< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AbilereSlmÇatışmayadevam -- 23 Ağustos 2021; 19:39:4 > |
Yağ pompası ısınır mı
-
-
Yağ pompasının en büyük bozulma nedeni yağ. Yağın zamanında değiştiğini, doğru viskozite olduğunu, filtrenin bozuk olmadığını varsayarsak, yani kirlilikten başka en büyük yağ problemi su ve köpürme.
Volkswagen'in 500'lü yağ spesifikasyonları özellikle köpürmeyi kontrol ediyor. Köpürme problemi varsa VW'lerde görülen yağ kapağındaki balçıklaşma sorunu ancak aysbergin ucu olabilir. Doğru spec. seçilmediyse bu zamanla yağ pompasının rotorunda yorgunluk yapmış olabilir.
Bütün basınçlı sistemler ısınır. Sıvı pompası normalde viskodinamik nedenle ısınır ve tabii bunu sürekli olarak kaldırabilecek seviyede. Fakat, hava kabarcıkları sıvıların aksine esnedikleri için çok kısa zamanda basınçlandırıldığında mikro ölçekte çok yüksek sıcaklıklara çıkarlar. Bu sıcaklık viskodinamik sürtünmelere (sıvıların kendi içindeki sürtünmeleri) kıyasla çok daha yüksektir. Yağdaki su da hava kabarcığı sebebidir.
Diğer her şey düzgünse burada ilk aklıma gelen şey aerasyon/köpürme sorunu.
-
Aerasyon sıkıntısını değerlendirdim ama tortu sıkıntısı gibi gözüküyor bakımları hiç aksatmadan 250 km önce yapıyorum ama karter tıpasını usta açtığında delik tıkandı yağ akmadı. Açtığımızda yağ acayip yoğun bir halde idi. -
Sahte yağ denilebilir. 20w50 bile karterden akardı o durumda. -
Garanti bitti ama tanıdığım yaklaşık 5 yıldır tanıdığım ustaya gittim her zamanki gibi. Karterden akmadı ama sonraki durumda gerekenin 2-3 katı yoğun aktı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X