Şimdi Ara

yeni citroen c4 III için aksesuar (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
3
Favori
10.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Güzel paylaşımlar için Teşekkürler.
  • ya şu deri anahtarlık kılıfı hoşuma gitti getirten oldu mu hiç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esatemrah

    ya şu deri anahtarlık kılıfı hoşuma gitti getirten oldu mu hiç?
    ESP NEDİR?

    ELEKTRONİC STABİLİTY PROGRAM

    ESP’ Sürücünün gitmek istediği istikametle fizik kuralları gereği aracın gitmek zorunda kaldığı istikameti analiz eden ve bunlar arasında tehlikeli bir dengesizlik varsa devreye giren bir sistemdir.
    ESP’nin devreye girdiği iki durumu ele alarak açıklamaya çalışırsak, örneğin önümüze çıkan bir engel nedeniyle ani bir direksiyon hareketi yaptığımızda ,panik frenlemelerde veya süratimize uygun olmayan bir viraja girdiğimizde aracımızın burnu kaymaya başlar ve direksiyonu çevirdiğimiz yöne doğru gidemeyiz. ( under steer )
    Bu durumda tekerleklerde bulunan hız algılayıcıları ön tekerleklerin kontrolden çıktığını algılayacaktır. Sürücü sola gitmek istiyorsa sol arka tekerleğe fren yaptıracak, sağa gitmek istiyorsa sağ arka tekerleğe fren yaptıracaktır. Bu sayede aracın burnu gitmek istenen yöne doğru düzelecek ve tehlike atlatılmış olacaktır.
    Aracımızın arkası savrulmaya başlarsa(over steer) direksiyondaki istikamet algılayıcısı,yanal hız algılayıcısı ve tekerlek hız algılayıcıları topladıkları verileri ESP kontrol ünitesine göndererek sistemin tehlikeyi algılamasını sağlar. Savrulmanın yönüne göre aracın ön tekerleklerinden birine fren yaptırarak aracın arkadan kaymasını durdurur.Bunları yaparken bir yandan da motor torkunu azaltarak aracı yavaşlatır. Bu durumdayken siz gaza bassanız bile araç hızlanmayacaktır.Tehlike geçince araç tekrar gaz yemeye başlar.
    ABS fren sistemi ESP nin çalışmasına ve veri toplamasına destek olan bir sistemdir ve ABS olmayan bir araçta ESP sistemi de olamaz.

    Uzun yola çıkarken seyahat süresince sorunsuz, keyifli ve güvenli bir araç kullanımı için bazı önlemleri
    önceden almamız gerekir. Aslında bu önlemlerin belirli aralıklarla yapılması gerekir fakat pek
    önemsemediğimiz için ilgilenmeyiz. Araçlarımızın yol ile temasını sağlayan tek noktası lastiklerimiz olduğu
    için listenin başını lastikler oluşturuyor.



    Uzun yola çıkarken

    - Lastik basınçlarımız eğer olması gerektiğinden az ise araç normal şartlara göre zemine daha az
    tutunacak, dolayısıyla frenleme anında fren mesafesi uzayacak ve virajlarda savrulma riski daha fazla
    olacaktır. Bununla birlikte düzensiz aşınma söz konusu olacak ve lastikler kenarlardan aşınarak ömrü daha
    da kısalacaktır.

    - Yedek lastik (stepne) her durumda aracımızda bulunmalı, yedek lastiğimizin havalarını belirli
    periyodlarla ölçmeli, gerektiğinde hava ya da nitrojen basmalıyız.

    - Lastiklerimizin diş derinlikleride büyük önem taşımaktadır. Lastiklerimiz 3 mm’nin altında ise güvenli
    bir sürüş yapmamız mümkün değildir. Oto lastikçilerde lastiklerinizin diş derinliklerini
    ölçümleyebilirsiniz.

    - Eğer kış aylarında isek aracımızda kış lastiği bulundurmalı, kış lastiğinin sadece karlı havalarda değil
    +7 derecenin altında ki tüm sıcaklıklarda kullanılması gerektiğini bilmemiz gerekir. Bunun yanında
    bagajımızda zincir ya da kar paleti bulundurmakta faydalı olacaktır.

    - Radyatördeki antifiriz miktarını ölçtürün. Antifiriz radyatörde bulunan sıvının donma derecesini düşürür
    ve kaynama derecesini yükseltir.

    - Rot balans ayarlarımızı kontrol ettirmemiz gerekir. Aracımızın rot-balans ayarının bozuk olması yol
    tutuşu ve frenlemede ciddi sorunlar yaşayabileceğimiz anlamına gelir.

    - Frenlerde hayati önem taşıyan diğer bir aksam. Fren yağımızın tam olması gerekir, eğer herhangi bir
    azalma varsa yağ kaçağı olabilme ihtimali yüksektir. Ayrıca frenlerin lastikler üzerinde ki etkisi eşit
    olması herhangi bir acil durumda frenleme yapıldığında aracın sağa ya da sola çekmemesini ve daha güvenli
    durmasını sağlayacaktır.

    - Silecek lastiklerini kontrol edin. Yaz aylarında dahi olsak silecek kontrolünüzü yapın, silecek suyunuzu
    tamamlayın.

    - Motor yağınızı kontrol edin, yolda kötü sürprizlerle karşılaşmayın.

    - Farlarımızı, sinyallerimizi, stop-park lambalarınızı ve tüm elektrik aksamını kontrol edin, çalışmayan
    aksam varsa sorunu çözmeden yola çıkmayın.

    - Aracınızın altında yağ ya da su kaçağı olup olmadığına bakın, eğer bir akıntı varsa bu radyatörünüzde,
    motorunuzda ya da aracınızın yürüyen aksamında ki herhangi bir sorunun belirtisi olabilir.

    - Seyahat halindeyken ihtiyaç duyabileceğimiz diğer unsurlarıda unutmamak lazım. Telefonumuz için araç
    şarj kiti ya da gece sürüş gözlüğü gibi …


    Adaptive Cruise Control (ACC) nedir, nasıl çalışır?

    Adaptive Cruise Control
    İlk olarak 90′lı yıllarda sadece lüks araçlarda bulunan bir özellik olarak duyduk Cruise Control’ü. Fakat günümüzde her segment araçta bulunabilecek bir özellik haline geldi.

    Cruise Control; sürücüye çok büyük bir rahatlık versede özellikle yoğun trafikte kullanmak pek mümkün olmuyor, şehirler arası ve tenha yollarda rahat kullanılabiliyordu. Bilindiği gibi Cruise Control belirli bir hızda devreye alındıktan sonra debriyaja, frene ve hatta bazı araçlarda gaza basıldığında iptal oluyordu.

    Araç trafiği olan yollarda şeridimizde bizden daha yavaş giden bir araç var ise frene basmak dolayısıyla Cruise Control’ü devreden çıkarmamız gerekiyordu ve önümüzde ki aracı geçtikten sonra tekrar istediğimiz hıza çıkarak Cruise Control’ü devreye alıyorduk.

    İşte bu noktada Bosch firmasının geliştirdiği Adaptive Cruise Control (ACC) devreye giriyor. ACC sistemi aynı CC çalışma mantığında olduğu gibi çalışır fakat farkı; sistem devredeyken önümüzde ki araçla aramızda ki mesafeyi sensörler yardımıyla algılaması ve gerektiğinde hızı ve mesafeyi kendisi ayarlayabilmesidir. Bu sayede sabit bir hızda giderken önümüze bir araç çıktığında frene basıp hız sabitlemeyi kapatmamıza gerek olmadan ACC sistemi aracı yavaşlatacak ve aradaki mesafeyi ayarlayacak, önümüzde ki araç şerit değiştirdiğinde ya da hızlandığında ise sistem kendiliğinden daha önce ayarladığınız hıza geri dönecek ve sistem çalışmaya devam edecekti



    Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı Bayram Tatili için yola çıkacakları uyararak, Türkiye`nin en çok kaza olan noktalarının bulunduğu 30 ayrı yoldaki kör noktalara dikkat edilmesini istedi.



    Yaklaşan 9 günlük Kurban Bayramında vatandaşların güvenli seyahat etmesi için aralıksız hizmet verileceğini söyleyen polis yetkilileri, `Herkesin en iyi denetleyicisi kendisidir. Yola çıkacakların mutlaka dinlenmiş olmaları, emniyet kemeri takmaları, hız limitlerine dikkat etmeleri ve kurallara uymaları çok önemli` dediler.

    Trafik kurallarına uymak, vatandaşlarımızın güvenliği için önemli olduğunu vurgulayan emniyet yetkilileri, kış koşullarının başladığı bugünlerde toplu taşım araçlarının tercih edilmesinin daha uygun olabileceğini ifade ettiler.

    Kendi araçlarıyla yola çıkacaklara halen Türkiye Karayolları`nda 30 güzergahta 289 kör nokta bulunduğunu belirterek `Bu güzergahları kullanacakların, kaza riskinin bulunduğunu asla akıllarından çıkarmayarak, trafik işaretlerini kayıtsız uymaları gerekiyor` dediler.

    Her yıl 10 bine yakın insanın trafikte hayatını kaybettiğinin altını çizen emniyet yetkilileri, yola çıkacakların ilk aşamada araçlarının kış koşullara uygun hale getirmeleri gerektiğini söylediler. Bakımları tamamlanmış araçlarıyla yola çıkan sürücülerin ayrıca, `aşırı hız, uykusuzluk, kemer takmamak, buzlanma, hatalı sollama` kazaların ana unsurlarından uzak durulmasını istediler.


    Karayollarında ki kör noktlar

    İŞTE KARA NOKTALAR

    Ayrıca Emniyet Genel Müdürlüğü yetkilileri bugüne kadar en çok kaza olan yerleri yani kara noktaların bulunduğu güzergahları da şöyle sıraladılar:
    -Yatağan Kavşağı,
    -Yalova-Gölcük yolunun Kılıç ayrımı,
    -Yalova-Çiftlikköy Merkez Kavşağı,
    -İzmir-Manisa yolunun Tugay Kavşağı,
    -Bilecik-Yenişehir Kavşağı,
    -Bilecik-Bozüyük yolunun 11,14,15 ve 24. kilometreleri,
    -Uşak-Çiril-Dinar Kavşağı,
    -Afyon-Antalya yolunun Kızılören Kavşağı,
    -İzmir Ambarlı Kavşağı,
    -Altınova-Dikili yolunun 3. kilometresi,
    -Bandırma-Karacabey yolunun 33. ve 35. kilometresi,
    -Yakakent-Samsun yolunun 2. kilometresi,
    -Çorum-Ankara yolunun 15. kilometresi,
    -Çorum-Samsun yolunun Mecitözü Kavşağı,
    -Pamukova-Bilecik yolunun 26-28. kilometreleri ile 30, 37 ve 38. kilometreleri,
    -Giresun-Trabzon yolunun Dereli Kavşağı,
    -Sakarya-Karasu Kavşağı,
    -İzmit Otogar Kavşağı,
    -Söke-Kuşadası arası,
    -Dalaman-Bodrum arası,
    -Eskişehir-Sivrihisar,
    -Konya-Kulu,
    -Afyon-Dinar,
    -Ordu-Bolaman,
    -Erzurum-Aşkale,
    -Bayburt-Kop Dağı-Bayburt Vauk Dağı,
    -Gümüşhane-Zigana Dağı,
    -Gümüşhane-Kürtün yolu,
    -Sivas-Kızıldağ,
    -Antalya-Alanya arası.

    Bu kör noktaların haricinde,

    Emniyet Genel Müdürlüğü sözcüsü , trafik kazalarının yaz aylarında arttığını vurguladı. kazaların nedeni olarak acelecilik, kurallara uymama, aşırı hız ve hava sıcaklığının etkili olduğunu ve kazaların en yoğun meydana geldiği diğer kör noktaları da şöyle sıraladı:

    1- Denizli yol ayrımı-Akköy istikameti Pamukkale mevkii

    2- Denizli yol ayrımı-Akköy istikameti Yeniköy mevkii

    3- Silifke-Mut istikameti Dörtyol kavşağı

    4- Çerkezköy-Çorlu istikameti Yulaflı kavşağı

    5- Denizli yol ayrımı-Akköy istikameti Karahayıt kasabası mevkii

    6- Erdek-Bandırma istikameti, 6’ncı kilometre

    7- Kemer yol ayrımı-Antalya istikameti

    8- Turgutreis-Milas istikameti Konacık mevkii

    9- Ayvalık yol ayrımı-Balya yol ayrımı istikameti

    10- Bolu/Ankara il sınırı-Kızılcıhamam istikameti Azaptepe deresi mevkii

    11- Çeşme-İzmir istikameti Urla ilçe giriş kavşağı

    12- Çakırlar yol ayrımı-Taşağıl yol ayrımı istikameti

    13- Antalya-Burdur istikameti 14’üncü kilometre

    14- Ankara-Polatlı istikameti Köy hizmetleri önü

    15- Muğla-Antalya il sınırı-Kale istikameti

    ( Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığından alıntıdır.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 26 Nisan 2012; 8:38:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A

    Nerdesin güzel kardeşim.

    fenerbahçeli bir amcamı severim birde seni sevdim abi :) buralardayım , ama her an kabloları kesebilirler :) , hakkını şimdiden helal et

    Geç gördüm kusura bakma.
    Teşekkür ederim.Nedemek helal olsun.
    Faydalı insanların fişini çekiyorsalar ergeç hata yaptıklarını anlarlar.
    Sevgilerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Fiyat bana biraz ucuz geldi. Ben de kaput altı koruma sormuştum bayiden 550 lira fiyat verdiler. Onunla kıyaslandığında Sisler uygun gibi.

    fiyat sanırım doğur taktıran bir arkadaşa sormuştum 400 lira demişti bende taktırmayı düşünüyorum yaza doğru yan sanayisi çıksa onu taktıracağımda hiç bir yerde yok

    bide ben kendiğinden karar iç dikiz aynası arıyorum onun fiyatınıda öğrenen olup yazarsa çok sevinirim e*bay yada alibabada bulan varsa paylaşırsa daha iyii olur ucuz yollu bir şey :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker90 -- 9 Şubat 2012; 23:38:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker90

    quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Fiyat bana biraz ucuz geldi. Ben de kaput altı koruma sormuştum bayiden 550 lira fiyat verdiler. Onunla kıyaslandığında Sisler uygun gibi.

    fiyat sanırım doğur taktıran bir arkadaşa sormuştum 400 lira demişti bende taktırmayı düşünüyorum yaza doğru yan sanayisi çıksa onu taktıracağımda hiç bir yerde yok

    bide ben kendiğinden karar iç dikiz aynası arıyorum onun fiyatınıda öğrenen olup yazarsa çok sevinirim e*bay yada alibabada bulan varsa paylaşırsa daha iyii olur ucuz yollu bir şey :)

    http://www.ebay.com/itm/CITROEN-C5-PEUGEOT-306-INTERIOR-REAR-VIEW-AUTO-DIMMING-MIRROR-PN-96498596XT-/290625672788?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43aaa3d654#ht_4304wt_969

    63 dolar nakliye ile sana 80-90 na gelir



    c5 ler için ama bunada olur yada servisleri arayıp kazalı araçlardan bulmak daha mantıklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 10 Şubat 2012; 8:24:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

     yeni citroen c4 III  için aksesuar


    Bagaj Havuzu : 85,57 TL

    Yan Sanayi Ürün

    Satın Al



     yeni citroen c4 III  için aksesuar


    Bagaj Havuzu : 91,25 TL

    Yan Sanayi Ürün

    Satın Al

    kolay gelsin
    2012 c4 comfort için resimdeki uygunmudur yoksa temsili mi resim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizk. -- 25 Ağustos 2012; 16:30:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizk.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

     yeni citroen c4 III  için aksesuar


    Bagaj Havuzu : 85,57 TL

    Yan Sanayi Ürün






    Bagaj Havuzu : 91,25 TL

    Yan Sanayi Ürün

    Satın Al

    kolay gelsin
    2012 c4 comfort için resimdeki uygunmudur yoksa temsili mi resim?

    temsili ama hepsiburada satılıyor üstteki gibi bir şey olması gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 26 Ağustos 2012; 15:37:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    çözülen sorunları

    ayna tarafından gelen ses

     yeni citroen c4 III  için aksesuar


    resimde gösterilen kısım elinizle bastırınca ses bitiyorsa burada problem var

    1. servise gidip oraya sünger koymasını isteyebilirsiniz
    2. açılımı kolay kendinize doğru çekince geliyor kendiniz sünger koyarak yapabilirsiniz


    kılima tarafından gelen ses

    forumdaki rolan arkadaşımızın bulduğu çözüm ses sigorta kutusundan geliyor

     yeni citroen c4 III  için aksesuar


    kapağı sökün ve çift taraflı bant kullanın


    Bagajdan gelen sesin çözümü


    çözüm bagaj takoz ayarlarıda var. Bagaj sesi gelenler için servise gidip takoz ayarlarını yapsınlar, ardından bagaj kilidine gress yağı sürsünler problem geçecek.


    çözüm için T@zm@nic teşekkürler.





    yaralı bilgiler icin teşekkürler




  • takip +11
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leblebimehmet

    bir de şöyle bir şey taktırmayı düşünüyorum.

    www.ebay.de/itm/NAVI-NAVIGATION-RADIO-GPS-SD-RNEG-2-MY-WAY-WIP-COM-CITROEN-C4-C-4-2-DS4-DS-4-/390450501115?pt=Auto_TFT_Monitore&hash=item5ae8a9d5fb#ht_981wt_931

    899 euro çok para daha uygunu vardır mutlaka




  • Aradan 2 sene geçmiş ama ben yinede aorayım, citroen c4 e uyumlu branda yada kılıf tavsiyeleriniz nelerdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hannibal

    Aradan 2 sene geçmiş ama ben yinede aorayım, citroen c4 e uyumlu branda yada kılıf tavsiyeleriniz nelerdir

    Aradan 2 sene geçmiş ama ben yinede cevaplayım ;

    Üstüne çarşaf örtün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.