İyi forumlar, 2 hafta önce araç aldım b8 2015 passat 2.0tdi 240pslik olan modelden. Araç 99 binde evveliyatı full servis bakımlı ve Doğuş otoya gittiğimde 97 binde yine 8. yıllık bakımı yapıldığı görüldü ancak triger seti daha önce hiç değişmemiş. Servis danışmanı 2009 modelden sonraki dizel ünitelerde yıla bakılmıyor sadece 120 bin km olunca değişiyor ve değiştirmeye gerek yok dedi peki ben değişirsem şuan ne kadae diye sorduğumda 8.500 tl fiyat verdi. Şimdi önümde 5000 kmlik totalde bir uzun yol var. Daha önce hiç kayışlı araba kullanmadım servis öyle dese de değişmeye gerek var mı? Yoksa bir bildikleri vardır diyip sürmeli miyim? |
VW Passat B8 Triger Seti Değişimi
-
-
Servis triger kontrolü yapıp gerek yok dediyse gerek yoktur hocam muhtemelen. Kayışta yıpranma olsa görürlerdi. Değişse yeni kayış daha iyi daha sağlıklı tabi. Eskiden 90bin kontrol 180bin değişimdi. Yaşanan sorunlar nedeniyle 120bin e çekildi sanırım. Yani 120bin dahi emniyetli sınırlar içinde. Kayışın yabı sıra devirdaim yağ pompası dsg haldex vs ne durumda onlara da bakmak lazım. Ekspertizde yağ/su kaçağı tespit edildi mi? -
Hayır , hiçbir yağ kaçağı terleme vs yok zaten canı sıkılınca servise giden araç 0 kondisyonda dendi haftaya Almanya yolculuğum olacak ondan dolayı sordum, şimdi gözle kontrol ettirdim bir şey yok dendi değiştirmemeye karar verdim.
-
Türk plakalı araçla Almanya’ya mı gideceksiniz hocam yanlış mı anladım ? -
O motora yetkili servis triger icin 8500 fiyat verdiyse bedava valla.
Ya da ben fiyat algımı kaybettim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SayınOzi -- 16 Eylül 2023; 16:43:57 > -
evet
-
banada çok iyi geldi dışarda malzeme sadece 4 civarı
-
Ben 114 binde değiştirdim. Hala iyi kondisyondaydı. Ama sizin araç çok güçlü fark eder mi bilmiyorum. -
Bilgi doğru 120bin hiç arkanıza bakmadan korkmadan binin. -
https://forum.donanimhaber.com/240-000-bakimi-bugun-basladi--155327871
Konuma bakabilirsiniz. 240 beygirlik dizel ünitenin aynısı bende var EA288 ailesine ait. Burda bütün detaylarıyla anlattım. Ben triger seti değişiminin yanında;
V kayış
V kayış bilyası
Şarj dinamo kasnağı
Krank kasnağı
Yağ pompası kayışı ve yağ pompasına ait tüm vidalar yüksükler vs
Değişimi yapmıştım. Kafam rahat. Öncelikle triger setini değiştirirseniz kafanız çok rahat eder. Uzun bir süre araca bineceğinizi düşünüyorum. Triger seti tek parçadır zaten;
Kayışı,
Su pompası,
Saplamaları,
Gergisi içindedir.
Servis eğer triger seti değişimi + işçilik için 8500₺ demişse fena rakam değil. İyi sayılır. Triger seti zaten 5.000₺ civarıdır.
Trigerle birlikte v kayışını, v kayış gergisini ve şarj dinamo kafasını kontrol ettirin. Eğer ömrü dolmaya başlamışsa onlarıda aradan çıkartın değiştirmeye gücünüz varsa değiştirin.
Sanayide yaptırmak isterseniz kesinlikle INA marka triger seti alın. Serviste yaptıracaksanız zaten onlarda Contitech kullanır büyük ihtimalle
-
ben 8 yılı dolduracak ve 240hp'lik güç vaad eden bir aracım olsa idi şayet
içim rahat olsun, sente atlatmasın, motoru kucağıma almayayım... bilerek bineyim diyerek ilgili değişimi yapardım ve öneririm...
şayet şase no'sunu özel'den iletebilirsen + bir de bulunduğun il ilçe fiyat bilgisi paylaşmak isterim.
-
Yorumunuz için teşekkürler çok iyi bir referans olacak. Şuan Almanyadayım döndüğümde araç neredeyse 105000 km gelmiş olacak 5 km daha bekleyip ağır bakımını yaptıracağım arabaya çok hassas birisiyim. Aracı alıp yola çıkmak çok kısa süreç içinde gerçekleşti neyseki araç gerçekten temizdi de başımızı ağrıtmayacak gözüküyor.
-
Uzun yıllar binecekseniz kaçınmayın ağır bakım masrafından
240 4 motion b8 passat dsg dayanıklı ve güzel bir motor şanzıman kombinasyonudur. Aracınız highline değil mi?
Ağır bakım yapınca v kayışını, şarj dinamo kasnağını, v kayış gergisinide değiştirin derim. Uzun yıllar binecekseniz kayışla ilgili sıkıntınız kalmasın yani.
Yağ bakımınıda yaparsınız cillop gibi olur -
Hocam size tavsiyem trigerden ziyade haldex(4 çeker) yağı değişmiş mi kontrol ediniz. Normalde haldexin özel yağı ve filtresinin 60 ve 120 binde değişmesi gerek. Youtube da videosu var. Servis değiştirmemiş olabilir. -
Merhaba Km doldu ve bu konuda mesajlara bakarak bütün bunları yaptım aracı bir nevi sıfırladım 37.500 kaçtı :) Yetkili servise gittim.
-
Merhaba aracımı bakımdan yeni çıkardım sizin mesajınızdan yola çıkarak haldex yağıdi da değiştim. Ben sormasam araba 500 bin kmde olsa değiştirmeyecekler çünkü sistemde gözükmüyor. Teşekkür ederim. Dipnot olarak 60 bin bakımındaki şanzıman yağı değişiminde koskaca D. Oto Maslak araca şanzıman yağı fazla koymuş. Aracım uzun yolda yüksek hızda şanzıman yağını tahliye borusundan geri kusuyordu. Şimdiki bakımda şanzıman yağı fazla çıktı araç 50 bin km fazla şanzıman yağıyla gezmiş sinir olmamak elde değil
-
araç nasıl hocam? iyi kaçıyor mu? km yüksek olmasaydı yazılım da yaptır derdim ama km yüksek.
-
Km akranlarına göre düşük ama biniciyim yaptırmayı düşünmüyorum zaten yeterli performansı var. Araç güzel stabil rahat. 1.6 tdi gibi tangır tungur değiş şehir içinde ona göre yağ gibi çalışıyor
-
Hocam fazla yağ tahliye edebildiyse sorun olmaz herhalde ancak yetkili serviste ölçmeden koymamaları lazım. Bir şu dsg bir de haldex bakımı halen daha oturmadı serviste.
MyVolkswagen bakım listesinde haldex yağ değişimi var ancak görev emrinde yok nedense. Söylemeden değiştirmiyorlar. Nedense sümen altı edilen bir konu. Yurt dışı kaynaklı videolarda/forumlarda haldex yağında sludge oluştuğunu, filtreyi ve pompayı tıkadığını söylüyorlar. Haldex pompa arızası karşılaşılan bir durum. Amerikada soğuk bölgelerde 2 yılda 1 değişim öneriyor servis sanırım. Aracına kendi bakım yapanlar pompayı söküp contaları ve filtreyi de değiştiriyorlar.
Pompada ayrıca fırçalı motor var. Gene yabancı forumlarda arızası halinde uygun fiyatlı fırçasız motor ile değiştirenler var. Yağ için ATF yağ + sürtünme katkısı kullananlar var. Her yağ değişiminde contaları değiştirenler var. Haldex bakımı seven bir ünite aslında. Kullanıldığı tüm araçlar için bu durum geçerli(VAG, Jag/LR, Volvo, Ford, Opel/GM/Saab hatta Lambo ve Bugatti).
Merak eden arkadaşlar ve lazım olabilecek arkadaşlar için faydalı olabilecek linkler bkz.
1
https://www.haldexrepairs.co.uk/shop/filters/generation-gen-4-filter-kit-vw-audi-seat-skoda/
2
https://www.autotecnic.co.uk/maintenance/haldex-four-wheel-drive-oil-and-filter-changes-the-forgotten-oil-change/
3
https://www.vwvortex.com/threads/practically-permanent-fix-to-an-old-problem-failing-haldex-pump.5971511/
4
https://m.youtube.com/watch?v=dLbWuHiFJLM&feature=youtu.be
5
https://m.youtube.com/watch?v=UjxAQsePR7Q&feature=youtu.be
6blog.fcpeuro.comThe Definitive Guide To Haldex AWD: Is It True All-Wheel-Drive?https://blog.fcpeuro.com/definitive-guide-to-haldex-all-wheel-drive
Daha önce forumda haldex başlığı vardı ancak girdi yok:
https://forum.donanimhaber.com/4-motion-haldex-yag-ve-filtre-degisimi--141581436
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 9 Şubat 2024; 14:44:20 >
-
Merhaba hocam aracı 97 binden 112 bine kadar benim kullanma sürecimde yaklaşık 3 defa bu manzarayla karşılaştım temizletip devam ettiğimde bir uzun yol yaptığımda yine aynısı oluyordu. 60 binden 97 bine ne kadar daha tahliye etti bilinmez ancak serviste bile hala fazlası vardı düşünün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan0403 -- 9 Şubat 2024; 16:5:5 >
Benzer içerikler
- citroen c-elysee yorum
- baskı balata biten araba nasıl gider
- frene basınca titreme
- mobil yağ hangi benzinlikte satılır
- triangle lastik yorum
- yeni honda accord
- ıd buzz fiyat
- e dcs6 şanzıman
- honda elektrikli suv
- togg servis
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X