Şimdi Ara

VİALLE LPDİ Sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
1
Favori
55.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ________________________________________
    Bildiğiniz gibi ülkemizdeki yüksek akaryakıt fiyatlarını dizel kullanarak veya LPG dönüşümü yaptırarak herkes veya otomobil kullananların büyük bir bölümü aşmaya çalışıyor. Emme manifoldundan yakıt beslemesi yapan MPI sistemli benzinli motorlara kolay ve zahmetsizda LPG dönüşümü yapılabilirken silindirlere doğrudan yakıt püskürten motorlarda bu şimdiye kadar ya mümkün değildi, ya da %80 LPG/%20 Benzin şeklinde bir çözüm getiriliyordu.

    Artık beklemenin sonu geldi. Tamamen yeni bir sistem var.

    Hollandalı VIALLE özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için

    -tamamen % 100 LPG ile çalışan(!)
    -lpgiyi silindire sıvı halde püskürten(lpi sistemde olduğu gibi)
    -aracın soğutma suyu sistemine bağlanmayan (!)(lpi sistemde olduğu gibi
    -doğrudan lpg ile devreye giren.
    -çok daha az parçadan oluşan

    LPdi Liquid Propane direct injection

    sistemini 15.09.2009 tarihinde satışa sunmuştur. Bu sistem, belirttiğim gibi, özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için geliştirilmiştir. 3 Yılı aşkın süren araştırmalar yapılmış, VIALLE'nin sahip olduğu LPi sisteminin üzerine kurulmuştur. Tak Çalıştır sistemi gibi, çok az parçadan oluşmakta, boru, hortum, evaporatör gibi parçalar bulunmamaktadır. LPG doğrudan motora sevk edilmekte ve tamamen tek yakıt sistemi esasına göre çalışma sağlanmaktadır.

    İlk çalıştırma dahi LPG ile yapılmakta, benzine hiç ihtiyaç duyulmamaktadır. Motorun soğutma suyuna hortum ile bağlantı olmadığından ve evaporatör (buharlaştırıcı) bulunmadığından motor bölümünde çok az parça takılmaktadır. Orjinallilk bilhassa ve özellikle bu sistemde muhafaza edilmektedir.







  • Bu yeni sistem açıkça doğrudan direkt tsı motorları için tasarlanmıştır.
    Bu yeni VIALLE LPDi grubu®Sistem direkt enjeksiyon araçlar için gaz enjeksiyon sistemi.zaten aracın yakıt enjektörleri içine doğrudan yanma odasına geçişi gerçekleştirilerek yapıldı.Orijinal yüksek basınç pompası vasıtasıyla ve orijinal benzin enjektörleri ile yanma odasına gaz doğrudan sıvı enjeksiyonu sayesinde, soğutma yaparak ve yakıt enjektörleri gerekli korumayla ve aynı strateji için yakıt sağlar.ve gaz şirketleri tedbir ve ayrı bir kontrol için tüm parametreleri ve enjeksiyon süreçlerini kontrol ederler.
    Bu sistem sayesinde, araç da sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) ile çalıştırılabilir. Araç ayrıca gaz ile başlatılabilir. Her zaman iç entegre yakıt göstergesi ile mevcut geçiş üzerinden benzine geçiş yapmak için, gaz ve petrol operasyonu arasında mümkündür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    Bu yeni sistem açıkça doğrudan direkt tsı motorları için tasarlanmıştır.
    Bu yeni VIALLE LPDi grubu®Sistem direkt enjeksiyon araçlar için gaz enjeksiyon sistemi.zaten aracın yakıt enjektörleri içine doğrudan yanma odasına geçişi gerçekleştirilerek yapıldı.Orijinal yüksek basınç pompası vasıtasıyla ve orijinal benzin enjektörleri ile yanma odasına gaz doğrudan sıvı enjeksiyonu sayesinde, soğutma yaparak ve yakıt enjektörleri gerekli korumayla ve aynı strateji için yakıt sağlar.ve gaz şirketleri tedbir ve ayrı bir kontrol için tüm parametreleri ve enjeksiyon süreçlerini kontrol ederler.
    Bu sistem sayesinde, araç da sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) ile çalıştırılabilir. Araç ayrıca gaz ile başlatılabilir. Her zaman iç entegre yakıt göstergesi ile mevcut geçiş üzerinden benzine geçiş yapmak için, gaz ve petrol operasyonu arasında mümkündür.
    Sistem benzinden bağımsız çalışacak. LPG'yi buharlaştırmadan silindirlere enjekte ettiği (püskürttüğü) için buharlaştırıcı (teknik adı "evaporatör", piyasada ne yazık ki hatalı bir tanımlama ile buna "beyin" diyorlar ama beyin ile hiçbir ilgisi yok) ve buharlaştırıcının ihtiyaç duyduğu radyatördeki sıcak su bağlantıları vb. olmayacak. Montajı daha kolay ve daha hızlı, daha az parça içeriyor ve daha basit ve sağlam...yine aynı depo sistemi kullanılıyor ve yine bakım ve ayar gerektirmiyor lpi,de olduğu gibi.

    Umarım zaman kaybetmeden bu konu güncelliğini yitirmez, TEMSA da buna ağırlık veriyor şuanda , VIALLE de LPdi sistem için kısa zamanda ECE R115 onayını almak üzere. Sistem kusursuz çalışıyor, ama bürokrasi biraz ağır ilerliyor sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    Sistem benzinden bağımsız çalışacak. LPG'yi buharlaştırmadan silindirlere enjekte ettiği (püskürttüğü) için buharlaştırıcı (teknik adı "evaporatör", piyasada ne yazık ki hatalı bir tanımlama ile buna "beyin" diyorlar ama beyin ile hiçbir ilgisi yok) ve buharlaştırıcının ihtiyaç duyduğu radyatördeki sıcak su bağlantıları vb. olmayacak. Montajı daha kolay ve daha hızlı, daha az parça içeriyor ve daha basit ve sağlam...yine aynı depo sistemi kullanılıyor ve yine bakım ve ayar gerektirmiyor lpi,de olduğu gibi.

    Umarım zaman kaybetmeden bu konu güncelliğini yitirmez, TEMSA da buna ağırlık veriyor şuanda , VIALLE de LPdi sistem için kısa zamanda ECE R115 onayını almak üzere. Sistem kusursuz çalışıyor, ama bürokrasi biraz ağır ilerliyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    ________________________________________
    TwinCharger ve Turbo TSI ile FSI ve Turbo FSI motorlarına uyan LPdi sistemi AB Tip Onayından sonra geliştirilecek. Daha önceden çift yakıt üzerine kurulu olandan farklı olarak LPdi sisteminde LPG depolandığı sıvı halde motora sevk edilecek.Emme manifoldu ile hiçbir işlemimiz olmayacak, doğrudan yakıt enjektörlerine erişim ve benzin borusuna adapte edilen bir sistem olacak.


    . Hiç benzin yok, LPG'nin buharlaştırılması da yok, benzin ve LPG ile çalışmayacak (%20/%80), sadece LPG ile çalışacak (%100).
    2. FSI araçlara da takılabilecek LPdi
    3. Türkiye'ye gelmesi ECE R115 onayından sonra diğer ülkeler ile aynı zamanı bulucağını sanıyorum.

    Bilgileri sürekli paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    ________________________________________
    TwinCharger ve Turbo TSI ile FSI ve Turbo FSI motorlarına uyan LPdi sistemi AB Tip Onayından sonra geliştirilecek. Daha önceden çift yakıt üzerine kurulu olandan farklı olarak LPdi sisteminde LPG depolandığı sıvı halde motora sevk edilecek.Emme manifoldu ile hiçbir işlemimiz olmayacak, doğrudan yakıt enjektörlerine erişim ve benzin borusuna adapte edilen bir sistem olacak.


    . Hiç benzin yok, LPG'nin buharlaştırılması da yok, benzin ve LPG ile çalışmayacak (%20/%80), sadece LPG ile çalışacak (%100).
    2. FSI araçlara da takılabilecek LPdi
    3. Türkiye'ye gelmesi ECE R115 onayından sonra diğer ülkeler ile aynı zamanı bulucağını sanıyorum.

    Bilgileri sürekli paylaşacağım.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler Erdal Bey,

    Benim konumu buraya aynen kopyalamışsınız. Bari benden alıntı yaptığınızı yazsaydınız daha memnun olurdum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Teşekkürler Erdal Bey,

    Benim konumu buraya aynen kopyalamışsınız. Bari benden alıntı yaptığınızı yazsaydınız daha memnun olurdum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/tm.htm

    Alıntıları Göster
    Ne güzel yazmışsın Taner abi teşekkürler emeğine sağlık..






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By Devvil -- 17 Ocak 2010; 2:53:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Teşekkürler Erdal Bey,

    Benim konumu buraya aynen kopyalamışsınız. Bari benden alıntı yaptığınızı yazsaydınız daha memnun olurdum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/tm.htm

    kusura bakma kardeş evet doğrudur senden alıntılarım çok gece geç saatte eklemiştim dalgınlık eyvallah sağol tekrar özür katkılarının devamını beklerim görüşmek üzere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Teşekkürler Erdal Bey,

    Benim konumu buraya aynen kopyalamışsınız. Bari benden alıntı yaptığınızı yazsaydınız daha memnun olurdum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/tm.htm

    kusura bakma kardeş evet doğrudur senden alıntılarım çok gece geç saatte eklemiştim dalgınlık eyvallah sağol tekrar özür katkılarının devamını beklerim görüşmek üzere

    Alıntıları Göster
    şuan avrupada montajı yapılan araçlar

    - Golf VI 1.4 TSI - 1390 cc. - 90 kW - Motor Kodu "Caxa";
    - Seat Altea XL 1.4 TSI - 1390 cc. - 92 kW - Motor Kodu "caxc";


    Bu modeller:

    - Passat 1400 IST euro 5;
    - 1400 Tiguan TSI-5 euro.

    ECE R115 onayı aldılar ve diğer marka ve modellerdede onay alımları devam ediyor çok yakında türkiyede,de montajlarına başlanacak.

    yeniliklerde buluşmak üzere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    şuan avrupada montajı yapılan araçlar

    - Golf VI 1.4 TSI - 1390 cc. - 90 kW - Motor Kodu "Caxa";
    - Seat Altea XL 1.4 TSI - 1390 cc. - 92 kW - Motor Kodu "caxc";


    Bu modeller:

    - Passat 1400 IST euro 5;
    - 1400 Tiguan TSI-5 euro.

    ECE R115 onayı aldılar ve diğer marka ve modellerdede onay alımları devam ediyor çok yakında türkiyede,de montajlarına başlanacak.

    yeniliklerde buluşmak üzere.

    Alıntıları Göster
    Tüm direkt enjeksiyonlu motor için LPdi Vialle sistemi Eylül 2009'da IAA Frankfurt de ilk kez profesyonel dinleyiciler için tanıtıldı. Şimdi nihayet kullanılabilir durumda. Gerekli onaylarıda tamamlandı.



    18 Ocak 2010 tarihi itibarı ile Şuan için Onayı alınan araçlar aşağıda mevcuttur.


    Seat Altea 1.4 TSI 92kW CAXC 08 / **

    Altea XL 1.4 TSI 92kW CAXC 08 / **

    VW Golf VI 1.4 TSI HB 90kW CAXA 09 / **

    VI Passat Variant 1.4 TSI 90kW CAXA 09 / **

    Önümüzdeki ay içinde, 1.2TSi, 1.8 TSI ve 2.0TSi VW motorlar içinde onaylar alınacak. LPdi sistemi, Skoda, Audi içinde geliştirildi. Vialle bu sistemlerin mümkün olan en hızlı şekilde gelişmesini zorladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdalmar -- 23 Ocak 2010; 11:22:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    Tüm direkt enjeksiyonlu motor için LPdi Vialle sistemi Eylül 2009'da IAA Frankfurt de ilk kez profesyonel dinleyiciler için tanıtıldı. Şimdi nihayet kullanılabilir durumda. Gerekli onaylarıda tamamlandı.



    18 Ocak 2010 tarihi itibarı ile Şuan için Onayı alınan araçlar aşağıda mevcuttur.


    Seat Altea 1.4 TSI 92kW CAXC 08 / **

    Altea XL 1.4 TSI 92kW CAXC 08 / **

    VW Golf VI 1.4 TSI HB 90kW CAXA 09 / **

    VI Passat Variant 1.4 TSI 90kW CAXA 09 / **

    Önümüzdeki ay içinde, 1.2TSi, 1.8 TSI ve 2.0TSi VW motorlar içinde onaylar alınacak. LPdi sistemi, Skoda, Audi içinde geliştirildi. Vialle bu sistemlerin mümkün olan en hızlı şekilde gelişmesini zorladı.

    Alıntıları Göster
    peki birşey soracağım en önemli parçalardan biri depo malüm 10 yılda bir yenilenmesi gerekiyor deponun fiyatı nekadar depodaki pompa aynen yeni depoya takılabiliyormu filtre parası nedkadar selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    peki birşey soracağım en önemli parçalardan biri depo malüm 10 yılda bir yenilenmesi gerekiyor deponun fiyatı nekadar depodaki pompa aynen yeni depoya takılabiliyormu filtre parası nedkadar selamlar

    evet depodaki pompa değişim zamanı aynen yeni depoya aktarılıyor filitre değişimi yok ancak içersinde özel yağı var eksikse eğer onu tamamlıyoruz ancak daha yeni ve bu tarz bir işlem yapmadık. ancak eğitimde bunu resimli ve uygulamalı olarak yaptık ve harici kendim test için yaptım.şuan deponun fiyatını tam olarak veremiyorum çünki bize pompa üzerinde montajlı bir şekilde geliyor ve pompa dahil fiyatı var hericen fiyatını ancak temsadan öğrenebiliriz enkısa zamanda bunulada ilgili bilgiyi sizlere vermeye çalışacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    peki birşey soracağım en önemli parçalardan biri depo malüm 10 yılda bir yenilenmesi gerekiyor deponun fiyatı nekadar depodaki pompa aynen yeni depoya takılabiliyormu filtre parası nedkadar selamlar

    evet depodaki pompa değişim zamanı aynen yeni depoya aktarılıyor filitre değişimi yok ancak içersinde özel yağı var eksikse eğer onu tamamlıyoruz ancak daha yeni ve bu tarz bir işlem yapmadık. ancak eğitimde bunu resimli ve uygulamalı olarak yaptık ve harici kendim test için yaptım.şuan deponun fiyatını tam olarak veremiyorum çünki bize pompa üzerinde montajlı bir şekilde geliyor ve pompa dahil fiyatı var hericen fiyatını ancak temsadan öğrenebiliriz enkısa zamanda bunulada ilgili bilgiyi sizlere vermeye çalışacağım.

    Alıntıları Göster
    TEŞEKKÜRLER depo fiyatı makulse çok güzel olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    TEŞEKKÜRLER depo fiyatı makulse çok güzel olacak

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar mart ayında herhangi değişiklik olmazsa sistem ile ilgili eğitim verilecek ve montajlar akabinde başlanacak sizlerle yeni bilgileri paylaşacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    arkadaşlar mart ayında herhangi değişiklik olmazsa sistem ile ilgili eğitim verilecek ve montajlar akabinde başlanacak sizlerle yeni bilgileri paylaşacağım

    Alıntıları Göster
    FSI VE TSI MOTORLU ARAÇLAR,DA ÇOK KISA BİR ZAMAN SONRA ARTIK KALİTELİ BİR LPG KITI(VIALLE) İLE PROBLEMSİZ TASARRUFA BAŞLAYACAKLAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar

    FSI VE TSI MOTORLU ARAÇLAR,DA ÇOK KISA BİR ZAMAN SONRA ARTIK KALİTELİ BİR LPG KITI(VIALLE) İLE PROBLEMSİZ TASARRUFA BAŞLAYACAKLAR

    Alıntıları Göster
    Erdal bey merhaba,

    Benzin 3,69 TL oldu. VIALLE LPdi için kesin bir tarih söylemek imkansız ama mesela 1-2-3 ay diyebilseniz harika olur. 23 Nisan 2010 bir Cuma gününe geliyor ve o zamana kadar sistem % 100 sağlam ve çalışır vaziyette takılabiliyorsa Adana'dan İstanbul'a 1 depo benzinle gelir ve İstanbul'dan Adana'ya da 1 depo LPG ile geri giderim.

    İnşallah bu sistem ülkemizde sorunsuz, zahmetsiz ve sıkıntısız çözülür, montajlar TÜV onaylı, garantili ve profesyonelce başlar.

    Hayırlı haberlerinizi bekliyoruz. İyi geceler.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Erdal bey merhaba,

    Benzin 3,69 TL oldu. VIALLE LPdi için kesin bir tarih söylemek imkansız ama mesela 1-2-3 ay diyebilseniz harika olur. 23 Nisan 2010 bir Cuma gününe geliyor ve o zamana kadar sistem % 100 sağlam ve çalışır vaziyette takılabiliyorsa Adana'dan İstanbul'a 1 depo benzinle gelir ve İstanbul'dan Adana'ya da 1 depo LPG ile geri giderim.

    İnşallah bu sistem ülkemizde sorunsuz, zahmetsiz ve sıkıntısız çözülür, montajlar TÜV onaylı, garantili ve profesyonelce başlar.

    Hayırlı haberlerinizi bekliyoruz. İyi geceler.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Erdal Bey;

    Verilen motor kodlarına baktığımızda (başka bir başlıkta gördüm) 1.6 FSİ motor gözükmüyor.1.6 FSİ motor için kit üretilecekmi acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Erdal bey merhaba,

    Benzin 3,69 TL oldu. VIALLE LPdi için kesin bir tarih söylemek imkansız ama mesela 1-2-3 ay diyebilseniz harika olur. 23 Nisan 2010 bir Cuma gününe geliyor ve o zamana kadar sistem % 100 sağlam ve çalışır vaziyette takılabiliyorsa Adana'dan İstanbul'a 1 depo benzinle gelir ve İstanbul'dan Adana'ya da 1 depo LPG ile geri giderim.

    İnşallah bu sistem ülkemizde sorunsuz, zahmetsiz ve sıkıntısız çözülür, montajlar TÜV onaylı, garantili ve profesyonelce başlar.

    Hayırlı haberlerinizi bekliyoruz. İyi geceler.

    Taner Göde
    taner bey bugün yenii bayii arkadaşlara eğitim verdik vialle sistemi için bayii ağıı genişliyor ve temsa ile bugün görüştüm mart sonunda hollandaya gidip hem eğitimi alınacak ve sistem getirilecek sizinde söylediğiniz tarihlerde sanırım montajı yapılabilecek inşallah temennim ve beklentim bu yönde yine yeni haberlerde görüşmek üzere saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kfl666

    Erdal Bey;

    Verilen motor kodlarına baktığımızda (başka bir başlıkta gördüm) 1.6 FSİ motor gözükmüyor.1.6 FSİ motor için kit üretilecekmi acaba ?

    fsı motorlar için ayrı sistem gelecek bizde temsadan bu yönde bilgiler aldık ama bununla ilgili net tarih yok umarım lpdı sistemle birlikte gelir şuan üretimide yok wolkswagen fsı motorların artık tsı üretiliyoır umarım bu bir sebep olmaz bu yönde getirilmeyeceği yönünde bir bilgi yok tabiki bakalım birazdaha bekleyeceğiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar


    quote:

    Orijinalden alıntı: kfl666

    Erdal Bey;

    Verilen motor kodlarına baktığımızda (başka bir başlıkta gördüm) 1.6 FSİ motor gözükmüyor.1.6 FSİ motor için kit üretilecekmi acaba ?

    fsı motorlar için ayrı sistem gelecek bizde temsadan bu yönde bilgiler aldık ama bununla ilgili net tarih yok umarım lpdı sistemle birlikte gelir şuan üretimide yok wolkswagen fsı motorların artık tsı üretiliyoır umarım bu bir sebep olmaz bu yönde getirilmeyeceği yönünde bir bilgi yok tabiki bakalım birazdaha bekleyeceğiz


    Erdal Bey,

    FSİ'ler için de %100 LPG kullanımı olacak mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsunal

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar


    quote:

    Orijinalden alıntı: kfl666

    Erdal Bey;

    Verilen motor kodlarına baktığımızda (başka bir başlıkta gördüm) 1.6 FSİ motor gözükmüyor.1.6 FSİ motor için kit üretilecekmi acaba ?

    fsı motorlar için ayrı sistem gelecek bizde temsadan bu yönde bilgiler aldık ama bununla ilgili net tarih yok umarım lpdı sistemle birlikte gelir şuan üretimide yok wolkswagen fsı motorların artık tsı üretiliyoır umarım bu bir sebep olmaz bu yönde getirilmeyeceği yönünde bir bilgi yok tabiki bakalım birazdaha bekleyeceğiz


    Erdal Bey,

    FSİ'ler için de %100 LPG kullanımı olacak mı?

    Alıntıları Göster
    hayır direkt lpg,de çalışmayacak ama net olarak çalışma prensibini bilemiyorum.bakalım yakında öğreneceğiz.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.