Şimdi Ara

Witcher 3 ve Uncharted 4 gibi birçok oyunun arka planını anlatan kitap 'Kan, Ter ve Pikseller' 8 Ocak'ta çıkıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Witcher 3 ve Uncharted 4 gibi birçok oyunun arka planını anlatan kitap 'Kan, Ter ve Pikseller' 8 Ocak'ta çıkıyor



    Her ne kadar biz oyuncular, oyunları yalnızca piyasaya sürüldüğü veya geliştirme süresinde bizlere aktarılan detaylarıyla bilsek de oyunun geliştirme aşamasında açıklanmayan birçok hikaye bulunuyor. Oyun dünyasının en önemli gazetecilerinden biri olan Jason Schreier da 2017 yılında bu arka plan hikayerine odaklandığı bir kitap yayınlamıştı. Fazlasıyla beğeni toplayan kitap ne yazık ki ülkemizde bulunmuyordu.



    Ayrıca Bkz.JRR Tolkien'in Orta Dünya makaleleri kitap oluyor: The Nature of Middle Earth



    Fantastik kitaplar ve Bilim Kurgu kitapları ile tanınan İthaki Yayınları da bu yılın başlarında Jason Schreier'ın "Blood, Sweat, and Pixels" kitabının Türkçe çeviri ile yakında raflarda olacağını açıklamıştı. Geçtiğimiz saatlerde kitabın ne zaman çıkacağı açıklandı.



    İthaki Yayın Yönetmeni Alican Saygı Ortanca, geçtiğimiz saatlerde kitabın "Kan, Ter ve Pikseller" ismiyle 8 Ocak'ta raflarda olacağını açıkladı. Kitabın çevirisini ise birçok başarılı çeviriye imza atan M. İhsan Tatari yapıyor.



    Kan, Ter ve Pikseller, orijinalinde 2017 yılında yayınlandı ve The Witcher 3, Uncharted 4, Diablo III, Destiny ve daha birçok oyunun yapım aşamasındaki hikayelere odaklanıyor. Kitap, açığa çıkarttığı bilgiler yüzünden yer yer pek sevilmeyen Jason Schreier'ın kaleminden geliyor.












  • Oyun geliştirmenin bence çok stresli ve zor bir iş olduğunu düşünüyorum. Bu kitabı bu yüzden çok merak ediyorum. Hele ki günümüzde kolay beğenmeyen ve genç tecrübesiz ve emek ve terden haberi olmayan çocuk oyuncuların bitmek bilmez kaprisli isteklerini karşılamak daha da zor. Bir kaç gündür Tomb Raider'ın son oyununu oynuyorum ve böylesi bir sanat eserinde ve her detaydaki sanatsal görselliğin de yapanlara kattığı heyecanı da hissediyorsun. Kim bilir bunlar için kaç gece uykusuz kalan bir ekip çalışıyor. Değerlerini bilmek gerek. Eleştirirken biraz daha dikkatli olmalı.
  • Yazılım sektöründe proje deadlineları yaklaştıkça baskı progresif olarak artar.
    Baskının son noktası geliştirici olduğu için en çok hisseden de yine geliştirici oluyor.

    Departmanlar arasındaki iletişim sorunları, yöneticilerin aldığı yanlış kararlar, durumlar karşısında alından yanlış aksiyonlar... bunun gibi bir sürü problem bu gecikmelere, bitmemiş işlere, ödenmeyen fazla mesailere falan sebep oluyor.

    Yıl sonundayız, Türkiye’deki bankaların yazılım departmanlarına bakın. Alayı fazla mesai yapıyor bu aralar.
  • Oyun geliştirmenin bence çok stresli ve zor bir iş olduğunu düşünüyorum. Bu kitabı bu yüzden çok merak ediyorum. Hele ki günümüzde kolay beğenmeyen ve genç tecrübesiz ve emek ve terden haberi olmayan çocuk oyuncuların bitmek bilmez kaprisli isteklerini karşılamak daha da zor. Bir kaç gündür Tomb Raider'ın son oyununu oynuyorum ve böylesi bir sanat eserinde ve her detaydaki sanatsal görselliğin de yapanlara kattığı heyecanı da hissediyorsun. Kim bilir bunlar için kaç gece uykusuz kalan bir ekip çalışıyor. Değerlerini bilmek gerek. Eleştirirken biraz daha dikkatli olmalı.

  • Alacağım bu kitabı bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iki üç gündür okuyorum ingilizcesini, güzel kitap.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.