Şimdi Ara

Yarı Otomatik Nedir ? Neden Yarı Otomatik Denir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
6.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yarı Otomatik nedir ? Başkalarından duyduğuma göre yine otomatik ama direksiyondan bir yerden arttırılıyormuş sanırım güzel bir şekilde açıklayan olursa sevinirim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phonel59 -- 28 Nisan 2016; 20:04:44 >



  • Genelde debriyajın görevini elektronik vede mekanik algılayıcılarla yerine getiren sistemdir vitesin yeri marka vede modele göre değişebilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdiye dek 3 farklı yarı otomatik şanzımanlı araç sahibi oldum.

    Opel - Easytronic
    Mitsubishi - AMT
    Şimdi de Citröen - MCP

    Yarı otomatik denmesinin sebebi düz vites sisteminin üstüne bina edilmiş olmasıdır. Yine debriyaj vardır ancak debrijaya siz değil elektronik bir sistem kontrol eder.

    Viteslere müdahele edebilirsiniz.. Hatta isterseniz manuel de kullanabilirsiniz.
  • otomatikleştirilmiş manuel şanzımana yarı otomatik denir (benim bildiğim)
  • Kullanımda otomatikle bi farkı olmayan, ikisinde de gaz fren kullandığınız sistemler... yani yarımmış tammış çok takılmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarı otomatik tüm marka ve modellerde sorunludur
    otomatik aracım varken 1 litre daha tasarruf edeceğim diye neden manuel kullanmak isteyeyim bunu tasarlayan mühendisler alkollüydü sanırım
    tam otomatik sorunsuz
  • Yarı otomatiklerin çoğu otomatikleşirilmiş robotize manuel şanzıman gibi. Genellikle çift debriyaj bulunur, genellikle biri 1-3-5-7 diğeri 2-4-6 vitesleri kontrol eder, buda yakıttan tasarruf ve daha konforlu sürüş sağlar (Bkz.Dsg) Fakat her zaman sorun çıkarma potansiyelleri fazladır tork konvertörlü otomatiklere, yani tam otomatiklere göre. Mekatronik veya komple kavrama değişimi tuzludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok saçma bir terim, yarı otomatik nedir Allah aşkına :)

    Yarı otomatik diye genelde, tork konvertörlü olmayan tek kavrama/çift kavrama robotize şanzımanlara diyorlar. CVT ne oluyor bilmiyorum ama, 3/4 otomatik falan mı acaba

    Tek kavrama/Çift kavrama kötü şanzıman değildir. Her sistemin farklı artıları ve eksileri vardır. Artıları ve eksileri görmek, değerlendirmek lazım sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Çok saçma bir terim, yarı otomatik nedir Allah aşkına :)

    Yarı otomatik diye genelde, tork konvertörlü olmayan tek kavrama/çift kavrama robotize şanzımanlara diyorlar. CVT ne oluyor bilmiyorum ama, 3/4 otomatik falan mı acaba

    Tek kavrama/Çift kavrama kötü şanzıman değildir. Her sistemin farklı artıları ve eksileri vardır. Artıları ve eksileri görmek, değerlendirmek lazım sadece.


    CVT:Güven-konfor-sorunsuzluk-tasarruf...Kral şanzıman.




  • tek kavramalıdır, debriyaj yine vardır ama siz değiş robot basar debriyaja.

    yarı otomatik = az yakıt tüketimi, daha ucuz bakım maliyeti

    mitsubishi'nin yarı otomatiği AMT getrag üretimi ve kaliteli gerçekten
  • bende tam otomatik Aveo var, iş yerinde yarı otomatik 2015 Corolla var.

    Kesinlikle şunu diyebilirim ; Aveo 'yu kullanmak daha konforlu, vites daha akıcı. Corolla gerçekten insanı irite ediyor, araç kullanmaktan soğutuyor. Yaşadığı kararsızlıklar, vites geçişlerindeki aksama, sarsma, saçmalama, kararsızlık vb.... yüzünden kullanmak dahi istemiyorum. Hatta birazdan görev icabı dışarı çıkacağız Corolla ile, şimdiden gerildim
  • Elektronik sensorun bulundugu , aracin motor hizi , aracin hizini olcen sensorlerin bulundugu buna gore su an oldugunuz ve hedef vitesi belirleyen bir sanziman . Diger otomatiklere gore cok daha kolay sistemi var cunku sorunsuz bir manuel vitesi otomatiklestirdiginizi dusunun elektronik bir debriyaj var .

    Bence yakit tasarrufu da yok konforu da yok zevki de yok . Vites atarken guc akisi DcT ler gibi surekli olmadigindan öne yatiriyor . Trafikte ozellikle bas agritiyor .

    Artilari da maliyeti , guvenilir olmasi cunku bildigin bir sistemin uzerine insa ediyorsun neredeyse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 29 Nisan 2016; 9:35:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    bende tam otomatik Aveo var, iş yerinde yarı otomatik 2015 Corolla var.

    Kesinlikle şunu diyebilirim ; Aveo 'yu kullanmak daha konforlu, vites daha akıcı. Corolla gerçekten insanı irite ediyor, araç kullanmaktan soğutuyor. Yaşadığı kararsızlıklar, vites geçişlerindeki aksama, sarsma, saçmalama, kararsızlık vb.... yüzünden kullanmak dahi istemiyorum. Hatta birazdan görev icabı dışarı çıkacağız Corolla ile, şimdiden gerildim

    Serviste beş dakikada kalibrasyon yaptırın,aveonun vitesinden daha iyi olur...
  • Golf 1.6 TDI 2013-15 arası otomatik var ve yarı otomatik.Otomatik ile yarı otomatik fiyat farkı varmıdır? sahibinden com da yanlışlıklamı yazılıyor bunlar yoksa?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    bende tam otomatik Aveo var, iş yerinde yarı otomatik 2015 Corolla var.

    Kesinlikle şunu diyebilirim ; Aveo 'yu kullanmak daha konforlu, vites daha akıcı. Corolla gerçekten insanı irite ediyor, araç kullanmaktan soğutuyor. Yaşadığı kararsızlıklar, vites geçişlerindeki aksama, sarsma, saçmalama, kararsızlık vb.... yüzünden kullanmak dahi istemiyorum. Hatta birazdan görev icabı dışarı çıkacağız Corolla ile, şimdiden gerildim

    Serviste beş dakikada kalibrasyon yaptırın,aveonun vitesinden daha iyi olur...

    araç 4 bin km de ne kalibrasyonu ? Bu konuda Toyota sınıfta kalmış bariz. Aracı kullanan herkes Corolla almaktan vazgeçiyor sonra benim aveo'ya binince de işte otomatik vites böyle olmalı diyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anyhill -- 30 Nisan 2016; 13:11:03 >




  • BenGiDeR B kullanıcısına yanıt
    CVT şanzımanda sabit bir dişli veya vites oranı yok. Bir koni düşünün düşük hızda giderken geniş kısmını, yüksek hızda giderken dar kısmını kullanıyorsunuz. CVT araçlarda sabit devirde hızlanabilirsiniz. Örneğin manual, yarı otomatik, tam otomatik(dişli olan) bir araçta hızlanırken devir yükselir; CVT'de hızlanırken devir sabit kalır koninin gittikçe dar kısmını kullandığınız için vites oranı azalır ve hızlanırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PSA ETG şanzıman, otomatikleştirilmiş robotize manuel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitesli arabada sadece gaz ve frene bastığını düşün kısaca.

    +Trafikte rahat edersin

    -Performanslı kullanımda bazen anlaşmazlıklar, arıza riski
  • Nissan qashqai 2012 modelde yarı otomatik görünüyor. Vitesi geçişlerde kullanıyormuyuz? Tam Otomatikten tek farkı, debriyaj var ama otomatik kontrol ediliyor. Onun dışında vites artışı tamamen otomatik, bi tek geri vites ve park ederken değişiklik yapılıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest_1999

    yarı otomatik tüm marka ve modellerde sorunludur
    otomatik aracım varken 1 litre daha tasarruf edeceğim diye neden manuel kullanmak isteyeyim bunu tasarlayan mühendisler alkollüydü sanırım
    tam otomatik sorunsuz

    Böyle saçma sapan yorumları artılıyorsunuz ya bu forumu siz bitiriyorsunuz.


    Mühendislik nedir ?

    Kötünün iyisini yapmaktır . Bugün hangi alanda en iyisi bu diyebilirsiniz cahilliğiniz hariç ?

    Her şeyin en iyisini sorunsuzunu yaptığımızda zaten inanın başka galaksilerde olacağız.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.