Şimdi Ara

Vites geçişi sarsıntı.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
35.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Başlık soracağım soruya çok uygun o yüzden sormak istiyorum; Aracın düşük devrini nasıl yükseltebiliriz.?
    Şimdi 4.viteste devir 2000 sürat 90km.hz. bu konumda 5.vitese yükseltince sürat,110.km.hz. devir 2200. Bu seferde motordan titreme ve uğultu geliyor.!
    Bu sefer 4. viteste devir 2500,sürat 100.km hz. 5.vitese atıyorum devir 2900. sürat 120-130.km hz. Bu sefer motorda uğultu tireme falan filan yok.! Ancak bu süratide otoban hariç yerlerde yapamassın.
    Şimdi ben bu aracı hep 4. vitestemi kullanacağım.? Bunun teknik olarak açıklaması ne olabilir.?
    Bazı arkadaşlar yorumlarında şunu diyebilirler.! Arkadaş sen düşük devirde büyük vitesle aracı kullanırsan o sesi duyarsın.!
    Aracın devrini teknik olarak yükseltmek için özellikle 5.vites dişlisinin değişmesimi gerekir.?
    Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan rica ediyorum.
    Saygılar.


    Sorunuzu tam anlamadım. 4. Vitesle 90 KM hızla giderken 2000 devir çevirip vites büyütünce 2200 devire mi yükseliyor araba.


    Mantıken böyle birşeyin olmaması lazım




  • Ben de arkadaşın ifade etmek istediğini anlayamadım zaten.
  • şanzıman takozu
  • novinovi kullanıcısına yanıt
    Aracınızın marka/modeli nedir? 2000 dev/dk'da 4. viteste 90 Km 1,3 ve 1,6 motorlarda pek rastladığım bir şey değil bu yüzden soruyorum. Uğultu konusu ise biraz ilginç geldi. Duymadan fikir ortaya atmak şu an benim için pek uygun olmaz ancak aklıma bir şey gelirse paylaşmaya çalışırım.
  • novinovi kullanıcısına yanıt
    Vites dişlisi değişmesine değişir fakat aynı oranda dişli ile değişir yani 5 vites dişilisi yerine misal oranı 4,5 vites gibi bişey olmaz. Yani devirli kullanım buna denir 2000 devirde 5 le gitmeye gidersiniz nasıl olur 2500 ve üstü devirde vitesi 5 alırsınız sonra ayağınızı gazdan çekerek devir düşürürsünüz muhtemelen titreşim ve vuruntu dahaz olur.

    Aracın devrini teknik olarak yükseltmek için özellikle 5.vites dişlisinin değişmesimi gerekir.? 

    Aracın devirini 5 de yükselticeğine 4 de yüksek devir kulan.
  • yavuzali Y kullanıcısına yanıt
    motor kulaklarından olması halinde ani hareketlerde motorun hareketine bağlı olarak kaput içerisindeki titreme ve sarsılmayı hissedebilirsiniz ayrıca kaputu kaldırıp bir kişi gaz versin motor olması gerekenden hızlı ileri geri hareket yaparsa ve özellikle motor bloğu elinizle ittirdiğinizde çok fazla esnerse motor kulağı ihtimali vardır. bu dediklerimi yapamazsanız lifti olan bir tamirciye gidin aracı kaldırsın kulkların durumunu ortalama bir tamirci 5 dakikada anlayabilir. opel özel servisleri çok rahat ne olup olmadığını çözecektir, her zaman bir bilene danışmalı...
  • Öncelike özür dilerim soruyu çok anlaşılabilir soramamış olabilirim.
    Ama bahsettiğim olayla ilgili uzun zaman önce cev ap olarak yazılmış bir mesajı arıyordum ama bulamuyordum,sizlere sorma ihtiyacı duydım, ama nihayet o mesajı zar zorda olsa buldum, ve sorduğum sorunla ilgili cevap mesajı aşağıda.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    arkadaşlar bu arada bir bilgi paylaşmak isterim
    yeni kasa stepway deneme şansı buldum. şu 100-110km hızla giderken olan uğultu için.
    2000 devirde araç 100km hıza ulaşıyor fakat 5. vites grup dişli sayısının çokluğu devir gücüne eş değer gelmiyor. fakat 115 km hızdan sonra 2500-3000 devir
    arasında ses gelmiyor.
    4. viteste 100-110km arasında giderken yine ses gelmiyor.
    ilk kasalarda JR5 serisi şanzıman kullanıldı ve 2009-2001 arasındaki 5 vites tüm reno ve dacialarda kullanıldı.
    fakat 2012 den sonra 5 viteste reno yeni seri şanzıman çıkardı. jr5 serisi artık yok. devamında jr6 serisi çıktı.

    ayrıca eco mod dışında da aynı denemeyi yaptık ve seste belli ölçüde azalma oldu. aynı sorunu yaşayanlar bu denemeyi isterlerse yapabilirler.
    en son aracı askıya alıp dyno testi yapar gibi yaptık ve tekerler boşta hiçbir ses gelmedi.

    benim düşüncem 5. viteste motor devrinin düşük olası şanzımanda zorlanmaya ve kasıntıya sebep oluyor.

    saygılarımla.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




  • Benim sorunuma gelecek olursak :)
    Başka bir özel servise gittim takozlarda sorun yok dedi bindi kullandı bu arsbada sorun yok dedi ama ben rahat değilim. Azı bırakınca araba komprese girerken bir kaç kez yaylanıyor ve yine gaza hafif dokunursam yaylanarak beşiklenerek hızlanıyor. Aynı durum gaz vermeden vitese geçip debriyajı bıraktığım zamanda oluyor. Çok test ettim. Soğuk motorda daha az oda tahminimce oto jikle açık olduğu için rölanti devri yüksek olduğu için. Genel sallanma olayı hızlanmak için biraz daha net basarsam yok.
    Kısaca sorun gaz pedalının ilk bir kaç milimetrelik hareketi esnasında oluuyor.
    Gaz pedalı telli olsa biraz kısaltınca sanki düzelirsi gibime geliyor ancak elektronik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorun bende var . 3ustaya gösterdim sorun yok normal bunlar boyle dedi. 4. Ustayi buldum. Lifte kaldirdi. (Aracim surekli 4ceker olduğu icin hem onden hem arkada diferansiyel var) on diferansiyelden tekere giden aktarma milini tutmami istedi. Sonra da ona bagli olan tekeri sallamami istedi. Arada ti tıkır tıkır boşluğu direk hissettim. Bu senin hissettiğini 4le carp dedi.ki bu aracın icine cok daha fazla hissettirir kendini dedi. Akis başlarında zamanla boşluk oluşmuş.

    Arac vitesteyken gaza bastığınızda aktarma kolu tekeri döndürür bıraktığınizda ise tekerlek o kolu yani şanzımanı yani motoru döndürür. Vites değiştirirken debyaja basarsiniz sanziman ile motor arasındaki baglanti kesilir, vitese geçirip debryaji bırakınca tekrar teker motoru döndürmeye başlar ve gaza basınca yine tersi olur ve motor tekeri döndürmeye baslar.bu hareket yonu her degistiginde o aradaki boşluk alınan kadar araç silkeleyerek ilerler. Akis başlarına bi baktirin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nasıl bir yapıya sahipsiniz bilemiyorum fakat ben çok pimpirikliyimdir. En ufak şeyleri kafaya takarım. Gerçekten araçtan anlayan bir büyüğüme, kendi aracımdaki sizinle aynı olan motor kulağına dair bir şüphemi aktarmıştım ama çok gülmüştü bana. Motorun normal sallanması o, azcık esneklik payı vardır demişti.

    Sizinle aynı klasmanda aracı olan bir yakınınıza da danışmanızı öneririm. Babam da öyle ufak tefek şeyleri kafaya takmaz mesela. Benim hissettiğim, sorun olarak algıladığım bir çok şeyi o mantıksız bulur mesela.
  • yavuzali Y kullanıcısına yanıt
    Aynı sorun son zamanlarda benim palio dada teşkil etmeye başladı. Aynı dediğiniz gibi 1 ve 2 vitesde ayağımı gazdan çekince araç birkaç defa ön arkaya beşikleniyo gaza tekrar bastığımda aynı şey oluyor. Birde sizde oluyormuş bilmem 1 den 2 geçişdede yapıyor debriyajı sertde bıraksam yavaşda bıraksam bişey değişmiyor işin ilginç kısmı bazen yapıyor bazen yapmıyorum. Motor ve şanzıman takozlarını kontrol ettirdim sorunyok. Aracı alalı 1 yıl kadar oldu aldığımda ustam debriyaj kaçırıyor demişti ama hala gidiyor pek kaçırmıyor yada bazen kaçırıyor çünkü araçın hızlanmasında ve hızında pek bişey yok. Kısaca ben baskı balatadan şüpheleniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Aynı sorun son zamanlarda benim palio dada teşkil etmeye başladı. Aynı dediğiniz gibi 1 ve 2 vitesde ayağımı gazdan çekince araç birkaç defa ön arkaya beşikleniyo gaza tekrar bastığımda aynı şey oluyor. Birde sizde oluyormuş bilmem 1 den 2 geçişdede yapıyor debriyajı sertde bıraksam yavaşda bıraksam bişey değişmiyor işin ilginç kısmı bazen yapıyor bazen yapmıyorum. Motor ve şanzıman takozlarını kontrol ettirdim sorunyok. Aracı alalı 1 yıl kadar oldu aldığımda ustam debriyaj kaçırıyor demişti ama hala gidiyor pek kaçırmıyor yada bazen kaçırıyor çünkü araçın hızlanmasında ve hızında pek bişey yok. Kısaca ben baskı balatadan şüpheleniyorum.

    Durum bendede aynı takozlarda ve motorda dorun yok ve bende soğuk motorda olmuyor sebebi de ya balata ışınında kaçırıyor yada otomatik jikle açık olduğu için çöEmedim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçenlerde uzun yol yaptım ve bayada devirli gittim ertesi gün sorun kalmadığını farkettim. On gün kadar sorunsuz kullandım sonra benzin miktarı çeyreğin yarısına düşünce tekrarladı ve sorunun deponun dibindeki birikebilecek pislikten olabileceğini düşündüm ki uzun yol ve devirli kullanımdan sonra düzelmişti üzerine 200 tl lik benzin ve würth koydum biraz sıkıştırdım tekrar düzeldi ki içinde çeyrek depo varken yol bilgisayarında 180 km felan yazıyordu yine başladı ki içindeki würthlü benzindi ve tekrar depoyu fulledim ki sorun devam ediyor. İlk etapta kötü benzin veya depo dibi pislik diye düşünmüştüm ancak daha çeyrek depoda yapması beni düşündürdü kafam karıştı doğrusu. Son 3000 km de iki depo benzini würth ile kullandım.
    Sorun ne olabilir arkadaşlar. Ateşleme motor kulağı ve egr ihtimallerini eliyorum çünkü herzaman yapmıyor ve egr iptalide yaptık fark olmadı. Araçta geç çalışma çekiş düşüklüğü veya fazla yakma kesinlikle yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstersen baskı balata testi yap .
  • arkadaşlar benim aracımın baskı balata seti daha 1 yıl önce değişti ama 10 yaşındaki aracın büyük ihtimal bujileri hala orijinal. 1. ve 2. viteste gazı bıraktıgımda sallama yapıyor. kalkışlarda çok kolay titreme yapıyor. acaba bujileri değiştirsem düzelir mi. ya da 10 yaşındaki aracın artık buji değişim vakti çoktan geldi mi ? araç 103.000 km.de

    @erdoogan ; baskı balata testi nasıl oluyor ?
  • baskı balatada kaçırma yok.
    yokuşta bağırtmadan kalkıyorum
    devir-hız sorunu yok.
    ilk çalıştırma sorunum kesinlikle yok.
    fazla yakıt sorunum yok.
    çekiş sorunum yok.
    farkedebileceğim bir sarsıntı yok rölantide.
    rölantide gaza basınca gayet stabil kalkıp iniyor.

    sorun: seyir halinde özellikle 2. viteste hissediliyor gazdan çekip tekrar basınca sallıyor arabayı kesiklik yapıyor silkeliyor. 1 den ikiye 3 den ikiye çekipde gaza bastığım ilk 2-3 saniye yapıyor.
    araç 93000 de kurum oluşmuş olabilir mi?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.