Şimdi Ara

YAĞ LAMBASI sönmüyor! Çıldırmak üzereyim! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
55.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Harun beyin anlattığı sorun bende de başladı. Aracın motoru ısınınca mesela 50-100 km gittikten sonra 1000 devirin altına düşünce yağ lambası yanmaya başladı. Gaza basınca geri sönüyor. Şehir içi kısa mesafelerde bu durumla karşılaşmıyorum. Olgunzafer sorunun çözüldü mü ? Ne yapmam lazım arkadaşlar yardımcı olabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Denetimci

    Arkadaşlar Harun beyin anlattığı sorun bende de başladı. Aracın motoru ısınınca mesela 50-100 km gittikten sonra 1000 devirin altına düşünce yağ lambası yanmaya başladı. Gaza basınca geri sönüyor. Şehir içi kısa mesafelerde bu durumla karşılaşmıyorum. Olgunzafer sorunun çözüldü mü ? Ne yapmam lazım arkadaşlar yardımcı olabilir misiniz?

    Yukarıda yazan arkadaşlardan biri doğru kontrol şeklini söylemiş. İyi bir ustaya yağ basıncını ölçtürün, eğer arabada yağ tamsa ve çok ince yağ koymadıysanız yağ pompası değişimi gerekir. Basınç ölçümü yapıldığında müşürde sorun olup olmadığıda ortaya çıkar. Saygılar.
  • Arkadaşlar sorunum çözüldü. Bir ustaya gittim daha bakmadan yağ pompası değişecek dedi. Sonra başka bir ustaya götürdüm. Arabayı kaldırdılar. Yağ müşürünü değiştirdiler 15 TL tuttu. Yağ müşüründen yağ kaçırıyormuştu. Etrafı hep yağ olmuş. Böylece sorun çözüldü. Şu an lamba yanmıyor. İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Arkadaşlar merhaba. Bu konuya benzer birşey forumda geçen sene açılmış ama çok eski ve pek istifade edemedim.Yani ordakileri denedim kar etmedi.

    Sözde tatile çıkmıştım ama 10 gündür arabamın yağ lambasıyla uğraştığımdan tatilim zehir oldu. Sorunuma yardımcı olun lütfen. Arabam 99 model FİAT BRAVA. Aracımın motoru ısındıktan sonra rolantide ve ayağımı gazdan çektiğimde yağ lambası yanıyor.Azıcık gaz verdiğimde sönüyor ama gazdan çekince yani devir 800'e inince lamba tekrar yanıyor. Bu konuda yapmadığım kalmadı.Yağ, Yağ müşiri, Yağ filtresi, Yağ pompası değişti.Ardından lamba gene yakınca bu defa motor yatakları değişti.Araba rektefe oldu gibi anlayacağınız. Daha sonra göstergelerin olduğu kısım söküldü takıldı gene bu lanet lamba yanmaya devam ediyor.Bu defa LPG'yi iptal edip direkt benzinle çalıştırdık gene olmadı. Yağ pompasını aldığım marka OPAR idi.Bir de LANCİA marka varmış. Acaba yağ pompası uyum sağlayamamış olabilirmi? Lancia marka mı alsam?Bildiğim kadarıyla bu model arabanın artık orijinal parçası üretilmiyor. Uzun lafın kısası herşey denedim. Lütfen yardım edin. Bulunduğum yer Ankara.

    Bir durum daha belirteyim arabamda sıralı sistem lpg var. Sıralı sistem lpgnin rolantisi bilgisayardan yükseltilebiliyormu?


    Aklınızda bulunsun diye söylüyorum,bu tip bir arızada ilk yapılacak şey yağ müşürün yerine basınç saati bağlayıp pompa basıncını kontrol etmek,basınç normalse müşür veya tesisatta arayabilirsin arızayı,basınç düşükse o zaman hiç düşünmeden de pompayı değiştirebilirsin,arıza ordanmıydı burdanmıydı diye kırk saat düşünmeye gerek yok




  • İmkansız kullanıcısına yanıt
    merhaba

    benimde böyle bir sıkıntım doğdu yağ lambası araç çalıştıktan 1 dk sonra sönüyor müşürü değitirdim bi faydası olmadı şimdi yağ pompası siparişi verdim onu bekliyorum tesisat derken ne demek istediğinizi anlayamadım detaylı bi açıklama yaparsanız çok sevinirim
  • biraz konu hort olacak ama

    98 marea var az önce aynısı basıma geldi

    durduk yere yağ lambası yanmaya basladı

    umarım müşürdendir hele bide pompaysa orjinali 500 tl

    içim kan ağlıyor :)
  • Önce yağı kontrol edin eksilince de lamba yanar, sonra sırasıyla filtre müşir ve pompaya bakılabilir. Geçmiş olsun. Ben de eski bir marea kullanıcısıyım.
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    hallettim hocam yağ müşürünün ordan yağ birikmiş tortulaşmış herhalde balata spreyi ile usta geldi temizledi yanmıyor şimdi :) sağolasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaya Oto

    quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Arkadaşlar merhaba. Bu konuya benzer birşey forumda geçen sene açılmış ama çok eski ve pek istifade edemedim.Yani ordakileri denedim kar etmedi.

    Sözde tatile çıkmıştım ama 10 gündür arabamın yağ lambasıyla uğraştığımdan tatilim zehir oldu. Sorunuma yardımcı olun lütfen. Arabam 99 model FİAT BRAVA. Aracımın motoru ısındıktan sonra rolantide ve ayağımı gazdan çektiğimde yağ lambası yanıyor.Azıcık gaz verdiğimde sönüyor ama gazdan çekince yani devir 800'e inince lamba tekrar yanıyor. Bu konuda yapmadığım kalmadı.Yağ, Yağ müşiri, Yağ filtresi, Yağ pompası değişti.Ardından lamba gene yakınca bu defa motor yatakları değişti.Araba rektefe oldu gibi anlayacağınız. Daha sonra göstergelerin olduğu kısım söküldü takıldı gene bu lanet lamba yanmaya devam ediyor.Bu defa LPG'yi iptal edip direkt benzinle çalıştırdık gene olmadı. Yağ pompasını aldığım marka OPAR idi.Bir de LANCİA marka varmış. Acaba yağ pompası uyum sağlayamamış olabilirmi? Lancia marka mı alsam?Bildiğim kadarıyla bu model arabanın artık orijinal parçası üretilmiyor. Uzun lafın kısası herşey denedim. Lütfen yardım edin. Bulunduğum yer Ankara.

    Bir durum daha belirteyim arabamda sıralı sistem lpg var. Sıralı sistem lpgnin rolantisi bilgisayardan yükseltilebiliyormu?


    Aklınızda bulunsun diye söylüyorum,bu tip bir arızada ilk yapılacak şey yağ müşürün yerine basınç saati bağlayıp pompa basıncını kontrol etmek,basınç normalse müşür veya tesisatta arayabilirsin arızayı,basınç düşükse o zaman hiç düşünmeden de pompayı değiştirebilirsin,arıza ordanmıydı burdanmıydı diye kırk saat düşünmeye gerek yok

    üstadım sana katılıyorum fakat bu işi yapacak usta nerede ben Kocaelinde oturuyorum aynı sorun bende de var renault senic aracım 2006 model araç sabah çalıştığında hiç bir problem yok ne oluyorsa motor ısındıktan sonra oluyor rölantide veya ışıklarda araç uyarı veriyor yağ basıncı düşük diyor birde benim araba sesli uyarı veriyor dıııt dııtt diye o dııt dedikçe ben ananı avradını diye başlıyorum söylemeye çığrımdan çıkardı beni bazende motor ısındı rölanti düşük olsada hiç ötmüyor diyorumki düzeldi yani bana kafayı yedirtecek

    sanayiye götürdüm aracımı bir ustaya gösterdim yağı varmı arabanın dedi evet var dedim aracın yağ seviye sensörü var yağ seviyesi normal diyor ona güvenmedim birde çubuktan kontrol ettim yağı var aracın sonra ustanın dediği ne dese beğenirsin müşirden başlicaz denemeye olmazsa karteri sökeceğiz pompa filan devam edeceğiz dedi yni şaşırdım kaldım uzaklaştım hemen oradan yani sizin dediğiniz gibi müşiri sokelim basıncı ölçelim basınç tamsa pompaya girişelim filan bu şekilde yaklaşan yok konuya deneme yanılma yöntemi birde eline laptop alan arabayı bilgisayara takıyor bakıyor sorun tespiti için bakıyolar sorunu bulamıyorlar benim broveyde oluyordu deneme yanılma yöntemi takıyor laptobu o laptoba bakıyor laptop ona yani tuhaf tuhaf işler kimseye işini öğretmek niyetinde değilim fakat yani ustada yok piyasada

    birde benim arabanın yağ basınç müşiri 350 TL şase numarasını verip öyle fiyat aldım parçacıdan adama söyledim usta bu arabada deneme yanılma yapacağız ama bir müşir 350 TL o okadar değildir yanlış söylemişsindir dedi yani şase numarası verdim hatta aynı parçayı Ebuy dan almaya kalkarsan 15 ila 20 tl arasında kargo bedeli ile olsun olsun 50 TL Türkiye'de bizi nasıl çüküyorlar siz düşünün

    şu an aracı böyle kullanıyorum bakalım basınç ölçümü yaparak konuya profesyonelce yaklaşacak bir usta arıyorum ustalar legocu olmuş sökelim takalım olmadı ver 500 olmadı ver 200 olmadı ver 700 deli ediyorlar adamı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pago

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaya Oto

    quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Arkadaşlar merhaba. Bu konuya benzer birşey forumda geçen sene açılmış ama çok eski ve pek istifade edemedim.Yani ordakileri denedim kar etmedi.

    Sözde tatile çıkmıştım ama 10 gündür arabamın yağ lambasıyla uğraştığımdan tatilim zehir oldu. Sorunuma yardımcı olun lütfen. Arabam 99 model FİAT BRAVA. Aracımın motoru ısındıktan sonra rolantide ve ayağımı gazdan çektiğimde yağ lambası yanıyor.Azıcık gaz verdiğimde sönüyor ama gazdan çekince yani devir 800'e inince lamba tekrar yanıyor. Bu konuda yapmadığım kalmadı.Yağ, Yağ müşiri, Yağ filtresi, Yağ pompası değişti.Ardından lamba gene yakınca bu defa motor yatakları değişti.Araba rektefe oldu gibi anlayacağınız. Daha sonra göstergelerin olduğu kısım söküldü takıldı gene bu lanet lamba yanmaya devam ediyor.Bu defa LPG'yi iptal edip direkt benzinle çalıştırdık gene olmadı. Yağ pompasını aldığım marka OPAR idi.Bir de LANCİA marka varmış. Acaba yağ pompası uyum sağlayamamış olabilirmi? Lancia marka mı alsam?Bildiğim kadarıyla bu model arabanın artık orijinal parçası üretilmiyor. Uzun lafın kısası herşey denedim. Lütfen yardım edin. Bulunduğum yer Ankara.

    Bir durum daha belirteyim arabamda sıralı sistem lpg var. Sıralı sistem lpgnin rolantisi bilgisayardan yükseltilebiliyormu?


    Aklınızda bulunsun diye söylüyorum,bu tip bir arızada ilk yapılacak şey yağ müşürün yerine basınç saati bağlayıp pompa basıncını kontrol etmek,basınç normalse müşür veya tesisatta arayabilirsin arızayı,basınç düşükse o zaman hiç düşünmeden de pompayı değiştirebilirsin,arıza ordanmıydı burdanmıydı diye kırk saat düşünmeye gerek yok

    üstadım sana katılıyorum fakat bu işi yapacak usta nerede ben Kocaelinde oturuyorum aynı sorun bende de var renault senic aracım 2006 model araç sabah çalıştığında hiç bir problem yok ne oluyorsa motor ısındıktan sonra oluyor rölantide veya ışıklarda araç uyarı veriyor yağ basıncı düşük diyor birde benim araba sesli uyarı veriyor dıııt dııtt diye o dııt dedikçe ben ananı avradını diye başlıyorum söylemeye çığrımdan çıkardı beni bazende motor ısındı rölanti düşük olsada hiç ötmüyor diyorumki düzeldi yani bana kafayı yedirtecek

    sanayiye götürdüm aracımı bir ustaya gösterdim yağı varmı arabanın dedi evet var dedim aracın yağ seviye sensörü var yağ seviyesi normal diyor ona güvenmedim birde çubuktan kontrol ettim yağı var aracın sonra ustanın dediği ne dese beğenirsin müşirden başlicaz denemeye olmazsa karteri sökeceğiz pompa filan devam edeceğiz dedi yni şaşırdım kaldım uzaklaştım hemen oradan yani sizin dediğiniz gibi müşiri sokelim basıncı ölçelim basınç tamsa pompaya girişelim filan bu şekilde yaklaşan yok konuya deneme yanılma yöntemi birde eline laptop alan arabayı bilgisayara takıyor bakıyor sorun tespiti için bakıyolar sorunu bulamıyorlar benim broveyde oluyordu deneme yanılma yöntemi takıyor laptobu o laptoba bakıyor laptop ona yani tuhaf tuhaf işler kimseye işini öğretmek niyetinde değilim fakat yani ustada yok piyasada

    birde benim arabanın yağ basınç müşiri 350 TL şase numarasını verip öyle fiyat aldım parçacıdan adama söyledim usta bu arabada deneme yanılma yapacağız ama bir müşir 350 TL o okadar değildir yanlış söylemişsindir dedi yani şase numarası verdim hatta aynı parçayı Ebuy dan almaya kalkarsan 15 ila 20 tl arasında kargo bedeli ile olsun olsun 50 TL Türkiye'de bizi nasıl çüküyorlar siz düşünün

    şu an aracı böyle kullanıyorum bakalım basınç ölçümü yaparak konuya profesyonelce yaklaşacak bir usta arıyorum ustalar legocu olmuş sökelim takalım olmadı ver 500 olmadı ver 200 olmadı ver 700 deli ediyorlar adamı

    Konuyu yıllar önce açan benim. Size tavsiyem arabada yağ eksiltme yoksa o şekilde binin arabaniza. Dünya masaraf edersiniz sök tak ile. İyi bi elektrikçi bulun halleder

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • pago P kullanıcısına yanıt
    Motor isindiktan sonra rolanti de goz kirpmasi seklinde yanip sonuyorsa yag lambasi (yag ve filtresinin yeni ve temiz oldugunu varsayiyorum) cok buyuk ihtimal pompadandir tecrube ile sabit.
    Aracini bu sekilde kullanma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • harunoda H kullanıcısına yanıt
    basınç sensörünü değiştim iş bitti şu an uyarı yok çok şükür
  • 1993 model toyota corona 2.0 gli aracım var.Kocaeli de oturuyorum. Motor isinca rolantideyken yag lambasi yaniyor. Gaza basınca sönüyor. Birkac yere sordum yag pompasindandir dediler bayramdan sonraya kalir dediler ayrıca basinc ölçümü felan yapmadilar müşürü degistirdiler ardından cok kisa bir sure icin sondu ve yeniden yag lambasi yanmaya devam etti ve pompadandir dediler. aracimin yagini surekli kontrol ediyorum hic yag eksiltme yok. bu şekilde bayramda kocaeliden Ankara ya gitsem bi sıkıntı olurmu ? gaza basinca sönüyor rolantide yag lambasi yanıyor araci yeni satin aldim yag - yag filtresini yeni degistirmisler acaba filtreden yapar mi ? tum yorumları okudum filtreyi - pompayı hatta yataklari bile değiştiren olmus ama hala yag lambasi yanmaya devam etmis bende boyle biseyle karsilasirmiyim ve kocaelide yag basinc ölçümünü kime yaptirabilirim onerileriniz nedir ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • djsukru D kullanıcısına yanıt
    Gaza basınca söndüğünü söylüyorsunuz ama, yolda tamamen iflas edebilir artı olarak yetersiz yağlama nedeniyle öncelikle krank ve ana kol yataklarına zarar verirsiniz sonrasında da motor yatak sarar ve rektifiye yaptırmak zorunda kalırsınız en az 5.000 TL'ye mal olur.

    Yağ basınç müşirini değiştirdiğiniz halde rölantide yağ ikazınız yanıyorsa yapacaklarınız:

    1) Gözle motorda ciddi yağ kaçakları var mı kontrol edin. Kaçağın olduğu yerin etrafını aşırı derecede ıslatan bir kaçak varsa size 500 kilometrede 1 litre kadar yağ eksiltmeye neden olabilir ve bu durum yağ ikazınızı yakacak kadar basınç düşüklüğüne sebep olabilir.
    2) Tıkanmış, yada yağı iyi geçirmeyen, kalitesiz yağ filtresi yağ basıncının düşmesine neden olur. Yağ filtreniz çok düşük kalite bir ürünse değiştirin, öyle gözlemleyin.
    3) Aracınızın karterini söküp, karterden yağın çekildiği yerdeki süzgeçte tıkanma var mı kontrol edilmelidir. Süzgecin önünde yada etrafında biriken kir pompanın yeteri kadar yağ çekememesine dolayısıyla rölantide yağ ikazınızın yanmasına neden olur.
    4) Tüm bunlarda sorun yoksa aracınızın yaşını da göz önüne alarak yağ pompanızı değiştirin.




  • S.a arkadaşlar..vw polo aynı sorun başımda..motor ısınınca yağ lambası yaniyo rölantide..musur değiştirdik olmadı..pompa dedik olmadı..bi süre kullandım o şekilde..yataklardan dır dedik sonra motor indirdik..ana yataklar değişti kol yatakları değişti krank taşlandı falan..silindir kapağı su kanalları aşınmıştı onlar kaynak la doldururdu..segman attık açmışken motoru.. ve marsa bastık rölanti de 15 20 dk çalıştı ve lamba yine yeniden yaniyo.. 😈 sorduk soruşturduk egzantrik milinden mi yapar mis silindir kapağından mi yaparmsi dediler hatırlamıyorum..hala yanıyo araç hala bende hala o şekilde kullanıyorum.alıştım artik sallamiyoum yağ lambası falan..tabi 2400 tl gitti bu arada..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.