Şimdi Ara

Yağ pompası ısınır mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar
    Başımızdan bir hadise geçti geçen motor indi falan 15k masraf çıkardı 1.6 TDI. Yağ pompası arızalanmış ve araba subap kırdı ve yatak sardı
    Şu an çok şükür çıktı ve sorum şu: Yağ pompası normal ve düzgün koşullarda ısınır mı? Ona göre bir çıkarım yapacağım ama hiçbir yerde yazmıyor ısınıp ısınmadığı. Ve bu olayın evvelsi günü aralıksız 1450 km yol gittim. Olayla alakası olmayanlar "Arabayı çok yormuşsun" diye atıp tutuyorlar bu ne kadar doğru size sormak istedim. Ve araç çıkınca bi test yapayım dedim testte araç hem daha seri (baskı değişti ondandır) hem de 3. viteste dip gaz giderken yaptığı ivmelenmeyi çok iyi yapamıyor bunun sebebi ne olabilir? Ve malum 1.6 TDI kroniği ön kızdırma olayına çare var mı? Ve başka 1.6 TDI kullanıcıları normalde sadece ön kızdırma yanıyor diyor ama bende kızdırma yanarsa motor arızası da onla senkronize yanıyor buna da bir cevap yazarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler... Yağ pompası ısınır mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AbilereSlmÇatışmayadevam -- 23 Ağustos 2021; 19:39:4 >







  • Yağ pompasının en büyük bozulma nedeni yağ. Yağın zamanında değiştiğini, doğru viskozite olduğunu, filtrenin bozuk olmadığını varsayarsak, yani kirlilikten başka en büyük yağ problemi su ve köpürme.


    Volkswagen'in 500'lü yağ spesifikasyonları özellikle köpürmeyi kontrol ediyor. Köpürme problemi varsa VW'lerde görülen yağ kapağındaki balçıklaşma sorunu ancak aysbergin ucu olabilir. Doğru spec. seçilmediyse bu zamanla yağ pompasının rotorunda yorgunluk yapmış olabilir.


    Bütün basınçlı sistemler ısınır. Sıvı pompası normalde viskodinamik nedenle ısınır ve tabii bunu sürekli olarak kaldırabilecek seviyede. Fakat, hava kabarcıkları sıvıların aksine esnedikleri için çok kısa zamanda basınçlandırıldığında mikro ölçekte çok yüksek sıcaklıklara çıkarlar. Bu sıcaklık viskodinamik sürtünmelere (sıvıların kendi içindeki sürtünmeleri) kıyasla çok daha yüksektir. Yağdaki su da hava kabarcığı sebebidir.


    Diğer her şey düzgünse burada ilk aklıma gelen şey aerasyon/köpürme sorunu.





  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Aerasyon sıkıntısını değerlendirdim ama tortu sıkıntısı gibi gözüküyor bakımları hiç aksatmadan 250 km önce yapıyorum ama karter tıpasını usta açtığında delik tıkandı yağ akmadı. Açtığımızda yağ acayip yoğun bir halde idi.
  • AbilereSlmÇatışmayadevam A kullanıcısına yanıt
    Sahte yağ denilebilir. 20w50 bile karterden akardı o durumda.
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Garanti bitti ama tanıdığım yaklaşık 5 yıldır tanıdığım ustaya gittim her zamanki gibi. Karterden akmadı ama sonraki durumda gerekenin 2-3 katı yoğun aktı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.