1.8 motor neden 1.5'e çekilmez... anlamam... hatta çek 1.2'ye 1.0'a... :( yedikçe gol yiyoruz... |
Yeni Toyota C-HR'ın Sakarya'daki üretimi başladı (2. sayfa)
-
-
Abi, toyota'nın yanlışı diyorsunuz hala inanılmaz :)
Vergi sistemimiz çook eski, otomobillerin çoğunlukla atmosferik ve karbüratörlü olduğu, tüm otomobillerin aynı tip 1.3-1.6-1.8-2.0 diye gittiği, bunların aracın arkasında yazdığı, yakıt tüketimleri ve araç sınıflarının da motor hacimlerine ve kullanılan karbüratör boğaz beslemeye paralel gittiği bir çağın kalıntısı..
artık arabanın hacmi şuymuş buymuş hiç önemi yok.. buna göre vergi alan da kalmadı zaten. Toyotanın bir şeyi değiştirmesine gerek yok, hatası olan kendini değiştirecek, vergi sistemi değişecek.. yine aynı oranlarda vergi alacaklar ama alınması gereken arabadan yüksek vergi alacaklar, yerli üretim 3-4 litre benzin yakan bu kadar çevreci araçtan almayacaklar.. değişmiyorsa da kendileri bilir ne yapacak koca koca markalar biz uysun diye sene 1994 gibi motor mu üretecekler?
ayrıca da Toyota bunu turboşarjlı yapmaya uğraşsa, büyük ihtimalle turbo motorla pilleri şarj etmek için çok daha güçlü bir regülatör gerekecek, turbo soğutma sisteminin yerleşimi, tüm tesisat borular intercooler falan yapılacak, turbo motor pilleri şarj etmek için nasıl çalışacak, sonuçta bu plug-in değil ki kapalı sistem hybrid.. turbo full boost mu çalışacak, hafif boost mu verilecek, turbo tam güçte şarj edemeyecekse turbo kullanmanın mantığı ne, aracın maliyeti-fiyatı zaten artacak ohoo. uzar da gider bu iş..
ve herşeyi geçtim.. her saniye anlık kapanıp açılan, sürekli soğuk gezen, sürekli sıcak-soğuk döngüsüne giren bir motorun turbo besleme olması kadar mantık dışı bir şey olamaz.. uzun vadede ne turbo dayanır o araca ne motor yağı dayanır.
yani atkinson çevrimli, max düzeyde ısıl verimli yani başarılı bmep değerlerine sahip, biraz hacimli bir atmosferik motor bu iş için biçilmiş kaftan.. o kadar manasız görünüyor ki bunu turbo falan yapmaya çalışmak.
birde yanlış anlamayın da şunu anlamıyorum, nasıl bilgisayar başında koca koca markalara sanki onlar bunları düşünmemiş gibi akıl satmaya kalkıyorsunuz şaşıyorum.. 25 yıldır kullanılan, binlerce mühendisin elinden geçmiş, milyonlarca satmış bir sistemin nasıl en iyi şekilde işleyeceğini hiç düşünmediklerini mi sanıyorsunuz? hocam, inanılmaz arka planı var bu işlerin, hesabı kitabı, mantığı, maliyeti tonla kafa patlatıyorlar bir karar alırken.. bir duruma anlam veremeyince Toyota salak, şu marka salak şunu yapsınlarmış kafa basmıyor mu demek yerine neden bu şekilde yapılmış acaba diye araştırma yapmanızı öneririm.
-
Senin şu yazından bir cümleni bile anlamazlar hocam. Adam hala 1.0 yazıyor :D Daha mild hybrid, tam hybrid, plug in hybrid ayrımını bile bilmiyorlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam benim size bir sorum olacak sanırım bu soruyu cevaplayabilecek forumdaki ender insanlardan birisiniz.
Atkinson 2.0 motorla üretilen araçlarda benzinli motor beygir çıkışı 152 ps
Bizim 1.8 lerde ise 96 ps
0.2 hacim artışları bu kadar beygiri nasıl artırıyor? Bizim 1.8 atkinson lar özellikle mi (yakıt tüketimi vs) az beygir çıkışı alınıyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim insanımızın anlamayamadığı bir gövde tipi; Coupe-suv.
Yok klostrofobik, yok b sınıfı, yok bagajı küçük sanırsın araç tiguan yada tuscona rakip üretilmiş.
-
Nasıl bir ÖTV artışı ki fiyatı dolar karşılığı olarak bile 2 katından fazla katlamış? Ben bu gelişmeyi kaçırdım sanırım.
Bu modellerde ekstra ÖTV teşviği de vardı diye hatırlıyorum hayal meyal, herhalde o da kalkınca, birlikte bu kadar etki etmiş olmalı.
O zaman 2 tane alacağın paraya bugün 1 tane bile alamıyorsun.
-
Hacimden dolayı değildir de 2.0 motor yeni bir dizayn, yeni bir motor.. dynamic force diye geçen daha güncel bir motor ailesi.
1.8 olan eski vvt-i motorların atkinson'a çevrilmişi.. maliyet ve fiyatı aşağıda tutabilmek için bu motoru tercih ediyorlar muhtemelen ama toplam güç çıkışı 140hp olduğu için artık yeterli denebilir.
-
Evet batarya dolu olduğunda gayet yeterli ama boşken sıkıntı. Bende bataryaya uygun kullanıyorum. Ama gördüğüm kadarıyla Avrupada satılan 1.8 ve 2.0 motor fiyatları birbirine çok yakın keşke 1.8 i de aynı şekilde günceleselerdi 160 hp civarı toplam güç çıkışı olurdu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
teşvik değil üretim maaliyetinden bahsetmiştim ben. Bu adamlar zaten satıyor 1.5 de yapsa 1.8 de yapsa 2.0 da yapsa satacak. ticari düşünüp hem dediğiniz gibi teşvikten yararlanıp turbosuz daha az maliyetli motor satarak daha çok kar sağlıyor olabilir.
-
maalesef bu kasaya yeterli değil sıkıştırma konusu çözülürse 124luk 1.6vvti üst kapağı birbirine uyumlu yazılım işini de işin ehli biri çözerse araç ottoya çevrilebilir ışın ehli biri kafa yorarsa özellikle egzoz ve emme kısmına el atılırsa çok güzel sonuçlar alınabilir ileride de yaparlar bizimkiler.
hiç olmadı egzoz egzantirik mili zaten sabit iş emmede bitiyor direkt 1.6vvti motorun emme egzantirik mili çıkarılıp takılabilir takanlar var bu şekildedir tek sorun 5200 devir limitoru
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 7 Kasım 2023; 7:50:9 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O nasıl renk ve dizayn. Firma aracı gibi. Turuncu olanı tuborg bayisi sanırdım yolda görsem. İyice apacileselim derken bayi arabası olmus.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pek bir şey anlayamadım.. otto çevrimine geçtiğiniz anda herşey biter. güç eski değerlere 130hp civarlarına çıkar, ısıl verim direkt düşer, Egt yükselir, 13.0:1 olan yüksek sıkıştırma oranını düşürmek gerekir motor direkt enjeksiyon olmadığı için, bu da doğrudan verimi düşürür.
nihayetinde pilleri şarj ederken harcanan enerji artar, toplam yakıt tüketimi de ciddi oranda artar.. bütün sistemi sakatlamış olduk böyle yapınca.
burada olabilecek tek ilerleme var, o da daha modern, daha yeni bir atkinson motor kullanmak.. bu araçlar -daha doğrusu 1.8lt/hybrid sistemi- dünyada taksi olarak kullanıldığı için bu maliyetin altına girmeye, araç fiyatını yükseltmeye gerek var mı bilmiyorum.. her verdikleri kararın arkasında bir hesap kitap var derken demek istediğim bu..
-
Toyota'nın yanlışı var diyorum ama Türkiye için. Evet vergiler saçma fazla vs. ama burası Türkiye ve buda uzun bir süre değişmeyecek. Toyota burada çok araç satıp kar etmek istiyorsa buranın düzenine uymak zorunda. Ben kimse salak vs. de demedim ya da koskoca toyota mühendislerinden de iyi biliyorum demedim. Olayı başka yere çekmeyin, mesela bakın steama yıllarca Türkiye'ye özel fiyatlandırma yaptı vs. Olayı uzatıp başka yerlere çekmenin mantığı yok.
-
Kaç milyar milyon sen milyar sen ne yaptın o paraları.
Öhm.
Kaç para olacak efem ondan haber verin. Bir tane bana üç tane hökümetime.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kusura bakmayın hocam mesajı yeni görüyorum, yurt dışında bunu yapanlar var priusa (2zr fe vvti 140hp) olan versiyonun emme egzantirik milini çıkarıp takmışlar alt devirlerde tork artmış akünün şarj olma süresi azalmış ve hiçbir anormallik ve arıza koduna rastlanılmamış kullanıcının sadece tek şikayeti üst devirlerde gaz kelebeğinin kendini kısması olmuş yani beyin motorun fazla güç ürettiğini algılayıp motoru kısıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 13 Aralık 2023; 23:53:49 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
bu yerli ve hybrid modeller için 1.8 dezavantajının kaldırılması gerekir
-
Maliye bakanlığında bulunup söz yetkisine sahip burayı okuyorsan Sayın yetkili. 1.8 vergi dez avantajlı 1000 adet satacakken vergisini 1.5 ile aynı yaparsanız 10000 adet satılır ve devletin kasasına daha fazla para girer.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X