Şimdi Ara

-Yeni Fiat Bravo Kulübü- (235. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.790
Cevap
56
Favori
560.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 233234235236237
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam

    bende bu aracın 1.6 sını arıyorum ama biraz beni aşıyor. 35 38 gibi bir bütçem var ona da 200 bin üstü kmli araçların ilanları var. otopazarında filan varmıdır bu araçtan acaba :D
  • Çok zor
  • arkadaşlar merhaba.Öğrenciyim ve ilk arabam olucak.Araştırmalarım sonuvu hem performansı hemde fiyatıyla neredeyse tek seçeneğe indim.Uzun zamandır araştırıyorum.50 bin TL limitim var.KMsi az 1.6 mjet 120 bg. bir araç bakıyorum.Sizin görüş ve önerilerinizi almak istiyorum.Teşekkürler
  • Hüseyin_Arslan H kullanıcısına yanıt
    Sportstyle donanım olanlara bak fakat bütçenin üzerine cikman gerekir temiz ve düşük km istiyorsan.
  • Bravoda katlanır ayna var mı arkadaşlar?
  • Var ama her donanıma göre değişiyor standart değil yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Var ama her donanıma göre değişiyor standart değil yani.
    Hangilerinde var hocam?
  • Merhaba arkadaşlar. Ben de 2012 Fiat bravo dynamic dizel otomatik sahibiyim. 104000 kmde.Yaklaşık 16 aydır bende. Son 2-3 aydır bir arızası var. Motor soğukken rölanti çok dengesiz oluyor ve birkaç yüz metre sonra stop ediyor araba. Genelde de frene bastıktan sonra vs. devir düşünce stop ediyor. Motor ısınınca sorun geçiyor. Onun dışında da klima açıkken motor sıcak bile olsa düşük vites ve devirde stop ediyor. İki özel servise götürdüm herhangi bir Arıza bulamadılar. Temizlik vs yaptılar ama sorun geçmedi. Cihazda arıza kodu çıkmıyor. Ne önerirsiniz
  • Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.

    araçım 2013 model otomatik 1.6 dizel fiat bravo

    yokuşta yavaşlayıp 2 inci vitesten 1 inci vitese alıyor ve boğulup kalıyor.
    gaz pedalına bayağı bir basmana rağmen yaklaşık 5 sn sonra falan şahlanıyor.
    Ancak sizde kabul edersınız ki o yokuşta birde arakanızdan bir araba geliyorsa 5 sn bile beklemek zor
    hemen korna vs. Bu durum çok canımı sıkıyor servise götürdüm herhangi bir sorunu yok
    bu otomatik şanzumanlarda oluyor genelde de bravo da oluyor dedi. Bende bunu denemek için manuele alıp yokuşta tam duracakken 2 inci vitesten 1 inci vitese alıyorum aynı şekilde yığılıyor yani boğuluyor gaza basıyorum biraz sonra alıyor tabi bu sırada 1 yada 2 metre yol alıyor yavaş yavaş. umarım derdimi anlatabildim. Bana yardımcı olursanız sevinirim ne yapmalıyım. şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
  • Hamzasalik H kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Bahsettiğiniz durum multijet dizel motorların genelinde bulunan turbo gecikmesi sorunu gibi görünüyor. Bu durum Fiat'ın tüm turbo motorlarında mevcut gibi. Bu güne dek 1.3 ve 1.6 multijet ve 1.4 turbo multiair motorları kullandığımda turbo gecikmesi ciddi manada vardı. Genel olarak dizel motorlar da 1000 rpm ve 1500 rpm de benzinli turbolar da 1000 rpm ve 1700 rpm aralığında olur. Eğer araç bu devirlerde seyrediyorken performans için gaza yüklenirseniz turbo henüz istenen verimlilik seviyesine ulaşamadığı için araç gaz pedalına basılan oran da tepki vermeyecektir.Toplum içinde bu turbo açmadı , devreye girmedi şeklinde bilinir. Ancak turbo, motor çalışmaya başladığı ilk andan itibaren devrededir. Egzoz gazından güç aldığı için yeterli seviyede dönme hızına ulaşması için biraz zamana ihtiyacı vardır buda sizin bahsettiğiniz sorunu ortaya çıkarır. Bu durum kullanılan turbo yapısına , aracın motor mühendisliğine ve motorun emisyon kurallarına uygun olmasına göre yapılan mühendislik ve ayarlamalara bağlı olarak değişir.

    Bu durumdan hoşnut değilseniz eğer tek bir çözümü vardır oda aracın elektronik kontrol ünitesine ( Ecu ) chip tunning işlemi yaptırmak.Piyasada chip tuning yapan bir çok kişi ve kuruluşlar mevcut ancak genel itibari ile standart bir şekilde arabanızı 120 hp den 150 hp güce ulaştırdık derler ve belkide bu işlemi aynı marka model bir araçta hazırlanmış yazılım ile yaparlar. Benim tavsiyem bu işi custom yani kişiye özel ayarlamalar yaparak yazılım yapan ustalar ile yapmanız.Onlar bu işi yaparken araçtan istediklerinize göre ayarlamalar yaparak ilerler.

    Ancak chip tunning işleminin bir de dezavantajları var;

    1) Emisyon oranları değişecek ve fabrikanın ayarlamış olduğu seviyeden çok daha fazlası olacak. ( Duman Artışı Olacak )
    2) Aracın motoru mühendisler tarafından mevcut halde en uzun ömür ile çalışması için ayarlanmış olduğundan yapılan işlem motor ömrünü bir miktar azalacaktır.
    3) Yakıt tüketim oranları değişecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VMTX -- 26 Temmuz 2018; 15:0:26 >




  • Selamlar elinde bravo icin multimedya olan varmi satmayi dusunen eger olur ise ilgileniyorum
  • VMTX kullanıcısına yanıt
    Merhaba bir sorunun cevabı bu kadar olur sanırım gercekten kafama yattı yazdıklarınız. Anladığım kadarıyla aracımın herhangi bir sorunu yok tüm multi jetlerde olduğunu bu süre zarfında öğrendim. Yetkili servisin dediği yokuş vs olan yerlerde manuel kullanın herhangi bir sorun olmaz dedi. Birkaç yerde denedim sanırım çözüm bu şekilde. Cevap için tekrar çok teşekkür ederim. saolun iyi günler
  • Hamzasalik H kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Sizin için faydalı olduysam ne mutlu. Araçla ilgili sorularınıza bilgim düzeyinde yardımcı olmaya hazırım.
  • Dostum merhaba. 2012 1.6 multijet bir araç aldım severek isteyetek araçtanda cok memnunum. Yalnız kafama 2 soru. Takıldı. Araçta cc olmasına rağmen 4. 5. Viteslerdr denesemde cc devreye girmiyor. Aracıilk çalıştırırkenki yanan yeşil cc ışığı yanmıyor on yapsamda. İkinci sorumsa bu torpidonun ön cama yakın yerinde bir cıkıntı var bu cam sensörümüdür.

    @VMTX



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sçsb -- 6 Ağustos 2018; 17:6:9 >
  • sçsb kullanıcısına yanıt
    Müşür arızasından yapar hocam. Cihazla kontrol ettirin.

    Cc kolu da arıza yapmış olabilir.
  • sçsb kullanıcısına yanıt
    Ön cam ile gögüsün birleştiği yerde bulunan sensör otomatik klima sensörüdür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    Ön cam ile gögüsün birleştiği yerde bulunan sensör otomatik klima sensörüdür.
    ne işe yarar ki otomatik klima sensörü. bende klima otomatik değil manuel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sçsb -- 7 Ağustos 2018; 14:17:43 >
  • sçsb kullanıcısına yanıt
    Ön cama düşen güneş ışığını ölçer ve iç sıcaklığı sizin istediğiniz ayarda tutmaya yarar. Gördüğünüz o sensörün içi sizin aracınızda boş, sensör sizde mevcut değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    Ön cama düşen güneş ışığını ölçer ve iç sıcaklığı sizin istediğiniz ayarda tutmaya yarar. Gördüğünüz o sensörün içi sizin aracınızda boş, sensör sizde mevcut değil.
    teşekkürler dostum
  • Selamlar arkadaşlar Bursa da ikamet etmekteyim elimde 2011 1.4 active plus benzinli bravo var. Buna Bursa da( tercihen fiat bravolara yatkın) özellikle Kurumsal firma tavsiyesi verebilecek olan arkadaşlar bilgi verirlerse sevinirim. Bayram öncesi aradan çıksın diyorum; benzin fiyatları malum çok direndim ama artık can sıkıyor yakıt tutarı. İlaveten elinde bravo icin multimedya olupta satmayi dusunen eger olur ise dönüş yapabilir. İyi forumlar dilerim.

    Kimse dönüş yapamadı ama ben tavsiyede bulunayım Bursa Sarigaz otogaz da takdirdim bayramdan itibren 2.5k km yaptim. arkadaşlar simdilik memnunum. Ekstradan olumsuz bi gelisme olursa buradan haberdar ederim.
    İyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruminasyon -- 7 Eylül 2018; 16:17:3 >
  • 
Sayfa: önceki 233234235236237
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.