Bugün bayiye gidip inceledim aracı. Pazar olduğu için test aracı yoktu, test sürüşüne çıkamadım. Bayide deluxe donanımlısı vardı. Test sürüşü yapmadan net bilgi veremem ama en azından izlenimlerimi aktarayım.
İç hacim bana küçük geldi nedense. Bende şu anda Fiesta var. Araç verilerini karşılaştırdığımda 20 cm civarı daha geniş gözüküyor Courier ancak iç genişliğe pek yansımamış gibi geldi bana. Konsol üstündeki plastik Fiesta'ya göre çok daha ucuz bi malzeme ve sert plastik maalesef. Titanium plus donanımda aynı konsol mu diye merak edip sordum satış temsilcisine aynı dedi :( Ama tam emin olamadı.
Arka diz mesafesi yeterli. Arka koltuklar iki kişilik. Ortaya da bir kişi oturabilir ancak çocuk olmak şartı ile. Bagaj devasa. Çok güzel bi bagajı var.
Arka camlar binek araçlardaki gibi değil. Kelebek şeklinde dışa doğru arka kısımdan 5 cm kadar açılıyor.
Araç dışardan bakıldığında binek otomobile daha çok benziyor. Fiorino'ya göre uzun olması onu biraz daha binek gösteriyor olabilir.
Gittim B-max'a ve C-max'a da oturdum. Oturma alanı olarak B-max ile hemen hemen aynı. C-max'tan küçük ki bu da normal. Çünkü araç Fiesta ve B-max'ın sahip olduğu platformu kullanıyor.
Özetle; Bagajı büyük ve yüksek bir Fiesta olmuş araç. Benim gibi Fiesta'dan memnun olan ancak bagajı ve küçüklüğü nedeni ile araç değiştirmeyi düşünen kişiler için tam aranılan araç olmuş.
Titanium dizel Fiesta 52 bin lira (Esp yok ve 1.5 75 beygir). Titanium plus dizel Courier 49.500 lira. (Esp var. 1.6 95 beygir. Fiesta titanium'a ek olarak koltuk ısıtma, ön cam ısıtma, start-stop, yokuş kalkış desteği, lastik basınç sensörü var.)
Bu açıdan düşününce donanımlı dizel binek arayan kişilere tavsiye ederim. Bende ciddi anlamda düşünüyorum. Ancak titanium plus kalmamış ellerinde. Gittiğim bayide bir kişi beklemek istemeyip titanium plus'tan vazgeçip deluxe donanıma geçmiş. 24 Temmuz'da gelecekmiş o sipariş. 2 bin lira kapora verip aracı ayırtabilirim. Vazgeçersem kapora teslim edilecek.
Keşke iç oturma alanı biraz daha geniş olsaydı. Yükseklikte sorun yok ama genişlik beklediğimden küçük çıktı.
Bu arada 30 Haziran'a kadar sipariş verenlere bisiklet, tuttuğunuz takımın forması ve 200 liralık Arçelik'ten hediye çeki var.
Yarın vaktim olursa titanium plus araç ile test sürüşüne çıkacağım. Test sürüşü sonucu araç hoşuma giderse kaporayı verebilirim. Hayırlısı artık.
Bence araba çok güzel bende babama bu arabayı aldırmayı düşünüyorum yakın zamanda .
quote:
Orijinalden alıntı: carterjr
Bence araba çok güzel bende babama bu arabayı aldırmayı düşünüyorum yakın zamanda .
Alıntıları Göster
Şuna binek ruhsatlı güzel bir fiyat çıkarabilseler güzel olacak ama şu haliyle iyi sadece ticari araç ruhsatı yüzünden uzak durulur.
Şu anahtarı kaldırsalar artık. Koyun bankamatik karti gibi cüzdanında dursun.yaklaşınca açılsın uzaklasinca kitlesin
quote:
Orijinalden alıntı: KOMBO KRALI
Şu anahtarı kaldırsalar artık. Koyun bankamatik karti gibi cüzdanında dursun.yaklaşınca açılsın uzaklasinca kitlesin
Test sürüşüne gittim bugün. İki kez test sürüşüne çıktım. Yukarda yazdıklarıma ek olarak motoru ile ilgili yorum yapabilirim. 95 ps 215 nm tork var. Gayet yeterli geldi bana. Sonuçta bu bir yarış arabası değil. Kimse 140 ps'lik leon performansı beklemesin. Ama aynı motor B-max'ta da kullanılıyor. Courier, B-max'tan 100 kilo daha hafif. Bana oldukça yeterli geldi performansı.
Araçta tek beğenmediğim nokta iç mekanda kullanılan sert plastik. Ticari olduğu için dayanıklı olsun diye bu şekilde yapmışlar sanırım ancak gerçekten Fiesta'dan bile kötü ön konsoldaki plastik malzemesi görüntü ve sertlik anlamında.
49 bin liraya titanium plus bir araç çok ama çok mantıklı geldi. Bu nedenle kaporasını verdim. 1 ay sonra gelecek araç. Bu süreçte vazgeçersem kaporayı geri alacağım. Fiyatı sabitlemiş oldum.
Bu kadar donanımlı olması beni kandırdı. Start-stop'undan tutun koltuk ısıtmaya kadar bir sürü kullanışlı donanım var araçta.
Çok abartmaya gerek yok. Bi Focus kalitesinde değil. Fiesta'dan bi tık daha konforlu. Dizel full focus alayım deseniz 75 bin lira. Courier hem ihtiyaçlarımıza cevap verecek hem de fiyatıyla çok üzmeyecek bir araç olduğu için almaya karar verdim. Hayırlısı olsun artık ;)
hackerbekirH
kullanıcısına yanıt
Hayırlı olsun.
quote:
Orijinalden alıntı: Hamdi0555
Hayırlı olsun.
Teşekkür ederim ;)
quote:
Orijinalden alıntı: hackerbekir
quote:
Orijinalden alıntı: Hamdi0555
Hayırlı olsun.
Teşekkür ederim ;)
Alıntıları Göster
gecen ay delux modelınden aldık ses sistemı berbata yakın.ilk gunlerde ıdare ederız dıyordum ama olmuyor sehır ıcı 4,2 km degerlerı hıc tutmuyor en az 6lt yakıyor daha 2000 km de bazı yerlerı dökulmeye basladı reklam renklerı halen pıyasaya cıkmadı..venedık kırmızı yok.lacıvert mavı almak zorunda kaldık
bu ay bısıklet mıgros cekı vs cıkardılar bıze yokmu 1 ay once aldık dedık olmaz dedıler koskoca ford 45000 tl odemıs musterısıne hedıye vermeyı cok gördü 1 ayla kerız olduk!!!
ERKEN SOĞUDUM.PARAYI BULUNCA ELDEN ÇIKARACAM
quote:
Orijinalden alıntı: fakodede
gecen ay delux modelınden aldık ses sistemı berbata yakın.ilk gunlerde ıdare ederız dıyordum ama olmuyor sehır ıcı 4,2 km degerlerı hıc tutmuyor en az 6lt yakıyor daha 2000 km de bazı yerlerı dökulmeye basladı reklam renklerı halen pıyasaya cıkmadı..venedık kırmızı yok.lacıvert mavı almak zorunda kaldık
bu ay bısıklet mıgros cekı vs cıkardılar bıze yokmu 1 ay once aldık dedık olmaz dedıler koskoca ford 45000 tl odemıs musterısıne hedıye vermeyı cok gördü 1 ayla kerız olduk!!!
ERKEN SOĞUDUM.PARAYI BULUNCA ELDEN ÇIKARACAM
Alıntıları Göster
Güzel bir araç MPV sınıfı araçlara rakip olacaktır ki zaten günümüzde piyasada bulunan çoğu doblo kango vs araçlar MPV amaçlı kullanılmakta bu araç onları bir adım öteye götürmüş.
çok güzel bir inceleme, eline sağlık. aileler için düşündüm ama arka koltuk diz mesafesi çok ama çok dar.
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
çok güzel bir inceleme, eline sağlık. aileler için düşündüm ama arka koltuk diz mesafesi çok ama çok dar.
Arka diz mesafesi çok dar değil. Boyum 1.78. Ön koltuğu kendime göre ayarlayıp arkaya oturduğumda rahatsız olmadım. Elbette Corolla, Octavia kadar değil ama çok dar değil hocam .
hackerbekirH
kullanıcısına yanıt
ben MPV lerle ilgileniyorum, çok sık uzun yol yaparım. arka koltuğun diz mesafesş çok geniş olmalı. hatta ön yolcu koltuğunun sırtı öne katlanıp masa gibi olmalı. (reno scenıc, pejo 5008, cırtoen picasso, ford S max...vs) bu araç bunlara alternatif olabilirmi diye baktığımda çok dar geldi. ama hata bende bu araç olsa olsa B sınıf MPV lere rakip olabilir, ben C hatta D sınıf MPV lerle kıyasladım, haksızlık ettim. fiorino ile kıyaslamak birebir rakip olması açısından en doğrusu aslıda.
derememoD
kullanıcısına yanıt
Evet haksızlık etmişsiniz :D Hocam araç B ticari. Rakipleri belli. Nemo, bipper ve fiorino. Onlara göre daha geniş ve daha uzun. Sizin yazdığınız araçlara rakip olamaz.
quote:
Orijinalden alıntı: hackerbekir
Evet haksızlık etmişsiniz :D Hocam araç B ticari. Rakipleri belli. Nemo, bipper ve fiorino. Onlara göre daha geniş ve daha uzun. Sizin yazdığınız araçlara rakip olamaz.
Aracın tasarımı gayet başarılı ama, titanium paket harici içi çok vasat bana kalırsa.
quote:
Orijinalden alıntı: Pink Floyd
Aracın tasarımı gayet başarılı ama, titanium paket harici içi çok vasat bana kalırsa.
Alıntıları Göster
Şahsi fikrim Fiat Fiorinonun bu araçtan daha derli toplu durduğu, bu araç güzel ama bir orantısızlık var.
Fiesta Van
quote:
Orijinalden alıntı: Mazotşist
Fiesta Van
Hafif ticari olunca arka koltukta yolculuk yapacakların rahatsız olacağı yönünde yorumlar okudum nette. Ancak Courier yeni bir model ve araç B-max platformunda. Arka süspansiyonlar yarı bağımsız süspansiyon. Binek araç gibi elbette olmaz ama eski ticariler gibi kötü değil.
quote:
Orijinalden alıntı: hackerbekir
Hafif ticari olunca arka koltukta yolculuk yapacakların rahatsız olacağı yönünde yorumlar okudum nette. Ancak Courier yeni bir model ve araç B-max platformunda. Arka süspansiyonlar yarı bağımsız süspansiyon. Binek araç gibi elbette olmaz ama eski ticariler gibi kötü değil.
Bu habere üzüldüm işte. Aynı platformda üretilmiş B-max'in 5 yıldızı var. Testteki araç trend olanı. Titanium plus'ta sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları da var.
Rakiplerinin sonuçlarına bakayım dedim. Fiorino ve Bipper'in testi yok. Nemo 3 yıldız almış.
Gerçi rakiplerinin kaç yıldız aldığının ne önemi var. Güvenlik herşeyden önemli.
Puanlara baktım da B-max'e yakın aslında ama yine de içime bir kurt düştü şimdi
hackerbekirH
kullanıcısına yanıt
Arkadan çarpışmada boyun korumada zayıf not almış. Sağdaki resim boyun Turuncu. B-maxin koltuğu daha güvenli anlaşılan. Ama asıl puanı yardımcı sistemler eksik olduğundan kaybetmiş. Yol çizgisi takip sistemi ve çarpma önleyici frenleme sistemi olmadığı için "safety assist" % 56 almış. B-max aynı yerden %71 almış. Puanlama sistemini değiştirdiler galiba. http://www.euroncap.com/results/ford/b_max/481.aspx