Arkadaşlar konuyu hortlatacağım ama inşallah gören olur. Bende de 2007 vw polo 1.4 otomatik vites var da herhalde o da tork konvertörlü tam otomatik bunlarda baskı balata var mı,varsa değişimi oluyor mu veya kaç bin km. de oluyor ortalama ? |
VW Polo otomatik şanzuman? (2. sayfa)
-
-
Tam otomatiklerde baski balatasi yok. O isi tork konvertoru yapiyor. Kitapcigina bakin belli araliklarla sanziman yagi degsitirilmesi gerekir. Kitapcikta hangi yag oldugu da yazar. Sanziman tuhaf davranmadigi, kacirmadigi ve vites atabildigi surece yag haric dokunulmaz
-
2015 model polo aracım vardi. 2 kez servise uğrayıp sanziman kartı değişmişti. Servis geçmişinden görmüştüm. -
Şimdi tam anlayamadım. Sonuç olarak bu şanzımanda değişen yağ hariç bir şey yok mu ? Yağ dediğimiz tork konvertör içi yağ mı yoksa şanzıman yağı mı ? Peki bu araçlar neden artık gitmemeye veya kaçırmaya başlar veya başlar mı ?
-
tork konvertorlü şanzımanlarda " lock-up clutch" sistemi olanlar var, eğer bu sistem varsa kavrama balatası değişimi gerekebilir belli bir kullanım sonrası. lock-up clutch sistemi varmi yokmu aracınızda onu araştırın.
yenilenmesi gereken şanzıman yağı içerdeki gezegen dişli tasarımı (birbirinin etrafında dönen dişliler) içindir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 25 Ocak 2021; 0:3:18 > -
Hocam bundaki 4 ilerilerde lockup clutch yok benim bildigim kadariyla zaten o yuzden benzini iciyor bastin mi gitmiyor
Sanziman yagi da tork konvertoru+disliler icindir diye biliyorum. Arac viteslere gecmezse yada tuhaf gecerse selenoidlere, sacmasapan viteslere gecisler yapiyorsa sanziman beynine bakilmali. Eger devir artmasina ragmen hiz artmiyorsa tork konvertoru gitmistir.
-
Yani eğer araçta lockup clutch sistemi yoksa tek bakım işi belirli aralıklarla şanzıman yağ değişimi mi ? Dediğiniz gibi vites geçişleri vs normal herhangi bir sıkıntım yok,gaz tepkimesini de hissedebiliyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: electrunHocam bundaki 4 ilerilerde lockup clutch yok benim bildigim kadariyla zaten o yuzden benzini iciyor bastin mi gitmiyor
Sanziman yagi da tork konvertoru+disliler icindir diye biliyorum. Arac viteslere gecmezse yada tuhaf gecerse selenoidlere, sacmasapan viteslere gecisler yapiyorsa sanziman beynine bakilmali. Eger devir artmasina ragmen hiz artmiyorsa tork konvertoru gitmistir.
yok tork konvertorü farklı viskosite de özel bir yağ kullanıyor. şanzıman yağı oraya olmaz. biri dişli yağı biri tribün döndüren yağ nasıl aynı olsun.
-
Ayni hocam maalesef. Arastirdim. İsterseniz siz de bir bakin yanlis olmasin.
-
Lock up olsun olmasin sorun olursa zaten kendini belli eder, o zamana kadar belli araliklarla yagini degistirin yeter. Anladigim kadariyla sanzimanda sikinti yok bosuna sanzimanla ugrasmayin basiniza bela almayin . Yagini kontrol edin gecmisini bilmiyorsaniz. Sorun varsa degistirir devam edersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrun -- 25 Ocak 2021; 8:43:5 > -
Yok şundan dolayı sordum.Araç 93000 km de ve askere gideceğim ablam kullanıyor aracı.Normal manuel vitesler gibi baskı balata düzeneği varsa dedim gitmeden değiştireyim yolda vs kalmasın diye sorayım dedim.Genellikle P den R ye veya N den R ye geçirirken hafif vurma sesi geliyor dişli geçmesi gibi bu normal mi ?
-
Arac sicakken de oluyor mu? Sanziman sivisi sogukken boyle yapabiliyor bazen. Bir de park ettikten sonra park dislisine aracin yuku binerse p den viyesi cekerken ses ve zorlama olabilir normaldir. Park diline aracin yukunu bindirmezseniz (arabayi duruduktan sonra el freni cektikten sonra p ye alirsaniz, yada bosa alip el freni cekip araxi frene bindirip sonra parka alabilirsiniz) o durum tekrarlamaz.
-
aynen genellikle ve daha belirgin soğukta oluyor.Bundan sonra dediğiniz gibi yapacağım vites konusunda da teşekkürler.Sivasta yaşıyorum ve geceleri -25 -20 bandında oluyor sıcaklık
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X