Şimdi Ara

Vites degistirirken gaza nerede basiyorsunuz? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenoyes

    Gaza bas çek mi yapıyorsunuz?
    atıyorum 5. vites 2000 devirdeyiz, 4. vitese alacağız. tahmini 2500 devir yapar 4. viteste o hızda. debriyaja bastığınız anda bir yandan vitesi atarken bir yandan hafifçe gaz verin, devir 2500 e geldiği anda gaz sabit kalsın debriyajdan ayağı kaldırın. gaza bas çek yaparsak devir yine düşer, anlamı kalmaz
  • Çok hafif gaz verilir ki birbirini tamamlayacak iki mekanizmanın hızları eşitlensin. Bu eşitlemeyi debriyajdan yavaşça çekip bekleterek yaparsanız baskı balatayı yıpratırsınız.



    Gaz vermeye gerek yok diyen arkadaşların araçlarında muhtemelen rev-matching özelliği var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aurorax kullanıcısına yanıt
    Göstergeye bakarak vites mi değiştirilir, bunlar anlatmakla olmaz boşuna kelime dökmeyin. Pratik yapa yapa öğrenilir. Gerçi bazıları kolay kolay öğrenemez ama neyse. Burda böyle çok teknik teori vs yazıyorsunuz sanki uçak kaldırıyoruz. Bunlar ehliyet kursunda ilk öğretilen şeyler arabayı kaldırmak vites değiştirme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hacim nasil yaptigimi bilmiyorum icgudusel



    Ama her arabada ayni olmuyor bu kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaja basıp değiştiriyorum vites büyütürken gaz vermem araca debriyajı alırız elimize
  • Cevaplariniz icin teşekkür ederim arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj ile ne kadar az haşır neşir olursanız o kadar uzun ömürlü olur. Bas, vitesi değiştir çekerken terazi misali gaza bas. Asla ve asla belli bir noktada bekleme basılı şekilde. Balatayı tüketirsin. Vites küçültürken heel and toe tekniği kullanılabilir, araştır derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 20 Ağustos 2018; 0:16:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Seri kullanımda yüksek devirlerde debriyajı aniden bırakınca birşey olmaz ama sakin kullanımda düşük devirlerde ne çok yavaş nede birden olmayacak şekilde orantılı basılır ayağını tam çekmeden önce motorun boğulmasını veya devrinin dahada fazla düşmemesi için çok hafif gaz verilir. Bu dediklerim eski araçlar için. Yeni model araçlarda sakin kullanımda vites değiştirdikten sonra boğulma titreme ve hız düşmesi olmuyor. Nasıl bir sistem olduğunu bilmiyorum ama düşmüyor devir. Birde tavsiyem aracınızın maximum torkunu hangi viteslerde hangi devir aralığında verdiğini bilmeniz gerekir. Fazlası gereksiz yakıt tüketimi ve kısa motor ömrü olacaktır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerine göre değişir yokuş çıkıyorsam kavrama noktasındayken gaz vermeye başlarım ki motor boğulmasın. Ama düz yolda vites atma işlemi bitip debriyaj dan tamamen kaldırdıktan sonra vermeye başlarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirhanardgn

    Vites değiştirirken ara gazı vermek bildiğim kadarıyla motor, yürüyen aksam için sağlıklı ve ömürlerini uzatıyor.



    Yanlış biliyorsam hocalarım düzeltsin.
    Aragazı vermenin amacı motor - şanzıman devrini birbirine yakın tutmak. Günümüz araçlarında buna ihtiyaç yok çünkü siz gazı bıraktığınızda motor devri hemen düşmeye başlamıyor, size vites değiştirene kadar zaman tanıyor. Aracını tanıyan bir sürücü içgüdüsel olarak vitesi değiştirene kadar devir bir sonraki vitesin başlayacağı yere yakın oluyor ve siz normal bir şekilde debriyajı bırakıp gaza bastığınızda araçta silkelenme olmuyor. Ancak geç kalırsanız ve motor devri rölantiye düşerse aragazı ile besleyip debriyajı bırakmazsanız arabayı silkelersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aragazı vermenin amacı motor - şanzıman devrini birbirine yakın tutmak. Günümüz araçlarında buna ihtiyaç yok çünkü siz gazı bıraktığınızda motor devri hemen düşmeye başlamıyor, size vites değiştirene kadar zaman tanıyor. Aracını tanıyan bir sürücü içgüdüsel olarak vitesi değiştirene kadar devir bir sonraki vitesin başlayacağı yere yakın oluyor ve siz normal bir şekilde debriyajı bırakıp gaza bastığınızda araçta silkelenme olmuyor. Ancak geç kalırsanız ve motor devri rölantiye düşerse aragazı ile besleyip debriyajı bırakmazsanız arabayı silkelersiniz.

    Alıntıları Göster
    Aynen hocam 2006 Astra H da aynen dediğiniz gibi.



    Ancak Renault 21 Concorde aracım da var onda deviri tutturmak için sağlam ara gazı istiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 17 yaşımdayım 4 senedir araba kullanıyorum uzun yolda yaptım debriyaj meselesini sizin kadae hiç düşünmedim kullandığım araba 1993 model Renault r21 optima debriyaj pedalı çok serttir bir anda attırır öyle herkes süremez sürmeye çalışanda arabanın bir yerini bozar elimize verir zaten sonra onu biz tamir ederiz benim abim bizim arabayı halen öyle normal şekilde süremez stop ettirecekmiş gibi sürer mesela, sizin yaptığınız debriyaj yarıdayken gaza basmak debriyajı yer daha fazla yakıt yaktırır başkada bişeye yaramaz yok şöyle araba yavaşlıyor yok böyle yavaşlıyor devir öyle yapınca düşük kalıyor diye böyle yapıyorum felan boş laflar olur. Sonuç plarak arabanın debriyajını yavaştan bırakırsın debriyaj tamamen bırakıldığı anda gaza basarsın bu iş bu kadardır. Abartıpda şu tekbiği yapmalı bu tekniği yapmalı felan diye düşünüp boşa kafa yormak boş işlerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorsiklette gazi acarsin ve uygun devre geldiginde gazi kapattigin an vitesi buyutursun. Debriyaji sikmazsin bile ve vites gecer. Bunu ilk ogrenip denedigimde arabada da denemistim. Oldu. Debriyaj kullanmadan vites degistirmek motorsikletin omrunu azaltirmis. Hatta -simdi yazarken hatirladim- bunu superspor motorsikletlerde verimli sekilde yapan bir sistem de vardi, quickshift miydi neydi?..



    Bunu yazmak istedim cunku yazilanlari okurken baglantisi oldugunu dusundum. Vites degistirirken gaz vermek sisteme aykiri sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracının debriyaj pedalının kavrama aldığı yükseltiyi biliyorsundur. Çoğunda hemen hemen aynı. Debriyaj pedalını kavrama noktasına kadar getirip daha sonra gaza yavaşça basman daha iyi olur. Aracında yakıt tasarrufundan tut motor ömrüne kadar farkettirir. Ayrıca debriyaj ömrünü uzatır. Yokuşlarda harareti azaltır. Çünkü aracını devirli sürmüş olursun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.