Bu iş L1 köprülerinin birleştirilmesi sayesinde serbest çarpan değiştirilimi imkanı vermesi diye biliyorum...bir ameliyat yapmayı düşünüyorum xp1600 için başka köprülerde birleştirmek gereklimi?,bilgi verici site adresleri yazarmısınız?,bu iş üzerine prof olanlarda bilgi vermek amacıyla katılırlarsa seve seve dinleriz...Saygılar
tomshardware.com.tr a bak orada nasıl yapılır bölümünün en altında anlatılıyo çok güzel bi şekilde..
Onlar bilindik siteler...alakasız siteler var...nucro kesin biliyordur!
O zaman çilingir aranıyor diyelim:yapacak birşey yok:)
Ben kilidi kırdım, size her konuda yardımcı olabilirim.
Onur Yüksel-->www.teknolojim.com editörü<
Xp 1700+-<ovc>-2100+( 9*190 )/MSI KT3 Kt333 Ultra 2/Kngstn 256mb DDR PC 2700 (Cas 2-5-2-Normal)/Ldtk TDH 64mb DDR Gforce 3 (g230/m530)/WD 8mb C 7200 HDD/Su Soğutmalı ve Pencere Mod`lu Kasa/Mark: 9223
<font color='green'>SİSTEM ÖZELLİKLERİ :A-10 Kasa(Elan-Vital psu 5v-12v çıkışı:185V,Max(Psu larda dikkat etmeniz gereken rakamlar bunlardır,bu rakam takbiren 350 V psu gücüne tekabül eder,maalesef ülkemizde bulunan en yüksek psu lardan biri, benim sistemimin ihtiyaçlarını ucu ucuna karşılayabiliyor) Epox 8K3A+ Anakart (Bios:2815),256MB Kingston Pc 2700DDR bellek,Athlon XP 1700+(AGOIA- Y serisi),Coolermaster DP5-6j31C-01 HSF, 2 x 40GB Maxtor 740 RAİD 0 Harddisk (Stripe size 64Kb) ,Asus 8420 Td (Nvidia 4200) 128 Mb. Ekran kartı(İşlemci :300,ram:570),PixelView Bt878 Chipset Tv Kartı,LG 16x DVD-Rom sürücü,HP 9100 12x4x32 CD-RW,Nightingale pro 6 ses kartı,Jazz j9941B 5.1+dts Hoparlör,Hayes external v92 modem,19#8221;Hyundai 9695 monitör,Dual boot (WinME ve XP Professional)</font id='green'>
A-İşlemci çarpanını kırma (Athlon Xp 1600 ;2100 arası,2200(yeşil olanlar ve üstü için L1 köprüleri değil L11 de sadece 1 köprü bağlanıyor bu bakımdan daha kolay ama maalesef bu hızlardaki işlemcilerin overclock kapasitesi çok az) 1-Nette Athlon Xp işlemcilerin kırılması için bir çok kaynak ve usul var,ama ben size kendi deneyimlerime dayanarak Türkiye şartlarında bu işin nasıl yapılacağını aktaracağım. 2-Öncelikle gerekli malzemeler: Athlon Xp 1600-2100 arası işlemci (AGOIA Y olanların overclock kapasitesi çok yüksek,yurtdışında özellikle bunları arıyorlar.Şansımıza Türkiyede satılan AMD işlemcilerin çoğu AGOIA-Y),Büyüteç (büyüteç olmadan yapmak nerdeyse imkansız),Silgi,Aseton,Japon yapıştırıcı,Selobant,Sivri uçlu kürdan,Topluiğne veya iğne,falçata yada jilet ve en son olarak iletken boya. 3-Bu malzemelerin iletken boya hariç hepsi kolaylıkla temin edilen malzemeler.İletken boya meselesi benim en çok uğraştığım konu oldu.Nette iletken boya olarak arabaların arka camında bulunan rezistansı tamir için kullanılan kitlerin kullanılmasını öneriliyor ancak bunu İstanbulda Carrefour,Bauhaus ,Kadıköy gibi olması muhtemel yerlerin hepsinde aradım isede bulamadım.En sonunda Kadıköy Yazıcıoğlu pasajı alt katta bulunan elektronik malzemeler satan dükkana iletken boya ısmarladım.Bana iki gün sonra getirebildiler.Bu karbon esaslı bir boya ve gerçek kullanım yeri uzaktan kumandalarda zaman ve rutubet şartları nedeni ile oluşan oksitlenme ile oluşan düğmelerin basmaması ,iletken olmamasını tamir için elektronikçilerin kullandığı bir iletken boya türü.Küçük bir tüp şeklinde ve içinde iyi karışması için demir bilyeler var.Fiyatı 12.500.000.-Tl. 4-İlk önce bigisayarın kasası açılarak,sırasıyla işlemci fanı ve işlemciyi söktüm.(Statik elektriğe dikkat,bu işlemi yapmadan önce güç kaynağı yada kalorifer borusuna dokunup vücudunuzdaki elektriği boşaltın) 5-Biraz pamuk veya tozbırakmayan bir bez yardımıyla aseton kullanarak işlemciyi,özellikle L1 köprülerinin olduğu yerleri temizledim.Silgi ile özellikle L1 köprülerinin bağlantı noktalarını temizledim. 6-L1 köprülerinin yanında kalan işlemciyi HSF ağırlığından koruyan küçük yuvarlak plastik yapışan parçayı çıkardım. 7-İşlemciyi bir havlu üzerine yatırdım.(alttaki bağlantı pinlerinin zarar görmemesi için)Selobant yardımı ile L1 köprüleri arasında bulunan Lasercut denilen lazerle açılmış boşluğu dikkatli şekilde,sadece bu boşluk açıkta kalacak şekilde dört taraftan selobantla maskeledim ve bu selobantın iyice yapışması için kürdan yardımıyla üzerinden bastırarak geçtim. 8-Boşluğa japon yapıştırıcıyı küçük bir damla halinde kürdanı kullanarak yaydım ve yaklaşık 5 dakika kadar iyice kurumasını bekledim.(Nette yapıştırıcı yerine bu boşluğu doldurmak için mum boya veya termal gres kullanıdığınıda biliyorum ancak bu yöntemler bende pek güven oluşturmadı) 9-Yapıştırıcı kuruduktan sonra falçata (yada jilet )yardımıyla fazlalıkları temizledim.Buraya kadar yaptığım işlemler çok kolay oldu.Esas zorluk bundan sonra başlıyor. 10-Netteki rehberlerde toplam 5 tane olan ve birleştirilmesi gereken L1 köprülerini birleştirmek için her köprünün etrafının selobantla kapatılması,buranın iletken boyayla boyanması,boyanın kurumasının beklenmesi sonra aynı işlemin diğer köprülere uygulanması öneriliyor.Ancak benim kullandığım iletken boya ile bu mümkün değil ,çünkü ilk köprüyü kapatıp diğer köprüye geçtiğinizde selobant bir önceki köprüdeki boyayı söküyor. 11-Bu bakımdan ben farklı bir yöntem izledim.İlk önce L1 köprülerinin etrafını bantladım (çünkü iletken boyanın bu köprülerin etrafında bulunan noktalar kesinlikle temas etmemesi gerekiyor,ederse kısa devre olup işlemci yanar)Daha sonra büyüteç yardımıyla L1 de olan köprüleri bir seferde bir birine değmiyecek şekilde (EN ZOR VE SABIR GEREKTRİN İŞ,ANCAK BİRÇOK DENEMEDEN VE EL ALIŞKANLI KAZANDIKTAN SONRA MÜMKÜN OLUYOR) boyadım.(Boyama işlemi için uzunca bir toplu iğne kullandım). Burda herhangi bir hata yaparsanız korkmanıza gerek yok,biraz asetonlu pamukla boyanan yerleri temizleyip silgi ile silip yeniden işe girişebilirsiniz.Büyüteç yardımıyla ve toplu iğne ile boyanan köprülerin arasını temizledim,maskelediğim selobantları çıkardım,boyadığım köprülerin üzerine bozulmasınlar diye küçük bir selobant parçası ile kapladım ve en son olarak çıkarmış olduğum yuvarlak koruyucu plastik parçasını taktım. 12-İşlemci fanının altını yine aseton yardımıyla (Dikkat üstünde hiçbir toz kalmasın)iyice temizledim.Çok ince şekilde termal gres sürdüm ve sırasıyla işlemci ve fanı anakarta monte ettim.(fanın elektrik bağlantısını unutmayın) 13-Bilgisayarı açarak biosa girdim ve aleti çeşitli çarpan değerlerinde deneyerek çarpan kilidinin kırıldığına emin oldum.(eğer bağlantılar birbirine temas ederse bilgisayarınız muhtemelen hiç açılmaz bu durumda işlemleri yenileyin) 14-Bütün bu işlemler benim yaklaşık bir haftamı aldı.Sadece 5 gün iletken boyayı bulmak için geçti,boyama işlemi ise tamamen sabır ve elbecerisine bağlı. B-SONUÇ (OVERCLOCK VE UNDERCLOCK PERFORMANSLARI) 1-Benim işlemcim XP 1700( 11 çarpan)(ısı idle:45 load:57)Normal Fsb hızı:133 Ram:166(Timing:2.3.5.2 turbo) değerlerinde ,sırasıyla 11.5 çarpan(1800), 12 çarpan(1900), 13(2000),çarpan14(işlemci 1.80v Ram:2.70)(2100) (ısı idle 49 load:63)çarpan değerlerinde default voltta (işlemci:1.75v,ram:2.50v) bilgisayar sorunsuz olarak çalıştı.Burada ısı konusuna değinmekte fayda var Epox 8ka3+ anakartı bu ısı değerlerini Athlon XP işlemcilerin içinde bulunan kendi sensöründen okumakta ve en gerçek değerler,(Birçok anakart bu özelliği desteklemiyor ve ısıyı işlemci soketinin altındaki diyottan okuyor ve bu bakımdan ısı bu kartlarda düşük gözüyor)eski athlon ve duronlarda bu özellik olmadığından işlemci soketinin altındaki diyot vasıtası ile okunmakta.Nette bu anakartın ısıyı 10 derece fazla gösterdiğine ilişkin söylentiler tamamen yalan ve gerçekdışı. 2-Yine normal fsb (133) hızında biosun desteklediği 14 ve 15 çarpanlarda bilgisayar boot etmedi.Bu çarpanlarda işlemci:1.85v ram:2.80v ya kadar çıktım,ramin timing ayarlarını değiştirdim velhasıl bir çok olasılık denedim isede bir türlü boot edemedim.Bu durum bana sanki biosla ilgili gibi geliyor.Nitekim Amd ve Epox un sitesinde Amd nin yeni işlemcileri olan 2400 ve sonrasını bir önceki bios sürümüyle test edip çalıştırdığı yazıyor.Ancak ben eski bios sürümünü geri yükleyip denemedim çünkü kullandığım yeni bios sürümünde raid kartın yeni biosu varki bu benim için daha önemli. 3-Burda Fsb ile yapılan overclock denemelerine geçmeden önce,işlemci çarpanını kırmadan daha önce FSB hızını 144 e çıkararak 2100+ seviyesine ulaşabilmiştim. 4-Gelelim esas olaya.Bildiğiniz gibi yılbaşından sonra Amd fsb 166 (333) veriyolu hızını destekleyecek işlemcilerini çıkaracak,bende bu amaçla denemelere girişti ve sonuç şöyle oldu. 5-İşlemci çarpanını 9 #8216;a indirdim.(UNDERCLOCKİNG)FSB yi 166 yaptım.(default voltaj).(Anakartınızın 1/6 dviderı desteklediğinden emin olun) İşlemcim Xp 1700 olarak bu Fsb de rahatlıkla ve problemsiz şekilde çalıştı.Daha sonra default voltta 10,11,11.5 çarpanlarında (1800-1900-2000) problemsiz olarak çalıştı.En son olarak 12 çarpanında işlemci 1.85v,ram:2.70v ayarında 2100+ olarak çalıştırdım ve bu hızdada sorunsuz olarak çalıştı ancak sıcaklık problemi ortaya çıkmaya başladı.(İşlemci fanı kaliteli olursa veya su soğutmayla çok daha yüksek hızlara çıkılabilir,tabi birde PSU nun yüksek kapasiteli olması şart.(Ayrıca iyi bir kasa soğutması ve ortam sıcaklığı) 6-Sonuç olarak halen sistemim çarpan 11.5 ayarınada (Xp 2000+) FSB 166 hızında(333) rahat ve problemsiz şekilde kullanmaktayım.Bu veri yolu hızı sayesinde ramimin gerçek performansını alabildiğim gibi genel bilgisayar işlemleri ve uygulamalarında da gözle farkedilir şekilde bir artış oldu.Bu şekilde bir performans artışını Raid 0 kurduğumda da yaşamıştım.Bu bakımdan size tavsiyem gerçek performans artışı için parçaların doğru seçilmesi (raminizin en az 256Mb olduğunu farzediyorum) kaydıyla RAİD ve Sistem veri yolu hızının arttırılmasıdır. 7-Bu yazıyı deneyimlerimden yararlanmanız dileği ile yazıyor ve yorumlarınızı bekliyorum.Herkese mutlu ,sağlıklı ve bol MHz#8217;li günler dilerim.
(sPaRtAcUs yazdı)
darkhardwareden alıntı yaptım :)))
Arkadaşlar çok riskli iş gözüm bozuldu bakmaya çalışırken:elinin ayarı olması lazım...benim yok:velhasıl vazgeçtim!
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme