Bende aynı bu şekilde düşünüyorum. Gece gündüz, yağmur çamur kar her türlü koşulda uykumu almak kaydıyla gidebilirim. Arabanın güvenlik özellikleri iyiyse ve yola hakimiyet/gözlem yeteneği de iyiyse sorun olmuyor. Sadece karşı tarafın yapacağı hatalara uyanık olmak gerekiyor. Örneğin geceleyin ters yola giren tır şoförü gibi.. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Uzun Yol Tavsiyesi (Gece mi Gündüz Mü?) (2. sayfa)
-
-
Adana-Mersin yol güvenliği açısından sıkıntılı yerler. Kaza yaptırıp gasp ediyorlar insanları. Gündüz gidin.
-
Gece gündüz fark etmiyor gerçi de araba hızlanınca içeriye rüzgar alması bir güvenlik özelliği aslında. Arabanın içi küçücük eğer o ortama oksijen girmezse karbondioksit birikir ve uyku yapar. Ben mutlaka her uzun yolda klimayı açmasam dahi fanı en az 1. kademe de çalıştırırım. Yada 2-3 müzik dinledikten sonra ön sağ sol camları 5-10 saniyeliğine tam açar kapatırım. Amaç arabadaki oksijen seviyesini arttırmak. Havanın sadece arabanın içinde dönmesi özelliğini de kapatırım. Bu uykunun gelmesini önler. Ayrıca benzinliklerde mutlaka elimi yüzümü ıslarım. Su buharlaşırken ısı çeker vücudu soğutur, soğuyan vücut kendini ısıtmak için dinç olur. Dinç olmak içinde enerji harcar enerji harcarken uykun gelmez. Bunlar küçük ama çok etkili öneriler. Arada bir şarkı Türkü söylerim uykuyu önler yine bu da. (Tabii kimse uyumuyorsa )
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Gece için aydınlatma çok önemli
Insignia var ve led matrix çok başarılı
Klasik bir far ile gece sürüşü arasında ciddi fark var aydınlatma açısından
Dolaysızla geceyi gündüz yapıp gidebiliyorsun yeni araçların dolu paketlerinde , zaten sistem bulduğu yerde uzun ile gidiyor
Özellikle yazın ekstra uzun yollarda klima istediği kadar olsun güneş vuruyor bu bi sorun
Gece bu yok daha rahat , tabi bu yolu bitirme peşinde olduğun yerlerde geçerli
geziyorsun ve görmek istediğin yerler var tabiki gündüz sabah gidersin
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Gece yolda yabancı cisimde olabiliyor. Bu da çok tehlikeli. Bana geçen yolun ortasına düşmüş tekerlek denk gelmişti geceleyin. Yol siyah, yola düşmüş tekerlek siyah fark etmesi biraz zor oluyor. Sol şeritteydim sağ şeride düşmüştü. Keşke durupta yolun dışına atsaydım o yoldaki tekeri. Aklıma gelmedi o an. Kasa gördüğümde olmuştu geceleyin yolda. Gece sürüş biraz tehlikeli çok dikkatli gitmek lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haftasonu İstanbul-Aydın gece gidip gündüz döndüm. Gece yollar bomboş, daha tecrübeli ve gözüne güvenen, ne yaptığı belli kullanıcılar yollarda. Hava serin, miss.
Dönüşte ise gündüz vakti çıktım yola. Aman allahım. O ne karmaşa. Sıcak bir yandan, ne yaptığını bilmeyen araçlar, makas atan mı, 1 km öteden selektör ata ata gelen mi, arada oluşan trafik mi, tıka basa dolu benzin istasyonları mı..
Benim görüşüm yeterli tecrübeniz varsa gece sakinliğinde yola çıkmanız.
-
bilinen yolda gece
bilinmeyen yolda gündüz
-
Her daim hangi yol olursa olsun sabah çıkılır gündüz yolculuğu tercih edilir.
Uykusuzluk, görüş mesafesi bunlar hayati şeyler, sen düzgün kullansan diğer araçlar ne olacak, ayarsız far, uykusuz şoför. Yok gece yolculuğu romantik, yok çok severim, yok serin olur, kolay kolay sert bir şey yazmamda saçmalamanın lüzumu yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 3 Ağustos 2024; 15:0:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Katiliyorum, gece yolculugu oldukca gereksizquote:
Orijinalden alıntı: amadeus99
Her daim hangi yol olursa olsun sabah çıkılır gündüz yolculuğu tercih edilir.
Uykusuzluk, görüş mesafesi bunlar hayati şeyler, sen düzgün kullansan diğer araçlar ne olacak, ayarsız far, uykusuz şoför. Yok gece yolculuğu romantik, yok çok severim, yok serin olur, kolay kolay sert bir şey yazmamda saçmalamanın lüzumu yok.
Saniyede 30-40 metre yol aliniyor. Far gorus mesafeleri seyir hizlarinda engel tespiti icin yetersiz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X