Şimdi Ara

Yazının Anlamsal Değeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konuya giriş yapmadan bir soru ile başlayalım. Okunurluk oranı yüksek ve basitleştiren bir makale nasıl olur?
    Başlık kısmı, metinden büyük ve kalın yazılması, paragraflara bölünmüş olması önemli bilgilerin maddeler halinde sıralandığı, bazı temel bilgilerin kalın veya italik yazıldığı, resimlerle ve grafiklerle desteklenmiş olması okumayı ve anlamlaştırmayı çok büyük kolaylık sağladı.

    Bu durum, arama motorları açısından da bu şekildedir. Örnek vermek gerekirse önce yazı başlık kısmına (

    ile yazılmış olan),

    ,

    gibi taglarla özellikle belirtilmiş alt başlık kısmına bakarlar. Hazırlayacağınız tagları öncelikle bu mantığa göre hazırlamalısınız.

    Aynı mantık içersinde bir tagın reel hayatta olduğu gibi arama motorları içinde önemli olan kısım ilk paragraftır. Çünkü yazının geri kalanını okuyup okumamayı ilk paragrafla belirlersiniz. Özellikle ilk 25 kelimenin çok önemli olduğunu ve anahtar kelimelerin de yer alması gerektiğini belirtmek gerekir.

    Metinleri düzgün bir yapıda oluşturmak, tagın şekil yönüdür. Tagın kapsama anlamında asıl dikkat edilmesi gereken husus; Web sitemizde özgün taglar kullanmak başka sitelerden kopyalamamak gibi. Yalnız gerekli olduğunda önemli bir paragrafını alıntı yapabiliriz.

    Kopya tag olayı internet aleminde çok büyük bir yaygınlaşma olunca hatta iş başka sitelerden tag çeken scriptler yazma ya kadar ilerleyince ve aramalar sırasında bu çöp siteleri de sıralamaya girince, arama motorları bu konuya önem vererek algoritmaları bu konuyla ilgili geliştirmeye başlamıştır. Bu tip yönelimler artık işe yaramamakla beraber sitenizi ziyaret edenleri de bir daha dönmemek üzere sitenizden uzaklaşırlar.
    Bu hususta ziyaretçiler için gerçekten faydalı olabilecek taglar üretmek gerekir. Esas muhataplarınız arama motorları değildir okurlarınızdır. Dürüstlük çok önemlidir. Örnek vermek gerekirse; Sitenizde varolmayan bir tagı var gibi göstermek dürüst olmayan bir tavırdır. Konu ile alakalı olmayan, sadece tagın anahtar kelime yoğunluğunu ayar yapmak için eklenmiş satırlar da bir diğer örneğimizdir.

    Yazının Derinliği
    Bir diğer önemli durum da yazının derinliğidir. Web sitenizdeki içeriklerin bir veya iki en fazla üç tıklama ile ulaşılması gerekir. Bir içerik için dört defa tıklama yapılması gerekiyorsa bu içerik arama motorları tarafından kabul görmez ve üst sıralarda yer bulamazsınız.

    Yazıları Sıralama
    Uzun olan içerikleri aşağıya doğru tek bir sayfa düzeni yapmanız okumayı zorlaştırmaktadır ve bunun yanı sıra seo içinde sakıncalıdır. İçeriğe numara vermek sayfalara bölmek en iyisi olacaktır. Sayfaların belli bir düzendeki alt başlıklar temsil etmesi ve bölmenin yazının anlamsal bütünlüğü için çok iyi olacaktır. Ayrıca sayfalar arasında bağlantılar kurmak da yararlı bir durumdur.

    Özgün İçerik Kullanma ve Eşsiz İçerik
    Bir önemli husus ise özgün içerik kullanımı ve eşsiz içeriktir. Bu iki kavram seo için tek bir anlamda kullanılsa da aslında farklı kavramlardır.

    Burada ki özgün içerik kullanım kavramı başka yerlerden kopya yapılmamış şahsın kendine ait özgün içeriğidir. Ve zaten bütün içerikler özgün olmalıdır. Özgün içerikleri her konuya yansıtabiliriz. Eşsiz içerik ise diğer siteler ile benzeri fazla olmayan içeriklerdir.

    Konuyla ilgili örnek vermemiz gerekirse, Bir webmaster blogumuz olduğu düşünelim. Blogunuzda HTML4 sürümü hakkında bir konu ile ilgili üretmiş olacağınız içerik özgün veya eşsiz kavramı içerisine girmez. Çünkü ufak bir araştırma yaptığımızda arama motorlarında bu konu hakkında birçok içeriğe rastlamak mümkündür. Yani bu konu için içerik çok fazla bulunmaktadır ve yüzlerce içeriğini arasından sizinkinin ön plan’a çıkması baya zor olacaktır. Ama HTML5 sürümü ile ilgili birden fazla konuda Türkçe olarak hiç içerik ya yoktur ya da çok azdır. Bu durumda arama yaptığımız içeriğin arama motorlarında yeri azsa ön plana çıkması çok daha kolay olacaktır.
    Eşsiz içerikler de zamanla o konu ile ilgili içerik arttıkça eşsiz olma özelliğini kaybetmektedir. Ama siz zaten istediğiniz seviyeye ulaşmış olacaksınız. Herhangi bir konuda ilk eşsiz içeriğine sahip olmak hala optimizasyon ile uğraşmaya devam edenlerin bir çoğunun değerini kavrayamadığı bir durumdur. Eşsiz içeriğe sahip olmanız sizi tahminlerinizin üzerinde bir başarıya götürecektir.

    Yapmanız gereken içerik üretirken ürettiğiniz içeriği iyice araştırmalısınız. Herhangi bir konu hakkında az içeriğe sahip olan konulara yönelmeniz eşsiz ve özgün kavramına daha yakın olacaktır.
    Tabi bunu yaparken de insanların ilgisini çeken konulara yönelin. Bunun aksi durumun da hiç kimsenin merak etmediği bir konu üretirseniz özgünlüğü tartışılmaz olacaktır ama gelen ziyaretçi olması da mümkün değildir.

    LINKBAITING
    Linkbait anlamı web sitenize ziyaretçi çekebilmek ve backlink almak için özel oluşturulmuş olan bir içeriktir. Özgün ve eşsiz çalışmalara da lingbaiting çalışması demekte mümkün olabilmektedir.
    İlgi çekici, yararlı, konusunda az bulunur olan içerikler kısa zamanda fark edilir, birden fazla sosyal imeleme sitesinde ve sosyal medyada çokça paylaşılır. Bir şahıs tarafından siteler içerisine referans verilir. Ve bu sayede sitenizin kalitesi daha da artmış olur bunun yanı sıra sağlam backlinklere sahip olursunuz ve ziyaretçi sayısında yükseliş gösterir.

    kaynak:www.sanalyonetmen.com








  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.