< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Yıllık Km aralıklarına göre yakıt tercihi (2. sayfa)
-
-
Şehiriçi trafik için hybrid şuan için bulunmaz hint kumaşı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kuş Kafası
Hocam senin araç da baya erken kmlerde egr ve dpf sorunu yaşamış. Üstelik hdi motorların parçaları da öyle aman aman pahalı da değil. Ortalama yakıt tüketimine bunların da dahil edilmesi durumunda ortaya nasıl bir durum çıkıyor, ona bakmak lazım.DPF ile sıkıntı yaşanmadı ki, 1veya 2 litrelik bir sıvı haznesi var. 135bin km’de bitmesi normal değil mi? Sonuçta adblue kullanan yeni dizeller de 8-12 bin km’de bir 60-70tlye bu sıvıdan alıyorlar.
Yeni aldığım EGR ömrü de 150bin km civarı götürse bence gayet iyi. Benim bozulan EGR icin konu da açmıştım. https://forum.donanimhaber.com/150bin-km-sonunda-egr-unitesinin-hali-hdi--120181334 5 yıl olmuş. Fotolara bakarsanız doğru düzgün kurum bile yok. Yakıtı ve yağı hep aynı kalitede aldığım icin umarım böyle devam eder.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: AtesHırsızıSen ciddiye alma, o kadar kısa mesafelerde kaç kere dpf temizlemeye aldı araba onu anlatacak mısın peki? Dersen ki "bir iki kere", sen kesinlikle haftada bir de olsa uzun mesafe sürüyorsun ve bunu söylemiyorsun. Dpf ışığı yakmadan iki üç sene öyle kullanmak mümkün değil.
Ayrıca verimliliği tartıştığımız bir yerde senin dizel arabayla 1.5 km gidip gelmenin bir anlamı yok. Boşa dizel arabaya ve dizel bakımlarına para vermişsin yani verimlilik açısından en kötü işi yapmışsın.
Euro 4 HDİ motorda DPF temizliği gerçekten zahmetsizce yapılıyor. Aracı bağırtmaya, 3500dd lerde sürmeye gerek yok. 70km üstünde tercihen sabit hızla gidildiğinde sistem size haber bile vermeden yapıyor olayı. Aracı bilgisayara başladığımızda rejenerasyon araliklarinin genelde 250-350 km aralığında yapıldığını görebildim.
Aracı 2013 başında aldığımı düşünürseniz illa ki kullanım tarzının bunca zaman içerisinde değişmesi doğaldır. 1,5 km gitmek için almadım tabii ki, ancak o dönem öyle olması gerekiyordu ben de bunu paylaşıyorum. Temizlik konusu da söyle. Hafta içi işe git gel haricinde illa ki İstanbul’da akıcı trafiğe de denk geliyorsunuz. Bazen bir Pazar kahvaltısı icin Poyrazkoye bazen havaalanına gidiyorsun. İste temizlik olayları o arada halloluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Alıntı
metni:yıllık 10k km ve altına benzinli, 10-15k km arasına lpg, 15+k km için ise dizel tavsiye edilir. Kim ediyormuş bunu? Varsayımlar üzerinden mi gideceğiz?
-
yıllık ortalama 5000 - 7000 km arası yapıyorum ama dizelden vazgeçmem.
benzinli arabayla 5000km yapan 10 kere benzinliğe gidip fullüyor ben 5 hadi bilemedin 6 kere.. 4 (fark) x 350TL (yaklaşık 45LT) = yıllık 1400TL yakıt karım var (dizel ve benzin fiyatını eşit saysak)
bana tek eksi yöndeki gideri mazot filtresi o da 3 bakımda 1 değişiyor, 150TL lik parça
aracımın motoru euro 5 , dpf var , vw ve ford grubunda arabayı bağırtmak gerekiyor olabilir özellikle youtube da vw ile ilgili çok fazla bağırtarak temizletme yapılıyor izliyorum ama uzun yolda 20-30dk devirli kullanmak egzoz sıcaklığını arttırdığından kurumlar güzelce yansa da benim arabam dur kalk trafikte de kendini temizliyor, rölanti de anlık tüketim 1.0 olunca anlıyorum ve zaten fan da açıyor yani illa her dizelde otobana çıkartıp bağırtıcaz diye bir şey yok.. eve gelince de bazen o rölanti de 1.0 görünüyor o zaman işlem bitene kadar bekliyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 13 Temmuz 2021; 13:46:58 >
-
Kahir ekseriyet
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tamam
-
Yeni nesil turbo benzinli motorlar için konuşuyorsak kesinlikle evet. Ama birçok markanın 10-15 yaşındaki araçlarında atmosferik motorlar var. Bunların bazılar çok yakıyor üstelik gitmiyor. Dolayısıyla o yaş aralığındaki araçlarda dizel motor bazen daha mantıklı bir tercih olabiliyor.
Ben şu anda dizel kullanıyorum ama 2021 model bir araç alacak olsaydım benzinli motor tercih ederdim.
-
Ama burada bir tezatlık var. 1.5tdci fiesta performans için tercih etmek sanki biraz saçma. Neticede daha güçlü olan 1.0 turbo benzin seçeneği de var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kuş Kafası
Ama burada bir tezatlık var. 1.5tdci fiesta performans için tercih etmek sanki biraz saçma. Neticede daha güçlü olan 1.0 turbo benzin seçeneği de var.Ben 1.5 TDCI'yi performansı için tercih etmedim. Düşük yakıt tüketimi ve sorunsuzluğu nedeniyle tercih ettim. Performanslı bir motor değil zaten.
1.0 dediğiniz Ecoboost olması lazım. 1.0 GDTİ sıkıntılı bir motor. İngiltere'de çok insanın canı yandı. Türkiye'de zaten hiç satmadı.
Benim arkadaşımın Ford Özel Servisi var. Eski yetkili servis çalışanı. 10 yıllık usta. Elinden kaç motor geçtiğini sen düşün. Şimdiki aracımı almadan önce 'Dizel almayacaksan Ford alma' dedi.
Ecoboost varmış dedim 'Asla' dedi.
-
Dostum yapmayın
Yıllık 60 bin km yapıyorum, geçen hafta sonu cumartesi pazar 2500 km yaptım
Mantıklı fiyata benzinli araç olsa ben bile dizele düşündüm ,
100 bin TL , bakım , partikül vs vs
Ortalama süratim 50 nin altına düşmedi hiç ağırlık uzun yol yani
7-8 bin km için dizel bana çok mantıksız geliyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam en başta performans için aldım demişsiniz.
Diğer konulara katılıyorum. Ford alınacaksa dizel alınmalı.
Ecoboost motor hakkında bir şey diyemeyeceğim. Bilgim yok çünkü.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eskiden dizel çok mantıklıydı, benzinli motorla arasında 10-15 bin fark vardı, benzin 5 lira mazot 3 liraydı haliyle az paraya çok km gidiyordu.
Şimdi ise dizel motor farkları 50-60 binlere çıkmış durumda, benzinle mazot neredeyse aynı fiyat oldu yani hiçbir avantajı kalmadı dizel arabanın. Zaten satışlarında %70-80i benzinli son yıllarda.
Düşük hacimli turbo benzinliler şuan en mantıklısı
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Litresi 7.65 mi ? Neresi orası mazot 7.33 tl şuanquote:
Orijinalden alıntı: Kuş Kafası
Litre bazında az yakıyor, evet. Ama işi depo başına tl hesabı yapınca da yine aynı şekilde oluyor mu? İşte bence esas mesele o. Evet, dizel ne kadar hor kullansan da litre bazında az yakıyor ama litresi 7.65 olunca çok da fark etmiyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Böyle bir durum yok ki kapalı otopark yasağı da kalktı. Bir çok ilde kapalı otopark kullanıyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam cam filmi yasağı da 50 kere kalktı geri geldi. Hala daha ceza yazmak isteyen bir bahaneyle yazıyor. Bu tarz durumlarda yaptırımlar biraz keyfi oluyor. Bugün serbest olur 6 ay sonra yine yasaklarlar. Kaldı ki bazı yerler asla lpg'li araç almıyor şuan istanbulda. Dediğim gibi bu tarz durumlarda uygulama keyfi oluyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu trafiğin %38 ini oluştaran bir çok markada fabrikasyon gelen araçları yok saymak oluyor. Yasak yapan ve yasak olarak uygulayanlar kaybeder. Yine acılır siz merak etmeyin. 👍🏻 Cam filmi aksesuar dır ve o ara ara cıkan modifiye ceza yazma bahanesiydi. 50 kere de daha ceza yazarlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.5 DCI al ömürlük bin
-
Turbo benzinli en mantıklısı bana göre, zaten uzun yolda dizel ve turbo benzinli motor arasında çok az bir fark oluyor, o fark benzinin konforu için kesinlikle değer.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X