Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.905
Cevap
37
Favori
139.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuda gereksiz bir tartışma dönüyor.Konuya uygun şekilde yeni nesil grafikleri konuşalım.
  • PC'nin sınırlarını zorlayacak bir oyun geliyor.Reset.Grafikler CGI tadında ve yeni nesile yakışır bir kalitede.
    www.bolumsonucanavari.com
    RESET - Debut Trailer
    https://www.bolumsonucanavari.com/?pidx=15&vid=3973&hdon=1




  • Bu videolar yeni nesil grafikler konusunda az çok ipucu veriyor.Ama ben yeni neslin daha da iyi grafikler sunacağını düşünüyorum.

    Square Enix 's Luminous Studio engine


    Reset Debut Trailer HD


    Unreal Engine 3: Official Samaritan Demo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 12 Mayıs 2012; 2:57:55 >




  • grafikerin gelişeceğini filan sanmıyorum.. İyi grafik demek maliyet demektir.. kimsede maliyetleri arttırmak istemez.. optimum seviyede tutmak ister. reset ve samaritan zaten günümüz teknolojisnin grafiklerinin üstünde değildir.. Bir modlu crysiste daha iyilerini bile görebiliriz zaten..

    yani cgi video kalitesinde bir oyun beklemek çok saçma olur arkadaşlar.. O videoların render zamanları ve gerekli işlem gücü ortada elimizdeki teknoloji ortada. dx9 ile 10 ve 11 arasındaki farkı nasılda fazla göremediysek devamındaki gelişimide daha belirgin göremeyeceğiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sangokudbgt

    grafikerin gelişeceğini filan sanmıyorum.. İyi grafik demek maliyet demektir.. kimsede maliyetleri arttırmak istemez.. optimum seviyede tutmak ister. reset ve samaritan zaten günümüz teknolojisnin grafiklerinin üstünde değildir.. Bir modlu crysiste daha iyilerini bile görebiliriz zaten..

    yani cgi video kalitesinde bir oyun beklemek çok saçma olur arkadaşlar.. O videoların render zamanları ve gerekli işlem gücü ortada elimizdeki teknoloji ortada. dx9 ile 10 ve 11 arasındaki farkı nasılda fazla göremediysek devamındaki gelişimide daha belirgin göremeyeceğiz.

    Adamlar senin gibi düşünüyor olsaydı hala commodore 64te oyun oynuyor olurduk.
  • İki yeni nesil grafik motoru Unreal Engine 4 ve Luminous Engine









  • Beyler UE4'ü falan boşverin de, acaba Ray Tracing ne zaman gelecek?

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    İşlemek için çok çok yüksek işlemci güc gerekiyor fakat devrim olarak geldiğinde adam gibi ışıklandırma görürüz.

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    İntel'in bir Ray Tracing demosu vardı, 80 çekirdeği ya da izlek bilmiyorum, eş zamanlı kullanıyordu, bulursam koyarım.

    camwilmotyoutube
    IDF 2010 - Ray Tracing with 80 threads
    http://www.youtube.com/watch?v=zbokPe4_-mY


    Intelyoutube
    Intel Xeon 7500 ("Nehalem EX") Processor Ray Tracing Performance with Luxion Keyshot | Intel
    http://www.youtube.com/watch?v=ianMNs12ITc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 8 Temmuz 2012; 9:55:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FilozofTR

    Beyler UE4'ü falan boşverin de, acaba Ray Tracing ne zaman gelecek?

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    İşlemek için çok çok yüksek işlemci güc gerekiyor fakat devrim olarak geldiğinde adam gibi ışıklandırma görürüz.

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    İntel'in bir Ray Tracing demosu vardı, 80 çekirdeği ya da izlek bilmiyorum, eş zamanlı kullanıyordu, bulursam koyarım.

    http://www.youtube.com/watch?v=zbokPe4_-mY

    http://www.youtube.com/watch?v=ianMNs12ITc

    Şu ray tracingde pek bir espri göremiyorum ben.Gta 4 icenhancer 2.0 modu ile ray tracing tarzı bir ışıklandırmaya sahip oluyor.Araçlardaki yansımalar muazzam.İntel'in bu işlemciyle gösterdiği demodaki ışıklandırma pek göz alıcı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    quote:

    Orijinalden alıntı: FilozofTR

    Beyler UE4'ü falan boşverin de, acaba Ray Tracing ne zaman gelecek?

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    İşlemek için çok çok yüksek işlemci güc gerekiyor fakat devrim olarak geldiğinde adam gibi ışıklandırma görürüz.

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH


    İntel'in bir Ray Tracing demosu vardı, 80 çekirdeği ya da izlek bilmiyorum, eş zamanlı kullanıyordu, bulursam koyarım.

    camwilmotyoutube
    IDF 2010 - Ray Tracing with 80 threads
    http://www.youtube.com/watch?v=zbokPe4_-mY


    Intelyoutube
    Intel Xeon 7500 ("Nehalem EX") Processor Ray Tracing Performance with Luxion Keyshot | Intel
    http://www.youtube.com/watch?v=ianMNs12ITc


    Şu ray tracingde pek bir espri göremiyorum ben.Gta 4 icenhancer 2.0 modu ile ray tracing tarzı bir ışıklandırmaya sahip oluyor.Araçlardaki yansımalar muazzam.İntel'in bu işlemciyle gösterdiği demodaki ışıklandırma pek göz alıcı değil.

    2. demoyu 1.20'den sonra dikkatlice izlediğinizi varsayarak söylüyorum. icenhancer 2 ile gelen bu yöntemin uzak doğudan kardeşidir. Burada gerçek hayattaki ışıklandırmanın, tüm ayrıntıları ile tersten hesaplanıp bizlere aktarılmasından bahsediyoruz. Tabii ki bu işlem 3-4 yıl içinde gelmeyecektir, yavaş yavaş grafikler , kaplama detayı, insan yüzleri, animasyonlar geliştikçe ve en önemlisi işlem gücü geliştikçe teknolojiye adapte olacaktır ray tracing. Ayrıca espri göremediğiniz şey de basit değil hocam, quake 3 gibi eski bir oyunda 16 çekirdek kullanılarak 20 fps'de oynatılabildi bu teknoloji. Ama bayadır ses yok intelden.







  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 9 Temmuz 2012; 2:46:23 >
  • PC üzerinde 'raytracing' yani ışın izleme tekniği üzerinde yoğunlaşılarak oluşturulan bu demo DirectX 11 üzerinde geliştirilmiş. i7 işlemci Ve Radeon 5870 ile çalıştırılan bu teknik demo ile karşımıza bu olağanüstü görüntüler çıkıyor.

  • YouTube
    'A New Dawn' NVIDIA GeForce GTX Tech Demo Trailer
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bI1_quVr_3w



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 24 Temmuz 2012; 21:24:52 >
  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    Açıkcası GTX580'in grafik gücü olarak konsolun 10 katı gücünde olduğuna inanmadığım için bu konuyu tartışmaya çok da gönlüm yok. Konsollar hakkında yarım yamalak bilgimizle yorum yapmak yanlış olur. Bana göre yeni nesil konsollar 2012 sonu, 2013 başı gibi sunulacaktır. Tabi paragöz konsol firmaları daha fazla para kazanmak için bu tarihi ileri atabilirler.

    Ekleme: Kapı çaldı, kargo gelmiş. Asus tamir kiti.

    Neyse konuya devam...

    Farkedilmeyen bir nokta var. Gpu teknolojisi yeniliklerle ilerlemeye devam ediyor ancak performans artış hızı eskisi kadar değil. Önce AMD'nin tek gpu'da performans yarışına veda etmesi ve buna bağlı olarak Nvidia'nın da rekabeti yavaşlatması, ardından da sektörün 40nm'de tıkanması, gpu'ların performans artış hızını oldukça yavaşlattı. 5 yıl önceki 8800gtx üzerine ne kadar performans kazancı sağlandı? 3 kat, 4 kat? Peki 8800gtx'in 5 yıl önceki gpu'lar üzerine getirdiği performans farkına bakalım. GeForce 3 TI 500, 240mhz'de çalışan 4 adet pixel shader'a sahipti. 8800gtx'in mimarisi çok farklı olduğu için karşılaştırma yapmak güç. Ancak GeForce 7 serisi ile karşılaştıracak olursak 24 adet pixel shader'a sahip 7800 serisi kartlar, sırf bu noktada GF 3'ten 6 kat güçlüdür. Saat hızı farkı ve GF4'ten FX'e, FX'ten GF6'ya ve GF6'dan GF7'ye geçişte yapılan değişikleri, yenilikleri, güçlendirmeleri ve güncellemeleri de düşünürsek, sırf GF7 bile benzer yapıda çok daha güçlü bir gpu'dur. O halde bunun üzerine iki kata yakın performans artışıyla GF8'i de koyarsak 2001'den 2006'ya gelindiğinde çok büyük bir performans artışı yaşandığını görürüz. Ancak yukarıda da saydığım nedenlerden dolayı DX10'a geçişle birlikte bir duraksama dönemi başlamıştır. 2006'dan 2011'e gelene kadar çok büyük bir performans artışı yoktur. Yahut eskiden olduğu kadar yoktur. Öyleyse konsollar da yeterli gibi görünmeye devam edecektir. Zira 2001'de sunulan ilk XBOX'ın içinde GF3 gpu'su bulunuyordu ve şuanki konsollar gibi de değil, neredeyse pc sisteminin aynısı vardı XBOX'ta. 2005'e gelindiğinde artık yetersiz olduğu anlaşıldı ki yenisi sunuldu. Tabi bunun birçok sebebi var ancak daha önce de bahsettiğimiz gibi GF3'ün üzerine 4-5 yıllık süreçte çok büyük performans farkları geldi. PS2'nin durumunu siz düşünün. XBOX'tan daha eski bir konsol sonuçta.

    Mevcut konsolların bize sunabildiği grafik gücünü 8800gt ayarında düşünürüm şahsen (zira açıklamalar bu yöndedir). Bu da bana, şuanki konsolların, XBOX ve PS2'nin 2005-2006 yıllarında düştükleri kötü durumdan henüz uzak olduklarını düşündürüyor. Sonuçta 8800gt hâlâ geçerliliğini koruyan bir karttır, oynatmadığı bir oyun da yoktur. Eski nesil konsolların grafik gücünü referans alabileceğimiz gpu'ların 2005-2006'daki durumları nedir peki? Birçok oyunu çalıştırmaz durumdaydı.

    Olaya biraz daha firmalar boyutundan bakar ve bilgimiz dahilinde yorum yaparsak, neden yeni nesil konsolların henüz duyurulmadığını da daha iyi açıklayabiliriz sanıyorum.

    Kısa bir cevap olarak, yeni nesil konsollar geldiğinde pc geride olmaz ancak o dönemde ne pc'nin ne de konsolların tüm gücünü kullanabilecek bir oyun olur.

    Yanlış hatırlamıyorsam GTX 580' in 10 kat güçlü olduğu alan genel işlem kapasitesiydi, grafik gücünden ziyade.

    Aslında bir GTX 580 İNTEL' in en üst seviye extreme işlemcisinden kat kat yüksek işlem gücüne sahiptir. Ekran kartları bu potansiyeli Direct X arayüzünden X 86 mimarisinden dolayı kullanamıyorlar diye hatırlıyorum okuduklarımdan.

    Hatta yanlış hatırlamıyorsan Nvidia nın ilerisi için oyunlarla donanımı direk olarak aracısız bir şekilde, yazılım olmadan iletişime geçirmeyi planladığı bir projesi de vardı.

    Şu anda pek hatırlamıyorum teknik olarak, oldu bayağı bunları okuyalı çünkü ama mesela PS 3 üzerinden örnek verebiliriz çok rahat.

    Malum PS 3' ün ekran birimi RSX 7800 GT GPU sunun bir varyasyonudur. 7800 GT ile PC nin kısıtlamaları olmadan direk, donanıma göre yazılım tasarlandığı için neler neler yapabiliyor o RSX cell' in gücüyle de birleşince.

    Cell de çoktan geçildi diye biliyorum ben İntel CPU ları ile özellikle, güç olarak.

    GTX 580 ayarında bir kartı yeni nesil konsollara takarsanız, hatta abartıp GTX 680 diyelim, inanılmaz sonuçlar alırsınız zamanla.

    GTX 580 pek ala 10 kat işlem gücüne sahip olabilir PS3 ten, pek çok yerde okudum bunu yabancı basında. Yalnız şu var, GTX 580 o 10 kat gücü herhangi bir yerde gösteremiyor, öyle bir platformu yok. Ayrıca bu on kat güç mevzusu sırf RSX için de söylenmiyor onu da belirteyim, komple bir PS 3 ün işlem gücü için söyleniyor, cell falan hepsi dahil.

    8800 GT de duruma göre oynatır oyunları, oynatmaktan oynatmaya fark var haliyle.

    1920 1200 bir ekranda pek çok oyunu low, medium arası anca oynatır. AA açılamaz, high ayarları açarsanız yığınla oyunda oyununuz slayt gösterisine dönüşür.

    8800 GT nin maksimum fayda verdiği çözünürlük 720 P ve altıdır aşağı yukarı.

    Yüksek ayarlar da haliyle oldukça yetersiz kalır. Ultra ayarları zaten açamaz genelde.

    Konsol da ki ( PS3 ) RSX' in 7800 GT sini böyle değerlendirmemek lazım, 8800 GT nin yapabileceğinin ( PC de ) daha fazlasını yapıyor PS 3 te, konsol çalışma prensibinin farklarından dolayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urazs -- 23 Ağustos 2012; 1:25:17 >




  • Yeni nesil grafiklere bir örnek daha.Muhtemelen PS4'e çıkacak bir MGS oyunu.

    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=pEiKy5JUxnw&feature=player_embedded#!]
  • eğer yeni nesilde dx12 gelirse bahsettiğiniz gtx 580 ler yalan olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Yeni nesil grafiklere bir örnek daha.Muhtemelen PS4'e çıkacak bir MGS oyunu.


    Şuanki PS3, Xbox 360 ve PC için geliyor :))

    All Platforms
    http://www.gamespot.com/metal-gear-solid-ground-zeroes/
  • İki yılda bir 400-500tl ekran kartına vereceğime gider ps4 alır (çıktığında) 8-9 yıl dertsiz tasasız keyfine bakarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dominic_Toretto_

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Yeni nesil grafiklere bir örnek daha.Muhtemelen PS4'e çıkacak bir MGS oyunu.


    Şuanki PS3, Xbox 360 ve PC için geliyor :))

    All Platforms
    http://www.gamespot.com/metal-gear-solid-ground-zeroes/

    Bu oyun şuanki konsollarda oynanmaz görüntü çamur gibi olacak muhtemelen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocky Balboa®

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Dominic_Toretto_

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Yeni nesil grafiklere bir örnek daha.Muhtemelen PS4'e çıkacak bir MGS oyunu.


    Şuanki PS3, Xbox 360 ve PC için geliyor :))

    All Platforms
    http://www.gamespot.com/metal-gear-solid-ground-zeroes/

    Bu oyun şuanki konsollarda oynanmaz görüntü çamur gibi olacak muhtemelen.

    Çok kötü olacağını sanmıyorum, PC üstün olacak tabi büyük ihtimalle.

    PC nin en büyük avantajı Çözünürlük




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.