Şimdi Ara

Yeni Nissan QASHQAI e-POWER - Ana Konu (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
13 Misafir (3 Mobil) - 10 Masaüstü3 Mobil
5 sn
551
Cevap
81
Favori
118.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tabut61 T kullanıcısına yanıt

    Ben de 2 aydır e-power kullanıyorum, çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım, hatta arabayı alır almaz direkt uzun yola çıktım, 1500 km yaptım bir haftada. Araç ile ilgili olarak yurt dışı forumları/grupları da takip ediyorum. Sorun anlamında çok yoğun tekrar eden bir sorun göremedim. Sorun yaşayan illa ki olacaktır. Ancak bugüne kadar okuduğum birkaç sorun Nissan tarafından hep çözülmüş. Önceki aracım da 2017 model Qashqai'ydi (Skypack CVT). Onu da 4 yıl (40.000 km civarı) kullandım, cam suyu eklemek dışında kaputunu açma ihtiyacım olmadı, sadece bakımdan bakıma servise gittim.


    Dediğiniz gibi, e-power, 4-5 yıldır olan bir teknoloji olmasına rağmen, dünya genelinde yaygın olarak yeni kullanılmaya başlandı. Kendi adıma aracı tercih ederken bunun farkında olarak ve önceki sorunsuz Nissan tecrübeme güvenerek aldım. Buradaki tercih tabi herkes için kişisel olacaktır.


    Fiyat konusunda da, Ocak ayında sıraya yazılmıştım kapora vererek, Nisan ayında da aldım. Ayın içindeki ikinci güncelleme yapıldığı gün aradılar, aracınız gelecek, fiyat bu diye, 60.000 zamlı dediler. En azından liste fiyatından aldım. Diğer markalardan duyduklarımıza göre Nissan'ı bu konuda takdir ediyorum. Benim görüştüğüm bayi Baykoçlar, süreçte çok şeffaf ve ilgili davrandı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yxsdf -- 11 Haziran 2023; 13:55:9 >




  • nakit alım indirimi alabilen oldu mu ?.. ben tamamını peşin ödedim indirim yapmıyoruz dediler.. yani işine gelirse .. kapıda bir sürü kişi bekliyor nasılsa

  • fx500 F kullanıcısına yanıt

    Ben alırken nakit alım indirimini sorduğumda, o seçeneğin araç takas desteğinin yeni adı olduğunu belirtmişlerdi. Araç takası için de elimdeki araca oldukça düşük fiyat verdikleri için düşünmedim.

  • Selamlar, bir konuda bilgi rica edecegim. uzun yoldasınız pil i oldugu gibi kuruttuk. motor sarj etmeye basladı. max hız ne mertebelerde acaba ?


    brojurlerde her ne kadar tekerlekleri elektrik motoru çeviriyor densede pilin bitmesi durumunda jenerator gorevi goren motor nasıl hareket ediyor . şimdiden teşekkürler

  • fx500 F kullanıcısına yanıt

    Biz aldık takasa araç verdiğimiz için, aracı normal değerinde almış gibi olmuşlardı o indirimle. O zaman da söylenmişti, herkese bu indirimi kullandırmıyoruz diye. Bizim dönemimizde 40.000 TL idi, şimdi 50.000 TL'ye yükseltmişler.

  • jonywayt J kullanıcısına yanıt

    Yanlış bilmiyorsam pili %20'nin altına düşürmeniz mümkün değil, araç izin vermiyor. Dolayısıyla sorunuzu cevaplamak zor..



    Nakit indirim konusu da tamamen bayii ile alakalı. Ben aracı aldığım dönemde faizsiz , 12 ay vadeli 240.000TL kredi veya 40.000 nakit indirimi vardı. Aracı aldığım bayii kredi kullanmama izin vermediği gibi peşin ödememe rağmen nakit indirim de vermedi. Kestikleri fatura bedeli nakit indirimsiz liste fiyatından 73.000TL düşük idi. O 73.000 TL'yi de elden istediler. Aracı nakit, peşin ve indirimsiz liste fiyatından aldım yani. Tam arabayı alacakken 10.000 TL de karttan çekeceğiz, cam filmi vs yapacağız diye son anda ittirmeye çalıştılar. Orada artık film koptu bende, gerekeni yaptım. En azından o zoraki 10.000'i vermedim.


    Nissan genel merkezi durumdan elbette haberdar, bayiler üzerinde tasarrufumuz yok diyerek konuyu kapatıyorlar. En azından bana bu şekilde bilgi verdiler.


    Düzgün bayi elbette var. Örneğin İstanbul Yüzbaşıoğlu gibi. Aynı dönemde onlara da sordum. Kredi de kullandırıyoruz, nakit indirim de yapıyoruz, krediyi dışarıdan kullanırsanız yine nakit indirimden faydalanabiliyorsunuz dediler bana. Ellerinde araç olmadığı için oradan alamadım maalesef.





  • jonywayt J kullanıcısına yanıt

    Merhaba, Pili tamamen bitiremiyorsunuz, pil 25% ile %50 arasında gidip geliyor. %25'in altına hiç düşmedi daha. Jeneratörün 50% üzerine şarj ettiğine de çok denk gelmedim. Sadece bir sefer %75'e kadar doldurdu.


    Jeneratör sadece pili şarj için değil, doğrudan motora elektrik motorunu beslemek için de kullanılıyor. Uzun yolda kullanımda aslında pil şarjı orta seviyelerde duruyor. Jeneratör doğrudan elektrik motorunu çeviriyor. Hem pil de yıpranmamış oluyor.


    Gaza yüklendiğiniz an jeneratörün devri ve tabi sesi de orantılı olarak artıyor ve araç hızlanıyor. Hızlanma hissi elektrikli araba gibi, ayağınızın altında performans her zaman hazır. Araç hızlanacak diye beklerken bir anda ne oldu öyle diyorsunuz, farkettirmeden hızlanıyor :) Standart, Eco ve Spor modlarla da aracın sürüş karakteristiği baya değişiyor. Spor modda daha da atik hale geliyor.


    Hız konusunda uzun yolda genelde 120 sabit gittim. Anlık olarak hızlanma ve sollamalarda 150-160 civarını gördüm. Teknik hız limiti zaten 170.





  • Son zamanlarda dikkatimi çeken bir şeyi size de sorayım, sorun olup olmadığını anlamak adına.


    eCall/S.O.S aktif olduğunda yanan yeşil ışık yolculuk esnasında zaman zaman sönüp sonra tekrar yanıyor bende. Es kaza farkettim. Servise sordum. Önce pilini değişelim deyip sipariş geçtiler. Sonra tekrar arayıp aracı hata var mı bilgisayara bağlayıp bakcağız dediler. En sonda da böyle olması normal dediler ama benim pek aklıma yatmadı. Video da ekliyorum, üzerine düşeceğim gerekirse


  • drolgu D kullanıcısına yanıt

    Merhaba, dediğiniz durumu ben de fark ettim birkaç kez, ancak anlık olarak şebeke bağlantısı gitmiştir diye çok üstünde durmadım. Ama bu kadar sık yanıp söndü mü dikkat etmedim.

    Bu sistem için araçta sim kart var mı acaba?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yxsdf -- 12 Haziran 2023; 19:52:42 >
  • yxsdf Y kullanıcısına yanıt

    NissanConnect olan araçlarda SIM var diye biliyorum ama Türkiye'de var mı emin değilim. 112 sim kart olmadan da aranabiliyor sonuçta.

  • drolgu D kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz gibi muhtemelen sim kart yok. Aslında Nissan Connect olsa süper, telefondan aracı açma, kilitleme vb. birçok özellik var :)

    Bugün dikkat ettim, güzergahımda telefonun zor çektiği bir yol var, o bölgede ışık söndü. Kılavuzda da, hata varsa ışık kırmızı yanar diyor. Ama hiç ışık yanmadığı durumda da sistem arama yapamayabilir demiş. Muhtemelen şebeke çekimi ile ilgili diye düşünüyorum.

    Servis pili değiştirelim dedi demiştiniz, eCall sisteminin pili mi varmış? Nerede nasıl bir pil acaba?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yxsdf -- 13 Haziran 2023; 21:32:26 >
  • Teslim alırken bizim ülkemizde eCall çalışmıyor degil mi diye sormuştum.

    Hayır çalışıyor söyle kullanıyorsunuz 112 yi arıyorsunuz vb anlatmıştı danışman

    İşlevsel olduğu söylenm'şti bana.

  • September_ kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar bu sorunu yaşayan var mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yxsdf Y kullanıcısına yanıt

    Ben de telefon sinyalinin zayıf olduğu yerlerde mi oluyor diye düşündüm ilk başta ancak bildiğiniz açık alanda (köprü yolu, TEM, otoban vb.) da bu durumun tekrarladığını farkedince servise sorma ihtiyacı hissettim.


    S.O.S sisteminin bağımsız bir pilden enerji aldığını söylediler bana -ki mantıklı bence de. Kaza vb. gibi aracın elektrik sisteminin kullanılamadığı durumlarda bağlantı yapılabilmesi açısından..


    Tavan döşeme vs. sökmeye gerek kalmıyor, zor bir işlem değil dediler ancak rutin bir durum ise bu yanıp sönme hadisesi gerek yok.


    Önceki aracımda SOS düğmesinin ışığı böyle yanıp sönmezdi. Gerçi torpido ışığı da sürekli yanmıyordu bu araçta olduğu gibi.


    Japon otomotivcilerin gerçekten çok değişik bir tarzı var, anlamak güç :)

  • September_ kullanıcısına yanıt

    Dijital ekranlar uzun süre soğuk veya sıcağa maruz kaldığı zaman da bunlara benzer geçici sorun yaşayabiliyorlar. Böyle bir durum var mı ona bakın öncelikle derim ben. Özellikle fazla ısı maruziyetine gelemiyorlar.


    Yaptırım konusuna gelince, ispatlayabildiğiniz durumda sıkıntı yaşatırsınız elbette. Denetim / yaptırım sıkı olmadıktan sonra muhattap olduğunuz kişi/kurumun ahlakı ve insafına kalıyorsunuz maalesef.


    En fazla adınıza ruhsat çıktıktan sonra istedikleri ek ücretleri ödemezsiniz. Araç artık sizin sonuçta, seve seve verecekler. Onun dışında fikri bilgisi olan varsa faydası dokunur tabi ki.

  • Batarya ile ilgili gözlemlerimi paylaşmak isterim.


    Günlük kullanımda jeneratör bataryayı sürekli 25%-50% arası şarj ediyor, aslında 20%-80% bandında gidip gelse güzel olur, ya da bunu ayarlayabilsek süper olur.


    Genel anlamda uzun yolda jeneratörün 50%'ye kadar şarj etmesi mantıklı gibi, çünkü yol boyu oluşacak frenleme geri kazanımı ile batarya oldukça doluyor, ona da yer bırakmak anlamlı. Ancak 10km altı kısa mesafe sürüşlerde çok anlamlı olmayabiliyor. Hatta yakıt tüketimini yüksek gösterebiliyor. Sadece elektrik ile gidilen sürüşün yakıt tüketimi 1.0 l/100km olarak gösteriyor. Sanırım bu temsili bir değer. Nissan'ın yakıt tüketimi konusundaki istatistik değerlerini ilerleyen zamanda yazılım güncellemesi ile değiştirmesini/güncellemesini dilerim. Aslında sadece elektrikli sürüş sonunda kwh tüketimi gibi elektrik değerini de görebilsek hoş olur.


    Özellikle B modunu ve e-Pedal'ı uygun şekilde kullanınca geri kazanım oldukça yüksek olabiliyor. Açıkcası sürüş boyunca sürekli bu modlarla oynamayı seviyorum, hafif yokuş yukarı giderken EV modu aç (bu sayede benzin motorunun çalışmasına gerek kalmayabiliyor ya da geç çalışıyor), ışıklarda durmak için yaklaşırken e-Pedal ile dur, hafif yokuş aşağı yolda B ile git, düz akan yolda D ile ya da ECO modda D ile (sıfır geri kazanım) ile gitmek vb. farklı yöntemleri kullanıyorum.


    Hatta bir dağ yolu inişinde uzun süre (yaklaşık 30-40 km) boyunca B modunda yokuş aşağı indim, bir yerden sonra batarya tamamen doluyor. Bu durumda frenleme ile oluşan enerji ile batarya daha fazla doldurulamayacağı için ve aracın motor freni yaparak inmesi gerektiği için jeneratör bu enerjiyi benzin motorunu çevirerek harcamaya başlıyor. Bu durum kullanma kılavuzunda da belirtilmiş zaten, batarya tam doluyken hala geri kazanım varsa benzin motoru çalışabilir ancak herhangi bir yakıt tüketimi olmaz diyor. Bir de uzun süre geri kazanım çalıştığında koltuk altından ince bir vızıltı gelmeye başlıyor gibi, tahmin ediyorum ki inverter ısınıyor biraz, D moduna alınca olmuyor, sadece B modunda oluyor.


    Bir de, bugün araç P modunda iken kaputu incelemek için açtığımda motor çalıştı. Araç READY konumda iken kaput açıldığında güvenlik sebebiyle motorun çalışacağı kılavuzda belirtilmiş zaten. Yalnız, benzin motoru çalışınca jeneratör bataryayı doldurmaya başladı ve 50%'ye gelince durmadı, kaput açık olduğu süre boyunca doldurmaya devam etti, ben de 80 civarına kadar doldurdum :) Kaputun kilidini kapattığınız an benzin motoru duruyor. Olurda bataryayı doldurma ihtiyacınız olursa bu yöntem kullanılabilir. Benim işime yarayacak açıkcası, çünkü sabahları işe gitme mesafem yaklaşık 3-4 km. Pil genelde 25 civarı olduğu için benzin motoru mecbur çalışıyor, bu yöntemle akşam eve dönüşte biraz şarjla bir sonraki sabah sadece elektrikle gidebilirim. Yaklaşık yüzde 25'lik bir harcama ile gidebiliyorum mesafeyi.


    Tabi bataryanın sağlığı için şarj durumunu araç otomatik yönetiyordur, bu durum biraz dışarıdan müdahale gibi oluyor ama 80% bandını geçmedikçe, ya da geçilse bile bataryanın uzun süre bu seviyelerde bekletilmemesi durumunda problem olmaz diye düşünüyorum. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler. Selamlar :)





  • yxsdf Y kullanıcısına yanıt

    Güzel yazı için teşekkür ederim.


    - Updateleri kendimiz yapamıyoruz sanırım, servise gidince güncellenecektir araç

    - Bataryayı %80 doldurunca, sonraki gün denediniz mi benzinli motor hiç çalışmadı mı hareket edince?

  • ekomeko E kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Evet, benzin motoru hiç çalışmadan gittim. %50 civarı bir batarya kaldı.


    Güncellemeler serviste yapılıyor. Eğer donanım ya da yazılımla ilgili yapılması gereken acil geri çağırma vb. bir durum varsa zaten servis size ulaşıyor. Ayrıca, https://gericagirma.nissan.com.tr/ adresinden de sorgulama yapabiliyorsunuz. Diğer türlü, bakım vb. sebeplerle servise gittiğinizde yazılım güncelleme işlemi varsa yapılıyor.


    Umarım navigasyon güncelleme ücretsiz olur. Nissan Connect olan ülkelerde navigasyon güncelleme otomatik olarak yapılıyor. Maalesef bizde yok, ama menüde USB'den harita güncelleme var, onun da güncellemesi nasıl olur biter henüz bir fikrim yok. Aracı teslim alırken sordum, harita güncelleme ücretsiz olacak dediler ama yine de emin olamadım. 2017 model J11 Qashqai'de navigasyon güncelleme ücretliydi. Hafıza kartı satıyorlardı. Bu modelin navigasyonunu oldukça beğendim, aktif kullanmayı düşünüyorum, üstelik aracın yakıt tüketimine uygun şekilde güzergah da belirleyebiliyor.





  • Merhabalar aracın ÖTV sinin fazla alındığı ile ilgili bir konu vardı bununla ilgili takip eden var mı acaba

    Birde Whatsapp grubuna nasıl girebiliriz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.