Şimdi Ara

yeni nesil hdmi 1.3 (denon) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Philips, monster ya da hama olabilir.
    Hoparlör kablolarını değiştirmene gerek yok.
    İleride sistemi satıp hi-fi hastalığına yakalandığında bunu düşünürsün
    Selamlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kursad_75

    Philips, monster ya da hama olabilir.
    Hoparlör kablolarını değiştirmene gerek yok.
    İleride sistemi satıp hi-fi hastalığına yakalandığında bunu düşünürsün
    Selamlar...


    Kursad_75 aşşağıda verdiğim linkte birçok uygun fiyatlı hdmi kablo buldum.Acaba bahsettiğin markalaramı yönelmeliyim yoksa bu linkteki kablolarda işimi görürmü?Bana tahminimce 2mt yeterli olacaktır.Ayrıca eğer zamanın olursa linkteki kablolardan hangisini bana tavsiye edersin?

    http://www.ranteks.com.tr/index.php?cmd=subcat_goster&cat=19&subcat=98




  • quote:

    Orjinalden alıntı: merttt35
    Kursad_75 aşşağıda verdiğim linkte birçok uygun fiyatlı hdmi kablo buldum.Acaba bahsettiğin markalaramı yönelmeliyim yoksa bu linkteki kablolarda işimi görürmü?Bana tahminimce 2mt yeterli olacaktır.Ayrıca eğer zamanın olursa linkteki kablolardan hangisini bana tavsiye edersin?
    http://www.ranteks.com.tr/index.php?cmd=subcat_goster&cat=19&subcat=98

    Aşağıya attığım linkteki kablo olabilir. Özelliklerine bakılırsa-ki bana pek inandırıcı gelmedi- yine de ileriye dönük olarak elinde bulunsun. Zaten çok pahalı sayılmaz.
    Selamlar...
    HDMI Kablo Gold • BC 198-2 • 2m • Ferit Mıgnatıs • 24K Altın kaplama • HDMI 1.3 • Professionel




  • Arkadaşlar bu arada Ebay alışveriş sitesinde HDMI kabloları Türkiye piyasasının çok altında örnek olarak 1.8mt philips gold plated 1.3 hdmi kablonun fiyatı 20dolar civarında.Profigold un birçok modeli satışta.İhtiyacı olan arkadaşların bakmasını tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kursad_75


    quote:

    Orjinalden alıntı: zapatero
    Sevgili kürşad ,
    Bu olay dvd oayına benzer bence.o da başladığında , ilk zamanlarda dekoderli dvd cihazları vardı.sonra cihazlar sadece digital out lu hale geldiler.ben aynı durumun şimdi de olacağını düşünüyorum.yeni ses formatı çözen dekoderli a/v receiverlar yaygınlaştıkça, hem playerlar artacak , hem de playerlar sadece hdmi 1.3 digital out lu hale dönüp ucuzlayacaklar diye düşünüyorum...

    Aynen katılıyorum sevgili dostum, benim de beklentim bu zaten. Eğer bu yakın zamanda gerçekleşirse, Onkyo TX-SR 605 almak elzem olur fiyatı itibari ile
    Sevgilier, selamlar...


    Sevgili zapatero sıkıntı aletlerde değil bu sefer disklerde. Yeni çıkacak butun BR/HD-DVD'lerin advanced content authoring tipinde kodlanacağı, bu özelliğin de diskleri yayınlayan firmalar tarafından playerlarda kapatılmamasın özellikle istenmesi. Advanced content authoring dediğimiz olay ise sesin player da mixlenmesini gerektiriyor. Player da mixlenmesi için player da True HD veya DTSHDMA'dan LPCM'e unpack edilmesi gerekiyor.

    Receiver da bu işin olabilmesi şu açıdan faydalı olabilir, elinizde HD DVD'ye yazılmış 1080p'lik bir Divx dosyası ve buna eşlik eden TrueHD ve DTSHDMA olan ses dosyası vardır. ( Ve ya advanced content authoring olmayan bir bluray). Eğer HD-Divx playeriniz bitstream olarak TrueHD veya DTSHDMA olarak receivera gonderebiliyorsa bunu sıkıştırılmış haliyle gönderir receiverda unpack edilir. ( Aletler tamamen farazidir) Başka bir senaryo korsancıların BR/HDDVD leri advanced content olmayan bir şekilde riplemesi ve içinde sıkıştırılmış TRueHD/DTSHDMA) kodek ile dağıtması olabilir. Bu durumda da receiverda bu işin olması işe yarayabilir. Öte yandan advanced content authoring yaygınlaştığında ben bu kodekleri içinde unpack etmeyen ama gönderebilen bir playerin piyasada olmayacağını düşünüyorum ama olsun farzedelim advanced content orjinal diskleri kullanamayan bir player yapıldı ama bitstream olarak gönderebiliyor, işte o zaman receiver da olmasının faydası olur.

    Bu arada çözmek dediğimiz iş basitçe unzip etmeye indirgenebilir, bunun iyi yapanı kotu yapanı olmaz, unpack ediyorsa ediyordur. TrueHD olarak kaydedilmiş te olsa DTSHDMA olarak kaydedilmiş te olsa unpack edildikten sonra çıkan format LPCM'dir. Şu anda HD_DVD vs. de yer bol olduğundan firmalar LPCM'i sıkıştırılmadan koyabilmektedir. Ama advanced content geldiğinde daha fazla yere ihtiyaç olacaktır, o zaman sadece sıkıştırılmış haliyle disklerde yer alabileceklerdir.

    Her halikarda unpackingin playerda olması receiverda olması birşey farkettirmez. Asıl önemli olan hangi ünitenin DAC'leri ile sese çevrileceğidir. HDMI receiverlarda Multichannel LPCM kayıpsız olarak receivera aktarılır burada DAC'lardan geçer.

    Geçmişe bakıp feyz almak iyidir ama bu duruma uygulanabilecek gibi değildir. Hem HD-DVD hem bluray için advanced content authoring toolları çıkmıştır. 2008'te advanced content olayını daha geniş kapsamlı göreceğimizi düşünüyorum. Advanced Content Authoring ile ilgili detaylı bilgiyi sticky gerekli bilgiler konusuna da eklemiştim.

    Toparlamak gerekirse ne bu yeni sıkıştırma formatlarını destekleyen formatların receiverda unpack edilmesi ne Multichannel LPCM'e göre fark yaratacaktır nede fazla işe yarayacaktır. Önemli olan dijital A/V receiver'ların Multichannel LPCM işleme gücünün olmasıdır. Misal bildiğim kadarıyla Sony 1200es sadece multichannel PCM kabul edebiliyor, bu Multichannel LPCM üstüne ne bir oda kalibrasyonu,ne PLIIx uygulayarak 5.1'den 7.1'e dağıtım, ne de sinema salonu için oluşturulmuş trackleri ev salonuna göre tekrar işleyebilme yetisi*ni getirmiyor. Multichannel LPCM işleyebilmek receiverin ustunde TrueHD DTSHDMA yazmasından çok daha fazla işe yarayan ve meşakatli bir özellik. Benim bildiğim bu işi yapabilen fiyatı en düşük receiver Yamaha 661, çünkü içinde 64bitlik özel Yamaha processorü var. Onkyo 605 32bitlik tek işlemcisi yüzünden bunu yapamıyor, ONkyo 705 3 tane 32bit işlemcisi ile bunu yapabiliyor. Yeni üst seviye Denon'larda bu işi yapabiliyor.

    * ev ortamına göre remaster edilmiş diskler de çıkmaya başladı




  • Sevgili Daneel o yazını daha önceden okudum.Çoğu görüşüne katılıyorum ama bu işin yani sesin player da çözülmesi zorunluluğu ve buna rağmen de receiver larda dekoderların bulunması karmaşıklığı halen kafamı kurcalıyor.Ya cihaz üreticileri bizimle dalga geçiyor, tüketicileri başka yönlere çekmeye çalışıyor ve kafa bulandırıyorlar ya da bunlar ileride farklı bişiyler düşünüp uygulayacaklar.Neticede bende suların durulmasını bekliyorum.Elimdeki cihazın 7.1 analog girişli olması ve 5.1 LPCM i HDMI üzerinden desteklemesi tek tesellim.
    bu arada bu cihazımda 7.1 analog giriş yapıp bunu Prologic II x dekoderdan geçirip dinlemeyi ve alacağım sesi merak ettiğimi söylemeliyim.Cihazların A/D converter kapasitesini ancak o zaman yorumlayabileceğim.
    Yalnız anlayamadığım bir olay var.eğer buna cevap verebilirsen sevinirim.
    Şimdi senin söylediğin, işlemci adedinin azlığından veya yetersizliğinden dolayı cihazın 5.1 LPCM i prologic IIx işleyemediğimi, yoksa her kanal için yüksek kapasiteli DAC bulunmayan cihazlardamı bu problemin yaşanacağı?
    Çünkü bendeki cihaz 2005 sonuna doğru çıkan yamaha rx-v 1600.bundaki işlemci ne bilmiyorum ama büyük ihtimal 32 bit ve tek olması lazım.Tüm kanallarında burr brown DAC'lar var ve klavuzunda da analog multich girişlerde, DD ve DTS kaynaklara tüm dekoder ları uygulayabildiği yazıyor.Eğer öyleyse senin dediğin bu olay işlemci adedi ve hızıyla ilintili olmuyor, çünkü cihaz analog kaynağı dijitale çevirdikten sonra aynı DSP yi kullanıyor , dolayısıyla dijital sese dekoder işlemi yapabiliyor ve ordan da DAC e gönderiyor.bilmem yeterince ve dilim döndüğümce anlatabildim mi ?benim bile yazarken kafam biraz karıştı ama neyse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zapatero -- 1 Kasım 2007; 17:09:33 >




  • Şurada sorun var Receiver ADC'den çıkanın multichannel LPCM olduğunu daha sonra işlendiğini varsayıyorsun. ADC'den çıkan sinyal lossless PCM değil, bu yüzden düşük bitrateli ve işleme gücü processorun yetiyor. Player DAC larından kayıp iletimde kayıp Receiver'in processorunde ADC örneklemesinde kayıp derken diskten çıkartılmış lossless PCM'in ne kadarının işlemciye ulaştığı bir muamma. Daha receiver DAC'larından hiç bahsetmedim bile dikkat edersen.

    Umarım açıklayıcı olmuştur. Zaten HDMI audio'nun en önemli özelliği DAC'lara kadar dijital verinin analog dönüşüme veya iletim kayıplara uğramadan dijital olarak gelmesi.

    DD ve DTS kaynaklar dediğin 600~700kbit bir veri olması lazım, LPCM 16~17mbit civarı ,TrueHD DTSHDMAnın 7~9mbit arası bir veri olduğunu hatırlıyorum. Rakamlar aklımda kalanlar ufak oynamalar olabilir.
  • ok.tamamdır.
    bu bağlamda elimizdeki cihazın analog 7.1 bağlantıyı güzel bir şekilde işlemesine dua etmekten başka çaremiz kalmıycak demek ki.Ya da 24 bit 96 kHz LPCM sesi HDMI dan 5.1 alıp paşa paşa onu dinliicez.
  • quote:

    Multichannel LPCM işleyebilmek

    Uzun zamandır yukarıdaki yeteneği dile getiriyorsun Daneel AV reciever'lar için. Yine DS Proccesser'lerin sayılarını örnek veriyorsun ya da markalarını.
    O vakit bu işin bir adını koymak lazım derim. Hangi marka-model ve hangi sayıda DS Processor bu bahsettiğin LPCM'i işleme kabiliyetine sahiptir? Ya da bir AV reciever'ın bu yeteğinin olup/olmadığını nasıl anlarız, bu işin standartı nedir?
    Bu soruların cevapları, anlattıklarının üzerindeki hafif sis perdesine aralayacaktır diye düşünüyorum, en azından benim için.
    Selamlar...
  • Bir işlemci yeterli olmadığı durumlarda 3 tane kullanımı ile bu iş çözülebilir, uygulamalar önemli olduğundan marka model olarak, ONkyo 705 ve üstü, Yamaha 661 ve üstü, Denon 2808 ve üstü.

    Birçok insana işleme kabiliyeti dediğimde gereksiz bir şey gibi geliyor, şu anda çoğu sistem 5.1 olduğundan bu böyle hepimiz yavaş yavaş 6.1 7.1'e doğru yelken açacağız. Daha da önemli bir mevzu var, oda düzeltmesi( room correction), içeri verdiğiniz multichannel LPCM sinyalin receiverinizin auto calibration özelliklerindan faydalanamaması durumu. Bir başka sıkıntı da LFE kanalına verilmesi gereken 10dB artış ama markalar bunu işlemci sonrası uygulayarak bu sıkıntıya geçici çözümler buldular.

    Zapatero asıl olayı karıştıran durum( ki kursad ile daha once bundan dem vurduk) şu anda 24bit 96Khz bir sinema diski bulunmaması. Daha da ilginci yakın zamanda 24bit devreye girecek olsada 96Khz için aynı şeyi söyleyemeceğimiz. Şu anda kullanılan 16bit 48Khz 5.1.

    Halihazırdaki mecralarda hem 24bit hem 7.1 için yer yok, ya 24bit ya 7.1 olacak gibi duruyor, ve 24bit 16bite nazaran çok daha belirgin bir iyileştirme getirdiğinden 24bite yükselmek 7.1'e karşısında tercih edilecek gibi duruyor. İşte bu durumda multichannel LPCM işleyebilmek önemli çünkü bu 5.1 kayıtların devam edeceğini ve THX olsun PLIIx olsun filtreler ile 7 ve daha yukarı kanallara dağıtılacağı durumuna ulaşıyoruz.

    PS: Kursad bana gene kızacak 7.1 diskler gelecek diyerek, ama gelmesi hepimizi üzer sebebi 24bit'e geçiş 7.1 kanaldan çok daha dramatik iyileştirme getirecek, 7.1 24bitten önce gelirse pazarlamanın teknolojiye karşı yeni bir zaferinden başka bir şey olmayacak.




  • durumu biliyorum Daneel , benimkisi de zaten sadece bir temenni.Umarım kısa zamanda olur da keyfini süreriz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Daneel

    Bir işlemci yeterli olmadığı durumlarda 3 tane kullanımı ile bu iş çözülebilir, uygulamalar önemli olduğundan marka model olarak, ONkyo 705 ve üstü, Yamaha 661 ve üstü, Denon 2808 ve üstü.

    Birçok insana işleme kabiliyeti dediğimde gereksiz bir şey gibi geliyor, şu anda çoğu sistem 5.1 olduğundan bu böyle hepimiz yavaş yavaş 6.1 7.1'e doğru yelken açacağız. Daha da önemli bir mevzu var, oda düzeltmesi( room correction), içeri verdiğiniz multichannel LPCM sinyalin receiverinizin auto calibration özelliklerindan faydalanamaması durumu. Bir başka sıkıntı da LFE kanalına verilmesi gereken 10dB artış ama markalar bunu işlemci sonrası uygulayarak bu sıkıntıya geçici çözümler buldular.

    Zapatero asıl olayı karıştıran durum( ki kursad ile daha once bundan dem vurduk) şu anda 24bit 96Khz bir sinema diski bulunmaması. Daha da ilginci yakın zamanda 24bit devreye girecek olsada 96Khz için aynı şeyi söyleyemeceğimiz. Şu anda kullanılan 16bit 48Khz 5.1.

    Halihazırdaki mecralarda hem 24bit hem 7.1 için yer yok, ya 24bit ya 7.1 olacak gibi duruyor, ve 24bit 16bite nazaran çok daha belirgin bir iyileştirme getirdiğinden 24bite yükselmek 7.1'e karşısında tercih edilecek gibi duruyor. İşte bu durumda multichannel LPCM işleyebilmek önemli çünkü bu 5.1 kayıtların devam edeceğini ve THX olsun PLIIx olsun filtreler ile 7 ve daha yukarı kanallara dağıtılacağı durumuna ulaşıyoruz.

    PS: Kursad bana gene kızacak 7.1 diskler gelecek diyerek, ama gelmesi hepimizi üzer sebebi 24bit'e geçiş 7.1 kanaldan çok daha dramatik iyileştirme getirecek, 7.1 24bitten önce gelirse pazarlamanın teknolojiye karşı yeni bir zaferinden başka bir şey olmayacak.




  • quote:

    Bir işlemci yeterli olmadığı durumlarda 3 tane kullanımı ile bu iş çözülebilir, uygulamalar önemli olduğundan marka model olarak, ONkyo 705 ve üstü, Yamaha 661 ve üstü, Denon 2808 ve üstü.

    Zaten benim sorduğum da bu, "bir işlemcinin yeterli olup olmadığına nasıl karar vereceğiz" ya da "sen bu kanaate nasıl varıyorsun"
    İşte benim öğrenmek istediklerim bunlar.
    Şu andaki hd disklerin kullandıkları alan itibari ile yetersiz kaldıkları konusunda hemfikirim. Ancak ileride bu disklerin 2-3 ya da 4 kat kapasiteye sahip olacaklarını ve o vakit hem veri hem kanal sayısı olarak istediğimiz standartlara ulaşabileceğini düşünüyorum. Hatta hd-player'lar hdmi üzerinden bu formatları çözmeden de gönderecek, hala bu konudaki inadıma devam ediyorum
    Selamlar...




  • Kursad ben şimdiye kadar baktığımda minimum 2 adet gördüm.Tabii bu bir standart felan olamaz...kiminde 2 var kiminde 3.
    mesela pioneer 2 adet kullanmış.biri sharc 32 bit kayar noktalı, diğeri 48 bit.Onkyo da 3 tane (texas ınstruments) 32 bit işlemci var.denon da 2 adet sharc var gene....3 , 2 yi geçer diyip onkyo mu alsak ne?


    Şaka bir yana onkyo sitesinde bu chiplerin yanında " für komplexe Signalverarbeitung" yazıyor.Yani komplex sinyal işlemek manasında...var demek ki bir zorunluluğu.yoksa adamlar 2 şer 3 er takmazlardı bunları.
  • arkadaşlar!
    onkyoyu biliyoruz
    fakat denon hakkında çok fazla birşey okuyamadım.
    son kararımı da vermek istiyorum (nu hafta sonuna kadar)

    onkyo 505 mi
    denon 1508 mi

    yurt dışından alınacak. Denon 20-30 euro daha pahalı , giriş amfisi ama hmdı 1.3
    onkyo ise kanal başına 130 watt farklar bunlar gibi

    Şimdi ne dersiniz?
  • Onkyo TX-SR505 HD ses formatlarını işleyemiyor biliyorsunuz değil mi?

    Biraz daha verip 605 almak daha mantıklı olur.

    Ayrıca 5 kanal çalıştığında 50 watts/kanal üzerine çıkamayacağından bu amfilerle 50-80watts aralığında hoparlörler kullanmak gerekiyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: syildiz4242

    arkadaşlar!
    onkyoyu biliyoruz
    fakat denon hakkında çok fazla birşey okuyamadım.
    son kararımı da vermek istiyorum (nu hafta sonuna kadar)

    onkyo 505 mi
    denon 1508 mi

    yurt dışından alınacak. Denon 20-30 euro daha pahalı , giriş amfisi ama hmdı 1.3
    onkyo ise kanal başına 130 watt farklar bunlar gibi

    Şimdi ne dersiniz?
  • teşekkür ederim hi-def-man
    anladım ki onkyo diyorsunuz
    denonu hiç mi düşünmeyeyim?
    bu denon'un hd ses formatını işliyor anlamına mı geliyor?
    605 için bütçeyi aşmış oluyorum. O nedenle şimdilik düşünmüyorum. Belki seneye
  • eğer çok elzem degilse Sony'yi bekleyin derim. STR-DA1300ES gelir ve fiyatıda 1.000 YTL altında olursa ki bunu bekliyorum.
    Daha iyi bir seçim olabilir.
    Muhtemelen aşağıdaki özelliklerde olur.

    Xross Media Bar inspired graphic user interface

    Faroudja® DCDi Cinema™ Up Scaling Technology

    BRAVIA® Theatre Sync™ technology

    DIGITAL MEDIA PORT

    100 Watts X 7 Power Amplifier (8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.09% THD)

    Optimized for Blu-ray Disc™ and other HD source 2

    Accepts x.v.Color (xvYCC) and Deep Color

    Accepts 1080/60p and 24p video signal via HDMI 4

    Accepts 8ch linear PCM, Dolby Digital +, Dolby TrueHD and DTS HD via HDMI2

    HDMI "Active Intelligence3" (3 inputs/1 output)

    Digital Cinema™ Auto Calibration with stereo mic

    Portable Audio Enhancer














    Bu arada Sony ES(Esprit) serilerinde kullanılan amfi (S-MASTER Digital) teknolojisi beni gerçekten şaşırtıyor C.tesi gene arkadaşımda HECO sistemle dinledim STRDA1200ES çok rafine derin baslarla yüklenmiş bir potansiyel sergiliyor. Aynı tadı 1.500YTL vermeden almak zor gibi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: syildiz4242

    teşekkür ederim hi-def-man
    anladım ki onkyo diyorsunuz
    denonu hiç mi düşünmeyeyim?
    bu denon'un hd ses formatını işliyor anlamına mı geliyor?
    605 için bütçeyi aşmış oluyorum. O nedenle şimdilik düşünmüyorum. Belki seneye




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.