda sunuluyor.

    Ne güzelmiş kışın binmeden ısıt sonra bin

    Serkan guzelde bir tehlikesi var.skoda icin konusuyorum klima acma dugmesinin yaninda kumandadan isitma sistemi(bunun donanim adi skodada bagimsiz isitma sistemidir)butonu var onu acik birakip zamanini ayarliyosun kumandayla basinca calisiyor.yalniz araca binince kapatmayi unutursan benzinle calistigi icin zehirlenme tehlikesi var.

    Çok dikkat etmek gerek o zaman!




  • hataylı bir arkadaşım.
    1985 model broadway aracına, suriyeden getirttiğii bir aparat taktırmış.
    uzaktan kumandadan araç çalıştırılabiliyor, korna çalınabiliyor, farları yakılabiliyordu.
    bu işlevlerin hepsi uzaktan kumandadan yapıluyordu.
    erzurum gibi soğuk bi iklimde böyle bir donanımın 1985 model broadwayda olması beni çok hayrete düşürmüştü.
  • uzaktan aracı çalıştıran kumanda takılabiliyor. ayrıca webasto denen, deponuzdan aldığı yakıtla aracı ısıtan ( webasto bir markadır fakat o tip cihazların ismi olmuştur artık) küçük bir cihaz taktırabilirsiniz. yakıtı içerinde yakıp ısıyı araca kendi üzerinden üflüyor, egzosuda araç dışına bağlanıyor. bunu bagajında veya araç altında müsait yeri olanlar yaptırabilirler. bunların uzaktan kumandayla çalışan modelleri mevcut.
    3. seçenek ise ptc heater ( ptc ısıtıcı) denilen ve elektrikle ısınan seramik ısıtıcılar. bunları çakmak yuvasına takarak camlarınızın çözülmesini sağlayabiliyorsunuz. aman aman bir ısı üretmiyor tabiki.

    Konforuna düşkün kişilerin webasto taktırması uygundur. webasto genellikle, hava soğutmalı araçlarda VW beatle larda eski transporter minubüslerde, magirus dolmuşlarda, otobüslerde vs.. kullanılır. bazı markaların kış özel versiyonu diye çıkardığı araçlarda dahili geliyor. sanırım VW transporter ların bu tipleri mevcut.

    Ben aracın biraz büyük olsa mutlaka taktırırdım. başına gittiğinizde camları açılmış, içi sıcak bir araçla karşılaşmak güzel. üstelik 15 dakika rölantide çalışmayla hiç bir araba o kadar ısınamaz. öyle olunca tasarruflu da aynı zamanda.

    O camlar çözülene kadar, araç içerisinde titrerken kaza yapmamak büyük şans. yola o halde çıkmak riskli.




  • SKODA SUPERB de uzaktan çalıştırma ve araç içini ısıtma fonksiyonu var. 800 metre mesafeye kadar etkili. ayrı bir donanım olarak alınabiliyor. Ama fiyatını bayisi bile bilmiyordu.

    YENİ PASSAT için bu akşam bir reklam seyrettim. Sanırım aynı sistem Yeni Passat a da monte edilmiş. Dart Vader kostümlü bir çocuk, filmdekine benzer şekilde evdeki nesneleri oynatmaya çalışıyordu reklamda. Ama oynamayınca hayal kırıklığına uğruyordu. Hatta annesi, sanki çocuk oynatmış gibi nesneleri hareket ettiriyordu ama çocukta gene bir hayal kırıklığı.. Neyse babası eve geliyor yeni passatla.. Çocuk dışarda arabaya aynı numarayı çekiyor. Babası da içerden aracı çalıştırıyor. Ve çocuk ilk defa, Jedi gücüyle (!) bir nesneyi harekete geçiriyor oluyor! :) Ben reklamda aracın çalıştığını gördüm, Skoda Superb deki sistemin benzerinin olabileceğini tahmin ediyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: sartug

    arkadaşlar bu donanıma sahip araçların listesini yapmaya çalışıyorum, hangi modelde ne tip bir sistem var ve opsiyon ücretleri ne kadar bilgi sahibi olanlar yardımcı olursa sevinirim. ankarada yaşıyorum ve bu şehire dair en sevmediğim şey kışın 3-5 ay sabah/akşam buz gibi arabaya binip, araç ısınana kadar (min 15 dakika) tir tir titremek. Bir yandan da benden başka kimse bu konudan şikayetçi değil mi diye hayret ediyorum, forumlarda hiç bu konularda birşey bulamadım, showroomlara gittiğimde satış personeli biraz bilgisiz ise neden bahsettiğimi bile anlamıyor, kimi markaların satışçıları araçlarında bu donanımın olduğundan bile habersiz (borusan mesela, x1 de böyle bir opsiyonun olmadığını söylemişti, halbuki bmw de -bildiğim kadarıyla- bu opsiyon professional navigation sisteminin bir parçası ve modelden bağımsız olarak, prof. nav.i satın aldığınızda bu opsiyona da kavuşmuş oluyorsunuz) demekki kimse merak edip sormuyor!. neyse benim bulabildiğim kadarıyla bu opsiyonu sunan şimdilik 2 marka var ve sistemleri birbirinden farklı;

    bmw
    - aslında bmw ninki için "uzaktan çalıştırma" tabiri doğru olmaz. daha doğrusu "zaman ayarlı çalıştırma" olacak. ama aynı amaca hizmet ettiği için buraya aldım. idrive menüsünden girerek arabayı haftanın her günü için farklı çalışma saatlerine ayarlanabiliyor diye biliyorum. aşağıda bahsedeceğim volvo nun sistemine göre bariz bir dezavantajı var, o da haftanın her gününü önceden planlamış bir robot gibi yaşamıyorsanız arabayı sık sık gereğinden fazla ısınmış (ve gereksiz yere yakıt tüketmiş) veya yeterince ısınmamış olarak bulacağınız gerçeğidir.

    volvo
    - soğuk iklimden çıkan bir markadan bekleneceği üzere, volvo bu konuyu ciddiye almış ve kullanıcılara birbirinden farklı alternatifler sunmuş. öncelikle "compartment heater" diye bir opsiyon satın alabiliyorsunuz. bu yolcu kabinine takılan harici bir parça, normal havalandırma ızgaralarından değil kendi üstünde bulunan ızgaradan hava üflüyor. bu sistem aracı çalıştırmaya gerek olmadan aküden beslenerek aktif hale geliyor. herhangi bir zaman ayarı veya uzaktan çalıştırma fonksiyonu söz konusu değil, kabin ısısı belli bir derecenin altına düşünce kendi kendine çalışmaya başlıyor. İkinci seçenek uzaktan kumanda ile kaloriferi çalıştırmak, bu bir önceki sisteme göre aküyü yıpratmamak açısından cazip olabilir ama kumandanın çekmediği durumlarda (aracınızı evden/ofisten uzak bir yere park ettiğinizde) yine sıkıntı yaşanacaktır. Fakat volvo buna da bir çözüm düşünmüş ve bence bu alandaki son noktayı koymuş; "Volvo on Call". Bu sistem pek çok iletişim fonksiyonu sağlamasının yanı sıra, aracınıza SMS atarak kaloriferini çalıştırma komutu vermenizi de sağlıyor. Böylece aracı nereye park ettiğinizin bir önemli kalmıyor. (tabi GSM operatörünün kapsama alanları içerisinde!)

    açıkçası bu iki marka haricinde bu donanımı sunan başka araç bulamadım. (muhtemelen range roverlarda ve bilimum üst sınıf SUV araçlarda vardır ama bu araçlar benim bütçemin ötesinde olduğu için onları araştırmadım). audi de mesela yukarıdakilere benzer bir teknolojiyi bir önceki kasa A8 de sunmuştu, sunroof üzerine yerleştirilen güneş panellerinin ürettiği elektrik ile aracın içini ısıtmak veya soğutmak mümkündü ama bunu devam ettirip alt sınıftaki araçlarına yaymadılar, hatta bildiğim kadarıyla yeni nesil A8 lere de hiç koymadılar. merakım orta-üst sınıfta, fiyatı çok abartı olmayan bir segmentte bu opsiyonu alabileceğimiz başka marka var mıdır ? bir de, eğer bu opsiyonu benimle benzer düşüncelerle satın alıp kullananlar varsa onların yorumlarını da dinlemek isterim. umdukları performansı alabiliyorlar mı, yoksa şu anki haliyle pratik olmaktan uzak sistemler mi ?

    Teşekkürler






  • Hocam varmı bi gelişme? uzaktan kışın ısıtma yazın soğutma olayı yapan opsiyonlu bi compact veya orta sınıf otomobil üretilmedimi?
    Merso ilave ısıtıcı opsiyonuna 4 bin küsür lira istiyor. Hyundai zannedersem ptc akülü sistem kullanıyor.
    Merso nun ilave ısıtıcısı yazında ilave soğutma işlevi görüyor mu acaba??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitchiker

    Hocam varmı bi gelişme? uzaktan kışın ısıtma yazın soğutma olayı yapan opsiyonlu bi compact veya orta sınıf otomobil üretilmedimi?
    Merso ilave ısıtıcı opsiyonuna 4 bin küsür lira istiyor. Hyundai zannedersem ptc akülü sistem kullanıyor.
    Merso nun ilave ısıtıcısı yazında ilave soğutma işlevi görüyor mu acaba??


    Kabin ön ısıtma sistemi Hyundai i30'da standart. i40 EXECUTIVE donanımında da vardı; fakat i40 EXECUTIVE satıştan kaldırıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferrari_ocb -- 4 Ekim 2012; 17:14:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitchiker

    Hocam varmı bi gelişme? uzaktan kışın ısıtma yazın soğutma olayı yapan opsiyonlu bi compact veya orta sınıf otomobil üretilmedimi?
    Merso ilave ısıtıcı opsiyonuna 4 bin küsür lira istiyor. Hyundai zannedersem ptc akülü sistem kullanıyor.
    Merso nun ilave ısıtıcısı yazında ilave soğutma işlevi görüyor mu acaba??

    Siz isterseniz kendi şuan kullandığınız otomobile de bu özelliği dahil ettirebilirsiniz.
    Bilgi için bu siteye bir göz atın ve görüşün derim.
    http://www.webasto.com.tr/home/tr/html/homepage.html




  • Arkadaşın 1999 model Mitsubishi Carisma 1.8 GDI'ında vardı bu özellik. Araç fulldü, galiba donanım seviyesi Elegance.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sartug

    arkadaşlar bu donanıma sahip araçların listesini yapmaya çalışıyorum, hangi modelde ne tip bir sistem var ve opsiyon ücretleri ne kadar bilgi sahibi olanlar yardımcı olursa sevinirim. ankarada yaşıyorum ve bu şehire dair en sevmediğim şey kışın 3-5 ay sabah/akşam buz gibi arabaya binip, araç ısınana kadar (min 15 dakika) tir tir titremek. Bir yandan da benden başka kimse bu konudan şikayetçi değil mi diye hayret ediyorum, forumlarda hiç bu konularda birşey bulamadım, showroomlara gittiğimde satış personeli biraz bilgisiz ise neden bahsettiğimi bile anlamıyor, kimi markaların satışçıları araçlarında bu donanımın olduğundan bile habersiz (borusan mesela, x1 de böyle bir opsiyonun olmadığını söylemişti, halbuki bmw de -bildiğim kadarıyla- bu opsiyon professional navigation sisteminin bir parçası ve modelden bağımsız olarak, prof. nav.i satın aldığınızda bu opsiyona da kavuşmuş oluyorsunuz) demekki kimse merak edip sormuyor!. neyse benim bulabildiğim kadarıyla bu opsiyonu sunan şimdilik 2 marka var ve sistemleri birbirinden farklı;

    bmw
    - aslında bmw ninki için "uzaktan çalıştırma" tabiri doğru olmaz. daha doğrusu "zaman ayarlı çalıştırma" olacak. ama aynı amaca hizmet ettiği için buraya aldım. idrive menüsünden girerek arabayı haftanın her günü için farklı çalışma saatlerine ayarlanabiliyor diye biliyorum. aşağıda bahsedeceğim volvo nun sistemine göre bariz bir dezavantajı var, o da haftanın her gününü önceden planlamış bir robot gibi yaşamıyorsanız arabayı sık sık gereğinden fazla ısınmış (ve gereksiz yere yakıt tüketmiş) veya yeterince ısınmamış olarak bulacağınız gerçeğidir.

    volvo
    - soğuk iklimden çıkan bir markadan bekleneceği üzere, volvo bu konuyu ciddiye almış ve kullanıcılara birbirinden farklı alternatifler sunmuş. öncelikle "compartment heater" diye bir opsiyon satın alabiliyorsunuz. bu yolcu kabinine takılan harici bir parça, normal havalandırma ızgaralarından değil kendi üstünde bulunan ızgaradan hava üflüyor. bu sistem aracı çalıştırmaya gerek olmadan aküden beslenerek aktif hale geliyor. herhangi bir zaman ayarı veya uzaktan çalıştırma fonksiyonu söz konusu değil, kabin ısısı belli bir derecenin altına düşünce kendi kendine çalışmaya başlıyor. İkinci seçenek uzaktan kumanda ile kaloriferi çalıştırmak, bu bir önceki sisteme göre aküyü yıpratmamak açısından cazip olabilir ama kumandanın çekmediği durumlarda (aracınızı evden/ofisten uzak bir yere park ettiğinizde) yine sıkıntı yaşanacaktır. Fakat volvo buna da bir çözüm düşünmüş ve bence bu alandaki son noktayı koymuş; "Volvo on Call". Bu sistem pek çok iletişim fonksiyonu sağlamasının yanı sıra, aracınıza SMS atarak kaloriferini çalıştırma komutu vermenizi de sağlıyor. Böylece aracı nereye park ettiğinizin bir önemli kalmıyor. (tabi GSM operatörünün kapsama alanları içerisinde!)

    açıkçası bu iki marka haricinde bu donanımı sunan başka araç bulamadım. (muhtemelen range roverlarda ve bilimum üst sınıf SUV araçlarda vardır ama bu araçlar benim bütçemin ötesinde olduğu için onları araştırmadım). audi de mesela yukarıdakilere benzer bir teknolojiyi bir önceki kasa A8 de sunmuştu, sunroof üzerine yerleştirilen güneş panellerinin ürettiği elektrik ile aracın içini ısıtmak veya soğutmak mümkündü ama bunu devam ettirip alt sınıftaki araçlarına yaymadılar, hatta bildiğim kadarıyla yeni nesil A8 lere de hiç koymadılar. merakım orta-üst sınıfta, fiyatı çok abartı olmayan bir segmentte bu opsiyonu alabileceğimiz başka marka var mıdır ? bir de, eğer bu opsiyonu benimle benzer düşüncelerle satın alıp kullananlar varsa onların yorumlarını da dinlemek isterim. umdukları performansı alabiliyorlar mı, yoksa şu anki haliyle pratik olmaktan uzak sistemler mi ?

    Teşekkürler



    Başlığın üzerinden bi hayli zaman geçmiş, ben de orta sınıfta bu özelliğin olduğu araçları arıyorum, güncel durumda bildiğiniz modeller var mıdır?
    Volvo'nun internet sitesinde V40 için opsiyon olarak gördüm, ancak fiyatını bulamadım. Başka marka model de bulamadım zaten.




  • Saablarda da vardı bu özellik, kumandayla aracı çalıştırıp, kaloriferini, klimasını vs ayarlıyabiliyordunuz. Evden çıkıp araca bindiğinizde mis gibi sıcak araca biniyordunuz. Ayrıca bu özellik amerikadaki çoğu araca konuluyor. Bizim millet sis farı, mirror link gibi oyuncaklara düşkün olduğundan distrübütörler halile bu tarz daha güzel donanımları koymuyorlar ülkemize. Şahsen eskişehir gibi kışı çok soğuk geçen bu şehirde, uzaktan kumandayla önceden çalıştırıp, içini ısıtabileceğim bir aracım olmaısnı çok isterdim. Isıtmalı koltuk ve direksiyon da varsa değmeyin keyfe. Sırf bu yüzden yeni astra alınır o sınıfta ısıtmalı direksiyon sunan tek araç.
  • Tamamen varsayım üzerine konuşuyorum. Düğme ile çalışan araçlarda bir devre yerleştirilerek kolayca elde edilebilir diye düşünüyorum. Zaten bazı alarmlarda bu özellikte var diye biliyorum.
  • Forumda okumustum bi abi jeep marka aracina yapmisti. Ama o daha kullanisliydi. Bu isi cep telefonundan hallediyordu. NFC kullaniyordu galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sartug S kullanıcısına yanıt
    CinoCorelli kullanıcısına yanıt
    Merhaba, haklısınız Ankara gibi yerde ihtiyaç duyulacak bir özellik.
    Benim aracım Volvo V60 ve bahsettiğiniz özellikler mevcut.Bununda araçtan araca değişen değişik versiyonları var,aracım diesel ve Volvo'da yakıtla çalışan ısıtıcılar bildiğim kadarıyla diesellerde kullanılıyor.Benzinli araçlar için sizinde yazdığınız elektrikle çalışanlar var.Ancak en uygunu yakıtla çalışanları benimkindeki gibi;öyleki bu ısıtıcı önce araç soğutma suyunu uygun sıcaklığa kadar ısıtıyor ve sonrada kabini ısıtmaya başlıyor ama bence en önemlisi bunları yaparken motor bloğunuda ısıtıyor oluşu.Bunun önemi motorun çalıştırılıp uygun sıcaklığa ulaşana kadarki zamanda gerçekleşen ve herhalde motor yataklarındaki en önemli aşınma-yıpranma olayını ortadan kaldırıyor oluşudur,bu yüzden benim için önemli dedim.

    Uzaktan çalıştırmayla ilgilide üç değişik yöntem-çözüm üretmiş Volvo;
    Birincisi Volvo On Call özelliği olmayan araçlarda aracı direkt uzaktan kumandayla uzaktan çalıştırma özelliği.Tabi bu kumandalar sıradan kumandalara göre biraz daha uzaktan kullanılabiliyor.
    Ikinci yol,yakıtla çalışan motor bloğu ve kabin ısıtıcısını belirlediğiniz zamana ayarlamakla mümkün oluyor.Iki farklı zaman için ayarlama yapabiliyorsunuź.Mesela işe gidiş ve işten çıkış saati diyeyim.Ayarladığınız saate göre dış sıcaklığıda gözönüne alarak ısıtıcı çalışma zamanını kendi belirliyor ve sizin ayarladığınız saatte araç ısınmış hazır oluyor.
    Üçüncüsü Volvo On Call yöntemi.Bu bildiğim kadarıyla Türkiyede henüz uygulanmıyor.Telefonunuza yüklediğiniz Volvo On Call (VOC) App ile isterseniz direkt çalıştırabiliyor, isterseniz ayarlayabiliyorsunuz.Tabi VOC sadece bundan ibaret değil herhangi bir kaza yada yolda arıza durumunda Voc aracılığıyla yardım isteyebiliyorsunuz.Yada şiddetli bir kaza durumunda sistem otomatik SOS çağrısı göndererek hızlı birşekilde bulunduğunüz yere yardım gönderilmesini sağlıyor.Bunlarla beraber aracınızın tam konumunu gps aracılığıyla heran görebiliyor kapı açma kapama,korna çaldırma,sinyal verdirtme gibi başka özelliklerlede araçla heran iletişimde olabiliyorsunuz.

    Birde aracımda ayrıca birde elektrikli ısıtıcı mevcut buda aktif edildiğinde araçla birlikte çalışarak aracın daha çabuk ısıtılmasını sağlıyor.Sanırım ön cam ısıtmasıda bununla birlikte çalışıyor,bundan tam emin değilim.Bu ısıtıcı sadece araç çalışırken aktif olabiliyor.

    Şimdi bütün bunlardan sonra şunuda belirteyim bu bahsettiğim ısıtıcılar haricende takılabilir bir araca.Ancak her araca uyarmı uymazmı bunları daha ayrıntılı araştırmak gerek.Örnek olarak aşağıdaki linktekileri bir inceleyin.

    Son olarak kullanıcıların memnuniyetini sormuşsun ve ben yazmadan bağlamışım;Volvo'daki bu özellikler tam anlamıyla harika diyorum.Henüz eksi dereceleri görmedik buralarda,sadece gecenlerde dış sıcaklık 4-5 dereceyken iki kez denedim.Direkt VOC üzerinden çalıştırdım ve sadece 7-8 dakika çalıştı ısıtıcı,araca bindiğimde klimada ayarlı sıcaklığa çok yakındı sıcaklık.Aracı çalıştırdığımda ise motor yarı yarıya ısınmıştı,gösterge normal motor sıcaklığının yarısı seviyesindeydi yani.


    http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR12.TRC2.A0.H0.Xstand+heizung.TRS0&_nkw=stand+heizung&_sacat=0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 20 Ekim 2016; 14:59:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • webasto alın yada aliexpress te çok fazla ürün var hem tuşlu açma kapama hem anahtarsız giriş hem uzaktan çalıştırma
  • Bende tarihine bakmadan msj yeni diye düşünerek yazdım meğer bayağı eskiymiş.Neyse arayan buluyor demekki,işine yarayacak olan çıkar mutlaka.😊😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle herkese değerli cevapları için teşekkür ederim. Eski bir konuyu hortlatmış oldum sanırım. Ancak konu başlığı eski olmasına rağmen, aradan geçen zamanda satılan araçlarda bu özelliklik çok yaygınlaşmamış gibi görünüyor.

    @Lord Sparhawk; Astra'da ısıtmalı direksiyon ve koltuğa ilave olarak uzaktan çalıştırma opsiyonu alınabiliyor mu? Web sitelerini biraz karıştırdım ancak bulamadım.

    @Zapt-ı Na Mümkün; İnternette oldukça ucuza (80-100 TL) bu tip sistemler var, ancak çalışabilmeleri için immobilizer özelliğinin iptal edilmesi gerekiyor. Bu da bence çok tercih edilecek bir şey değil. O yüzden orjinal olarak ya da opsiyonel olarak araçla birlikte alınması en sağlıklısı gibi.

    @D.Baran; Bilgilendirme için teşekkürler. Dediğim gibi Volvo'nun sitesinde opsiyon olarak görünüyor. Ancak fiyat bilgisi göremedim, opsiyon fiyatı ile ilgili bilginiz var mıdır acaba?

    Teşekkürler.




  • CinoCorelli kullanıcısına yanıt
    Maalesef yurt dışında yaşadığımdan Tr deki durumlarla ilgili bir bilgim yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.