Şimdi Ara

.... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
2
Favori
20.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sing_a_song

    quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    Dizellerde o fiyat aralığında fazla km'li olacağından yakıttan tasarruf etseniz dahi bakımlarla sıfırlayacaktır.
    Benzinli motorlar eski motorlar gibi değil,uzun yolda en fazla 1L fark eder.
    Eğer 50.000 TL'ye Confort dizel alırsanız sorun olmaz ama piyasa altındaki fiyatlı araç almanızı tavsiye etmem.

    Yıllık kaç km yapıyorsunuz acaba ?

    Valla bi yardımcı olun lütfen. Aylardır ne marka, model seçebildim ne de dizel/benzin seçebildim. Kredi çekicem hala araç netleştiremediğim için çekemedim.

    Kendi aracım hiç olmadığı için yıllık km kestiremiyorum ama benim max uzun yolum 200-300 km İstanbul-Sakarya olur. Yazın 5 kere gitsem gidiş dönüş 300*5=1500 gidiş, 1500 geliş 3000 km. İstanbul'da ev iş haricinde geziyim desem günlük taş çatlasa 50 km olsun, 1500 km de öyle.

    Yani yıllık toplam max 5000-6000 km yaparım gibi geliyor.

    Çevrem benzinden o kadar gözümü korkuttu ki sanki benzine param hiç yetmezmiş algısı oluştu. Aslına bakarsanız yakıta aylık kabaca 300 TL veririm diye hesaplıyorum.

    Bu şekilde bir değerlendirebilir misiniz? Dizel mi bakmalıyım yoksa benzinli mi? kaç model, kaç bin km vs.

    Benzin hesabını yapacağım,öncekikle araca değineyim.

    Araç çok dolu ve görüş açıları ferah...

    İçine oturduğunuz anda ferahlığı hissediyorsunuz özellikle ön koltuklarda oturması acayip zevkli.

    Aile kullanımı için de harika bir araç.

    Bagajı 408L,emsallerinden daha geniş.

    (Son nesil Astra 360,Golf 380L)

    Şunu da göz önünde bulundurmak lazım bu araç Avrupa araç Fransız devlet adamları Citroen araç tercih ederler yani Fransız'ların Mercedes'i diyebiliriz. ;)

    Aracın 1.6 VTi Confort olanında yok yok (Aşağıda yazdım)Confort Plus'ta ise dijital klima,otm.katlanır ayna,ambiyans aydınlatması,otm.kararan ayna fln var daha süslü diyelim.(bunu alırsanız nazar değme ihtimali artar)

    Çift ışıklı makyaj aynası
    Aynadan sinyal(Astra K da yok)
    Torpidoda soğutma/ışık
    Ön koltuklarda bel/yükseklik ayarı
    Cruise Control
    Dijital gösterge
    8 hoparlör(Golf 6 Astra K 4 hoparlörle başlıyor)
    Direksiyondan kumanda
    Krom iç detaylar
    4 adet sis farı
    Koltuk altı çekmeceleri
    Kol dayama vs vs(Daha detaylısı için konu açmıştım.)

    Uzun yolda tüp ve dizelle aynı yakıyor.

    Dizel olanı seçeneklerim arasında vardı ama bakım masrafları ve sürüş zevki benzinden çok daha kötü.

    1.6 120 beygirlik VTi motor Mini-Cooper,Pejo 207 Sport gibi araçlarda kullanıldı atmosferik motordur.

    160 Tork güç üretiyor.(Neredeyse aynı fiyata verdikleri 1.0 Polo 90 Tork güç üretiyor...)

    2.eli uygun fakat Türkiye'de genellikle Alman markalarda Balon olduğundan fiyatı çok daha uygun.

    Dikkat etmeniz gereken nokta şurası bu arabanın sıfır Facelift makyajlısı 60-70.000 Tl den başlıyor.

    Yani 40-45.000 Tl ye sıfırından daha ucuza ve yeni bir araç alacaksınız.

    Emsal donanım Astra 60 Golf ise 65 civarı.

    i30 gibi seçeneklerde var ama benim için C4 dengeli bir araç ne çok kalitesiz ne de abartılı derecede süslü.

    Qashqai falanda var ama sakın bulaşmayın ...

    Model yılı 2011'de olur 2015'de olur,temiz kullanıldıysa sıkıntı olmaz.

    Km 50.000 km yi geçmemiş olursa iyi olur.

    Boyasız olsun kazasıda olmasın dert açmasın derim.(Tamponlarda boya olabilir kaporta değil çünkü)

    Aracın konforu çok güzel inanın ki 45'e 150 bin km de 2006 Golf veya 1.0 yol bilgisayarı olmayan Polo alacağınıza şu araç samimi olarak diyebilirim ki sizin ve benim gibi insanlar için nimet.

    5-6.000 Km dizel için çok az.

    Şöyle diyelim uzun yolda benim ortalamam 5.5 litre.(Her 100 km de)

    6 litre olsun.

    Depo 60 litre olduğundan 60÷6=10 yapar.

    Yani 10 kere 100 km yaparım.

    Buda uzun yolda 1000 km demek.

    Şehir içinde abartalım 12 L yakıyor diyelim.(Her gün rampa çıksak...)

    60÷12'den 5 yapar yani 500 km.

    Ki bu arabanın ş.içi yakacağı 7-8 L belki 9.

    Yani en kötü ihtimalle 500 km yapıyor.

    Tabii bunlar sadece hesaplama.

    300 TL için 300 Tl yi depoya bölersek 300÷60 'tan 5 yapar.

    Bu rakam biraz zor olsada , koklatır basmazsanız sadece 1-2 L oynar.

    O da dizelin masrafından daha ucuza denk gelecektir ;)

    Bende almadan önce çok araba aradım Hyundai,Kia,VW,Opel hatta eski kasa BMW vs.

    Ama bu araçtan sonra iç mekandan dolayı C segmenti diğer araçlar dar geliyor.

    Güvenlik olarak Ncapte 5 yıldız almış (i20 diye göklere çıkarılan araç 4 yıldız).

    Abs vs var.

    Lastikleri sıfır olarak 205-55-R16 lastikler.

    Ben sonradan 17' jant taktım ama performans düştü ve daha fazla sarsıyor.

    Ufak detaylardan bahsetmek gerekirse tavanda yavaş kapanan tutacaklar,2 tavan ve 4 adet sağlı-sollu okuma lambası,bez tavan,Piano Black Spoiler Cam nikelajı,direksiyonda krom detaylarda sürüş zevkini arttıran detaylardan.

    Aracınızı aldıktan sonra emin olun ki çoğu markanın yüzüne dahi bakmayacaksınız.

    Biraz uzun olmuş olabilir kusura bakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sing_a_song

    quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    Dizellerde o fiyat aralığında fazla km'li olacağından yakıttan tasarruf etseniz dahi bakımlarla sıfırlayacaktır.
    Benzinli motorlar eski motorlar gibi değil,uzun yolda en fazla 1L fark eder.
    Eğer 50.000 TL'ye Confort dizel alırsanız sorun olmaz ama piyasa altındaki fiyatlı araç almanızı tavsiye etmem.

    Yıllık kaç km yapıyorsunuz acaba ?

    Valla bi yardımcı olun lütfen. Aylardır ne marka, model seçebildim ne de dizel/benzin seçebildim. Kredi çekicem hala araç netleştiremediğim için çekemedim.

    Kendi aracım hiç olmadığı için yıllık km kestiremiyorum ama benim max uzun yolum 200-300 km İstanbul-Sakarya olur. Yazın 5 kere gitsem gidiş dönüş 300*5=1500 gidiş, 1500 geliş 3000 km. İstanbul'da ev iş haricinde geziyim desem günlük taş çatlasa 50 km olsun, 1500 km de öyle.

    Yani yıllık toplam max 5000-6000 km yaparım gibi geliyor.

    Çevrem benzinden o kadar gözümü korkuttu ki sanki benzine param hiç yetmezmiş algısı oluştu. Aslına bakarsanız yakıta aylık kabaca 300 TL veririm diye hesaplıyorum.

    Bu şekilde bir değerlendirebilir misiniz? Dizel mi bakmalıyım yoksa benzinli mi? kaç model, kaç bin km vs.

    Benzin hesabını yapacağım,öncekikle araca değineyim.

    Araç çok dolu ve görüş açıları ferah...

    İçine oturduğunuz anda ferahlığı hissediyorsunuz özellikle ön koltuklarda oturması acayip zevkli.

    Aile kullanımı için de harika bir araç.

    Bagajı 408L,emsallerinden daha geniş.

    (Son nesil Astra 360,Golf 380L)

    Şunu da göz önünde bulundurmak lazım bu araç Avrupa araç Fransız devlet adamları Citroen araç tercih ederler yani Fransız'ların Mercedes'i diyebiliriz. ;)

    Aracın 1.6 VTi Confort olanında yok yok (Aşağıda yazdım)Confort Plus'ta ise dijital klima,otm.katlanır ayna,ambiyans aydınlatması,otm.kararan ayna fln var daha süslü diyelim.(bunu alırsanız nazar değme ihtimali artar)

    Çift ışıklı makyaj aynası
    Aynadan sinyal(Astra K da yok)
    Torpidoda soğutma/ışık
    Ön koltuklarda bel/yükseklik ayarı
    Cruise Control
    Dijital gösterge
    8 hoparlör(Golf 6 Astra K 4 hoparlörle başlıyor)
    Direksiyondan kumanda
    Krom iç detaylar
    4 adet sis farı
    Koltuk altı çekmeceleri
    Kol dayama vs vs(Daha detaylısı için konu açmıştım.)

    Uzun yolda tüp ve dizelle aynı yakıyor.

    Dizel olanı seçeneklerim arasında vardı ama bakım masrafları ve sürüş zevki benzinden çok daha kötü.

    1.6 120 beygirlik VTi motor Mini-Cooper,Pejo 207 Sport gibi araçlarda kullanıldı atmosferik motordur.

    160 Tork güç üretiyor.(Neredeyse aynı fiyata verdikleri 1.0 Polo 90 Tork güç üretiyor...)

    2.eli uygun fakat Türkiye'de genellikle Alman markalarda Balon olduğundan fiyatı çok daha uygun.

    Dikkat etmeniz gereken nokta şurası bu arabanın sıfır Facelift makyajlısı 60-70.000 Tl den başlıyor.

    Yani 40-45.000 Tl ye sıfırından daha ucuza ve yeni bir araç alacaksınız.

    Emsal donanım Astra 60 Golf ise 65 civarı.

    i30 gibi seçeneklerde var ama benim için C4 dengeli bir araç ne çok kalitesiz ne de abartılı derecede süslü.

    Qashqai falanda var ama sakın bulaşmayın ...

    Model yılı 2011'de olur 2015'de olur,temiz kullanıldıysa sıkıntı olmaz.

    Km 50.000 km yi geçmemiş olursa iyi olur.

    Boyasız olsun kazasıda olmasın dert açmasın derim.(Tamponlarda boya olabilir kaporta değil çünkü)

    Aracın konforu çok güzel inanın ki 45'e 150 bin km de 2006 Golf veya 1.0 yol bilgisayarı olmayan Polo alacağınıza şu araç samimi olarak diyebilirim ki sizin ve benim gibi insanlar için nimet.

    5-6.000 Km dizel için çok az.

    Şöyle diyelim uzun yolda benim ortalamam 5.5 litre.(Her 100 km de)

    6 litre olsun.

    Depo 60 litre olduğundan 60÷6=10 yapar.

    Yani 10 kere 100 km yaparım.

    Buda uzun yolda 1000 km demek.

    Şehir içinde abartalım 12 L yakıyor diyelim.(Her gün rampa çıksak...)

    60÷12'den 5 yapar yani 500 km.

    Ki bu arabanın ş.içi yakacağı 7-8 L belki 9.

    Yani en kötü ihtimalle 500 km yapıyor.

    Tabii bunlar sadece hesaplama.

    300 TL için 300 Tl yi depoya bölersek 300÷60 'tan 5 yapar.

    Bu rakam biraz zor olsada , koklatır basmazsanız sadece 1-2 L oynar.

    O da dizelin masrafından daha ucuza denk gelecektir ;)

    Bende almadan önce çok araba aradım Hyundai,Kia,VW,Opel hatta eski kasa BMW vs.

    Ama bu araçtan sonra iç mekandan dolayı C segmenti diğer araçlar dar geliyor.

    Güvenlik olarak Ncapte 5 yıldız almış (i20 diye göklere çıkarılan araç 4 yıldız).

    Abs vs var.

    Lastikleri sıfır olarak 205-55-R16 lastikler.

    Ben sonradan 17' jant taktım ama performans düştü ve daha fazla sarsıyor.

    Ufak detaylardan bahsetmek gerekirse tavanda yavaş kapanan tutacaklar,2 tavan ve 4 adet sağlı-sollu okuma lambası,bez tavan,Piano Black Spoiler Cam nikelajı,direksiyonda krom detaylarda sürüş zevkini arttıran detaylardan.

    Aracınızı aldıktan sonra emin olun ki çoğu markanın yüzüne dahi bakmayacaksınız.

    Biraz uzun olmuş olabilir kusura bakmayın.











    Emeğiniz ve vaktinizi ayırıp kafamdaki tüm soruları aydınlatan mesajınız için çok çok teşekkür ederim. Araç gerçekten içime çok sindi. Ne tesadüfdür ki bugün evden çıktığım anda kapının önünden C4 geçti, bu da bir mesaj olabilir dedim kendi kendime.

    Size de kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • Bizde 3 yıldır var memnunuz.

    Özellikle iç mekan tasarımı çok iyi bence. C sınıfının en iyi iç tasarımı iddia ediyorum Citroen C4'de dir.
  • 2013 de aldık bizde 3 senedir kullanıyoruz hiçbir sıkıntı yok.
    C4 ü şöyle söliyeyim golf astra ayarında bir araç kaliteli iç malzeme ve güzel bir iç tasarımı var yol tutuşu konforu son derece iyi.
    Benim boyum 177 ve arka koltukta rahatca oturabiliyorum 183- çoğu kişide rahatca oturabilir.
    Şanzıman olarak hiçbir sorun sıkıntı çıkarmadı
    Motoru güzel gaza basarsan gidiyor atik bir araç.
    Yakıtı çok çok iyi
    Tasarımda göreceli bir kavram benim hoşuma gidiyor başkasının bilemem.

    Kısaca araçtan çok memnunuz 3 senedir sadece bakımını yaptırdık o kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90

    Dizellerde o fiyat aralığında fazla km'li olacağından yakıttan tasarruf etseniz dahi bakımlarla sıfırlayacaktır.
    Benzinli motorlar eski motorlar gibi değil,uzun yolda en fazla 1L fark eder.
    Eğer 50.000 TL'ye Confort dizel alırsanız sorun olmaz ama piyasa altındaki fiyatlı araç almanızı tavsiye etmem.

    Yıllık kaç km yapıyorsunuz acaba ?

    Benzer bir soruda ben sorayım;
    Bende sadecw ise git gelden ayda minimum 1000 km yol yapiyorum.Buna ek birde saga sola gitme aylik 500 km eklersek 1500 km dizel otomatik bir arac icin az mi.Yani aylik 1500 km yol yapan bir kisi benzinli otomatik mi almali.

    Son olarak dizel ile benzinli aracin servis masrafi ortalama ne kadar fark eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alpheratz kullanıcısına yanıt
    Belli bir bütçe belirtirseniz seçiminiz konusunda daha kolay yardımcı olabilirim.


    Dizelin masrafları fazladır.Her ne kadar e-HDi motor emsallerinden çok daha başarılı ve masrafları ucuz olsada yinede benzinli araçlara nazaran daha pahalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumdaki ilk yorumlarım bunlarmış :p

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.