Şimdi Ara

VW PASSAT EGZOZ MUAYENESİNDEN GEÇEMEDİ , MUAYENE YAPILAMADI :( (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Gene, Türk emisyon testleri, hani bizim iki yılda bir girdiğimiz testler, çok dandik testler.

    200hp'ye çiplenmiş 2012 model araba (Euro 6 standardına tabi) bizim emisyon muayenesinden geçiyor. Aracın katalitiği sökükse, yüksek karbonmonoksitten belki bir ihtimal çakabilir. Ancak çoğu araba gene çakmıyor. Ucundan testi geçiyor.

    Kötü chiplenmiş dizel araba belki emisyonda çakabilir. Emisyon testinden kalmak zor kısaca...

    Geçtiğimiz kış arkadaşın palio su tüvtürk istasyonunda lambda değeri yüksek çıktığı için egzos dan kalmıştı. İstasyondaki eleman bu şekilde yakıtıda fazla yakar deyince sanayinin yolunu tutuyor arkadaş. Sensörü değiştiren adam tüvtürk dışında istediğin yerden eksoz pulu alabilirsin bu şekilde demiş.

    Yani anlaşılan özel servisler uydurup kaydırıp bi şekilde pulu veriyorlar. Çevre doğa kimsenin umrunda değil millet cebinden çıkacak para haricinde hiçbirşey düşünmüyor, yazık şu halimize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün TDI ile 2,5-3 dk gibi bi sürede emisyon kağıdımı aldım
  • Hain yazılıma EPA ++ virüsü bulaşmıştır, halt olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Gene, Türk emisyon testleri, hani bizim iki yılda bir girdiğimiz testler, çok dandik testler.

    200hp'ye çiplenmiş 2012 model araba (Euro 6 standardına tabi) bizim emisyon muayenesinden geçiyor. Aracın katalitiği sökükse, yüksek karbonmonoksitten belki bir ihtimal çakabilir. Ancak çoğu araba gene çakmıyor. Ucundan testi geçiyor.

    Kötü chiplenmiş dizel araba belki emisyonda çakabilir. Emisyon testinden kalmak zor kısaca...

    Geçtiğimiz kış arkadaşın palio su tüvtürk istasyonunda lambda değeri yüksek çıktığı için egzos dan kalmıştı. İstasyondaki eleman bu şekilde yakıtıda fazla yakar deyince sanayinin yolunu tutuyor arkadaş. Sensörü değiştiren adam tüvtürk dışında istediğin yerden eksoz pulu alabilirsin bu şekilde demiş.

    Yani anlaşılan özel servisler uydurup kaydırıp bi şekilde pulu veriyorlar. Çevre doğa kimsenin umrunda değil millet cebinden çıkacak para haricinde hiçbirşey düşünmüyor, yazık şu halimize.

    Ben ona girmiyorum bile. Dışarıdaki egzoz emisyoncuları böyle araba geldi mi, makinayı kendi arabasına bağlıyor. Raporda senin plakan yazıyor. Mesele kapanıyor. Türk işi.

    Benim anlattığımın TUV TURK'de olması. İyi ellerde modifiye edilmiş yüklü araçlar TUV TURK'ün testinden geçiyorlar. 1.8t 200hp şöyle böyle yüklü araba sayılır. Tak diye geçiyor araba. 1.6tdci focus 138hp chipli vaziyette geçiyor emisyondan. O kadar sıkı değil bizim emisyon testi özetle. O yüzden VW'lerin hilesiz hali ile de o testi geçebileceğini düşünüyorum.

    Yıllardır söylüyoruz, "seyir halinde iken emisyon ölçümü şart" diye. Durur haldeyken ölçüp, seyir halinde ne olacağını hesaplamak kadar atmasyon bir ölçüm tarzı yok. "Çok çevreci Avrupa" otomobil piyasasını uzak doğululardan korumak için dizele bu kadar gaz verirken bir yandan da gerçek emisyon ölçüm standartları getirme işlerine girişselerdi, bunların hiçbiri yaşanmazdı. Kendileri de biliyor it gibi. VW'nin olayına bu işin uzmanlarının hiç de şaşırmamış olması lazım. VW'nin burada tek hayvanlığı durur halde devreye giren yasak yazılım kullanması. Yoksa, beyan edilen "giderken salınım"ların çoğu teorik hesap. Çoğu markada da büyük sapmalar yaşanacaktır. Ancak o suç değil. "Yasa bize teorik hesaplayabilirsin diyor. Literatüre uygun şekilde hesapladık. Onu beyan ettik. Hesabımız yanlışmış, bunu bilemezdik" derler. Haklı da olurlar.

    Avrupa madem çevreci, hareket halinde emisyon testine başlasın da, alsın eline yıllardır pompaladığı dizeli. Yalan özetle. Ne onlar çevreci, ne emisyon aldatmacalarından bihaberdiler... Sadece yasak yazılım beklemiyorlardır tabi. Ancak çoğu arabada teorik emisyon hesabının pratikte tutmayacağını it gibi biliyorlar. NoX'un bu derece kanserojen olduğu bilinirken ve dizel araçlar 20 kat daha çok NoX salınımı yaparken, partikül filtresini zorunlu hale getirmeleri kaç yıl sürdü? Partikül filtrelerinin partikülleri ne oranda tuttuğu konusunda marka marka, model model bilgiye sahipler mi? Yoksa "filtreyi koydun mu? Koydum..." ile iş bitiyor mu? Bunun bir standart testi var mı? Gene, seyir halinde ne olup bitiyor biliniyor mu?

    Ne oldu? Şişti Avrupa... Bu rezilliği nasıl sonlandırırlar bilmiyorum; ancak benim tek başıma sorduğum soruları çok daha detaylı biçimde çevre STK'ları eminim soruyorlardır. Bu iş sadece VW ile bitmeyecek. Buradan gazını alan çevreci gruplar, hükümetlere doğru baskıları yapabilirse, emisyon meselesine daha gerçekçi çözümler bulmaları gerekecek, ki daha pahalı dizel-benzin otomobiller, daha kısık motorlar anlamına gelecek. Elektriğin elini biraz daha güçlendirir. Siz fakirler ne mi yapacaksınız? Bana ne!? (Not: Fakir dediğim gruba ben de dahilim.)




  • Bizim mahallede bir kamyon var kaç model bilmiyorum,ama baya eski...Akşama dek her gün yollarda...O bile geçmiş egzoz muayenesinden...
    Nasıl geçti bu kamyon egzozdan? diye sordum..."Orasını karıştırma" dedi bana...
  • Teknik olarak yeterli bilgiye sahip değilim. Dediğiniz gibi emisyon testi seyir halinde yapılsa özellikle yük altında birçok motorun değerleri yüksek çıkacağını tahmin ediyorum. Örnek olarak yokuş çıkan araç ile düzde giden aracın eksozuna çıplak gözle bakıldığında fark gözlemlenebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    Çakınn HARD Yazılımı ondan dumanlı dumanlı muayneye girin sonra ''Emülsiyondan geçemüdük'' hade lenn.

    FAN BOY DETECTED

    Vag ile uzaktan yakından alakam yoktur.

    Mesaj imza uyumu.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.