Şimdi Ara

YENİ KASA TOYOTA COROLLA 1.33 BENZİN...YAKIT TÜKETİMİ ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
4
Favori
132.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beraay

    ben 8.1 altına düşemedim daha 400 km yol yaptım istanbul trafiğinde daha 100 km ustune cıkmadım ama birsey farkettım vites buyutme işareti bugun daha üst devirlerde gösterdi normalde 75 den sonra yol sartı uygunsa yani düz ise 6 ya atmamaı işaret ediyordu bugun 80 gectim 85 den sonra 6 a at işareti gelldi.ve 2 viteste ses olayı var atınca sankı birsey carpıyormus gibi

    ortalama yakıt değilde şu aşamada 1 depo ile ne kadar km yol yaptınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kill_them_all

    quote:

    Orijinalden alıntı: beraay

    ben 8.1 altına düşemedim daha 400 km yol yaptım istanbul trafiğinde daha 100 km ustune cıkmadım ama birsey farkettım vites buyutme işareti bugun daha üst devirlerde gösterdi normalde 75 den sonra yol sartı uygunsa yani düz ise 6 ya atmamaı işaret ediyordu bugun 80 gectim 85 den sonra 6 a at işareti gelldi.ve 2 viteste ses olayı var atınca sankı birsey carpıyormus gibi

    ortalama yakıt değilde şu aşamada 1 depo ile ne kadar km yol yaptınız?

    dostum vallahı daha doldurmak kıssmet olmadı ama hep parxca parca aldım ama suan yakıtı yuksek ama daha fazla km kullanan arkadaslar vardı forumlarda yazdıkları 100 km 8 in altına dseunler cok var bende beklıyorum rodajı tamamlansın ama dediğim gibi performans aracı değil yuksek devirlerde istediğini veriyor ben suan yuksek devirlere cıkartmıyorum arabyı (rodajdan oturu)bence deneme imkanın varsa kesınlıkle test et oyle al.Cünki benim beklentilerimi karlşılıyor araba ama senin beklentilerin nedir bilmiyorum ne alırsan al allah kaza bela vermeden surmeyi basip etsin hepimize...




  • beraay B kullanıcısına yanıt
    Amin,,, Allah kaza bela vermesin inşallah hayırlı olsun :)
  • 6. vites oranı nasıl? 100 le giderken kaç devir çeviriyor araç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmg02

    6. vites oranı nasıl? 100 le giderken kaç devir çeviriyor araç?
    Şehir içi sakin kullanım ile 1600 cc VVTİ benzinli COROLLA da % 8,5 Lt yakıyordum...Şehir dışı 90 - 120 Km / saat hız sınırında ....5,8 Lt - 6,5 Lt arası yola göre değişir...Yokuş, iniş, viraj, v.s.. benzinde .fark eder... Uçuş yapacağım derseniz benzini içiyor......195 Km / saat hızla 100 km yolda 22 Lt benzin...Yakıyordum... Geleyim size..Tercihiniz doğru....Ne verdim ? Ne aldım ? Hesabı yapınca akıl ve mantık 1300 CC VVTİ benzinli COROLLA diyor...Hayırlı olsun.. 1300 CC 99 HP VVTİ benzinli muhteşem motor ile .Şehir içi ( TEM otoyol HARİÇ ) 100 km yol için asla 8,5 Lt altına düşemez...Şehir dışı tüketim kullanıcıya göre , yola göre, hava ve iklime göre 100 km de 5,5 - 6,5 Lt arası gezer..Diyorum....Kullanıp hesaplayıp yazın okuyalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 19 Aralık 2014; 20:08:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Şehir içi sakin kullanım ile 1600 cc VVTİ benzinli COROLLA da % 8,5 Lt yakıyordum...Şehir dışı 90 - 120 Km / saat hız sınırında ....5,8 Lt - 6,5 Lt arası yola göre değişir...Yokuş, iniş, viraj, v.s.. benzinde .fark eder... Uçuş yapacağım derseniz benzini içiyor......195 Km / saat hızla 100 km yolda 22 Lt benzin...Yakıyordum... Geleyim size..Tercihiniz doğru....Ne verdim ? Ne aldım ? Hesabı yapınca akıl ve mantık 1300 CC VVTİ benzinli COROLLA diyor...Hayırlı olsun.. 1300 CC 99 HP VVTİ benzinli muhteşem motor ile .Şehir içi ( TEM otoyol HARİÇ ) 100 km yol için asla 8,5 Lt altına düşemez...Şehir dışı tüketim kullanıcıya göre , yola göre, hava ve iklime göre 100 km de 5,5 - 6,5 Lt arası gezer..Diyorum....Kullanıp hesaplayıp yazın okuyalım...

    Alıntıları Göster
    Selam 25 gün önce aldım 1.33 Corolla'yı ve öyle gitmiyor, yokuşta durunca kalkmıyor diye bir durum yok. Gidemeyen neye göre gitmiyor anlamıyorum zaten. Yokuşta kalkamayan da nasıl kalkamaz onu da anlamış değilim. 20 yıldır askerlik de dahil araba kullanıyorum. Yılarca küçük motor araba kullandım ve dilinden anlarım. Araba gidiyor, fişek gibi gitmese de gidiyor. Gitmese 780 km ye gelemezdim. Yerinde durur kalkmazdı. Gitmese insanlar 10 bin km leri devirmezdi bu 1.33 motor ile ki 2009 yılından beri var olan bir motor. Yani teknolojinin babası ola, en ufak bir elektronik aletin bile teknolojisini icat eden Japon'lar yapmış sonuçta bu motoru. Sorunlu olsa 2009'dan 2015'lere kadar devam etmezdi.

    Valla Dolapdere'den Tarlabaşına çıkan yokuşu 2 hafta önce 6 kişi dolu şekilde 3. vites ile çıktım. Geçen pazar Anadolu Kavağından Yoroz Kalesine çıkan taşlı yokuşu 2. vites ile çıktım. Yine geçen hafta Hekimbaşı mezarlığının dik yokuşunu 1. vites ile çıkıp ortasında 2'ye attım ki 3. vites ile hiç bir araba da çıkamaz o yokuşu ve 3 kişiydik arabada. Ve yokuşlarda durunca da kalkıyor. Beşiktaş / Barbaros yokuşunda trafik ışığında durduğunda yeşil yanınca sorunsuz kalkıyor. Gitmeyen araba yoktur, gidemeyen sürücü vardır. Uygun vites ve uygun devir. 1.6'lara göre, 1.2 turbo'lara göre belki 3-4 saniye geç hızlanır ama gider. O yüzden korkmaya gerek yok. Ve 8 litreler de geziyorum İstanbul içinde. Bu hafta sonu 8.0 - 8.1 arası gezdim. Bir kaç hafta önce 7.9'u da gördüm. Zamanla da düşer bu yakıt diye düşünüyorum. 6. vites ile 130'a kadar çıktım. Ama ilk 1000 km ye kadar yüklenmemek adına 130'u geçmedim.

    Herhalde gitmiyor diyenler 150 - 200 HP'lik arabalar kullandığından olsa gerek gitmiyor diyorlar veya 150 - 200 HP'lik araba performansı bekliyor oldukları için gitmiyor diyorlar. Yoksa bir Megane III 1.6 / 115 HP ile Astra 1.6 / 115 HP ile aralarında aman aman bir fark olacağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 15 Aralık 2014; 9:13:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    6. vites oranı nasıl? 100 le giderken kaç devir çeviriyor araç?

    6.viteste 2.000 devirde 80 hızı görüyor denedim eminim...100 hızdada tahminen 3.000 devirleri rahat görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 15 Aralık 2014; 14:08:01 >
  • Ve şunuda eklemeden geçemiycem , Small Owerlap Crash test , Yani en zorlu çarpışma testine hiçbir Fransız aracı giremiyor inanmayan youtube .coma girsin aratsın bir tane Fransız aracının kaza testini Small Owerlap'ta bulamazsınız...Bu sonuç Fransız araçların ne kadar Dandik ve Kalitesiz olduğunun delilidir ispatıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 15 Aralık 2014; 14:20:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Selam 25 gün önce aldım 1.33 Corolla'yı ve öyle gitmiyor, yokuşta durunca kalkmıyor diye bir durum yok. Gidemeyen neye göre gitmiyor anlamıyorum zaten. Yokuşta kalkamayan da nasıl kalkamaz onu da anlamış değilim. 20 yıldır askerlik de dahil araba kullanıyorum. Yılarca küçük motor araba kullandım ve dilinden anlarım. Araba gidiyor, fişek gibi gitmese de gidiyor. Gitmese 780 km ye gelemezdim. Yerinde durur kalkmazdı. Gitmese insanlar 10 bin km leri devirmezdi bu 1.33 motor ile ki 2009 yılından beri var olan bir motor. Yani teknolojinin babası ola, en ufak bir elektronik aletin bile teknolojisini icat eden Japon'lar yapmış sonuçta bu motoru. Sorunlu olsa 2009'dan 2015'lere kadar devam etmezdi.

    Valla Dolapdere'den Tarlabaşına çıkan yokuşu 2 hafta önce 6 kişi dolu şekilde 3. vites ile çıktım. Geçen pazar Anadolu Kavağından Yoroz Kalesine çıkan taşlı yokuşu 2. vites ile çıktım. Yine geçen hafta Hekimbaşı mezarlığının dik yokuşunu 1. vites ile çıkıp ortasında 2'ye attım ki 3. vites ile hiç bir araba da çıkamaz o yokuşu ve 3 kişiydik arabada. Ve yokuşlarda durunca da kalkıyor. Beşiktaş / Barbaros yokuşunda trafik ışığında durduğunda yeşil yanınca sorunsuz kalkıyor. Gitmeyen araba yoktur, gidemeyen sürücü vardır. Uygun vites ve uygun devir. 1.6'lara göre, 1.2 turbo'lara göre belki 3-4 saniye geç hızlanır ama gider. O yüzden korkmaya gerek yok. Ve 8 litreler de geziyorum İstanbul içinde. Bu hafta sonu 8.0 - 8.1 arası gezdim. Bir kaç hafta önce 7.9'u da gördüm. Zamanla da düşer bu yakıt diye düşünüyorum. 6. vites ile 130'a kadar çıktım. Ama ilk 1000 km ye kadar yüklenmemek adına 130'u geçmedim.

    Herhalde gitmiyor diyenler 150 - 200 HP'lik arabalar kullandığından olsa gerek gitmiyor diyorlar veya 150 - 200 HP'lik araba performansı bekliyor oldukları için gitmiyor diyorlar. Yoksa bir Megane III 1.6 / 115 HP ile Astra 1.6 / 115 HP ile aralarında aman aman bir fark olacağını sanmıyorum.

    Neye niyet neye kısmet abi bayide boyasız hatasız 18 bin kmde corolla 1.6 touch multidrive vardı onu 50 bin tlye alacağız galiba şuan yoldayız. Herşey için teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    6. vites oranı nasıl? 100 le giderken kaç devir çeviriyor araç?

    6.viteste 2.000 devirde 80 hızı görüyor denedim eminim...100 hızdada tahminen 3.000 devirleri rahat görür.


    Aynen öyle, 6. vites ile 100 km/h da 2800 - 2900 devir görüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Havalar soğuk olduğu için yakıt tüketimi sakin kullanımda 7 litrelerin altına hiç düşmedi yoğun trafik ortamında maximym ise 8.küsür litreleride geçmiyor...Yazın havalar sıcakken ben rodaj döneminde 4.5 litreleri sahil yolunda dur kalk trafikte gördüm...E-5 gibi akıcı trafikte ise yazın ve kışın çok daha az tüketiyor.

    Araç daha yeniyken 1.vitese atıp 2.vitese geçerken önden gelen Takırtı Lokurtu sesi kesildi...Bu ses aracın rodajında parçaların birbirine alışma sesiydi yani problem yok...Aracım şuan 1.580 kilometrede.

    Performans konusunda arkadaşlar 2.0 - 3.0 motorun verdiği Adrenaline alışık oldukları için bu yüzden onlara göre Toyota Corolla 1.33 gitmiyor gibi gözüküyor...Tamamen psikolojik nedenler.

    Rodajım bittiği için 4000-5000-6000 devirleri gösterip motoru iyice açıyorum...Yüksek devirdeki güç beni tatmin ediyor.

    Aracın sert süspansiyonu güvenlik nedeniyle konulduğunu düşünmekteyim...Bir önceki aracım pejo 407 idi yumuşak konfora yönelik süspansiyonu vardı ve virajlarda araç sağa sola yatmaya çok meyilliydi...Ama Toyota Corolla konforu kısmış güvenliği ön planda tutarak sert süspansiyon koymuş ve bu sert süspansiyon virajda kendini çok iyi ispatlıyor...Toyota Corolla ile virajlarda ne sağa nede sola yatma yok bizzat denedim.

    Şu ara lastiklerin havasını 38-40 psi vuruyorum ve eskiye nazaran lastik sesi sanki bi nebze olsun kesildi gibi...Normalde 33-34 psi hava vuruluyor...33 psi hava vurduğumda araca 1 hafta binmesem lastiklerin az havası iniyordu bu sürede...Şuan 38-40 psi vuruyorum 1 hafta binmesem dahi bile lastik havaları aynı oranda kalıyor bunuda denedim.

    Hiçbir sıkıntı yok aracımdan memnunum...Sağlam-Dayanıklı-Kemikli bi araç olduğu heryerinden belli oluyor...Pejo 407 motor kaputu Tüy gibi hafifti...Tamponlarına parmağım değse içeri giriyordu...Kaportasına dokun ezilip büzülüyordu...Tüm bunları Toyota Corolla'da bi dene ve sonucu gör bakalım


    Dediklerine katılıyorum. Araba sert girilen virajlarda yatmıyor. Bende denedim 2-3 kere bunu. Ben gerçi şöyle bir adam akıllı uzun mesafe de ölçüm yapamadım ama 7.9'u gördüm FSM köprü yolunda 3 hafta önce. Düşer elbet, acelem yok. 1'den 2'ye geçerken ki ses bende kesildi gibi. 780 km deyim ve o ses kesildi. Debriyaj ve gaz pedalı hassas bu arabalarda. Debriyajı yumuşak kullanırsan hiç bir ses gelmiyor. Ve o ayarı da tutturdum. Şahsen pişman değilim. Pişman olsam 25 günde 780 km yol yapmazdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Havalar soğuk olduğu için yakıt tüketimi sakin kullanımda 7 litrelerin altına hiç düşmedi yoğun trafik ortamında maximym ise 8.küsür litreleride geçmiyor...Yazın havalar sıcakken ben rodaj döneminde 4.5 litreleri sahil yolunda dur kalk trafikte gördüm...E-5 gibi akıcı trafikte ise yazın ve kışın çok daha az tüketiyor.

    Araç daha yeniyken 1.vitese atıp 2.vitese geçerken önden gelen Takırtı Lokurtu sesi kesildi...Bu ses aracın rodajında parçaların birbirine alışma sesiydi yani problem yok...Aracım şuan 1.580 kilometrede.

    Performans konusunda arkadaşlar 2.0 - 3.0 motorun verdiği Adrenaline alışık oldukları için bu yüzden onlara göre Toyota Corolla 1.33 gitmiyor gibi gözüküyor...Tamamen psikolojik nedenler.

    Rodajım bittiği için 4000-5000-6000 devirleri gösterip motoru iyice açıyorum...Yüksek devirdeki güç beni tatmin ediyor.

    Aracın sert süspansiyonu güvenlik nedeniyle konulduğunu düşünmekteyim...Bir önceki aracım pejo 407 idi yumuşak konfora yönelik süspansiyonu vardı ve virajlarda araç sağa sola yatmaya çok meyilliydi...Ama Toyota Corolla konforu kısmış güvenliği ön planda tutarak sert süspansiyon koymuş ve bu sert süspansiyon virajda kendini çok iyi ispatlıyor...Toyota Corolla ile virajlarda ne sağa nede sola yatma yok bizzat denedim.

    Şu ara lastiklerin havasını 38-40 psi vuruyorum ve eskiye nazaran lastik sesi sanki bi nebze olsun kesildi gibi...Normalde 33-34 psi hava vuruluyor...33 psi hava vurduğumda araca 1 hafta binmesem lastiklerin az havası iniyordu bu sürede...Şuan 38-40 psi vuruyorum 1 hafta binmesem dahi bile lastik havaları aynı oranda kalıyor bunuda denedim.

    Hiçbir sıkıntı yok aracımdan memnunum...Sağlam-Dayanıklı-Kemikli bi araç olduğu heryerinden belli oluyor...Pejo 407 motor kaputu Tüy gibi hafifti...Tamponlarına parmağım değse içeri giriyordu...Kaportasına dokun ezilip büzülüyordu...Tüm bunları Toyota Corolla'da bi dene ve sonucu gör bakalım


    Dediklerine katılıyorum. Araba sert girilen virajlarda yatmıyor. Bende denedim 2-3 kere bunu. Ben gerçi şöyle bir adam akıllı uzun mesafe de ölçüm yapamadım ama 7.9'u gördüm FSM köprü yolunda 3 hafta önce. Düşer elbet, acelem yok. 1'den 2'ye geçerken ki ses bende kesildi gibi. 780 km deyim ve o ses kesildi. Debriyaj ve gaz pedalı hassas bu arabalarda. Debriyajı yumuşak kullanırsan hiç bir ses gelmiyor. Ve o ayarı da tutturdum. Şahsen pişman değilim. Pişman olsam 25 günde 780 km yol yapmazdım.

    Alıntıları Göster
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
    Arkadaşlar TOYOTA da gitmeyen motor olmaz....Sorunsuz saat gibi çalışan motorları olur....Gitmeyen motor arayanlar 1470 Kg lık otomobilleri PASSAT - SUPERB getirip 105 Hp dizel motor ile satanlara baksınlar...Malum site yazdığım modellerde 3 aylık , 6 aylık 8 aylık satılık araba ilanları dolu...Alanlar hemen satmaya koşuyorlar. Ban inanmayın malum siteye bakın.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Arkadaşlar TOYOTA da gitmeyen motor olmaz....Sorunsuz saat gibi çalışan motorları olur....Gitmeyen motor arayanlar 1470 Kg lık otomobilleri PASSAT - SUPERB getirip 105 Hp dizel motor ile satanlara baksınlar...Malum site yazdığım modellerde 3 aylık , 6 aylık 8 aylık satılık araba ilanları dolu...Alanlar hemen satmaya koşuyorlar. Ban inanmayın malum siteye bakın.......

    Aynen katılıyorum. Bu motoru kim yaptı? Japonlar yaptı ve 2009'dan bu yana satışta olan bir motor. Gitmese, yokuşta kalkmasa 2009'dan 2015'lere kadar devam etmez ve üretimden kalkardı. Ve yani bunu yapan da her türlü elektronik aletin ve teknolojinin öncüsü Japonlar..! Zaten bana gitmeyen araba yoktur, gidemeyen sürücü vardır. Yani sen kalkıp da 2 ile gitmen gereken rampada 4 ile gitmeye kalkıyorsan Toyota ne yapsın..! Zaten bu forumda bu tarz küçük motorlara laf edip "vay efendim o gitmez" diyenleri sanırsın ki meşhur Sabuncubeli rampasını 6. vites ile 160 ile çıkıp, Beşiktaş da ki Fulya yokuşunu 5. vites 80 ile çıkıyorlar. Daha düne kadar VW, 1.6 / 8 valfli / 102 HP'lik hitler motorunu kullanıp satıyordu kocaman Passatları. Ve yeni kasa adı altında ki Jetta'da 1.2 TSI / 105 HP'lik motor maalesef 8 valfe sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Arkadaşlar TOYOTA da gitmeyen motor olmaz....Sorunsuz saat gibi çalışan motorları olur....Gitmeyen motor arayanlar 1470 Kg lık otomobilleri PASSAT - SUPERB getirip 105 Hp dizel motor ile satanlara baksınlar...Malum site yazdığım modellerde 3 aylık , 6 aylık 8 aylık satılık araba ilanları dolu...Alanlar hemen satmaya koşuyorlar. Ban inanmayın malum siteye bakın.......

    Aynen katılıyorum. Bu motoru kim yaptı? Japonlar yaptı ve 2009'dan bu yana satışta olan bir motor. Gitmese, yokuşta kalkmasa 2009'dan 2015'lere kadar devam etmez ve üretimden kalkardı. Ve yani bunu yapan da her türlü elektronik aletin ve teknolojinin öncüsü Japonlar..! Zaten bana gitmeyen araba yoktur, gidemeyen sürücü vardır. Yani sen kalkıp da 2 ile gitmen gereken rampada 4 ile gitmeye kalkıyorsan Toyota ne yapsın..! Zaten bu forumda bu tarz küçük motorlara laf edip "vay efendim o gitmez" diyenleri sanırsın ki meşhur Sabuncubeli rampasını 6. vites ile 160 ile çıkıp, Beşiktaş da ki Fulya yokuşunu 5. vites 80 ile çıkıyorlar. Daha düne kadar VW, 1.6 / 8 valfli / 102 HP'lik hitler motorunu kullanıp satıyordu kocaman Passatları. Ve yeni kasa adı altında ki Jetta'da 1.2 TSI / 105 HP'lik motor maalesef 8 valfe sahip.

    Alıntıları Göster
    MArka yazıp kavga çıkarmak istemiyorum..aPiyasada çok marka otomobiller satılıyor..1300 CC Corolla yı Emsalleri ile mukayese yapın....TOYOTA KALİTE , FİYAT ,TÜKETİM DE EMSALSİZ...MOTOR ÖMRÜ VE SAĞLAMLIĞINDA .RAKİPSİZ... Kuru lafa inanmayın....Bir çok mukayese yolları var... Ben tam 11 yıl corolla kullandım...PERİYODİK BAKIM DIŞINDA SERVİSLE İŞİM OLMADI..Motoru yağsız, susuz koyma kontağı çevir yürü....Çok şükür...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Arkadaşlar TOYOTA da gitmeyen motor olmaz....Sorunsuz saat gibi çalışan motorları olur....Gitmeyen motor arayanlar 1470 Kg lık otomobilleri PASSAT - SUPERB getirip 105 Hp dizel motor ile satanlara baksınlar...Malum site yazdığım modellerde 3 aylık , 6 aylık 8 aylık satılık araba ilanları dolu...Alanlar hemen satmaya koşuyorlar. Ban inanmayın malum siteye bakın.......

    Aynen katılıyorum. Bu motoru kim yaptı? Japonlar yaptı ve 2009'dan bu yana satışta olan bir motor. Gitmese, yokuşta kalkmasa 2009'dan 2015'lere kadar devam etmez ve üretimden kalkardı. Ve yani bunu yapan da her türlü elektronik aletin ve teknolojinin öncüsü Japonlar..! Zaten bana gitmeyen araba yoktur, gidemeyen sürücü vardır. Yani sen kalkıp da 2 ile gitmen gereken rampada 4 ile gitmeye kalkıyorsan Toyota ne yapsın..! Zaten bu forumda bu tarz küçük motorlara laf edip "vay efendim o gitmez" diyenleri sanırsın ki meşhur Sabuncubeli rampasını 6. vites ile 160 ile çıkıp, Beşiktaş da ki Fulya yokuşunu 5. vites 80 ile çıkıyorlar. Daha düne kadar VW, 1.6 / 8 valfli / 102 HP'lik hitler motorunu kullanıp satıyordu kocaman Passatları. Ve yeni kasa adı altında ki Jetta'da 1.2 TSI / 105 HP'lik motor maalesef 8 valfe sahip.

    Hocam sabote etmek degil amacim

    ama 1.2 tsi araclar turboludur
    105 beygirdir ve 175 nm tork a sahiptir
    1.33 araclarda turbo yok sanirsam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Havalar soğuk olduğu için yakıt tüketimi sakin kullanımda 7 litrelerin altına hiç düşmedi yoğun trafik ortamında maximym ise 8.küsür litreleride geçmiyor...Yazın havalar sıcakken ben rodaj döneminde 4.5 litreleri sahil yolunda dur kalk trafikte gördüm...E-5 gibi akıcı trafikte ise yazın ve kışın çok daha az tüketiyor.

    Araç daha yeniyken 1.vitese atıp 2.vitese geçerken önden gelen Takırtı Lokurtu sesi kesildi...Bu ses aracın rodajında parçaların birbirine alışma sesiydi yani problem yok...Aracım şuan 1.580 kilometrede.

    Performans konusunda arkadaşlar 2.0 - 3.0 motorun verdiği Adrenaline alışık oldukları için bu yüzden onlara göre Toyota Corolla 1.33 gitmiyor gibi gözüküyor...Tamamen psikolojik nedenler.

    Rodajım bittiği için 4000-5000-6000 devirleri gösterip motoru iyice açıyorum...Yüksek devirdeki güç beni tatmin ediyor.

    Aracın sert süspansiyonu güvenlik nedeniyle konulduğunu düşünmekteyim...Bir önceki aracım pejo 407 idi yumuşak konfora yönelik süspansiyonu vardı ve virajlarda araç sağa sola yatmaya çok meyilliydi...Ama Toyota Corolla konforu kısmış güvenliği ön planda tutarak sert süspansiyon koymuş ve bu sert süspansiyon virajda kendini çok iyi ispatlıyor...Toyota Corolla ile virajlarda ne sağa nede sola yatma yok bizzat denedim.

    Şu ara lastiklerin havasını 38-40 psi vuruyorum ve eskiye nazaran lastik sesi sanki bi nebze olsun kesildi gibi...Normalde 33-34 psi hava vuruluyor...33 psi hava vurduğumda araca 1 hafta binmesem lastiklerin az havası iniyordu bu sürede...Şuan 38-40 psi vuruyorum 1 hafta binmesem dahi bile lastik havaları aynı oranda kalıyor bunuda denedim.

    Hiçbir sıkıntı yok aracımdan memnunum...Sağlam-Dayanıklı-Kemikli bi araç olduğu heryerinden belli oluyor...Pejo 407 motor kaputu Tüy gibi hafifti...Tamponlarına parmağım değse içeri giriyordu...Kaportasına dokun ezilip büzülüyordu...Tüm bunları Toyota Corolla'da bi dene ve sonucu gör bakalım


    İbrahim Bey durumu özetlemiş zaten. Arkadaşlar benim size bir sorum olacak. Aracım 2014 Corolla 1.33 Life ve şu an da 600 km. Ben aldığım ilk günden beri etrafımdakilerin tavsiyeleriyle yüksek devirlerde kullanıyorum aracımı. Açıkçası çok defa 6000 d/d gördüğümü söyleyebilirim. Öyle ki max. hızlarda düz yolda 195 km'yi de gördüm. Olabildiğince zorlamam tavsiye edildi ve ilk güne göre performansta hissedilir bir artış var. BP Ultimate yakıt kullanıyorum bu kadar performanslı kullandığımdan dolayı 10.5 lt ortalama yakıt değerindeyim. Yaşadığım yer de çok bayırlı bir yer. Bir de performanslı kullanmayı seviyorum ne bileyim :) Bunun bana zararı olur mu olursa ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiD_NiGhT

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Havalar soğuk olduğu için yakıt tüketimi sakin kullanımda 7 litrelerin altına hiç düşmedi yoğun trafik ortamında maximym ise 8.küsür litreleride geçmiyor...Yazın havalar sıcakken ben rodaj döneminde 4.5 litreleri sahil yolunda dur kalk trafikte gördüm...E-5 gibi akıcı trafikte ise yazın ve kışın çok daha az tüketiyor.

    Araç daha yeniyken 1.vitese atıp 2.vitese geçerken önden gelen Takırtı Lokurtu sesi kesildi...Bu ses aracın rodajında parçaların birbirine alışma sesiydi yani problem yok...Aracım şuan 1.580 kilometrede.

    Performans konusunda arkadaşlar 2.0 - 3.0 motorun verdiği Adrenaline alışık oldukları için bu yüzden onlara göre Toyota Corolla 1.33 gitmiyor gibi gözüküyor...Tamamen psikolojik nedenler.

    Rodajım bittiği için 4000-5000-6000 devirleri gösterip motoru iyice açıyorum...Yüksek devirdeki güç beni tatmin ediyor.

    Aracın sert süspansiyonu güvenlik nedeniyle konulduğunu düşünmekteyim...Bir önceki aracım pejo 407 idi yumuşak konfora yönelik süspansiyonu vardı ve virajlarda araç sağa sola yatmaya çok meyilliydi...Ama Toyota Corolla konforu kısmış güvenliği ön planda tutarak sert süspansiyon koymuş ve bu sert süspansiyon virajda kendini çok iyi ispatlıyor...Toyota Corolla ile virajlarda ne sağa nede sola yatma yok bizzat denedim.

    Şu ara lastiklerin havasını 38-40 psi vuruyorum ve eskiye nazaran lastik sesi sanki bi nebze olsun kesildi gibi...Normalde 33-34 psi hava vuruluyor...33 psi hava vurduğumda araca 1 hafta binmesem lastiklerin az havası iniyordu bu sürede...Şuan 38-40 psi vuruyorum 1 hafta binmesem dahi bile lastik havaları aynı oranda kalıyor bunuda denedim.

    Hiçbir sıkıntı yok aracımdan memnunum...Sağlam-Dayanıklı-Kemikli bi araç olduğu heryerinden belli oluyor...Pejo 407 motor kaputu Tüy gibi hafifti...Tamponlarına parmağım değse içeri giriyordu...Kaportasına dokun ezilip büzülüyordu...Tüm bunları Toyota Corolla'da bi dene ve sonucu gör bakalım


    İbrahim Bey durumu özetlemiş zaten. Arkadaşlar benim size bir sorum olacak. Aracım 2014 Corolla 1.33 Life ve şu an da 600 km. Ben aldığım ilk günden beri etrafımdakilerin tavsiyeleriyle yüksek devirlerde kullanıyorum aracımı. Açıkçası çok defa 6000 d/d gördüğümü söyleyebilirim. Öyle ki max. hızlarda düz yolda 195 km'yi de gördüm. Olabildiğince zorlamam tavsiye edildi ve ilk güne göre performansta hissedilir bir artış var. BP Ultimate yakıt kullanıyorum bu kadar performanslı kullandığımdan dolayı 10.5 lt ortalama yakıt değerindeyim. Yaşadığım yer de çok bayırlı bir yer. Bir de performanslı kullanmayı seviyorum ne bileyim :) Bunun bana zararı olur mu olursa ne olur?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bir de dikkatimi çeken bir hususu sizlerle paylaşmak isterim. Ben araçlardan anlamam ama bu araca çok fazla yüklenildiğini çeşitli sitelerde hakkında çok fazla atılıp tutulduğuna rastlamaktayım. Bu araç yerli yersiz eleştirilirken de bilhassa VW grubu araçların öne çıkarıldığına birçok kez şahit oldum. Hatta bir keresinde bir sitede araç bayırlarda 1. viteste hiç kalkamıyor gibi bir yoruma bile rastladım! Bu arabaların en boş modelinde yokuş kalkış desteği var. Nasıl kalkamıyorsun anlayabilmiş değilim! Zannediyorum ki firmaların satış temsilcileri rakip firmaların araçları için böyle bir taktik geliştirmiş. Sonuçta internetten başka bilgi kaynağı olmayan kimselerin de kafaları karışıyor. Tavsiyem herkesin deneme sürüşü yapmasıdır. Beğenmediğiniz arabalara kucak dolusu paralar vermenin anlamı yok. Kimse sizin ne istediğinizi sizden daha iyi bilemez. İçinize siniyorsa alır binersiniz o kadar.
    Bir arkadaşımız 1.33 motorlarda turbo kiti olmadığını vurgulamış. Evet yok. Olmasında. Turbo masrafları dudak uçuklatıyor. Ayrıca triger kayışı yerine zincir kullanılmış buda size masrafsız bir motor vaadediyor. Sanayinin kapısından içeri girmezsiniz. Hız tutkunu olmayanlar için aile boyu rahat konforlu ve güvenli araçlar yapmışlar. Ben beğenerek kullanıyorum ve kullanmaya devam edicem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiD_NiGhT

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Havalar soğuk olduğu için yakıt tüketimi sakin kullanımda 7 litrelerin altına hiç düşmedi yoğun trafik ortamında maximym ise 8.küsür litreleride geçmiyor...Yazın havalar sıcakken ben rodaj döneminde 4.5 litreleri sahil yolunda dur kalk trafikte gördüm...E-5 gibi akıcı trafikte ise yazın ve kışın çok daha az tüketiyor.

    Araç daha yeniyken 1.vitese atıp 2.vitese geçerken önden gelen Takırtı Lokurtu sesi kesildi...Bu ses aracın rodajında parçaların birbirine alışma sesiydi yani problem yok...Aracım şuan 1.580 kilometrede.

    Performans konusunda arkadaşlar 2.0 - 3.0 motorun verdiği Adrenaline alışık oldukları için bu yüzden onlara göre Toyota Corolla 1.33 gitmiyor gibi gözüküyor...Tamamen psikolojik nedenler.

    Rodajım bittiği için 4000-5000-6000 devirleri gösterip motoru iyice açıyorum...Yüksek devirdeki güç beni tatmin ediyor.

    Aracın sert süspansiyonu güvenlik nedeniyle konulduğunu düşünmekteyim...Bir önceki aracım pejo 407 idi yumuşak konfora yönelik süspansiyonu vardı ve virajlarda araç sağa sola yatmaya çok meyilliydi...Ama Toyota Corolla konforu kısmış güvenliği ön planda tutarak sert süspansiyon koymuş ve bu sert süspansiyon virajda kendini çok iyi ispatlıyor...Toyota Corolla ile virajlarda ne sağa nede sola yatma yok bizzat denedim.

    Şu ara lastiklerin havasını 38-40 psi vuruyorum ve eskiye nazaran lastik sesi sanki bi nebze olsun kesildi gibi...Normalde 33-34 psi hava vuruluyor...33 psi hava vurduğumda araca 1 hafta binmesem lastiklerin az havası iniyordu bu sürede...Şuan 38-40 psi vuruyorum 1 hafta binmesem dahi bile lastik havaları aynı oranda kalıyor bunuda denedim.

    Hiçbir sıkıntı yok aracımdan memnunum...Sağlam-Dayanıklı-Kemikli bi araç olduğu heryerinden belli oluyor...Pejo 407 motor kaputu Tüy gibi hafifti...Tamponlarına parmağım değse içeri giriyordu...Kaportasına dokun ezilip büzülüyordu...Tüm bunları Toyota Corolla'da bi dene ve sonucu gör bakalım


    İbrahim Bey durumu özetlemiş zaten. Arkadaşlar benim size bir sorum olacak. Aracım 2014 Corolla 1.33 Life ve şu an da 600 km. Ben aldığım ilk günden beri etrafımdakilerin tavsiyeleriyle yüksek devirlerde kullanıyorum aracımı. Açıkçası çok defa 6000 d/d gördüğümü söyleyebilirim. Öyle ki max. hızlarda düz yolda 195 km'yi de gördüm. Olabildiğince zorlamam tavsiye edildi ve ilk güne göre performansta hissedilir bir artış var. BP Ultimate yakıt kullanıyorum bu kadar performanslı kullandığımdan dolayı 10.5 lt ortalama yakıt değerindeyim. Yaşadığım yer de çok bayırlı bir yer. Bir de performanslı kullanmayı seviyorum ne bileyim :) Bunun bana zararı olur mu olursa ne olur?

    degerli arkadasım vallahı bende kararsızlık içierindeydım bazı arkadaslarda sakişn kulnamamı ani frenlemeden ve yüksek devirlerden kacınmamaı soyledıler bende buna uydum ve suan780 km ortalamam 8.3 veya 8.4 sehir içi....1000 km sonra basabilirisiniz diyorlar bekleyecegım bakalım..ama vites tıkıtısı gectii sadece frenlerde bir iyieşme yok sonradan sanki tutuyorr..serviste soracagım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Devir konusunda doğrusu ilk sıfırken rodaj süresi olan ilk 1.000 km sık vites değiştirilcek ve devir 2.000 - 3.000 deviri geçmeyecek...Ani ivmelenme ani frenden kaçınılcak...Tüm parçalar daha yeni yeni rayına oturduğu ve alıştığı için bunlara uyulursa faydalıdır...Uyulmazsa çok kötü bişey olucağını sanmıyorum.

    1.000 km rodajdan sonra artık istediğin gibi kullanabilirsin neden mi çünkü bu geride kalan 1.000 km'de araçta fabrikasyon olabilecek kronik bir hata senin aracında çıkmadı....Artık gönül rahatlığı ile istediğin biçimde kullanabilirsin mantık bu yani.

    Benim araç 1.580 km ile rodajı hep şehiriçi tamamladım bu km'ye kadar....3-4 gün önce istanbul Erzurum oltu arası uzun yola gittim ve tekrar istanbula geri döndüm....Araç erzuruma gidişi 1.580 km'de idi ve giderken 100/km'de 8.küsür yakıyordu ilk çıktığımda bu değer yavaş yavaş yolda düştü taki 100/km'de 6.1'leri gördü gidişi ve bir depo benzin ile 650 km net götürdü gidişi...GELİŞ YOLUNDA ise araç 100/km'de 5.4 minimum seviyeleri gördü yolda ve bunu buzlu karlı eksi 6 derecelerde başardı...Ve gene dönüş yolunda tek depo benzin ilede tam 800 km götürdü....Erzuruma gidişi tek buyuk valiz ve ben vardım araçta bu ağırlıkla bazı uzun soluklu ve dik açılı yokuşlarda araç hiç çekmiyordu stresten saçlarımı yoldurdu bana....Geliş yolunda ise sanki önceki corolla gitmiş yerine performanslı daha güçlü corolla gelmiş bu kadar hissettirebilecek kadar açıldı araç....Oysa gelişi iki büyük valiz bir küçük valiz ve ben dahada yüklü ve ağırdı...KISACA UZUN YOL ARACA İYİ GELDİ YAVAŞ YAVAŞ DA AÇILIYO...Bu araçla kesinlikle uzun yola çıkın çok faydalı oluyo gerek gücü kuvveti açılıyor gereksede yakıt düşüyor.

    Şuan aracım 4.800 km'de performans canavar yakıt eskiye oranla kış şartlarıda dahil düştü...Ama ben Lpg kesin taktırcam ne kadarda az yakarsa yaksın benzin sonuçta cüzdanda para bırakmıyo

    ibrahim adasım lpg konusunda bende senın fıkırlerını alabillirmiyim bukonuda fıkır alışverişi yaparsak sevınırım bende dusunuyorum ama zamanım varr




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.