< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Yakıt Tasarruf Sistemi IEMS vs VGT hangisi (2. sayfa)
-
-
Hocam fazla hava vermesi demek aracın fakir karışıma düşmesi demek zengin değil. Ha Ecu müdahale eder sen fazla hava verirsen o da fazla yakıt gönderir düzene sokar. Fakir veya zengin karışım emisyon oranlarını bozar, azaltmaz. Zengin karışımda arabanın katalizör gibi önemli parçaları mahvolur. Fakir karışımda subap uzaması hatta pistonlarda sıkıntı olabilir.
-
Fazla hava veriyor demedim. Fazladan sağlıyor dedim. Yeterli hava miktarını vakum altında motora sokuyor yakıtı zengin karışımla yanmasını sağlıyor. İyi yanma motorda sürtünme kayıplarını azaltır. Yakıt az hava yeterli demek istediğim şey. Katalizöre iyi yanmanın zarar vermesi mümkün değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Neoklasik yakıt tüketim düşüncesinden epistemolojik bir kopuşu temsil eden heterodoks yaklaşım günümüzde giderek ön plana çıkan davranışsal sürüş ve nöro hava vakumu ile daha fazla önem kazanmaktadır
-
ilk izlenimlerimde yakıtta beklediğim etkiyi göremediğimi söyleyebilirim. ancak
ancak motor sürtünmesini önemli ölçüde kestiğini söylemem gerek. araç yağ gibi akıyor yani
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
buda iyi birşey değilmi :)
-
Cevaplar için herkeşe teşekkür ederim
-------------------------------------------------
Cihaz takıldıktan sonra zrıza ışığı yanma sorunu yaşadınızmı, olumsuz yönü varmı?
Ve bu cihaz üzerinden motora fazladan oksijen le birlikte toz yada benzeri bir şey gitmesi mümkün mü
-
Ne kadar hava verebilir taktıkları parça 500 ml civarında, 1,6 motor araba dakikada 3 bin devir çeviriyor 1 devirde anca işine yarar.
-
hocam baya oluyor kullanalı. çok memnunum yakıt tüketiminden. uzun süredir bakamıyordum buraya.
geçenlerde yağ değişimi bakımı felan da yaptım araca.
memnuniyetim devam ediyor. ne kadar hava giriyor bilemem ama yeterli olduğu kesin.
toz girmesi olası değil hocam pek.
-
Hocam, yağ gibi akması psikolojik olabilir mi? Ya da bakımı yeni yapıldıysa falan...
-
bide fırça yedik, bak ya :D
-
merhaba epey olmuş alalı. yorumlarınız nedir
-
Yüzde 15 tasarrufu var hocam ortalama. Uzun yolda daha artıyor. Tavsiye ederim. Hiç sorun yaşamadım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
bilgi için teşekkür ediyorum. daha önce adı vgt iken taktırdım memnun kalmamıştım. şimdi iems siparişi verdim. tecrübelerimi ben de paylaşacağım.
-
Fazladan hava vermiyor, fazladan sağlıyor. 😂 vakum altında hava sokuyor. 😂
Bak, fazladan havayı ya turbo, ya da kompresörle sağlarsın. Kompresör fazladan enerji kaybına yol açtığı için terkedilen bir sistem.
Böyle palavralara insanlar hala para kaptırıyor, inanılır gibi değil.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu konuya aldanıp boşuna taktırmayın.
Motora fazla hava girerse oksijen yakıt karışımında yakıt az olacağı için fakir karışım olur. Yanma daha yüksekti bir ısıda gerçekleşir. Yakıt düşer. Fakat motoru iyi soğutamadığı için
(buna göre ayarlı değildir) sübap erimesi gibi olaylar yaşanabilir. (lpg kullananlar bilir)
Az hava girerse zengin karışım olur. Daha çok yakıt harcar ısı düşer. Kendi aracım lpg li olduğu için yüzde 10 fazla yakıt harcıyor nereden biliyorum yolda giderken ltft ve sft değerlerine ölçüm cihazları ile baktım. - 10 civarı değerler. Yani zengin karışım.
Dışarıdan satılan sistemler size tasarruf filan sağlamaz. Ya motora zarar verirsiniz yada hiçbir katkısı olmaz. Olsaydı o kadar mühendis çalışıyor bu fabrikalarda bu sistemleri onlarda duymuştur onlar eklerdi araca.
Turbo mesela yanmanın daha yüksek basınçta olmasını sağlar. Ama Turbo koyan mühendis bunun yanında motoru daha iyi soğutur ki araca zarar gelmesin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
evet ürünü aldım. yaklaşık 5 ay oldu kullanıyorum. yakıtıma zerre gram faydası olmadı. tek farkettiğim şey şu: klimada zorlanan aracım daha rahat gider oldu. klima açık iken vites değişiminde devir çakılıyordu. artık vites geçişlerinde devir birden düşmüyor daha bir rahat gidiyor. sakin kullanabiliyorum. ama yakıt azalmadı. not olarak ekleyeyim eğer benim aracımda çalışmama işe yaramama nedeni hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 26 Aralık 2023; 14:14:53 > -
Arkadaşlar konuyu daha önce birt çok aracımda tecrübe etmiş biri olarak gözlemlerimi paylaşmak isterim.
IEMS (Derya abi) nin ürünü bundan çok yılla röncesine dayanıyor aslında. Daha sonra bir ortak ile VGT diye markalaşmaya çalıştılar ancak anlaşmazlıklar olduğunu ve ayrıldıklarını biliyorum sonrasında ise dava süreci başladı ve bildiğim kadarıyla Derya abi bu işi ilk yapan ve fikri hayata geçiren kişi olduğunu kanıtladı.
Ürünün avantajı varmı nedir kısmında ise baştan belirteyim ürün fanatiği filan değilim.;
Daha önce kia sorento 2006 2.5 ex 140hp kia ceed 2011 1.6 dizel otm ve kia carnival 2002 2.9 crdi 144hp son olarak Kawasaki Er6F 2006 72 Hp motosikletimde kullandım.
Şimdi ise yeni aldığım transporter a taktırmak için bir iki hafta içinde derya abiyi ziyaret edeceğim.
Neden takıyorum, faydası varmı?
Sorentoda 1.5 lt /100km kadar etkisini gördüm.
Ceed 1 lt / 100km kadar avantaj sağladı.
Carnivalde hiç bilmiyorum çünkü alır almaz taktırdım.
Kawasakide ise 0,2 lt / 100km eredeyse etkisiz diyebilirim. (hatta bupsikolojikde olabilir zira az yaksın diye gaz açmıyor olabilirim plecebo durumu)
Sürüş esnasında çok gaz fren kullanıyorsanız etkisi %5 bile olmayabilir. bu nedenle şehir içinde avantajı az.
Asıl avantajlı olduğu durum otoyolda belli bir hızda ilerlerken oluyor. Ayağınızı gazdan çektiğinizde tüpün içindeki, turbo sayesinde yoğunlaşmış hava yavaşça rolantideki motorda eksi değerlere düşen atmosfer basıncını bir miktar yoğunlaştırıyor ve evet bir kaç arkadaşın bahsettiği gibi "fakir karışım" oluyor. Ancak çok küçük bir sızıntı şeklinde zaten küçük bir tüp.
Ayrıca gazı bırakıp tekrar bastığınızda turbo basıncı düşüp, yeniden şarj etmeye çalıştığı anda, yani turbo lag dediğimiz sürede motora bir miktar önden hava sağladığı için ilk gaz tepkimesinde küçük bir artış oluyor.
Derya abi, beni her aracımda takip mesafesi konusunda uyarmıştı, rolantideki motor freni durumunu azalttığı için.
Uzun yolda sakin 100-120 bandından yolculuk eden arkadaşlar için avantajlı olacaktır.
Aracınızı gaz pedalına dokunmadan hız sabitleyici ile kullanırsanız etkisini göremezsiniz. Çünkü ürünün hava desteği vermesi nedeniyle sadece turbo şarj olup boşaldığı durumlarda avantaj sağlar sabit yükte dönen turbo ile bir avantajı olmayacaktır. Belki %1-2 olabilir onuda anlamak imkansız zaten yakıta, hava sıcaklığı, yol sıcaklığı, porya bilyesinin durumu bile %1-2 etki edebilir. Yakıtı aldığınız yeri saymaya bile gerek yok.
Ayrıca belirtmek isterim. Yukarıdaki bahsettiğim araçların tamamında Stage 1 yazılımda yapıldı. Ancak yazılımdan sonraki yakıt ve pedal tepkileri bahsettiğim yakıt değerlerini dahada düşürdü yani yazılımın ve IEMS nin etkilerini ayrı ayrı değerlendirdim.
Bir örnek vermek gerekirse sorento stock halde şehir içi 12 lt / 100km yakıyorken (bütük lastik 3" yükseltme kiti gibi nedenlerden bunun altına inmiyordu) IEMS ile 10.5-11 arasına ve yazılım ile 9lt civarına inmişti.
Ceed 1.6 crdi 115hp 4 ileri otm 2011 model ile uzun yolda bile 6 lt nin altını hiç görmemişken IEMS ile 5.2-5.55 yazılım ile 4.4 e kadar uzun yolda inmişti. üstelik yazılımdan sonra ışıklarda kalkışlarda vs çok daha atik ve canlıydı.
Carnivalde denemedim bile aracı aldığım gün yazılım, bir kaç gün içinde IEMS taktım.
Kawasakide ise sanırım atmosferik ve yüksek devirli olması nedeniyle pek bir etki göremedim.
Şimdi 88 hp 2.5 tdi 5 silindir transporter için takacağım. Yaklaşlık 10 lt / 100 km yakıyor.
Ayrıca bu modelde intercooler yok, 102 hp olanda ise var. Bir intercoolar, down pipe, açık filtre, stage 1 + IEMS ile upgrade edeceğim. Gün sonunda +35/40 hp ve +60/80 NM güç artışı bekliyorum.
Yakıtıda 8 lt nin altına gelmesini bekliyorum, son durumu buradan paylaşırım sanırım ağustosa kadar biter.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratengin -- 22 Temmuz 2024; 9:31:43 >
-
-
Evet arkadaşlar Kısa kullanım yeni aracımızda IEMS ile test sonuçlarını paylaşıyorum.
Aracımı kısa mesafe kullandığımı belirtmem gerekir.
hava sıcaklığı genel olarak istanbulda son 2 aydır yakın değerlerde.
Yakıt otobil ile aynı opet bayisinden alıyorum. sakin kullanıyorum.
Daha önceki yakıt verilerim bir kaç ölçüm ile genel tüketimim 10.1 lt / 100 km olarak ölçmüştüm.
IEMS sonrası yaklaşık 1000 km ile benzer kondisyonda trafik ve hava sıcaklığı ile, yine kısa mesafede kullandım, sabah ve akşam yolum yaklaşık, 7 km gidiş geliş ve 1 defa stop ediyorum. yani aracı aslında üretim amacından çok uzakta kullanıyorum bu nedenle tüketimler uzun yol kullanıcılarına göre baya yüksek.
Netice olarak depo dolum tabanca atımından sonra bir kez daha basıp tekrar atmasını bekliyorum kabaca 1 lt daha alıyor.
şuan tüketimim alınan yakıt ile 8.46 lt / 100 km
Sırada yazılım var stage 1 ekonomi amaçlı, ardından intercooler yapılacak hangisi önce olur bilmiyorum birde açık hava filtresi yapılacak. verileri yine paylaşırım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X